Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako iltapäiväkerhon ohjaaja muka takavarikoida lapsen kännykän?

Vierailija
03.09.2011 |

Hankimme 7v pojalle kännykän, että voidaan iltapäivällä pitää yhteyttä. Hän tietää ja ymmärtää, että koulutunneilla känny ei saa näkyä eikä kuulua. Iltapäiväkerho on mielestäni aivan eri juttu kuin kouluaika, enkä ymmärrä, millä oikeudella känny otetaan pois, vieläpä vapaan ulkonaolon aikana. Ohjaajat eivät tästä edes mulle kertoneet, vaan lapsi itse.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku lapsi jättää kännykän auki ja vanhemmat kuulevat, millä tavalla hoitajat siellä lapsille huutaa. ON muuten joskus aika hirveää kuultavaa... Laitettiin lapselle reppuun nauhuri matkaan ja täytyy sanoa, että sen jälkeen oli pakko ottaa lapsi IP-kerhosta pois. Lapset olivat ihmisiksi, mutta aikuisten kielenkäyttö oli sellaista, että siitä olisi natsitkin kateellisia.

Vierailija
102/115 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut että kännykän ääressä pitäisi päivystää. Silmäilin ketjun nopeasti, en siis lukenut kaikkia viestejä perusteellisesti läpi ja siksi jäi kuva että monilla paikoissa kännykkä ei saa olla edes päällä, saati että sitä saisi käyttää puheluihin.

että hyvästä syystä saa soittaa? Kännykkä piti olla repussa siksi, että sillä ei pelattaisi eikä kuunneltaisi musiikkia eikä kuvattaisi. Mutta jos on tärkeää asiaa äidille, silloin saa soittaa.

Hyvänen aika, ihmisiä nuo ip-ohjaajatkin ovat. Jos on tärkeää, että lapsi on kännykässä tavoitettavissa, voithan kertoa tästä tärkeydestä ip-ohjaajille, jotka ehkä sitten osaavat hakea sen kännykän lapsen repusta vaikkapa pöydälle, että varmasti nähdään, koska se äiti soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvästä syystä saa soittaa? Kännykkä piti olla repussa siksi, että sillä ei pelattaisi eikä kuunneltaisi musiikkia eikä kuvattaisi. Mutta jos on tärkeää asiaa äidille, silloin saa soittaa.

kuvaaminen tuntuu olevan ikuinen ongelma. Perusopetus, johon IP-kerhotkin kuuluvat, on julkista. Näin ollen siellä saa kuvata vapaasti, kunhan se ei häiritse varsinaista toimintaa.

Vierailija
104/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellan tuudelis kun meidän pikku kusimutterilta on nyt kännykkä takavarikoitu!!

Mitä ihmeen äitejä ja isiä nää nykynuoret oikein ON?

Sillon kun minä koulussa oli ei kouluunkaan SAANUT tuoda mitään mikä häiritsi opiskelua SAMA koskee mielestäni päiväkerhoja ym

MIETTIKÄÄS nyt ittekin mikä niitä penskoja sitten aina riivaa,mitä tekee 7v ees kännykällä?

Meillä ei ees ollu KOTONA siinä iässä puhelinta ja hyvin tultiin toimeen!!

Vierailija
105/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän mä nyt aivan oikein, kun sain sen kuvan, että lapset ja aikuiset olis jotenkin samalla viivalla? Mä oon tosi pahoillani, jos pudotan sut pilvilinnoista, mutta lapset ja aikuiset EI voi olla samalla askelmalla. Aikuiset päättää, lapset tottelee. Se on se kaava. Jos lapset alkaa sanella hommaa, niin se on kyllä menetetty peli. Ja aika usein niin nykyään jo onkin.

Jos poikasi on kielloista huolimatta käyttänyt puhelinta, on sanktio täysin oikea ratkaisu. Vai mitä sinusta olisi pitänyt tehdä? Oletko edes keskustellut lapsesi kanssa, miksi puhelin otettiin pois? Mikä siinä on niin järkyttävää, ettäö vallan sydänjuuria myöten pitää loukkaantua? En vaan tajua.

Vierailija
106/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka IP-kerho on koulun tiloissa, ei se ole kouluaikaa ja säännötkin ovat toisenlaiset.

