Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet nimet, uusi nöyryytys lapselle joiden vanhemmat nimeää lapsensa tyyliin Gullervoksi

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue jotakin muuta kuin oikeiston propaganda lehtiä (verkkouutiset.fi). 

Kyse ei ollut lasten nimistä niin kuin otsikko antaa ymmärtää, vaan lähinnä aikuiset ovat vaihtaneet itselleen uusia nimiä.

Vierailija
2/5 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut lasten nimistä niin kuin otsikko antaa ymmärtää, vaan lähinnä aikuiset ovat vaihtaneet itselleen uusia nimiä.

No tuosta verkkouutisestahan minä tuon luinkin, että ilmoittavat myös nimet jotka aikuiset ovat yrittäneet vaihtaa itselleen. 

Koskaan aiemmin ei ole missään muussa uutisessa niin kerrottu, (IL, IS ja YLE yms.)

Ja tuohan selittääkin paljon. Olen tähän asti ajatellut että jotkut vanhemmat ovat ihan sadisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissankulta, haamukääpä yms. Varmaan huumeissa keksitty nimiä ja lautakunta on taulakunta

Niin. Onneksi ovat vain uudissukunimejä. Ei ihmisten kutsumanimejä.

Vierailija
4/5 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen sijaan esimerkiksi Atomiinus, Lyko, Joku ja Repomieli kelpasivat etunimiksi."

Vierailija
5/5 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuosta verkkouutisestahan minä tuon luinkin, että ilmoittavat myös nimet jotka aikuiset ovat yrittäneet vaihtaa itselleen. 

Koskaan aiemmin ei ole missään muussa uutisessa niin kerrottu, (IL, IS ja YLE yms.)

Ja tuohan selittääkin paljon. Olen tähän asti ajatellut että jotkut vanhemmat ovat ihan sadisteja.

Verkkouutisen otsikossa mainitaan vain lapset.  Kun taas iltalehdessä otsikoidaan vain etunimet. 
Eli oikeiston Verkkouutiset vie tarkoituksella harhaan lukijoita. Tosin on huomattu ettei osa ole lukenut tuota iltalehdenkään juttua kunnolla. Näissä kyllä selitetään asia jos malttaa lukea.
Joka vuosi tätä paheksutaan, että joku lapsi saa nyt huonon nimen, vaikka suurin osa on aikuisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi