Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Pitkään tuhdanneiden SYKSY^^^

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tämä piinailu tästä...Mitään kummia oireita ei ole. Rintoja kiristää eikä muuta. Hassuinta/kauheinta on se, että yksi ilta totaalisesti unohdin koko lääkityksen ja miehen kysyessä vasta tajusin niellä/tunkea itseeni tarvittavat aineet. Eipä olis tällaista tapahtunut koskaan aikaisemmin kun on ollut vielä enemmän uskoa näihin hoitoihin :o.

Mä olen täyttänyt talon lapsilla. Siis omilla ja lainatuilla. Aika menee nopeasti kun lasten kavereita kulkee eestaas. Lemmikkiin en ole vielä sortunut kun on puuhaa noissa vekaroissa.

Mites Evelinan punktio sujui?

Meilläkin on ollut ivf-hoitoihin tunnin matka suuntaansa. Ollaankin miehen kanssa kehitetty tästä uusi "harrastus" kun käydään isossa kaupungissa syömässä. Ikävintä siinä on ollut pakollinen kertominen työpaikalla.Vapaata ei muuten olisi saanut. suoraan sanottuna v*tuttaa kun pomo kyselee testipäivästä ja kerran jopa toivotti onnea muiden kuullen. Olipa kivaa sitten kun muut ihmettelivät että mitä tapahtuu kun oikein onnentoivotuksia saa. Muille siis työpaikalla en ole kertonut. En koe, että työyhteisö olisi mitenkään kannustava muutenkaan, saati tämmöisessä asiassa..Jotenkin tuntuu, että pomo suorastaan toivoo, ettei tarvisi sijaista ruveta hommaamaan *huoh*. Toivottavasti muilla on mukava työpaikka jossa asioista voi avoimesti puhua!

Voimia kaikille loppuvuoden hoitoruljanssiin!

Vierailija
82/126 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikissa, toi työpaikalla kertominen on se mikä mullekin aiheuttaa ongelmia. Meillä uskon että tukea saisin ainakin osalta, mutta kun en perheelle ja parhaimmille ystävillekään pysty asiasta puhumaan, niin saati niille. Onneks työ ei estä lähtemästä kesken päivääkin, mut se ettei kerro mihin lähtee, tai että käy jatkuvasti "lääkärissä" kertomatta syytä, niin onhan se epäilyttävää. Kuitenkin meitä on pieni porukka. No, ehkä kerron sitten aikanaan jos raskaaksi joskus tulen..

Toivottavasti se sun pomo tajuais pitää jatkossa pienempää suuta asiasta. Pitäis sen ymmärtää, ettet halua kaikkien tietävän asiasta.

Sofi, toivotaan, että tuleva ivf toisi teille toivotun tuloksen! Kurjaa ettei inssit oo toiminu..

Olin tosiaan torstaina taas siellä lääkärissä, ja vein mukanani tutkimustulokset, jotka on julkisella otettu. Mulle julkisen lääkäri on puhunu, että jotain endometrioosiin viittavaa siellä on, mutta en nyt suoraa diagnoosia tekis.. Joo, ja tää yksityisen lääkäri, kenellä nyt käyn, katteli hetken niitä papereita ja totesi, että se endometrioosi on nimenomaan se lapsettomuuden syy. Otin muutenkin itkupotkuraivarit miehelle jo ennen sinne lääkäriin lähtöä, kun ei kerennyt mukaan tueksi (ymmärsin kyllä jälkeenpäin, ettei ehtiny ja pahotteli sitä). Käynnin jälkeen on ollu hiukan huonot fiilikset, kun olen jotenkin sinisilmäsesti toivonu, ettei mitään endoo olis.

No jatkosta, ensin se meinas että jatketaan clomeja, mut sitten tuli siihen tulokseen, että mitä turhia, siirrytään Puregoniin suoraan. Eli nyt olen tökkäillyt perjantaista lähtien niitä ja tänään menen katsomaan mitä siel on tapahtunu. Jännittää, koska eilen oli ovulaatio-oireet, n. 5 päivää liian aikasin, munasarja tosi kipeenä ja samanlaista vuotoo kun aiemmissa oviksissa. Kipu tosin jatkuu edelleen. Pelottaa, että lääke on toiminu vähän liian tehokkaasti.

Tsemppiä kaikille, yritetään nauttia näistä harvoista aurinkoisista syyspäivistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: En ole aloittanut vielä lääkärin määräämiä lääkkeitä, kun resepti ei tullut ajoissa (lääkäri lähetti sen postitse), niin en viitsinyt kalliita lääkkeitä aloittaa vielä (84e/2vkoa, ei saa kelakorvausta). Ajattelin, että otan ne sitten käyttöön kun/jos menen inssiin. Ja tässä kierrossa oviksen ja puuhailun ajoitus meni päin mäntyä.

Flunssa yrittää iskeä meikäläiseen.. :/ Pienempi poika on ollut kipeä viikonlopusta lähtien. :(

Sunnuntaina pitäisi alkaa menkat..blaah. Maanantaina soitan lääkärille inssistä jos mies on myös siihen myöntyväinen.

Täytyy lopettaa kun on kipeä olo, mutta tsemppiä kaikille!! :)

Ai niin, voisiko joku päivittää (en nyt muista kuka se olikaan..) minun tietoihin että miehen siemennestenäyte oli normaali 09/11. KIITOS :)

Kp 23/27

84/126 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiossa nähtiin, että oli neljä kaunista isoa rakkulaa ja tosi hyvä limakalvo. No, kuitenkaan rakkuloissa ei ollut YHTÄÄN munasolua. Että silleen. Eli tämä hoitokerta epäonnistui totaalisesti. Nyt on suru puserossa, että onko mulla munasoluja enää ollenkaan. Lääkäri oli yhtä ihmeissään ja varmuudeksi otettiin saman tien verikoe jos vaikka pregnyl ei olisi toiminut, mutta siltä osin kaikki oli kunnossa.

Jatko on nyt hyvin epävarmaa. Kunhan menkat alkaa niin menen taas verikokeeseen, josta katsotaan joku a:lla alkava koe, että onko elimistössäni munasoluja. Toinen on fsh, mikä kertoo jotain vaihdevuosista. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä ettei munasolut voi yleensä loppua yhtäkkiä vaikka vaihdevuodet alkaisivatkin. Tämä on niin raastavaa. Pitääkö mun todella alkaa hyväksymään se, etten saa omaa pienokaista, en suostu. No, parin viikon päästä ollaan viisaampia.

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja saataisiin tänne plussia pitkästä aikaa.

hiljenen hetkeksi, mutta palaan kun on jotain tapahtunut.

Terkuin Evis

Vierailija
85/126 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkupotkuraivarit ihan aiheesta..:( Ihan peestä suoraaan sanottuna.. Kovasti jaksuja ja hali!!!

Sofi

Vierailija
86/126 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi evelina, olen tosi pahoillani... :( tule taas kertomaan kuulumisia, sit kun siltä tuntuu.

2 pojan äiti, toivottavasti et saanu pahempaa flunssaa. Kauheesti nyt on liikkeellä pöpöjä. Toivottavasti kaikki muutkin pysytte terveinä.

Kerron lyhyesti omat kuulumiset. Eli tiistaina oli lääkäri. Kaikki oli ok, munarakkula oli 2 cm kokoinen. Tein ovulaatiotestejä, ja ovis olikin seuraavana päivänä siitä, tulee siis lyhyt kierto. (eli huoli kivusta oli turha) Ei tarvinnu pistää Pregnyliä, onneks, koska pelkäsin sitä kuollakseni. Se olis kyl ollu kotona jo valmiina. Tänään alotan taas Lugesteronit ja Disperiiniä syön kanssa. Eli 10 pv päästä taas testaus...

Kertokaahan muutkin miten hoidot sujuu? Ja jos haluatte kertoa, itse ainakin tahtoisin kuulla, miten muut suhtautuu hoitoihin. Onko ollu vaikeeta hyväksyä sitä, että täytyy käydä läpi tällasia hoitoja? Varsinkin kun jotkut tulee niin helposti raskaaksi, jopa vahingossa.

Vierailija
87/126 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evis: Itku ois päässy vähemmästäkin itsellä. Toivottavasti sinulle oma käärö syliin suotaisiin. Pelko siitä, ettei tämä onnistu ikinä on läsnä koko ajan itselläkin. Ja jaksaako näitä pettymyksiä minkä verran. Kysymykset pyörivät vaan päässä, että miksi kiusata itseä herättämällä kipinä toivosta kuukausi toisensa perään? Mutta kun jos vain tietäisi, että edes joskus oma nyytti syliin asti tulisi, tietäisi edes, että tämä kaikki on sen arvoista. Jaksamisia sinulle!

Toiveita vain: Piinailu on kyllä hermoja raastavaa, pitäisi aina olla niin paljon ohjelmaa niille kahdelle viikolle, ettei ennättäisi ajattelemaan koko asiaa... Oon niin kauan toivonu jo sitä testiä, että sais testattua heti oviksen jälkeen, että onnistuiko vai ei... mutta tiede ei varmaan ole vielä niin pitkälle kehittynyt ;) Ja sitten kun sais samaan testiin tiedon, että meneekö kesken vai uskaltaako nauttia raskaudesta...

Täällä kp 2 menossa, eli aloitin aamulla femarella 2tbl ja varasin ajan kp 8 ultraan. Piikitän sitten kp 7 fostimonia sen koko annoksen, koska omien menojen vuoksi en pääse käymään ultrassa kp 7. Jännittää kamalasti tuo pistäminen. Mies pyörtyy helposti piikeistä ja inhoaa piikkejä yli kaiken. No nyt oon sitten häntä valmistellut siihen, että hän on se joka pistää ja aamullakin muistutin, ettei sitten saa pyörtyä ennen kuin on piikin vetäny pois minusta ;) Katsotaan mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään...

Taas lääkärinä on se sama jääräpää, joka ei kuuntele potilaan mielipidettä. Eli pelottaa kamalasti, jos folleja kasvaa useampi ja keskeyttää hoidon tai määrää yhdyntäkieltoon... Mutta oikeesti jos raskaaksi tuleminen on näin vaikeeta, niin en ymmärrä miksi sitten voi tulla ehkäisypakkoa? Eli jos vaikka folleja ois isompia kolme, niin mikä on todennäköisyys, että kaikki hedelmöittyy? (kun kerran raskaaksi ei meinaa tulla konstilla eikä millään) Jos leikitään, että kaikki hedelmöittyisi, niin mikä todennäköisyys on, että kaikki kiinnittyis? Saatikka jos kaikki kiinnittyis, niin osa menis kuitenkin kesken... Eli eikö maalaisjärjellä ajateltuna ois paremmat mahdollisuudet onnistua, jos ois useempi? Tiedän, että monikkoraskaudet on aina riskialttiita ja niitä ei toivota, mutta silti???

Vierailija
88/126 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evis: olen pahoillani.. :( Kovasti tsemppiä ja jaksamista! :)

Nippe: kurja kun on tuollainen lääkäri. Minunkin mielestäni olisi parempi jos olis useampi folli. Huh, jos lääkri keskeyttää hoidon... Minä varmaan tekisin niin etten tottelisi yhdyntäkieltoa. Jaksuja!!

Minulla ilmeisesti täti taas saapuu viimeistään huomenna; tulee jonkin verran punaista. Puuh... Oltiin päivää ennen ovisplussaa puuhissa, niin eikö kaiken järjen mukaan pitäisi onnistua..? Kun ovisplussapäivänä ei voitu olla. Mutta sitten taas ovisplussasta seuraavana päivänä oltiin. En tajua... Potuttaa. :(

Täytyy kait maanantaina vaan soittaa inssi aikaa.

Koko viikon on ollut on-off kurkku- kipu.. :/ Ilmeiseti joku tauti jyllää kuitenkin vaikkei flunssaa tullutkaan, ainakaan vielä.

Hyvää viikonloppua ja tsemppistä!!! :)

Kp 27 tai 1/27

Vierailija
89/126 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan.

Evelina: Kurja juttu! Itse pohdiskelen tuota, että olisiko mulla jo vaihdevuodet käsillä. Alan kypsyä ajatukseen, että täytyy käydä yksityisellä tutkimuksessa, jottei tätä ikää tule kauheasti lisää. Täytän 40 jo alkuvuodesta. Voihan olla, että vielä tilanne olisi korjattavissa. Toisaalta tämä voi korjaantua itsestäänkin, jos tuo prolaktiinitaso vähitellen laskee. Toisaalta edelleen rinnoista tihkuu hiukan maitoa, vaikka lopetin imetyksen jo keväällä...

2poj@näiti: pahoittelut tädistä. :-(

Sofi: oviksesta, että tikuttamalla viiva on aika selvä, mutta voi olla, ettei ovista silti aivan tapahdu, vaikka LH-taso nouseekin. Kierto on kuitenkin liian lyhyt, sillä ovis on nyt ollut kp 15 tai 16 ja koko kierron pituus vain 24 viimeiset kaksi kiertoa. Mahdollinen hedelmöittynyt munasolu ei tod.näk. ehdi kiinnittyä.

Yritän nyt ajatella muuta. En edes jaksa tikuttaa. Töitä olen "hakenut" viimeiset 3 viikkoa, nyt pitäisi saada se projekti kunnolla työn alle.

Tsemppiä kaikille.

TaigaQ 39/39 kp9/24 yk8 pojat06ja09

Vierailija
90/126 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meille tulee pentu ensi maanantaina ja mietitään asioita..

Ei meillä ole kiire ja nyt asiat vaikeutuu lisää, koska molemmat tekee töitä 3 vuorossa...

Kuvassa ilmeisesti meidän pentu, jos oikein tunnistin..

Vierailija
91/126 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharapää: Ihana kuva koirasta! :)Teille tule sitten hulinaa.

Omaa napaa: Viikonloppuna alkoi menkat ja maanantaina soitin inssistä. Olen menossa ensi viikon alussa tarkastusultraan, että miten lähellä ovis luultavasti olisi (kp 10). Luulisin että ovisplussa tulee ensi viikon perjantaina (jos ei nyt kierto sekoile kuten viimeksi). Mutta tässä on yksi mutta... mies lähtee lyhyelle työmatkalle ja voi olla ettei saada juuri tuona päivänä simppoja talteen. Kysyin pakastamistakin että olisin vienyt simpat jos aikaisemmin, mutta sitten miehen pitäisi käydä hepatiitti ym. verikokeissa. Ja kaiken lisäksi se maksaa 300e lisää (eli yhteensä olisi n. 600e..). Mutta siis tuo simppojen pakastaminen siis jäi (hoitaja soitti asiasta vasta eilen että tarvitaan verikokeet) ja katsotaan nyt mihin päivään ovis osuu. Jäi vähän mietityttämään sekin, että kun hoitaja soitti, niin tuli sellainen olo, että siinä olisi ollut vähän rahastuksen makua ja hoitaja oli jonkin verran epämiellyttävä puhelimessa, niin että ei juuri tekisi mieli mennä koko inssiin. Tosi eilen juoksin hoitamassa kymmentä asiaa, että ehkä olin vähän väsynytkin.

Ja siitäkin oli puhetta että jos ovisplussa tuleekin vasta lauantaina, niin silloin inssi tehtäisiin jo perjantaina eikä silloin ole luultavasti takuita inssin onnistumisesta. Ja suoraan sanoen en viitsisi maksaa 360e siitä jos ei ole hajuakaan mahdollisesta onnistumisesta. Hoitaja sanoi myös että voidaan ottaa myös lääkkeet kiertoon mukaan, niin sitten saadaan ovis toivotulle päivälle (irrostupiikki), että kyllä heillä keinot on. Mutta ei tunnu kovin kivalta että joutuisi itseään pistämään ja joka tapauksessa tähän kiertoon se ei enää ennätä. Puuh.. kyllä tuntuu vaikealta. No mutta, joka tapauksessa menen ensi viikon alusta ultraan ja katsotaan sitten misssä mennään.

