^^^Pitkään tuhdanneiden SYKSY^^^
Kommentit (126)
Moi vaan.
Mites muuten, jatkammeko vielä tätä pinoa? Sofi, sinäkö se olet ollut "pinonperustaja"?
No, laitan tähän syyspinoon vielä vähän omaa napaa.
Gonapeptylin otin perjantaina, joten nyt sitten eletään jo piinaviikkoa. Saa nähdä piteneekö kierto, tai peräti tärppääkö jo. Hieman silti hirvittää tämä hormonien käyttö. Jotain sivuoiretta pistoksesta taisi tulla, selkä ja munasarjat ovat tuntuneet kipeiltä. Tosin selkä saattaa reistailla omia aikojaan. Mutta parempaan suuntaan olotilassa mennään.
Kuulin, että lyhentyneeseen kiertoon voisi olla akupunktiosta hyötyä. Jos nykyiset tropit eivät melko pian auta, pidän niistä varmaan taukoa ja kokeilen luonnonmukaisempia konsteja.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille. :)
TaigaQ kp22/24 yk11
Mitäs mieltä muut ovat?? Laiskalti ollaan kirjoiteltu, että koetteko vielä, että saatte pinosta sitä tukea, johon se on alunperin tarkoitettu???
JOs olette sitä mieltä, että pinoa jatketaan, niin päivittelen tätä torstain polikäynnin jälkeen..
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!!!?
Sofi
Oikein hyvää alkanutta vuotta ja kaikille hurjasti plussapuhureita vuodelle 2012! Toivotaan, että tämä vuosi toisi sen mistä kaikki niin kovasti ollaan haaveiltu :)
Joo, laiskanlaisesti on tullut kirjoiteltua. Tosin, eipähän mulla nyt niin paljon oo ollut kerrottavaakaan viime kuukausina kun ollaan taukoiltu :) Mutta toki jatkaisin mielelläni tuhtaajien talvipinossa, jos sellaiseen siirrytään!
Kp 2 olisi menossa ja huomenna olis aloitettava sitten ne femarit. Tarkistusultran varasin ja sain sen kp 11 eli viikon päästä torstaille. Sen mukaan ajoitetaan se inssi, tosin mulla ei oo kyllä hajuakaan että meinasiko ne sen tehdä jo heti tässä kuussa vaiko ajoittaako ne sen helmikuulle?! Täytyis varmaan vähän udella. Itsellä ei kauheita toiveita oo inssin suhteen, enemmänkin turhauttavaa sitä varten sinne etemmäs.. Se kun ei tärppää luonnollisestikaan, niin miten ne meinas että se inssillä onnistuisi sen paremmin?! Mut katsellaan..
TaikaQ:lla taisi myös olla femarit nyt käytössä? Ootko huomannu millaisia sivuvaikutuksia?
Sofille tsemppiä polikäynnille!
Nipelle hurjana onnea! Onko vuodoille löytynyt selitystä? Toivotaan, että molemmat pienokaiset ois tarrannu lujasti kiinni!
Olikos meillä vielä muita joukossamme? Tulkaa toki taustailijatkin kertomaan kuulumisianne :)
M kp2
Moi Sofi ja muut!
Jatketaan toki pinoa, olen hyvin viihtynyt tässä porukassa. Mutta tarkoitin juuri talvipinon perustamista, tämä kun alkaa jo olla melko pitkä ja syksykin jo ohi. ;)
Tsemppiä Sofi minultakin sinne polikäynnille, odotan jo uutisiasi.
Ja Nippe, olet ajatuksissani, pidä pikkuiset mukana.
Mäntänen, mulla on ollut femarit nyt käytössä kaksi kiertoa. Niiden suhteen sanoisin, että vaikutuksesta olen ollut yllättyneen ilahtunut. Tuntuu, että ne virkistävät kuukautiskiertoa mm. lisäämällä limaa, ovulaatiojomotukset ovat lähes tiessään ja tunnen itseni seksuaalisemmaksi. Kenties kierron pituuskin lisääntyisi niiden ansiosta, vaikka tarkastelujakso on vielä liian lyhyt. Kuitenkin viimeisin kierto oli 2pv pidempi kuin pitkään aikaan. Sivuoireita en ole käytännössä havainnut.
Eri asia on sitten tuo ainokainen Gonapeptyl-pistos, joka tuntuu saaneen mun kropan vähän sekaisin. Olo on ollut useamman päivän jotain krapulaisen ja raskauspahoinvoivan väliltä niin, että illalla olo on pahin. Selkäkin kipeytyi samalla, kun munasarjoissa oli aika kovaa särkyä, nyt molemmat rauhoittumassa. Eli kipeytyikö selkä pistoksen takia vai muuten, en voi sanoa, sillä mulla on ns. yliliikkuva ranka, minkä vuoksi selkä silloin tällöin menee aika juntturaan. Tietenkin olimme kyläilemässä nyt uutena vuotena ja otin jonkin verran viiniäkin, niin lisäsikö viini/univelka/outo sänky ongelmia, vai olisiko niitä ollut toisistaan riippumatta. Oli miten oli, en ihan heti välitä kokeilla toista Gonapeptyl-annosta, sen verran outo olo on ollut.
Pidän teidät kyllä ajan tasalla, miten tämä kierto etenee. Vielä en ole raskaustestejä tehnyt, kun tod.näk. ovis oli kp17-18. Voihan olla, että Gonapeptyl voi vääristää tuloksen, en ole huomannut kysyä. Toistaiseksi ei ole ollut menkkajomotuksia, joten tämä kierto ei ainakaan jää lyhyeksi.
TaigaQ kp23/24 yk11
Samalla kun aloin Anniquen tietoja päivittämään, totesin, että on syyskuu ja uuden syksypinon paikka...
Eviksen kuulumisia kovasti kaipailen, huhuuu....
Anniquelle kovasti vauvaliimaa, että tiukasti kiinnittyis, tsemppiä piinailuun!?
Mitäs muille??
Oman navan pistelyt jatkuu, maanantain ultraa odotellessa..
Sofi
Kirjotankin heti tänne syksypinoon. :)
Kiitos Annique, toivon itsekin että Clomit auttais, mutta usko on tässä kohtaa tainnu mennä. Varasin ajan yksityiseltä, sieltä sanoivat heti että nyt pitää tulla ultraan, jotta nähdään, onko clomilla mitään vaikutusta. Julkisella olen käynyt viimeksi hakemassa clomifen reseptiä, ja seuraava aika olis vasta lokakuun lopussa (siirsivät sitä vielä eteenpäin).
Odotan yksityiselle menoa ihan hyvillä mielin, toivon että kohtelu on parempaa ja meidän toiveemme otetaan huomioon.
En ymmärrä kaikkia kirjotuksia hoidoista mitä en ole ainakaan vielä kokenut, mutta toivon kaikille jaksamista ja pidän peukkuja. Luultavasti hetken päästä osallistun enemmän keskusteluun, kun aloitetaan yksityisellä käyminen.. Kiitos teille kun olette tukena. :)
Alkuun Anniquelle hurjasti peukkuja ja liimaa ja tarrasukkia ja mitä muuta sitä kaikkea voisi toivottaa että pikkuinen nappaisi kiinni ja jaksaisi kasvaa seuraavat 9kk :) Olisi jo korkea aika saada uusia plussia tännekin pinoon!
Toiveita vain: Toivottavasti sulla Clomit toisi jotain apuja, itsellä alkaa 6. kierto niillä, eikä muuta vaikutusta ole ollut kun limakalvon oheneminen olemattomaksi. Yksityisellä varmasti ottaisivat kantaa ihan eri tavalla, mutta ei vaan yksinkertaisesti ole varaa maksaa niitä käyntejä :(
Omaa napaa: Menkat alkoi eilen illasta, kunnon vuoto vasta tänä aamuna, mitenköhän ne kp:t menee, lasketaanko eilinen tiputtelu jo kp1:seksi? Samalla nappasin antibioottikuurin seurauksena myös ihanan ystäväni hiivan matkaan aarghh.. No mutta joka tapauksessa, maanantaina soitto polille ja varaan sen ajan sinne seuraavaan ultraan.. Jänskättää jo vähän et mitä kantaa ne ottaa, vai ottaako taas ollenkaan. Toivottavasti mieskin pääsis mukaan tällä kertaa, sais sekin vähän viitteitä et mittees ne siellä sanoo ja pohtii :)
-M
Anniquelle toivotaan onnistumista tähän yritykseen!
Toiveita vain: Kyllä suosittelen yksityisellä käymään clomien seurannassa, koska itsellä ainakin ohensivat liikaa limakalvoa, joten vaikka hedelmöittyminen onnistuisi, niin eipä ainakaan voi tarrautua muhun kiinni...
Mäntänen: Pahoittelut menkoista. Minulle on ohjeistettu, että kp 1 on se päivä, jolloin oikea vuoto alkaa, eli tiputtelupäiviä ei lasketa.
