Montako tuntia teidän alakoululaisilla on kuvataidetta viikossa?
Mä olen yllättynyt kun hoksasin että meidän 4-luokkalaisella on sitä 1 vaivainen tunti viikossa. Mitä tuossa ehtii?! Ei mitään kunnon työtä saati teoriaa ollenkaan :(
Sen vastapainoksi sitten esim. musiikkia on 2 tuntia, käsityötä 2 tuntia mutta liikuntaa 3.
Olisi tuo 1 liikunnantunti voitu ottaa kuvataiteeseen jos minulta kysytään.
Kommentit (3)
Vai kuvataiteen teoriaa 10 vuotiaalle! Jep jep.
Liikunta on siitä pätevää, että se edesauttaa tervettä ja pidempää ikää.
Vai kuvataiteen teoriaa 10 vuotiaalle! Jep jep.
Liikunta on siitä pätevää, että se edesauttaa tervettä ja pidempää ikää.
vaan esim. taidesuuntauksia. Lapsille voi näyttää millaista taidetta on, esim. Picasso ja sitten tehtäisiin yhdessä porukalla joku vastaava teos. Siis eihän tunnissa ehdi tosiaan muuta kuin piirtää, jos ajattelee vaikka jotain kipsitöitä tms. niin tunti on todella lyhyt aika.
Olet oikeassa että liikunta on hyväksi, siinä olen samaa mieltä, mutta jonkunlainen tasapaino olisi mukavampi.
Luulin muuten että 1 liikunnantunti olisi ollut terveystietoa kun ei tunnissa pitkälle pötki siinäkään (lapsilla on siis 2 tuntia yhteen ja 1 tunti eri päivänä), saati suihkut jne. mutta eipä olekaan kun kuulemma liikuntaa sekin.
ap
että kun nykyään tuo aine ei ole KUVAAMAtaito kuten mun kouluaikana, jolloin voisi ajatella sen olevan vain jotain omaa tekemistä vaan nimenomaan KUVAtaide niin eikös siinä ole sitten tarkoitus käydä läpi myös taiteilijoita, taidesuuntia jne. Kysyin lapselta mitä he tekevät kuvataiteen tunneilla niin kuulemma piirtävät vain. Tylsää :( Kuvataide kun on niin paljon muutakin kuin vain piirtäminen. Itse rakastan muotoilua, esimerkiksi.
Täytyykin ottaa lapsi mukaan omiin juttuihin kun ei tuo koulun kuvis ole mistään kotoisin.
ap