Sää viileni aika radikaalisti täällä etelässäkin; yöllä oli pakkasta ja aamulla oli auton ikkunat jäässä.

Tsemppiä kaikille roppa kaupalla!!! :)

Kp 4/n.27

Vierailija
92/126 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharapää: Onnea ihanan koiruuden johdosta! Kyllähän se ainakin saa ajatuksia vähän muualle ja tiedä vaikka samaan syssyyn sitten plussakin tulisi...

2pojanäiti: Täällä myös kokemusta kiertojen heittelystä, joten hankalaa mitään menoja suunnitella sen mukaan, saatikka hoitoja... Mikähän siinä on, että ovis tuntuu aina sattuvan "väärään" aikaan?

Omaa napaa: Täällä kp 7 ja eka piikki fostimonia pistetty. Oli kyllä tosi monimutkaiset ne ohjeet, mutta masuun mies sai minua pistettyä. Yhteistyöllä saatiin aineet sotkettua. Lasiampulli tosin hajosi aivan sirpaleiksi yläosastaan nätisti katkeamisen sijaan, joten imurille oli käyttöä piston jälkeen. Pisto ei koskenut yllätys sinällään. Ainoo ongelma oli se ilmakuplien poisto. Lieneeköhän haittaa, että niitä jäi sinne? Koska ei uskallettu ottaa kaikkia pois, kun sitten sitä ainetta tuli jo ruiskun päästä ja arveltiin, että jos kaikki kuplat otetaan pois, niin sitä ainetta tuskin jäis riittävästi pistettäväksi. Huomenna sitten ois eka ultra, että sit nähdään tepsiikö nää uudet lääkkeet. Ainakin päätä on särkenyt normaalia enemmän. Tietääkö kukaan, miksi nuo pistokset saa laittaa vasta klo 18:sta jälkeen?

Vierailija
93/126 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kp 8 ja eka ultra takana. Femar + fostimon on tepsinyt ainakin jonkin verran. Lääkärin mukaan toisella puolella kaksi hyvännäköistä johtofollia kasvamassa 12mm kooltaan. Nyt sitten jatketaan piikitystä ja kun ovistesti näyttää plussaa seuraavana päivänä inssi (ellei nyt satu viikonlopuksi). Toivotaan, että ovisplussa tulis aikaisintaan sunnuntaina, maanantaille nimittäin varattu seuraava aika. Mutta ei täällä hypitä vielä ilosta, kuitenkin tässä joku vielä ennättää mennä pieleen ja eihän inssissä oo kun 10 %:n todennäköisyys onnistua...

Vierailija
94/126 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: Totta, ovis tuntuu olevan aina "vääränä" päivänä. Tsemppiä inssiin! :)

Minä tein eilen sellaisen päätöksen, että en mene perjantaina (mahdollinen ovis) inssiin, koska aamulla on lapsen yksi päiväkotijuttu ja tulisi todella kiire mennä inssiin. Huomenna olisi ollut tarkastusultra ja peruin senkin tänä aamuna. Ei ehdi niin ei ehdi... :( Ja mies ei ennätä viemään simppojansa inssiä varten ja minä en ehdi varsinaiseen inssiin.. Joten tässä kierrossa inssi jää nyt väliin. Kyllä harmittaa...:(( Mutta täytyy vaan yrittää luonnollisin keinoin. Ja pitää vähän muutenkin miettiä mitä jatkossa tehdään. Minulla alkaa olla mitta täysi tätä yrittämistä. :(( Tuntuu että moni asia tökkii koko ajan eikä tämä onnistu ja aina tulee mutkia matkaan. :/

Tulen sitten kertomaan jos jotain suurempaa tapahtuu.

