Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa haukutaan selän takana virikehoitoon lapsiaan tuovia vanhempia.

Vierailija
07.09.2011 |

Esimerkiksi kun jompikumpi vanhemmista on kotona, tai äiti tuo isompia lapsiaan päiväkotiin ja on kotona pienen kanssa. Heitä haukutaan TODELLA paljon ja ihan avoimesti kahvitunneilla. Tiedän tämän paljon päiväkoteja kiertäneenä.

Vaikka pystyisin perustelemaan omalla kohdallani virikehoidon, en yksinkertaisesti KEHTAISI viedä lasta hoitoon tästä syystä.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on pk:ssa töissä (kiertävä) ja sanoi että nämä virikelasten vanhemmat ovat ihan kahvihuoneiden vakiohaukuttavia, joka paikassa.

Meillä tämä ei ainakaan pidä paikkansa. Meillä ainakin ihan oikeasti on työhönsä sitoutunutta ja lapsista ja perheistä oikeasti välittäviä kasvattajia. T. LH

Vierailija
62/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin töissä kahvihuoneessa ihan avoimesti keskusteltiin näistä vanhemmista, jotka eivät viitsineet/jaksaneet/halunneet isompaa lasta vauvan kera kotona pitää. Ilman erityisen pätevää syytä sitä on vaikea ymmärtää. Kuinka joku edes viitsii lähteä aamulla aikaisin kuskaamaan sitä isompaa sisarusta pk:iin? Tosiasia kuitenkin on, että nämä lapsukaiset usein tekevät pitkää päivää siellä pk:ssaan.

Itselläni nousee aina karvat pystyyn, kun joku äiti tai isä alkaa 1v:stään puhua, että kyllä se pian on saatava ryhmään, kun selkeästi kaipaa muiden lasten seuraa ja tekemistä. Ja bull shit, sanon minä! Eri asia on esim. 5v, joka käy vaikka parina päivänä päiväkodissa.

lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa tiedetään kenen lapsi on virikehoidossa?

Olisi kiva tietää, kun itse olen laittamassa lasta päivähoitoon ja itse aion olla kotona. Teen töitä kotona, mutta se työn tekeminen ei oikein lasten kanssa onnistu, olen hoitovapaalla yrittänyt, mutta viikonloput on sitten menneet töitä tehdessä ja mies hoitanut lapset.

ensinnäkin perustietolomakkeesahan tuollaiset asiat on. tulotietoja pitää myös maksupäätöstä varten toimittaa jne.

miten EI tiedettäis, mikä vanhempien tilanne on?

Vierailija
64/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten vielä kysyttiin, mutta ei enää.

Ja vaikka noita jossain kysyttäisiinkin, monen työtilanteet, opiskelu ym. muuttuu nopeastikin, on pätkätyöläisiä, avoimessa yliopistossa opiskelevia, äitiyslomalla opiskeleviä, yritystoimintaa aloittelevia, tutkimustyötä tekeviä jne. Tilanteet muuttuvat!

päiväkodissa tiedetään kenen lapsi on virikehoidossa?

Olisi kiva tietää, kun itse olen laittamassa lasta päivähoitoon ja itse aion olla kotona. Teen töitä kotona, mutta se työn tekeminen ei oikein lasten kanssa onnistu, olen hoitovapaalla yrittänyt, mutta viikonloput on sitten menneet töitä tehdessä ja mies hoitanut lapset.

ensinnäkin perustietolomakkeesahan tuollaiset asiat on. tulotietoja pitää myös maksupäätöstä varten toimittaa jne.

miten EI tiedettäis, mikä vanhempien tilanne on?

Vierailija
65/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa hoitajaketjussa. Laiskat mammat harmittaa ja haukutaan selän takana, kun olisi rehdimpää ilmaista suoraan, että lapsellasi olisi paree olla kotona.

Vierailija
66/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen on nyt aloittanut koulun, ja olen vauvan kanssa kotona ;) Määkikää nyt, miten pahalta mun lapsesta tuntuu, kun äiti jää kotiin vauvan kanssa, ja hänen täytyy joka arkipäivä kiiruhtaa kouluun aikaisin aamulla, vaikka isikin olisi vapaapäivällä kotona!!