Kuinka aikuinen voi olla noin lapsellinen pelle, että jollain hysteerisellä tekaistulla tilanteella haluaa, että omalla lapsella on ip-kerhossa eri säännöt kuin muilla. Naurettavaa!!! Oikeesti, älkää laittako lapsianne mihinkään kerhoon, jos he ei voi totella siellä vallitsevia sääntöjä typerien vanhempiensa takia.

niin siellä saa olla mukana kännykkä ja sillä saa jopa soitella. Pitäneen tiistaina kertoa muille, että kännykkää ei saa ottaa koululle, koska se on säännöissä kielletty.

Sinä siis juoruilet puhelimessasi jumppavuoron aikana ja häiritset muita osallistujia. Saa kännykkä olla kaikilla junissa ja busseissakin, mutta ihmettelen niitä eukkoja, jotka kailottavat niihin kovalla äänellä omat ja kavereidenkin asiat nimillä mainiten. Ei nyt liity suoraan aloitukseen, mutta kyllä tietyt yhteiselämän pelisäännöt ovat joillain vanhemmilla täysin kateissa, jos tästä täällä meteliä täytyy pitää.

Vierailija
107/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa teet rikosilmoituksen laittomuuksista. Ei kenenkään lapsen, huoltajasta puhumattakaan tarvii kärsiä noin epäasiallisesta kohtelusta kunnan työntekijöiden taholta.

Vierailija
108/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos laittaisit tekstiviestin ip-puhelimeen, että tänään saa lapsesi lähteä klo 14? Tai sitten viestin reissuvihkoon tai paperille ja lapsi antaa sen ip-ohjaajalle?

Kännykkä voi hyvin olla äänettömällä ja repussa/taskussa ip:n ajan, kun puhelimeen laittaa äänet ip:stä lähtiessä, saa vanhemmatkin taas mukavasti kiinni. Ainakin meillä toimii ihan hyvin niin.

Noin yleensä ottaen on karhunpalvelus lapselle, jos vanhemmat suhtautuvat asenteellisesti niihin aikuisiin jotka ovat osan päivää vastuussa lapsesta. Mielipiteitä ja erimielisyyksiä voi olla ja ne selvitettäköön asiallisesti puhumalla, lapsille suotakoon oikeus olla lapsia ja kunnioittaa sitä, että aikuiset sopivat isommista asioista keskenään. Sitten kun lapsi on tarpeeksi kypsä sopimaan, päättäämään ja kantamaan vastuuta asioiden sujumisesta, hän on myös valmis pärjäämään yksin kotona eikä näin ollen tarvitse iltapäivähoitoa.

Vierailija
109/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä IP-kerhojen vetäjät ovat niitä ihmisiä, joilla oma elämä on täysin hakusessa ja valtaa käytetään kiusaamalla lapsia.

[/quote]

PIkkasen taas rankkaa yleistystä. Mun mielestäni taas nämä ip-kerhoissa pärjäämättömät on onnettomien nyhväkeäitien yhtä onnettomia nyhväkelapsia, jotka ovat masentuneita jo kohdussa ja elämä meneekin mukavasti masennuslääkkeitä popsien, kun joka paikassa on niin helvetin vaikeaa.

Mun lapsilla on aina ollut todella ammattimaiset ja mukavat ip-kerhot ja niiden ohjaajat.

Vierailija
110/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että jos ap käytti sanaa takavarikko, kyseessä ei ole ollut pakkokeinoinen takavarikko. Ap:n alkutekstissä ei missään kohtaa ilmennyt kuinka tuo kännykän haltuunotto oli tapahtunut. Semanttinen saivartelu on ärsyttävintä mitä tällaisten tilanteiden pohtimisessa voi tehdä. Juuri tällaisten vanhempien lapset ovat kaikkein hankalimpia oppilaita kouluissa. "Sulla ei oo oikeutta"-tyyppejä kasvattavien tulisi ensisijaisesti miettiä lastensa kasavatuksessa hyvien käytöstapojen opettamista. Nämä nicopetterit sitten itkevät laittomissa mielenosoituksissa kuinka kärsivät vääryyttä kun heitä kiinniotetaan, vaikka itse heittelevät katukivillä poliiseja.