Tsemppiä kaikille ja paljon plussapuhureita! :)

Kp 9/n.27

Vierailija
95/126 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: Nuo välikierrot on kyllä harmittavia, itsestä ainakin tuntuu, että entäs jos juuri tämä ois ollu se "tärppikierto" ja jos juuri sen joutuu jättämään väliin... Mutta ainahan näitä vastoinkäymisiä sattuu, mutta silti ne vaan harmittaa.

No täällä kp 12 ja ultrassa käyty tänään. Kaksi hyvännäköistä ja kokoista follia siellä köllöttelee ja h-hetki näyttäs olevan lääkärin mukaan käsillä. No tänä iltana pistetään irrotuspiikki ja sitten keskiviikkona simpat pesuun ja ekaan inssiin... Onneksi ekaa kertaa nyt oli naislääkäri, joka oli ymmärtäväisempi ja lupasi kirjata sinne toiveen, että päästäisiin mahd. pian koeputkihedelmöitykseen. Eli tammikuuhun tähdätään aloitusta. Mutta sillä välin tehdään joko inssejä tai "kotiläksyjä". Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että koska simpat niin hyviä, niin aivan yhtä hyvä tulos vois tulla "kotiläksyillä". Kävin lisäksi tänään lugeja apteekista ja sitten aloitan inssin jälkeen ne + disperiinit. No kerran ei pääse sinne koeputkihedelmöitykseen heti suoraan, niin kokeillaan nyt tää yks kerta tätä "lumehoitoa" eli inssiä.. Eli odotukset ei oo tän suhteen kovinkaan korkeilla.

Tietääkö joku muuten pitääkö miehen pidättäytyä tietty aika ennen inssiä, jos simpat hyvät? En muistanu kysyä, eikä ne maininnu siitä mitään...

Vierailija
96/126 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pitkään meinannut kirjoittaa, mutta mukamas aina niin kiire, ettei ehdi/viitsi/jaksa kirjoittaa.. Mutta nyt otin taas niskasta kiinni.. Ja aattelin, että ihan varmana sivut tilttaa ja kadottaa tekstin, kun saan pitkät pätkät jaariteltua, ei olis eka kerta..;)

Mites Nipellä inssi meni?? Tosiaan pelkkä inssi ei niitä toiveita vielä nosta, mutta ainahan se onnistumisen mahdollisuus on, koska monilla on siitä inssistäkin tärpännyt.. Eli pidetään peukkuja sulle!!!:) Vastaus tulee kyllä turhan myöhään, mutta meidän polin ohjeissa neuvotaan miestä pidättäytymään 3-5 pvä ennen inssiä..

Sä oot varmaan sen sanonutkin, mutta missä sairaalassa/millä alueella ootte hoidoissa? Vähän kateellisena meinaan lueskelin, tota ivf-jonon pituutta, koska meillä E-Pohjanmaalla se on noin 10kk pitkä..:(

Niistä ilmakuplista vielä, että kyllä mulle ainakin sanottiin, ettei muutamasta kuplasta haittaa, kyllä ne sinne ihon alle "imeytyy"..

2pojanäiti, harmin paikka, ettei teillä antanut aikataulut inssille periksi..:( Etsä käynyt sitten katsomassa siellä tarkistusultrassa tilannetta, niin olis saanut tietoa lääkityksen vaikutuksista? Noh, toivotaan, että ensi kierrosta aikataulut natssaa paremmin, älä anna vielä periksi, kun ootte vasta päässyt ns. vauhtiin!! Jaksamisia..?

Kiharapää, voi ie, kun söpöläinen!!! Itsellä on kanssa koiranpentukuumetta..:) Johtunee varmaan siitä, että tämä oman pennun aikaansaanti on niin pirun hidasta..:) Mä oon muuten sitä mieltä, että just vuorotyössä on ollut helpoin järjestää kaikki polikäynnit päiväaikaan yms.. Ettei saa liiaksi pelätä sitä vuorotyön hankaluutta..:) Jokatapauksessa, onnea pennusta ja voimia päätöksen tekoon, tiedät mihin tulla, kun kaipaat vertaistukea..;)

Kuinkas Taikaquun työnhaku/ muu tilanne?? Tiedän tunteen, kun ei meinaa saada itsestään irti.. Itsellä opinnäyte vaiheessa, enkä saa millään itsestäni irti niitä voimia, jota sen pakertaminen vaatisia..

Toiveita vain kyseli, että miten suhtaudutaan siihen, että lapsia ei tuu ns. luonnollisin keinoin. Mulle itselle on ollut selvä alusta asti, että haluan vauvan, tyyli vapaa..;) Eli mua itseä hoidot ei oo haitannut, mutta mies joutui sulattelemaan asiaa HUOMATTAVASTI kauemmin.. Käytiin kyllä reilun vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksissa, mutta meni vielä vuosi, että mies suostui hoitojen aloitukseen, eli sen takia me vieläkin junnataan ivf-jonossa.. Mutta toisaalta en halunnut pakottaakaan toista, vakava asiahan tämä on..:( Ja lopulta mies suostui hoidoille, kun tajusi, että luomusti ei onnistu..

Vaikka hoidot ei sinänsä haittaakaan, niin joskus kyllä korpeaa ihan suunnattomasti se, että niihin hoitoihin joutuu ne ns hyvät ihmiset, jotka niitä lapsia oikeesti haluaa ja sitten tuolla kylillä noille teineille ja spurkuille saattuu pikkuvahinkoja.. Elämä on...:(

Mikä on Evelinen tilanne?? Joko sä pääsit siihen Anti-Muller hormonikokeeseen?? Seähän mittaa sitä, onko munasolujen "siemeniä" kuinka, eikös? Tuu nyt kertomaan hyviä uutisia, tuuthan?? Eihän sulla voi loputtomiin vastustaa eihän..?

Oonko mä unohtanut jonkun??? ei tarkoituksella..:) Omaan napaan ei sen kummenpaa, kuin että ivf-jono menee tonne joulu-tammikuulle asti.. Siihen asti (paino sanalla YRITÄN) ottaa rennosti..:) Toiveet on hurjan korkealla noihin hoitoihin, tosin punkiton kivut pelottaa jo nyt..:( Papassa olis tarkotus käydä, kun sattuu pyöreiden vuosien kunniaksi sellaisen ilmaiseksi kaupungilta saamaan..:)

Koko ajan taustalla ja hengessä mukana!!!! Vaikka laiska kirjoittamaan olisinkin..;)

Sofi

Vierailija
97/126 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe: ensimmäinen ultra olisi ollut, eikä siinäkään aikatulut natsanneet. No ei kun eteenpäin vaan sanoi mummo lumessa.. :D

Sofi: En saanut alkukiertoon minkäänlaisia lääkkeitä, siis clomeja tms. Ja viime kierrossa en aloittanut Crinonea oviksen jälkeen, kun resepti tuli myöhässä ovikseen nähden. Enkä taida nytklään alotitaa tuota crinonea, kun ajattelin että käytän sitä sitten kun inssi. Niin ja tuo Crinone on tosi kallista. Tiistaina oli myös kiire kun toi ultra olisi ollut, joten en tiedä tuleeko tästä mitään kun aina on kiire.

Ovisplussa on sitten hyödynnetty eilen illalla ja neljä päivää sitä ennen, joten katsotaan nyt miten käy. Ovisplussa tuli siis eilen aamulla, mutta luulen että lh on alkanut jo nousemaan yöllä, joten olikohan liian myöhäistä kun kunnon ovislimojakaan (sori) ei enää tullut. Noh, näillä mennään kuitenkin. Nyt ainakin kovasti jomottelee alavatsaa kun istuu ja alaselkää myös.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Kp 14/n. 27

Vierailija
98/126 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan.

