Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääkö pettämisestä alkaneet suhteet?

Vierailija
04.09.2011 |

Aina sanotaan, että suurin osa suhteista jotka ovat alkaneet toisen osapuolen avioliiton aikana, eivät kestäisi. Mutta kun lukee juttuja täällä AV-palstalla tuntuu siltä, että kaikkien petettyjen ja jätettyjen exät ovat edelleen suhteessa "rikoskumppaniinsa" ja oikein onnellisia.

Mikä mahtaa olla totuus? Onko ruoho oikeasti vihreämpää aidan toisella puolella?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen sen ikäinen ihminen, että olen jo nähnyt monet avioerot ja muut ja toiset ja kolmannetkin kierrokset.

Yleisesti voi sanoa, että pettämisestä alkaneet suhteet ei kestä. Mutta kun on erottu sitten siitä, kenen kanssa on petetty niin sen jälkeinen suhde useasti onnistuu.

Paljon on sitten niitä, jotka pettää jokaisessa suhteessa ja lapsia on vähän siellä sun täällä jne..

Toki on jokunen suhde kestänyt, vaikka on aloitettu pettämisellä, mutta näitä ei todellakaan ole montaa. Usein ero tulee todella nopeaa tai viimeistään siinä vaiheessa kun on lapsi saatu aikaiseksi ja arki alkaa.

Vierailija
22/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

dr Phil sanoo etttei kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niin paljon kaikesta. Mutta todellisuudessa jos mies on selkärangaton, se on selkärangaton. Kunnollinen mies jättää vaimonsa ensin, ei petä.

Mielestäni sellainen seläntakana vehtaaminen, valehtelu ja kaikenlainen kieroilu kertoo ihmisestä juuri se että ei kykene ajattelemaan kuin itseään, on moraaliton eikä kanna vastuuta.

Jos todellista suhdetta tällaisen kanssa suunnittelee, kannattaa peilata tapoja miten hän kohtelee vaimoaan. Hän on sitäkin rakastanut joskus.

Itse en moraalitonta miestä huolisi edes hetken huumassa. Sellaiset on myrkkyä siinä vaiheessa kun ensimmäiset ongelmat tulee.

Vierailija
24/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niin paljon kaikesta. Mutta todellisuudessa jos mies on selkärangaton, se on selkärangaton. Kunnollinen mies jättää vaimonsa ensin, ei petä.

Mielestäni sellainen seläntakana vehtaaminen, valehtelu ja kaikenlainen kieroilu kertoo ihmisestä juuri se että ei kykene ajattelemaan kuin itseään, on moraaliton eikä kanna vastuuta.

Jos todellista suhdetta tällaisen kanssa suunnittelee, kannattaa peilata tapoja miten hän kohtelee vaimoaan. Hän on sitäkin rakastanut joskus.

Itse en moraalitonta miestä huolisi edes hetken huumassa. Sellaiset on myrkkyä siinä vaiheessa kun ensimmäiset ongelmat tulee.

Vierailija
25/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen mies jättää vaimonsa ensin, ei petä.

Tämä oli muotoiltu taas niin väärin kuin vain voi. Mies ei ole kunnollinen jos jättää vaimonsa. Tarkoitin että miehestä kertoo paljon jos hoitaa eronsa ensin pois alta.

Vierailija
26/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että naiset pettävät yhtä paljon kuin miehet?

..ja varmaan enemmänkin. Ymmärsin vain että tässä ketjussa olisi puhuttu miehistä.

Vierailija
27/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lähteä suhteeseen naimisissa olevan kanssa, tai olla itse naimisissa ja lähteä pettämään. Liitoissa on erilaisia vaiheita ja sen pitäisi jo kertoa, jos on naimisissa, ettei olla vapaita aloittamaan uutta suhdetta. Siinä rikkoutuu niin paljon ja syvältä pettäjän mahdollisten lasten, puolison elämä, etten ymmärrä mitä liikkuu ihmisen mielessä, joka loppujen lopuksi kuitenkin vain itseään ajatellen tälläiseen mukaan lähtee. Ne lapset ja puolisot eivät sieltä taustalta kuitenkaan minnekään katoa, vaan ovat aina mukana ja rakkaita ja tärkeitä toisilleen.

Vierailija
28/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todeta, ettei ainakaan mun exän ja sen toisen naisen suhde kestänyt muutamaa kuukautta kauempaa. Exäni oli avioliittomme aikana aina hyvin mustasukkainen ja rajoittava, en juurikaan saanut jutella toisen sukupuolen edustajien kanssa.

No lopulta mies lähti toisen naisen matkaan, joka myös petti samalla omaa puolisoaan. Mies oli juuri ja juuri saanut pidettyä mustasukkaisuutensa kurissa mun kanssa, joka kilttinä vaimona ei edes vieraita miehiä vilkuillut. Toista se oli uudessa suhteessa, kun mieheni ei pystynyt luottamaan uuteen naiseensa yhtään ;) Seurauksena oli alkoholismia, väkivaltaa, poliisit kävivät selvittelemässä pariskunnan riitoja jne.

Ihan sama, mä olen vihdoinkin vapaa! Ja maailmassa on ehkä sittenkin jonkinlaista oikeutta olemassa.

Vierailija
29/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelätään jäävän kokonaan yksin. Eli jos oman puolison kanssa ei luista, ei uskalleta erota, koska on pelko, että ei löydä uutta ja joutuu elämään yksin.

Haetaan uusi ja hypätään siihen suhteeseen, ettei vain jää yksin. Sitten kun sekään ei oikein toimi, roikutaan sinä kuitenkin epätoivoisesti, koska taas ollaan sen tilanteen edessä, että yksinäinen vanhuus saattaa odottaa.

Jos on sumpliikkikaveri, löytää kyllä aina uuden. Mutta sellainen tavismaija tai-matti, joka ei nyt ole kovin kummoinen, ei ole oikein haluttua tavaraa markkinoilla ja hänen on pakko roikkua siinä uudessa suhteessa, koska jos se loppuu niin sitten ei enää saa ketään.

miksi lähteä suhteeseen naimisissa olevan kanssa, tai olla itse naimisissa ja lähteä pettämään. Liitoissa on erilaisia vaiheita ja sen pitäisi jo kertoa, jos on naimisissa, ettei olla vapaita aloittamaan uutta suhdetta. Siinä rikkoutuu niin paljon ja syvältä pettäjän mahdollisten lasten, puolison elämä, etten ymmärrä mitä liikkuu ihmisen mielessä, joka loppujen lopuksi kuitenkin vain itseään ajatellen tälläiseen mukaan lähtee. Ne lapset ja puolisot eivät sieltä taustalta kuitenkaan minnekään katoa, vaan ovat aina mukana ja rakkaita ja tärkeitä toisilleen.

Vierailija
30/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pettäjät handlaavat syyllisyytensä uudessa suhteessa? Eli jokainen omantunnon omaava ihminen tuntee syyllisyyttä vähintääna alitajunnassaan, että on pettänyt.

Koko uuden suhteen ajan hän tulee näkemään uuden puoliskonsa syyllisyyden silmälasien läpi. Eikö se ole kamala taakka?

Vain siinä tapauksessa ei tunneta syyllisyyttä, että avioliitto on ollut läpeensä kiero puolin ja toisin. Mutta takuulla, jos ei nyt psykopaatti ole, kantaa ihminen syyllisyyttä lopun elämänsä.

Vierailija
31/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin todeta, ettei ainakaan mun exän ja sen toisen naisen suhde kestänyt muutamaa kuukautta kauempaa. Exäni oli avioliittomme aikana aina hyvin mustasukkainen ja rajoittava, en juurikaan saanut jutella toisen sukupuolen edustajien kanssa. No lopulta mies lähti toisen naisen matkaan, joka myös petti samalla omaa puolisoaan. Mies oli juuri ja juuri saanut pidettyä mustasukkaisuutensa kurissa mun kanssa, joka kilttinä vaimona ei edes vieraita miehiä vilkuillut. Toista se oli uudessa suhteessa, kun mieheni ei pystynyt luottamaan uuteen naiseensa yhtään ;) Seurauksena oli alkoholismia, väkivaltaa, poliisit kävivät selvittelemässä pariskunnan riitoja jne. Ihan sama, mä olen vihdoinkin vapaa! Ja maailmassa on ehkä sittenkin jonkinlaista oikeutta olemassa.

Tosin mun exän ja uuden naisen suhde ei ole vielä ohi. Mutta mulla on fiilis kaiken sen jälkeen mitä kuulen päivittäin, että he syövät toisensa elävältä.

Vierailija
32/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäisi ajautuvan ihminen, joka juoksee ongelmiaan pakoon, eikä lähde selvittämään niitä. Pettäminen ja valehtelu eivät rakennu hyvälle Tälläinen ihminen ei osaa hoitaa käytännön tilanteissa ongelmiaan, ainakaan oma-aloitteisesti.

