Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yli 30-vuotias voi asua vuokralla tai olla vielä opiskelija?

Vierailija
22.03.2025 |

Kyllä siinä iässä pitää jo olla elämä valmiina, jotta voi keskittyä työelämään ja perheeseen. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin sinä, aikuinen ihminen, voit tehdä näitä typeriä aloituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla melko yksinkertainen tyyppi.

Vierailija
4/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin työttömyys: aikaansaamattomuus ja laiskuus!

Vierailija
5/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi keskittyä perheeseen?!?

Sinulla taitaa olla aika suppea maailmankuva.

Vierailija
6/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono Provo. Nuoremmista ikäluokista suurin osa ei tule koskaan asumaankaan omistusasunnossa. Omaisuus keskittyy vuosi vuodelta pienemmän joukon käsiin.

Vierailija
7/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele trollaamaan.

Vierailija
8/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin vuokralla kuin hirveässä velkavankeudessa. Omistusasumisen on ihan liian arvostettua Suomessa. 

Vierailija
9/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi keskittyä perheeseen?!?

Sinulla taitaa olla aika suppea maailmankuva.

No nykyään on muotia lihoa kotisohvalla ja olla somessa. Vastuuntuntoiset ja kunnolliset aikuiset käyvät töissä, perustavat perheen ja kehittävät itseään. 

Vierailija
10/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten olisi samanlainen pieni maailma kuin sinulla? Olen 54 vuotias ja asun kattohuoneistossa ulkomailla vuokralla, koska todennäköisesti muutan taas jossain vaiheessa johonkin toiseen maahan. AP saa puolestani pitää homeisen omakotitalonsa jossain preriferiassa pellon laidalla. Välillä voi sitten käydä Prismassa ja Martinassa kun on se elämä valmiina. Minulla ei ole ja helvetin hyvä niin. 

Vierailija
11/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh öööh

Vierailija
12/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten olisi samanlainen pieni maailma kuin sinulla? Olen 54 vuotias ja asun kattohuoneistossa ulkomailla vuokralla, koska todennäköisesti muutan taas jossain vaiheessa johonkin toiseen maahan. AP saa puolestani pitää homeisen omakotitalonsa jossain preriferiassa pellon laidalla. Välillä voi sitten käydä Prismassa ja Martinassa kun on se elämä valmiina. Minulla ei ole ja helvetin hyvä niin. 

Sulla lienee jokin diagnoosi? Epävakaa persoonallisuushäiriö?

Vierailija
13/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin 55-vuotiaana ja asuin vuokralla yksiössä. Keskityin omaan onnellisuuteeni enkä toisten. Ei sitten vanhana kaduta, jos tekee mitä itse haluaa. Minä halusin näin. 

Vierailija
14/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettelepä sitä tämä päivä.🤗

Vierailija
15/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun oli tuo keskiluokkaelämä jo parikymppisenä niin ajattelin, että haluan ehkä kuitenkin tavoitella jotain suurempaa. Mutta kiva, jos sinä koet tuon pelin mielekkäänä ja palkitsevana.  

Vierailija
16/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi omistusasuntoa mistään hinnasta, kaikki tähän mennessä perimänikin talot olen myynyt välittömästi. Ihan siis omasta vapaudenhalusta asun vuokralla. 

Lapsia en tekisi vaikka saisin miljardi euroa.

Opiskelen, koska haluan kehittää itseäni uralla ja elämässä muutenkin. Hankkia inhimillistä pääomaa. Aika varmasti mun kaksi maisteritutkintoa ei ainakaan sulta ole pois, aloittaja. 

Vierailija
17/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 35-vuotias vuokralla asuva opiskelija! Opiskelen, koska en voi hyödyntää aiempaa ammattitutkintoani monistakaan syistä (terveydelliset, työpaikkojen sijainti ja ylipäätään työmahdollisuudet). Asun vuokralla, koska se on niin helppoa. Olen liikkuvaista sorttia, joten vuoden päästä voi olla, että en edes halua olla Suomessa. Olen asunut ulkomailla aiemminkin. En halua perustaa perhettä, tai ainakaan sellaista, mihin liittyy lapsia.

Hope this helps.

Vierailija
18/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias lapseton nainen ja asun vuokralla. Työpaikka löytyy ja rahaa olisi asunto ostaa, mutta en halua. Tykkään vapaudentunteesta. Siitä, että jos työpaikka lähtee alta, voin muuttaa pienempään asuntoon tai vaikka ulkomaille. En ole sidottu asuntoon tai velkaan. Katsotaan sitten myöhemmin jos ja kun ikää alkaa olemaan enemmän, että kiinnostaako asettua lopullisesti aloilleen. Vielä ei.

Mua ärsyttää joidenkin ihmisten ajatus siitä, että olen surkimus ja köyhä, koska asun vuokralla. Minun eräs "kaverikin" jaksaa välillä kommentoida mun vuokra-asumista. Minkä hiton takia muiden ihmisten valinnat ärsyttää joitakin ihmisiä niin paljon?

Vierailija
19/19 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ääliömäisin aloitus. Vain öööh puuttuu.

Elämä on valmis vasta kuolemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan