Päiväkodissa haukutaan selän takana virikehoitoon lapsiaan tuovia vanhempia.
Esimerkiksi kun jompikumpi vanhemmista on kotona, tai äiti tuo isompia lapsiaan päiväkotiin ja on kotona pienen kanssa. Heitä haukutaan TODELLA paljon ja ihan avoimesti kahvitunneilla. Tiedän tämän paljon päiväkoteja kiertäneenä.
Vaikka pystyisin perustelemaan omalla kohdallani virikehoidon, en yksinkertaisesti KEHTAISI viedä lasta hoitoon tästä syystä.
Kommentit (92)
Jos ajatteleekin, että tämän pienen ihmisen paikka olisi nyt kotona muun perheen kanssa, ei se yleensä johda "olet huonompi kuin muut" -ajatukseen. Mikä logiikka siinäkin olisi? Ennemmin olen törmännyt erityisen hyvään kohteluun tästä johtuen, kun ajatellaan lapsen ehkä olevan vähän paitsiossa.
En sinänsä kannata hoitoon viemistä ilman hyviä perusteita, mutta en näe miksi näitä lapsia mitenkään huonommin kohdeltaisiin.
3
päiväkodissa tiedetään kenen lapsi on virikehoidossa?
Olisi kiva tietää, kun itse olen laittamassa lasta päivähoitoon ja itse aion olla kotona. Teen töitä kotona, mutta se työn tekeminen ei oikein lasten kanssa onnistu, olen hoitovapaalla yrittänyt, mutta viikonloput on sitten menneet töitä tehdessä ja mies hoitanut lapset.
tietääkö ne päiväkodissa aina kuka on töissä ja kuka kotona ja miksi ne jotkut on kotona?
Ei vanhemmilla ole minkäänlaista velvollisuutta tilittää työasioistaan päiväkotiin. Oma moka, jos aina lapsen hoitoon viedessään selostaa päiväohjelmaansa.
Minä olen kääntäjä, enkä "mene töihin". Selvisi että minuakin oltiin luultu virikeäidiksi vaikka miten pitkään, varsinkin kun haen välillä lasta aikaisemmin pois, pidän herkästi kotona, jos vähänkään toipilas ja aina esikoisen koululomilla jne.
tutuilleni sitä kuinka huonoa hoitoa virikelasteni päiväkodissa annetaan ja kuinka ammattitaidottomia ja suorastaan luvattoman tyhmiä ihmisiä siellä on töissä.
päiväkodin työntekijät eivät tunnetusti mitään järjenjättiläisia olekaan, joten tällainen on ihan odotettua.
Ihmisillä voi olla yhtä sun toista, mikä ei päälle päin näy, joten ei kannattaisi juuri arvostella.
tutuilleni sitä kuinka huonoa hoitoa virikelasteni päiväkodissa annetaan ja kuinka ammattitaidottomia ja suorastaan luvattoman tyhmiä ihmisiä siellä on töissä.
ole, mutta mätämunia on aina joukossa ja niitä, joille työ on pakkopullaa ja tuskaa.
Kyllähän se jonkin asteen laiskuutta on, jos ei jaksa vauvaa ja isompia lapsia hoitaa, ellei sitten sairaus ole syynä tähän.
tosi ihanaa väkeä töissä! Olen nyt useamman kerran ollut siellä palaverissa kun lapseni on erityislapsi. On silloin tällöin päiväkodissa kun minulla ei ole työpäivä. Hui. Tosin tämä johtuu siitä että hän on siellä kuntoutumassa.
Mutta asiaan. Ei sellaisia perheitä edes ole kovin monia jotka vie lapsensa päiväåkotiin vain saadakseen olla kotona "rauhassa". Useimmilta löytyy siihen hyvä syy. Erittäin epämiellyttävää on kun joutuu lähes piilottelemaan kotona kun lapsi on hoidossa. Ainakaan sitä ei voi kenellekään sanoa. Vaikka on hyvä syykin, lapsi on kehittynyt huimasti muiden seurassa.
Silti, lopettakaa jo toisten syyllistäminen.
Tein töitä kotona, mikä ei kuulu heille enkä asiaa kauheasti selittänyt, he näkivät minun menevän päiväkodin vieressä olevaan kotiimme. Tätien suhtautuminen minuun muuttui paljon positiivisemmaksi, kun aloin tehdä töitä 'normaalisti' kodin ulkopuolella. Lapsen käytöksestäkin tuntui keskustelupäivinä löytyvän vikoja, kun olin ns. kotona, mikä keskiverto työntekijäksi muuttumiseni jälkeen loppui.
tietääkö ne päiväkodissa aina kuka on töissä ja kuka kotona ja miksi ne jotkut on kotona?
Nimim. pätkätyöläinen, yleensä töissä mutta voi olla parikin kuukautta työttömänä välissä, ja usein ne työt tehdään kotoa käsin.