Omaanapaa... eli kuumeisesti odotellaan sitä ensi perjantain tuomiopäivää siellä lapsettomuuspolilla. Julkiselle mennään, jos yksityinen olisi vaan lähempänä, ois sinne menty jo ajat sitten, koska tää julkinen puoli ei tunnu etenevän mitenkään... siis kokeillaanmpa tätä ja sitten vielä tätä, ihan kun tässä ei ois odoteltu jo odotusta tarpeeksi kauan ja ikääkin alkaa tulla kohta molemmille 30 mittariin, joten ei tämä yritys tästään helpotu...
Tosin oon nyt niin innoissani tuosta koulun aloittamisesta, että ei enää niin kamalaa kiirettä tuon raskautumisen suhteenkaan ole. Tämä rouva päätti sitten täydellisesti vaihtaa siistit toimistotyöt pajahommiin. Eli taidealaa opiskelen, jossa kivi ja metalli ovat pääraaka-aineet. Nyt vaan jännittelen, että jos kerran viikossa vähän hitsailee, niin onkohan haitaksi, jos raskautuu?? En tietenkään uskalla/halua kertoa opettajalle tai luokkatovereille mahdollisesta tulevasta raskaudesta, ennen kuin en enää masua pystyisi peittelemään, koska pelko keskenmenosta niin suuri. Enkä haluaisi muiden tietävän, jos vielä kolmas keskenmeno tulee peräkkäin...
Soittelin polille äsken ja ultra-aika on sitten viikon päästä keskiviikkona.. Menkat kesti taas sen kokonaiset 2 päivää, et kyllä se limakalvo on varmaan normaalin paksunen jooei.. Kyselin samalla kesäkuussa otetun papan tuloksia, mulla kun on se ollut edellisen kolme kertaa jo kakkosta. Nyt se oli kuitenkin muuttunut taas ykköseksi!! JEE! Helpottaan NIIN paljon :)
Nipelle: täällä pidetään sulle peukkuja perjantaina, toivottavasti saavat teidänkin asiaan vähän vauhtia! Todella rasittavaa kun tuppaavat vaan jahkailemaan.. Ihan kun se olisi helppoa muutenkaan odottaa ja odottaa :( Myöskin paljon tsemppiä uudelle alalle, kuten sanottu vaihtelu todellakin virkistää!
Eikun aurinkoista syyspäivää kaikille, tulkaahan kertoilemaan taas kuulumisia! :)
M ~kp3
Kiitos kaikille tsemppauksesta. Tämä odottaminen on aivan kauheeta. Siirrosta on nyt viikko ja vielä viikko pitäis odottaa. En aio tehdä testiä ennen virallista testipäivää. Muutama ekaa yötä näin unta koko ajan testaamisesta. Nyt olen parina viime yönä nähnyt onneksi muita unia.
Kuinkas Sofilla meni ultrassa?
Kyllä yksityisellä varmasti saa parempaa palvelua ja saa enemmän itse osallistua päätöksiin, kun on maksava asiakas. Julkisella se on lähinnä lääkärin sanelua ja sen mukaan mennään. Olen kyllä ollut meidän lääkäreihin ihan tyytyväinen. Pitkä aika jouduttiin jonottamaan IVF:ään, kun jo muutenkin oltiin yritetty sitä ennen kauan. Yksityisellä olis päässyt heti, mutta hintakin olis tietysti ollut aivan toista luokkaa. Piti oikein tarkistaa, niin meidät laitettiin IVF-jonoon 4/2010 ja silloin hoidon arvioitu ajankohta oli syksy 2011 ja päästiinkin jo keväällä 2011. Oltiin ekoissa tutkimuksissa 2/2009, joten kyllä tässä on lääkärissä tullut ravattua vuosien aikana.
-Annique-
Tsemppiä Annique!! :) Peukutuksia!
Minulle tuli syksyn eka flunssa. :/ Ja selkä oli pari päivää tosi kipeä, särki siis. Ja toinen lapsikin on samassa taudissa. :(
Sain vihdoin miehen suostumaan, että antaa näytteensä, mutta maanantaina kun olisin lähtenyt viemään näytettä, niin mies tunsi olonsa kipeäksi (kurkku kipeä) ja nyt täytyy odottaa milloin hän paranee. Hitsi sentään... ! :( Soitin eilen labraan ja sieltä sanottiin että parempi odottaa että tervehtyy. Mitä tuuria..! No ei voi mitään.
Menkkojen pitäisi alkaa ensi maanantaina, joten sitä odotellessa.
Tsemppiä kaikille!!! :)
Tänne iski ihan mahdoton flunssa kera korkean kuumeen.. Jes, mikä ajoitus..:( Eilen polille ajellessa jo aattelin, että pitäiskö perua koko inssi, mut lääkäri meinas, ettei tällänen "pikku" lunssa mitään haittaa..
Lyhyesti 2 follia oli jatkanut kasvua, toinen niistä isompi ja "potentiaalisempi". Limiskin oli hyvä reilu 7mm. Vielä pari piikkiä, sitten irrotus ja itse inssi perjantaina.. Saatampa ehtiä jo siihen mennessä tervehtyäkin.. Mutta tämän hetkisen tilassa, ei kovin suuria toiveita..
Toiveita vain: koska se yksityisen aika on? Kiva, että pääset sinäkin asiassa eteenpäin.:) Tuuhan kertomaan, sitten mitä ne siellä sanoivat? Ja kyllä sä pian pääset näistä hoitojutuista kiinni ja jos jotain jää epäselväksi, niin sitten vaan kyselet..:)
Mäntänen: Niin mäkin muistelisin jostain lukeneeni, että vasta kunnon vuotopäivä on kp1. Sullakin on pian se lekuri, sieltä kanssa sitten odotellaan uutisia.. Hyviä uutisia sait ainakin papasta, varmasti sai mielen hyvälle..:)
Nipelle onnittelut uuteen opiskeluun! En oo ainakaan koskaan kuullut, että hitsaamisesta olis mitään haittaa sikiölle.. Eikös hitsaamiseen vaarat liity lähinnä silmien kuntoon.. Että senkus hitsailet vain..:) Sullakin on pian ultra, saadaan ultrauutisia oikein reilusti..:)
Anniquelle tsemppiä piinailuun!! Melkoinen rautahermo meinaat olla, jos et yhtään etukäteen testaa..:) Pidän peukkuja sulle!!!
Nyt utelen tosi typeriä, koska sulla on piinailu tuossa mallissa, että anteeksi.. Mikä teillä on tilanne, jos tästä ei tule toivottua tulosta? Onko vielä pakkasessa vai pitääkö uusi ivf?
Nyt jatkaa makoilua...
Sofi
*MUOKS* paranemisia teillekin 2pojanäiti!!! Kirjoiteltiin näköjään samaan aikaan ja samassa olotilassa..
Hyvä, että mies jo suopui, nyt vaan reippaasti lunssalääkettä, että pääsee sen näytteen viemään!!
Ikävää että tulit kipeäksi juuri nyt, kun pitäisi inssiin mennä. :( Meillä on pakastimessa vielä 4 alkiota: 2+2. Nyt sulatettiin ja siirrettiin se yksinään pakastettu. Ja tosiaan lääkäri kehui, että harvoin näkee niin hyvin sulatuksesta selvinneitä ja lähti heti sulatuksen jälkeen jakautumaan. Kunpa se sitten olisi niin elinvoimainen yksilö, että tarttuisi lujasti kiinni ja tällä kertaa lähtisi kehittymäänkin. Viimeksihän se tarrasi kiinni, mutta ei lähtenyt kehittymään.
-Annique-
Täälläkin on flunssaa podettu jo 2,5 viikkoa, eikä loppua näy...
Hitsaamisessa tulee kai aika paljon myrkkykaasuja, joten sitä vaan meinaan, että onkohan siksi vaarallista, jos vähän hitsailee...
Lapsettomuuspolilta soitettiin meille molemmille tänään, eikä kumpikaan voitu vastata ja sinne tietysti ei pääse puhelimella kuin tiettyinä soittoaikoina... Joten täällä olen jo itkut tirautellu, että ne kuiteski taas peruvat tältä viikolta sen perjantain ajan...
Onnea piinailijoille!
mulla selkä katkes niin pahasti, että jouduin jättämään hoitokierron kesken. Siinä meni viikon hormonit hukkaan arghhhh. Nyt harjoittelen taas istumista, joten toivottavasti toivun seuraavaa kiertoa varten.
evis
Pitkästä aikaa tulin katsomaan mitä meidän pinoon kuuluu..
En nyt vielä lukenut sen enempää, mutta meillä yritystä takana jo 4 vuotta.
Tällä hetkellä todella outo kierto meneillään.
Ke 7.9. KP 62/28-45 YK 42
Maanantaina testi näytti edelleen negaa.