Vierailija
33/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäisi ajautuvan ihminen, joka juoksee ongelmiaan pakoon, eikä lähde selvittämään niitä. Pettäminen ja valehtelu eivät rakennu hyvälle Tälläinen ihminen ei osaa hoitaa käytännön tilanteissa ongelmiaan, ainakaan oma-aloitteisesti.

Vierailija
34/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet viime kädessä puolisonsa kanssa vain ja ainoastaan lasten takia. He ovat luopuneet parisuhteestaan mutta elävät siinä, koska se on helpompaa kuin tehdä muutos.

Tällaisessa tilanteessa kun ei ole enää oikeaa ja aitoa tunnesidettä, on helppoa rakastua, pettää ja sitten erota.

Juuri tämän vuoksi pitäisi muistaa, että lasten takia kannattaa ja pitää erota; lapset eivät saa joutua siihen tilanteeseen, että he ovat aikuisten välinen ainoa side.

Vierailija
35/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 9kk kesti suhde jonka alussa mies petti.

Siis oli tapailtu ja sovittu jo jatkosta.

Mies meni erään vierailun jälkeen suoraan luotani toisen akan luo...sängyssä oli olleet.

Noh otin ukon kuitenkin nurkkiini,1v 9kk niin ero tuli.

Lapsi siin kerettiin hommata ja hän oli pieni kun potkasin ukon lopullisesti.

Mies harrasti säätöä netissä ja en tiedä kuinka monen kanssa petti,koska olimme joskus parikin vuorokautta erillämme.

Vierailija
36/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suhteeni toiseen samanlaiseen jatkuu on/off vielä yli 15 suhteen aloittamisen jälkeen. Hän on yhä naimisissa ja minulla on poikaystävä. Vika ei ole miehessä, vaan minussa. Haen jännitystä ja hyväksyntää ulkopuolista suhteista.

Vierailija
37/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suhteeni toiseen samanlaiseen jatkuu on/off vielä yli 15 suhteen aloittamisen jälkeen. Hän on yhä naimisissa ja minulla on poikaystävä. Vika ei ole miehessä, vaan minussa. Haen jännitystä ja hyväksyntää ulkopuolista suhteista.

Mietitkö ikinä edes miltä miehen naisesta tuntuu? Vain onko sitä tuollainen ihminen vain niin itseään ja omia tarpeitaan täynnä ettei kykene ajattelemaan kuinka paljon pahaa toiselle aiheuttaa?

Vierailija
38/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuodessa hänellä on ollut useita avioliiton ulkopuolisia suhteita, tietysti!

Hän on monta kertaa sanonut, että avioliitto olisi jo aikaa sitten päättynyt, jos hänellä ei olisi jännitystä. Ovat olleet 20 vuotta naimisissa, rouva ei tiedä asiasta mitään.

On päättänyt olla naimisissa, kunnes kaikki kolme lasta ovat 18-vuotiaita ja enää 5 vuotta lusittavaa!

Asiat eivät aina ole pelkästään mustavalkoisia ja joskus nuorena tulee solmittua liitto, jossa molemmat muuttuvat, mutta eri suuntiin!

Vierailija
39/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet viime kädessä puolisonsa kanssa vain ja ainoastaan lasten takia. He ovat luopuneet parisuhteestaan mutta elävät siinä, koska se on helpompaa kuin tehdä muutos. Tällaisessa tilanteessa kun ei ole enää oikeaa ja aitoa tunnesidettä, on helppoa rakastua, pettää ja sitten erota. Juuri tämän vuoksi pitäisi muistaa, että lasten takia kannattaa ja pitää erota; lapset eivät saa joutua siihen tilanteeseen, että he ovat aikuisten välinen ainoa side.

Asia ei ole ollenkaan näin yksinkertainen. Muutosta ei välttämättä haluta, muttei ole lähdetty ratkaisemaan ongelmaa. Pettäminen on helppo tie pois tilanteesta, jos ei asiaa haluta hoitaa. Kyllä sieltä parisuhteesta kuitenkin löytyy ne ihmiset, jotka joskus ovat rakastuneet toisiinsa. Rakastaminen sitten onkin ihan eriasia, kuin rakastuminen

Vierailija
40/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän suhteensa kesti noin vuoden. Exä vinkui takaisin, mutta en ottanut. Siis ja petti siis tätä uutta minun kanssani, mutta en silti ottanut häntä takaisin. Kärähti vain sille uudelle, että olikin ollut sängyssä minun kanssani muistelemassa vanhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme