mikä ala minulle?
semmonen naisvaltanen ala jossa töitä löytyy helposti eikä tarvii osata tehdä ruokaa (oikeesti mä oon surkee kokki)
Kommentit (14)
pelkkä peruskoulu ja yks puolvuotinen kotitalous..ikää 19..
matkailualaa ei ole tammikuun haussa mihin olisin halunnut mennä..
kampaajaan ja meikki juttuihin on suuret ruuhkat..enkä käsistänikään ole mikään hyvä..pitäs vaan tammikuussa olla selvät suunitelmat mutta oon ihan lukossa..
Ootko varma, että haluat naisvaltaiselle alalle? Ihan vaan tarkentavana kommenttina...
No, miten olis vaikka laboranttikoulutus? Tai puutarha-ala?
yks sukulainen on puutarha alalla..sano että ei töitä oo oikein kuin kesäsin..talvisin ei oo töitä..ellei sit oo ihan jossain kukkakaupassa töissä
Olis naisvaltainen ja siitä voisi sitten jatkaa vaikka sairaanhoitajaksi, jos ne piikit ei ole ylitsepääsemätön homma
Parasta olisi, kun nyt kaivaisit paikkakuntasi (tai missä sitten haluatkin opiskella) opiskelumahdollisuudet esiin. Helpoin tapa lienee klikata ko. oppilaitoksen webbisivuille. Sieltä löytyvät kaikki mahdolliset alat ja vähän esittelyäkin. Ja muistaakseni www.opintoluotsi on Opetusmisteriön sivusto, josta löytyy RUNSAASTI koulutustarjontaa!
Ja pitäähän sinun olla kiinnostunut siitä alasta, mitä lähdet opiskelemaan. Mieti siis sitä ihan ensimmäiseksi.
paljos sit tämmösenä perushoitajana tienais?
Ja sit odotan itseltäni hieman enemmän kuin siivousalaa (anteeksi kaikki siivoojat,mutta se ala ei tunnu omalta)
Tai miten ois miesvaltaset alat, sähköasentaja?
eikä pisteet riittäny tai jotain..pääsin kuitenkin haastatteluihin..ei onnistunut..
oon JO 19vuotias..mulla ei oo enää varaa valita mulle parasta alaa..
ja kotipaikkakunnalle on jäätävä..pakko vaan päästä opiskelemaan..
Arvoisa ap, joka on JO 19 vuotias. Sinulla on vielä PAAALJON aikaa valita itsellesi mieluinen ala :-)
Sinulla on vuosikymmeniä aikaa olla työelämässä. Mieti tarkkaan haluatko tehdä sellaista työtä, josta et pahemmin välitä. Herranen aika sentään, ei ihme, jos ihmisillä on työmotivaatio joskus hakusessa, mikäli opiskeluvalintoja ei yhtään mietitä...
Vierailija:
oon JO 19vuotias..mulla ei oo enää varaa valita mulle parasta alaa..
ja kotipaikkakunnalle on jäätävä..pakko vaan päästä opiskelemaan..
sukukin kattoo kieroo vähäsen..ajattelevat että laiska ei mee ees kouluun ajatteli soskun rahoilla elää elämänsä..
Nyt mä kiinnostuin yhestä alasta :) Kätilö..oiskohan kohtalon ivaa että täältä kysyn..saa olla ihmisten kanssa tekemisissä olla tukena ja varmasti on naisvaltanen ala ! =) ja olen aina ollut lapsirakas
onko muuten töitä kätilönä ja käydäänkö toi sosiaali ja terveysala eka ja sit suuntaudutaan kätilöks? onko kätilön töitä paljonkin tarjolla ?
ja piikit ei kyllä oo mun alaa..:S mutta kaipa siihenkin voisi tottua