Katsellaan tässä ihan rauhassa vielä jonkin aikaa..
Mä kuolen ennenkuin tämä piina-aika on ohi. Mä en selviä ensi tiistaihin. Ihan pienenpientä kramppausta on ollut alavatsassa välillä. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli paineentunnetta alavatsassa. Nyt on pp 9.
Kaikki tuntuvat nyt olevan kipeänä. Pikaista paranemista! Voi Eveä, kun jouduit keskeyttämään IVF:n.
Onpa Kiharapäällä omituinen kierto menossa. Olen kyllä kuullut, että joillakin jää yhdet menkat kokonaan välistä jostain ihmeellisestä syystä. Sitten seuraavat tulevat normaalisti. Oletko tehnyt vain kotitestejä? Mitäs jos kuitenkin testit näyttää vaan väärin.
-Annique-
Annique: Joo aika matelee hemmetin hitaasti... Ja tosi ärsyttävää aina kyttäillä kaikkia tuntemuksia, kun juuri monet tuntemukset kuuluvat onnistumiseen sekä epäonnistumiseen.
Eve: Harmi, että jouduit keskeyttämään hoidon...
Omaa napaa: No se huominen lääkäri siirtyi tälle päivälle ja lääkärinä sama jääräpää mies, joka on varmasti päättänyt, ettei meidän edes kuulu saada lasta, koska olen jokaisen keskenmenon jälkeen vaatinut kaavinnan. Meinasin kysyä jo siltä lääkäriltä, että pitäskö hänen miettiä, miksi hän on lääkärinä, jos ei tahdo auttaa. Miehen simpat priimakunnossa, mutta minä... ovis tapahtuu vaillinaisesti, limakalvo liian ohut kiinnittymiseen, kierto heittelehtii miten sattuu, liian lyhyt luteaalivaihe jne... No tiedossa on siis, että luomusti en voi tulla raskaaksi, mutta silti lääkäri ei suostunut määräämään mitään lääkkeitä avuksi, koska ne lisäävät keskenmenon riskiä. No voi h....tti, jos en tule raskaaksi, niin enhän voi saada edes keskenmenoakaan... Olis edes joku mahdollisuus lääkkeillä onnistua... Nyt siis odotellaan menkkojen alkua ja taas toinen kierto perään ilman lääkkeitä... Kysyin, että eikö sit oo clomien tilalle lääkkeitä, jotka eivät ohentaisi sitä limakalvoa, niin sanoi että voi onhan niitä vaikka kuinka paljon, mutta ei hän niitä mulle suostu määräämään... Arvatkaa vaan onko siipi aivan maassa! No tulevaan kiertoon pitäs päästä kp 8 johonkin ruiskutustutkimukseen, jossa tutkitaan limakalvoa, mutta kun satun olemaan juuri silloin reissussa 4 päivää. Eli mun tuurilla tääkin siirtyy vielä yhdellä kierrolla...
Hei vaan. Voisiko tällainen tosissaan keväästä 2011 yrittänyt kahden pojan 39v äiti ilmoittautua mukaan tähän pinoon?
Olen tähän asti kirjoitellut tuolla kolmosta haaveilevien pinossa. Pojat ovat syntyneet luomuna, mutta yrityksestä huolimatta melkein 3v ikäerolla. Imetin tosin vanhempaa 1v9kk asti. Menkat kyllä alkoivat pojan ollessa 7kk. Epäilen kuuluvani niihin, joiden prolaktiinitasot pysyvät ylhäällä imettäessä ja vielä kuukausia sen lopettamisen jälkeen.
Nuoremman jälkeen menkat alkoivat 9kk iässä, imetyksen lopetin 1v4kk iässä. Maitoa tuli sen jälkeen vielä kolme kuukautta ja tosiyrittämisen aloitimme toukokuussa 2011. Ehkäisyä ei ole ollut sitten syksyn 2005.
Kierto on nykyään lyhyehkö, en tiedä onko ovulaatiota. Yritin viime kierossa tikuttaa, mutta selvää tulosta en saanut. Olen käynyt hiljattain tutkimuksissa ja tuloksia olen saamassa ensviikolla. Lyhyesti tietoni:
TaigaQ 39/39 kp1/26 yk7 pojat 06ja09
Mahtavaa Nippe!!! :) Tsemppiä jatkoon ja toivotaan että kaikki menee hvyin. :-)
Tulin vain toivottamaan teille oikein Hyvää Joulua!!! :) Itse olen pysytellyt taka-alalla.
Ja onnea vuodelle 2012! =)