Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssaisena jumppaan?

Vierailija
05.09.2011 |

Aloitin viime viikolla uuden liikuntaharrastuksen ja nyt on pikkuflunssa päällä. Onko kauhea terveysriski mennä pikkuflunssaisena jumppaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski siihen, että pikkuflunssa kasvaa isommaksi, suurenee jos kovasti jumppailet. Ilman jumppaa se voisi jäädäkin pieneksi ja mennä sitten ohi. Mieti, jätätkö mieluummin yhden jumpan väliin ja jatkat sitten terveenä, vai menetkö mieluummin nyt ja sitten saattaa jäädä kolme jumppaa väliin kun sairastut kunnolla?

Kanssajumppaajillesi olet joka tapauksessa riski: yskiessäsi ja aivastellessasi pöpöt leviää, ja jos jumpassa käytetään välineitä (painoja, jumppamattoja tms.) levität pöpöjä myös niihin.

On olemassa myös pieni riski saada sydänlihastulehdus jos urheilee kipeänä.

Toisaalta, erään lajiliiton lääkäri itse on joskus kehottanut minua liikkumaan kevyesti kun olen valittanut tukkoista nenää. Minulla on taipumusta poskiontelontulehdukseen, ja kevyt liikunta saa eritteet nenäonteloista yleensä liikkelle.

Vierailija
2/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aivastuta eikä yskitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaisenakin, enkä aina ihan niin rauhallisessakaan. JOs nyt syke ei ihan kattoon nouse ja voit himmailla tarvittaessa, mene ihmeessä.

Vierailija
4/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan saat sydänlihastulehduksen ja siitä voi selvitä hengissä.

Vierailija
5/5 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä joku pilates vois olla ok, mutta ei mikään pumppi tai joku sykettä nostattava. Omalla terveydellä EI leikitä!