Vierailija
111/115 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinköhän mä nyt aivan oikein, kun sain sen kuvan, että lapset ja aikuiset olis jotenkin samalla viivalla? Mä oon tosi pahoillani, jos pudotan sut pilvilinnoista, mutta lapset ja aikuiset EI voi olla samalla askelmalla. Aikuiset päättää, lapset tottelee. Se on se kaava. Jos lapset alkaa sanella hommaa, niin se on kyllä menetetty peli. Ja aika usein niin nykyään jo onkin.

Mä olin ihan järkyttynyt, kun eskarin vanhempainillassa piti johtajan muistuttaa vanhempia, että LAPSI ei ole se, joka päättää esim. mennäänkö päiväkotiin/eskariin vai ei ja mitä on päällä jne... :O

Mitä IHMETTÄ ihmisillä on päässä?? Ilmankos lapset on nykyään niin turvattomia ja ongelmaisia kun vanhemmat ei viitsi olla vanhempia.

On todella h-tin vaikeaa ja raskasta olla jämäkkä, johdonmukanen ja aikuinen joka tilanteessa kun tekis mieli vaan antaa olla eikä jaksaisi, nimim. Itken iltaisin peiton alla, mutta se kannattaa ajan mittaan, koska vain siten lapsi kasvaa tasapainoiseksi aikuiseksi... Juu, täytyy oikeasti joskus luopua omasta mukavuudestaan lapsen hyväksi. Ryhdistäytykää, aikuiset ihmiset!!

Vierailija
112/115 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo!!! Voiko olla noin urpoa tekstiä. Ota lapsi kerhosta pois sitten. Tää on melkein sama kun vanhemmat menee nolaa itsensä bigbrotheriin, ja sitten tullaan tädeille huutaa ku lasta kiusataan... pitäiskö käyttää niitä aivojakin joskus?

Vierailija
113/115 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se lapsi on yleinsä siellä jos on mahd.vastata kokoajan. Meillä lapset tulee sanomaan jos pitää soittaa, ja lupa annetaan aina. On myös mahdollista soittaa ip:n kännystä.Syy miksi kännyt on repussa, on se, että jos ne menee rikki teidänkaltaiset vanhemmat tulevat huutamaan ja vaatimaan korvauksia. Äly hoi!

Nykyään sääntö on se että kännyt omalla vastuulla, jos kerran vanhemmat ohittaa pyynnöt.

Huoh... Noh siinähän sitte itkette kun kukaan ei halua paskaduunia tehdä enää, hoitakaa lapsenne itse jos ei kelpaa.

Vierailija
114/115 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän voi sanoa vain sen, että hoitakaa kakaranne itse, niin sitten ei tarvitse ihmetellä, kun kerhoissa(kin) on tosiaan säännöt. Ja myös teidän kakaran pitää siellä totella, jos sinne menee. Eli älä laita mihkään kerhoon sitä lastas, kun se ei kerran osaa totella, ja myöskään sä et ilmeisesti osaa ajatella niin paljon, että säännöt koskee myös sun lasta.

Vierailija
115/115 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2011 klo 18:47"]

Ainakin meillä saa soitella kymmenenkin kertaa ennen kuin sieltä suvaitaan vastata! Kun on kuulemma muuta tekemistä.

Jostain syystä nämä IP-kerhojen vetäjät ovat niitä ihmisiä, joilla oma elämä on täysin hakusessa ja valtaa käytetään kiusaamalla lapsia.

Ja olisin minäkin ottanut lapseni pois tuollaisesta paikasta, jossa ei puhelimeen vastata, eikä oteta lasten tarpeita kunnolla huomioon. Onneksi tällaisia paikkoja on harvassa, mutta ainahan koriin osuu yksi mätä omena. Onhan kusipäisiä ihmisiä opettajissa, bussikuskeissa, pankinjohtajissa ja ihan joka luokassa, ei se ip-aikuisena toimiminen tarkoita automaattisesti sitä, että ihmisellä on kaikki hyvin. Jos tuntuu siltä, että ip-kerhon kanssa ei löydy yhteistä säveltä ja lapsella ei ole mukava olla, pitää etsiä jokin muu ratkaisu.

... ja näistä av mammoista niitä vasta löytyykin.