Traumaattista vai mitä?

Ps kun olin kotona esim. sairaslomalla/vapaapäivällä, laitoin lapseni tarhaan, enkä puhunut halaistua sanaakaan tarhassa (tai mies jos hän vei tarhaan) että äiti on kotona... Koska lapselleni oli omat kaverit tarhassa niin tärkeitä, että hän olisi pettynyt jos olisi "joutunut" jäämään kotiin, kuten viikonloppuna.

Vierailija
67/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin.

Vierailija
68/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista ravistelua tarvittais että ihmiset heräisivät havaitsemaan, ettei tuollaiseen ole kerta kaikkiaan varaa. Virikehoidettaville lankeaa aikamoiset laskut tulevaisuudessa, kun valtion ja kuntien velka pitää kuitenkin maksaa. Kiitos Urpilaisen, muut EU-maat eivät halua Suomea auttaa, nääs.

Demareita saamme myös kiittää avoimien ovien päivähoidosta kenelle ja koska tahansa.Demarit vaan uskovat että kyllä ne rikkaat maksaa. Mutta kun rahaa ei ole niin ei ole eikä lasten tästä pitäisi kärsiä.

Vierailija
69/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes vahan koulutusta lapsipsykologiassa ja tutustuisivat lapsen kehitysvaiheisiin.

Vierailija
70/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kyseiset pk:t on. Helsingissä ei vastaavaa tilannetta ole. Myös päiväkotihenkilökunta on varmaan sitten erilaista. Ainakin kantakaupungissa. Medän pk:ssa jopa ihmeteltiin,e että enkö tuo ollenkaan 6-v lasta tarhaan ensimmäisinä viikkoina kun vauva syntyy? Että sehän tylsistyy ihan täysin ilman kavereita. Ja niin siinä kävikin. Kolmannella viikolla vietiin hoitoon ja ihanat tarhatädit olivat niin iloisina vastassa. Jos he pystyvät noin hyvin näyttelemään, niin ovat oscarin arvoisia.

Vierailija
71/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja freelance-hommiakin tehneenä olen välillä kokenut tarvetta selitellä työtilannettani päiväkodissa, mutta minulle on sanottu, että asia ei heille kuulu. Missään virallisissa papereissa ei työpaikkoja tms. ole kyllä edes kysytty päivähoitohakemusten teon jälkeen. Eivät päiväkodissa voi mitenkään tietää, mitä milloinkin teen.

Vierailija
72/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelee näistä kun vauva kotona ja isompi hoidossa. Ei me niitä vanhempia haukuta, eikä todellakaan lapsia. Ihmetyttää vaan miten tää on tällaista nykyään, ettei voisi kaikkia perheen lapsia itse hoitaa.. kun on niin vaikeaa mennä isomman/isompien kans ulkoilemaan kun on vauva, kaupassa ei voi käydä niin ja saahan siinä vähän omaakin aikaa ja ehkä yhteistä aikaa puolison kanssa ja voi vähän siivoillakin kun isompi lapsi on siellä hoidossa.

Että sellaista

Vierailija
73/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Räkyttäköön. Pääasia, että lapsi viihtyy ja kohtelevat hyvin. Ja kyllä lapsi sen tietää, kohdellaanko hyvin vai ei. Ikää on kuitenkin jo melkein 6.

Maailmaan mahtuu puhetta. Enpä ole vielä ammatissa ollut, jossa ei asiakkaita haukuttaisi. Olen ollut kaupassa nuorena ja irvailtiin siellä asiakkaita selän takana. Mieheni on asiakaspalvelusssa ja mollaa asiakkaitaan. Veljeni on upseeri ja kuulemme varusmiesten parhaat palat säännöllisesti. Äitini on opettaja ja oppilaita taivastellaan säännöllisesti jne.