Sofi: olen vähän kerrassaan edennyt työnhaun kanssa, ensimmäinen hakemus on nyt mennyt. Kuulostaa toki vähältä, mutta kun olen saanut opinnot päätökseen äitiyslomilla ja haen nyt ensimmäistä "oikeaa alan työtä", niin olen jahkaillut mihin haluan suunnata. Nyt se on kirkastunut ja alan hakea ensin toiveitteni mukaan ja sitten pikkuhiljaa laajentaen, jos ei tärppää. Asutaan täällä Helsingin suunnalla, niin ainakin niitä avoimia työpaikkoja piisaa, saa sitten nähdä miten pienten lasten äiti niihin pääsee kiinni. Pitää vaan uskoa itseensä ja vähän uusia vaatekaappia ja kenkiä ja silmälasit ja...

Omaa napaa vauvakuumeilussa: Vertailin tuossa lapsettomuushoitovaihtoehtoja täällä Helsingissä ja päädyin Graviditakseen sijainnin ja kohtuuhintaisten perustutkimusten perusteella. Väestöklinikka vaikuttaa hyvältä, jos tarvitaan varsinaisia hoitoja. Olisi mukava kuulla, onko teillä kellään kokemuksia Graviditaksesta?

Mutta päätin siis, ettei tässä kannata odotella, kun tässäkään kierrossa ovulaatiota tuskin oli. Kohta pitäisi tädin tulla kylään, tutkimuspvm olisi sitten 2.11. Palailen infoamaan lähempänä.

Plussatuulia.

TaigaQ kp20/24 yk8 39/39 pojat06ja09

Vierailija
99/126 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: Toivottavasti ajoitus sattui kohalleen, harmi vaan kun tää piinailun aikana aika kuluu niin hitaasti...

TaikaQ: Onnea työnhakuun, hyvä että on vaihtoehtoja tarjolla.

Sofi: Inssi meni hyvin, toinen munarakkula oli juuri irronnut ja toinen irtoamassa hetkellä millä hyvänsä. Tosin limakalvo oli vain 7 mm, joka on taitaa juuri se alaraja, jolla edes voisi raskautua. Luget otettu disperiinien lisäksi käyttöön inssiä seuraavasta illasta. Lääkäri oli sitä mieltä, että niitä tarvitsee käyttää vain iltaisin, joten olen välttynyt väsymyskohtauksilta ja huippauksilta.. Simpat oli lääkärin mukaan ihan hyvät, vaikka pelkäsin melkein 2 tunnin bussimatkan tärvelleen ne... Kun oiskin kanssamatkustajat tienneet kuinka arvokasta purkkia rintojeni välissä kuljetin ;) Ollaan hoidoissa Pohjois-Karjalassa, joten täällä ei kai oo jonoja sinne ivf hoitoihin, paitsi että aloittavat aina syksyllä tai tammikuussa...

Koirakuumeiset: Me ollaan kanssa kuumeiltu koiraa, mutta vielä ollaan toivottu sitä vauvaa... ja ehkä sitten kun asutaan omakotitalossa, niin ois helpompi. Muutaman kerran on jo meinattu ottaa ja toisen raskauden alussa päätettiin jo, että jos sekin menee kesken, niin hylätään koko vauva projekti ja otetaan koira, mutta... täällä sitä taas ollaan yrittämässä sitä esikoista...

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan nyt niitä plussia kovasti kaikille!

Vierailija
100/126 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita... viikkoon ei oo kenestäkään mitään kuulunut?! Tai sitten kenelläkään ei oo tullu mitään uutta kerrottavaa?!?!

Omaa napaa... kp 24/28?. Eli pp 10 menossa. Malttamattomana testattu pp 8 puhdas nega, tänään puhdas nega... Ei sinällään järkeä, kun ei kai voi muuta vielä näkyä edes herkimmillä testeillä kuin korkeintaan pregnylin vaikutuksesta "väärä" plussa... Mutta minkäs mahtaa kun on malttamaton... Sinällään ei oo oireita raskaudesta, että enemmänkin oisin yllättyny, jos ois tärpänny tällä ekalla inssillä. Jos ja kun tämä ei tuota toivottua tulosta, niin loppuvuosi mennään ihan pelkillä femareilla + lugestroneilla ja sitten alkuvuodesta ivf...