Ketä tuo nyt haittaa? Räkytystä riittää maailmassa ja se pitää monesti ihmisten koneen käynnissä, kun saa vähän purnuttaa. Asiat hoidetaan asioina ja paineita puretaan työkavereille.

Vierailija
74/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija. Tällä hetkellä mulla on todella vähän luentoja. Haen siis lapsia aikaisin ja välillä pidetään ylimääräisiä vapaapäiviä tarhasta. Usein vien lapset aamulla tarhaan ja sen jälkeen menen vielä esim tunniksi kotiin ennen kouluun lähtöä. Tai jopa jään nukkumaan kun mies vie lapset. Hui kauheaa :)

Olen kysynyt tarhasta mahdollisuutta sopimuspäiviin, mutta mun lukujärjestys ei ole aina samanlainen ja muutenkin sopimus pitäisi tehdä viideksi kuukaudeksi (niin pitkään en näin vähillä tunneilla ole).

Nuorempi lapsista ei nyt syksyllä halunnut tarhaan ja varsinkin jos jään kotiin nukkumaan varmasti tädeille siitä purnaa. Kuitenkin tarhan johtajan mielestä lapsille on parempi että tarhaan mennään säännöllisesti aina samaan aikaan eikä mun lukujärjestyksen mukaan. Tosiaan johtaja tietää meidän tilanteen, mutta en siitä hoitajien kanssa ole puhunut, joten eiköhän siellä useampikin ihan virikelapsina noita meidän lapsosia pidä.

Vierailija
75/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten. Lapset oli 3,2 ja sitten se vauva. Oli kotiäitinä ja muutama viikkoa ennen vauvan syntymää isommat lapset aloittivat pph:lla, olivat siellä kolme päivää viikossa koko päivän.

Äiti teki tuon päätöksen oman jaksamisen takia.

Kun äitiysloma loppui, lapsetkin lopetti hoidossa ja nyt on siis kotiäitinä ja kaikki lapset hoitaa kotona.

Hän kehui kuinka mukava saada omaa aikaa ja olla vaan vauvan kanssa nuo kolme päivää. Ja jos miehellä vapaapäivä niin saivat yhteistä aikaa.

Varmaan se oli sitten kuitenkin koko heidän perheelle hyvä ratkaisu, vaikka itse kyllä ensin ajattelin, että miksi se kolmas piti tehdä kun kerran ei voimat riittänyt heidän hoitoon, mutta ehkä tosiaan oli lastenkin kannalta hyvä juttu

Vierailija
76/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomakkeeseen olenko töissä vai ei...eikä kyl kiinnosta mitä puhuvat :)

Vierailija
77/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä ja voisin pitää lasta kotona enemmän, mutta on jo 5v. ja viihtyy päiväkodissa hyvin, niin nautin vapaista päivistä silloin tällöin. Aloitin osa-aikaisena ja silloin oli lapsetkin osa-aikaisia, mutta he olivat vain tappioksi päiväkodille, kun eivät kuitenkaan voineet ottaa toista lasta täyttämään ne päivät, jolloin omani olivat kotona.

Mutta se on enempi niiden ongelma, kun mun.

Vierailija
78/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä väliä, mitä pk:ssa ajatellaan? Ei ne sitä päin naamaa kuitenkaan saa laukoa.

Vierailija
79/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiertänyt monenmonituista päiväkotia, enkä ole mihinkään avoimeen haukkumiseen törmännyt. Joihinkin ihmetteleviin ja kevyesti arvosteleviin hienovaraisiin sivulauseisiin kylläkin.

Vierailija
80/92 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatteleekin, että tämän pienen ihmisen paikka olisi nyt kotona muun perheen kanssa, ei se yleensä johda "olet huonompi kuin muut" -ajatukseen. Mikä logiikka siinäkin olisi? Ennemmin olen törmännyt erityisen hyvään kohteluun tästä johtuen, kun ajatellaan lapsen ehkä olevan vähän paitsiossa.

En sinänsä kannata hoitoon viemistä ilman hyviä perusteita, mutta en näe miksi näitä lapsia mitenkään huonommin kohdeltaisiin.

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan