^^^Pitkään tuhdanneiden SYKSY^^^
Kommentit (126)
Sofi: hyvä että pääsit insiin, siis että voitiin tehdä vaikka olikin vähän flunssa. Tsemppiä!! :)
Kaikille paranemisia joilla on nyt flunssa! =)
Pahoittelut Evis! :(
Minulla alkaa jo flunssa helittää, mutta väsyttää tajuttomasti ja menkkakivutkin alkoi. :( En sitten jaksanut enää odotella ja hoidettiin homma "purkkiin" tänä aamuna ja minä kiikutin purkin labraan. Mies oli vielä vähän nuhassa, mutta en vaan jaksanut odottaa enää (ja mieskin oli suostuvainen näytteen antoon, niin oli pakko hyödyntää tilanne). Tavallaan harmittaa, kun en ehtinyt viedä näytettä sen tunnin sisään mitä yleensä pitäisi, mutta labrasta sanottiin, että kyllä ne vintiöt kuitenkin yleensä vielä elää vaikka olisi mennyt yli tunti, toivotaan. Kyllä nyt jännittää... Pitää odottaa n. viikko tulosten saapumista. En ollut näin jännittynyt kun odotin omia tuloksiani. Miehen tulosten jälkeen katsotaan taas mitä tehdään.
Hyvää viikonloppua kaikille!! :) Minulla on viikonloppuna järjestettävänä pojan synttärit.
Kp 25/n.27
..2poj@näiti, toivotaan että miehesi saa puhtaat paperit.
Sofi: olen käynyt vasta ihan omalla terkkarilla yleislääkärillä. Hän sanoi, että otetaan pieni verenkuva. Se kai sisältää hemoglobiinin, mutta en tiedä hormoneista, mitataanko siinä niitä. Mutta varmasti multa selvitetään prolaktiini, tyroksiini (molemmat ehkä korkeat) ja lisäksi otettiin papa. Tuloksia saan tiistaina.
Omaa napaa vielä: Aiemmin uskoin, että raskautuisin melko helposti, kun jo kaksi helppoa raskautta takana (niitä ennen yksi rv9 km). Mutta kaikenlaiset menkkaoireet (ärtyisyys, kivut) ovat lähes historiaa ja kierto on enää n.26pv, niin olen ikäni takia alkanut huolestua. Kovin me haluttais vielä yksi, haaveilen itse pikkuprinsessasta. Ehkä olen vain malttamaton, täyttäähän nuorempi poitsu vasta kaksi. Ja meillä on aika raskas elämäntilanne taloudellisista syistä. Mutta onneksi parisuhde on kunnossa ja ihanat, reippaat lapset pitävät arjessa kiinni.
TaigaQ kp2/26 yk7
Huomenna aamulla testaan. Kävin hakemassa tänään testin. Olisin kyllä jo testannutkin, jos kotona olisi ollut testi. :) Voin todella huonosti lauantai- ja sunnuntai-iltoina. Päivät oli hyvä olo, mutta illalla alkoi iskeä huono olo. Tänään on ollut koko päivän tosi huono olo. Sain taistella aamupuuron alas aamulla, eikä syöminen tuonut helpotusta oloon. Pelkään, että huono olo johtuu vaan siitä että olen niin paniikissa ja pelkään testin tulosta. Lauantaina aamupäivällä tuli ihan vähän rusehtavaa vuotoa lugen mukana. Itkin hysteerisesti ja ajattelin että se oli nyt sitten siinä. Sen koommin vuotoa ei ole tullut. Edellisessä siirrossa sanottiin, että vuotoa ei kannata pelästyä, että se on aivan normaalia.
Eilen kun olin kävelyllä, niin pisti ikävästi oikeanpuoleiseen munasarjaan. Oli pakko hidastaa vauhtia ja se helpotti. Ei tuollaista normaalisti ole.
Tänään on piinapäivä 13 ja huomenna siis saan vastauksen vihdoin. En olisi kestänyt enää päivääkään.
-Annique-
Uskomatonta. Kädet tärisee. Kroppa tärisee. Näin koko yön unta testaamisesta ja nukuin tosi huonosti. Unissa testi oli negatiivinen ja suru suuri. Ei tätä pysty ymmärtämään. Suuri pelko valtaa mielen, enkä pysty iloitsemaan. Mitähän tällä kertaa? Kohdunulkoinen?
-Annique, pp14
Annique, mahtavaa, supermegaonnittelut. Arvasin sun oireista että kyllä plussa tärähtää. Jee. Ja kaikki menee nyt hyvin.
Mulla alkaa vihdoin selkä parantua, olipas tiukassa. Ja ilokseni huomasin että menkkojenhan pitäisi alkaa jo tämän viikon lopulla eli pääsen nyt yrittämään uudelleen.
Tsemppiä kaikille sateen keskelle. Annique, sua ei varmaan yhtään nyt haittaa että sataa...pili pili pom;-)))
Ihania uutisia!!!!! Toivon kovasti, että kaikki olisi tällä kertaa kunnossa ja pikkuinen kiinnittyisi oikein kunnolla kohtuun!
Sofillekin tsemppiä piinailuun tämän viimeisen inssin kanssa! Eihän sitä koskaan tiedä... :)
Kaikille muillekin tasapuolisesti tsemppiä! Taustalta seurailen teidän kuulumisia edelleen.
Ps. Meillä kaikki hyvin.
Ennuli
Oikein paljon Onnea Annique! Hienoa!
Joko Sofillakin alkaa olla testailupäivät käsillä?
Kirjoittelin äsken piiitkän viestin, noh hävisi sitten tonne bittiavaruuteen.. Eipähä mittää ihmeempiä ollutkaan, huomista polia jänskäillään :)
Epäuskoinen olen edelleen. Ultra on 11.10. Silloin on rv 8+1, eli tosi pitkään joutuu vielä jännittämään. Ellei sitten jo sitä ennen tule ulos. Mun on vaan niin vaikea uskoa, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.
Annique, rv 4+2
Aivan ihanaa että plussa pärähti näinkin pian sinulle uudestaan! (tai no pian ja pian.. mutta kuitenkin vähillä hoidoilla uudestaan "pian")
Toivotaan että tällä kertaa raskaus olisi ihan oikeassa paikassa ja ihan oikeanlainen muutenkin ? Oikein paljon onnea sinulle matkaan mukaan! Pitkästi on vielä piinaa jäljellä tuonne ekaan ultraan, MUTTA MUISTA ETTÄ OLET JO VOITONPUOLELLA!! Negatestillä ei olisi ollut mahdollisuuksia ollenkaan, nyt kaikki on niin hyvin kuin tällä hetkellä olla voi! Yritä nauttia täysin rinnoin vaikka se pelko siellä persuuksissa onkin! (paraskin puhuja.. mä olin aivan peloissani ennen ekaa ultraa, sen jälkeen vasta pystynyt nauttimaan)
-Nelli ( http://pitkamatkakotiin.blogspot.com/ ) joku tätä mun blogia taisi joskus kuukausia sitten kysellä (en ole muistanut vastata tänne siitä), tuolla on ohje miten uuteen blogiin pääsee.
(p.s. Tsemppiä Sofille vimpan inssin piinapäiviin ja teille kaikille muillekkin tähän tuhtaamiseen! Toivotaan että even selkä parantuis ihan täysin seuraavaan hoitoyritykseen! Voisko syynä siihen että se selkä kipeytyy aina juuri hoidon aikaan olla ehkä myös se että sun munasarjoja stimuloidaan, eli ne vievät siellä sisuksissa enemmän tilaa kun kasvavat kuitenkin jonkin verran pistosten myötä ja se taas vaikuttaa kipeästi selkään kun ne munasarjat jonkin verran painaa siellä... spekulointia vaan, mut kaikkea hyvää kuitenki sulle ja selälle) :)
Onnea Annique! Tarrasukkia.
Mahtaa olla ensimmäinen syysmyrsky nousemassa, aikamoisia puuskia.
Omaa napaa. Lääkäri sitten soitti. Kuulemma kaikki arvot normaalit (prolaktiini, tyroksiini, hb 123 (mulle normaali, kun aina hb ollut alhainen)). Onneksi tulin sanoneeni hänelle, että toisesta rinnasta vielä hieman tihkuu maitoa (lopetin siis imetyksen helmikuun lopussa) ja lääkäri laittaa nyt sitten mulle "maidontulonpysäytys"reseptin. Saatteeksi tulee kommentti, että saako lääkettä ottaa samaan aikaan kun yrittää raskautua.
Toivon, että tuo troppi auttaisi, sillä kenties normaalin rajoissa olevat prolaktiiniarvot eivät vain ole riittävän alhaiset kohdallani. Tänään luin hesarin netistä, että toisilla naisilla imetyksen aikana estrogeenitasot ovat poikkeuksellisen alhaiset, eikä syytä tiedetä, vaikka itse vahvasti epäilen juuri prolaktiinia. Kuulun aivan selvästi tähän ryhmään.
Lisäksi pyysin lääkäriltä tuloksistä kopiot itselleni, saan hakea ne huomenna terkkarilta, laitan sitten lukuja tiedoksenne. Ja kuulemma turha toivoa julkiselta puolelta apua raskautumisongelmiin, kun on jo lapsia. Eli jos näyttää että homma ei nyt syksyllä etene, niin harkitaan vielä sitä yksityistä puolta.
Tsemppiä kaikille!
TaigaQ kp5/26 39/39 yk7 pojat06ja09
kävin nyt ihan lääkärissäkin varmuuden vuoksi eikä hän mitään isompaa vikaa löytänyt. RTG-kuvassa kaikki ok. Magneettiin ei noin vaan pääsekään ja edellistä MRI:stä aikaa vain 1,5 vuotta joten tuskin ottavat uutta näin pian. Silloinkaan ei mitään suurempaa vikaa, pieniä kulumamuutoksia vain. Kysyin että voiko nämä rakkuloiden kasvatukset aiheuttaa tällaista niin teoriassa kuulemma voi. Mullahan oli edellisessäkin IVF:ssä selkäkipua, mutta ei mitään näin voimakasta. Ehkä mulla nyt on jotenkin kaikki herkemmässä kun oli se tähystyskin, missä vietiin johtimet pois. Vähän hirvittää että kohta kun aloitan taas piikitykset niin tuleeko se hirveä kipu taas. Ja jos onnistun tulemaan raskaaksi niin vaikuttaako nuo hormonimuutokset mun selkään kovinkin. No katsellaan sitä sitten kun aika on. Toivon vaan että pääsen seuraavaan hoitoon ihan omin jaloin eikä tarttis ottaa mitään lääkettä. Ihan kun nämä hoidot ei olis itsessään jo tarpeeksi stressaavia niin ei tarttis kyllä yhtään lisästressiä selästä.
Kiitos Nelli tsempeistä ja onnea sulle odotukseen.
Pari päivää pois maisemista ja mitä uutisia..:) Onnea plussasta! Kyllä se olo helpottaa sitten sen ultran jälkeen, toivotaan ainakin!
Oma piinailu alkaa vasta ens viikon lopulla...
Sofi
Niin ja pitihän mun sanoa Ennulille ja Nellille, että ihana kuulla teistä..:) Hyvää loppuodotusta!?
Näitä hyviä uutisia siis plussia kaivattaisiin enemmänkin ;) Toivottavasti Anniquella kaikki menee tällä kertaa hyvin. Mutta tiedän tunteen, että aika matelee hitaasti sitä ekaa ultraa kohti, koska itse kaksi keskenmenoa kokeneena molemmilla kerroilla pelkäsin ekaan ultraan asti...
TaikaQ: Toivottavasti lääkekuuri auttaa. Mutta kärsivällisyyttä näköjään ja pitkäjännitteisyyttä koetellaan tässä raskaushaaveissa. Yksityisellä hommat hoituvat varmasti helpommin/nopeammin, mutta tietenkin se maksaa enemmän. Itselle jäänyt tämän muutaman lapsettomuuspolikäynnin jälkeen julkiselta kuva, että ei tehdä turhia tutkimuksia (koska maksaa), odotellaan vaan sitä ihmettä ja seurataan tyylillä...
Omaa napaa: Eli tänään oli toinen keikka kp 6 siellä lapsettomuuspolilla. Tekivät jonkun ultrajutun, jossa katetrin kautta ruiskuttivat varjoainetta kohtuun/munasarjoihin. Munatorvet näyttäisivät olevan auki ja kohdussa ei näkynyt mitään arpeutumia ym. Lääkäri ei kerennyt kertomaan jatkosuunnitelmia/ tarkemmin tutkimuksen tuloksia, koska ajat olivat jo aamulla myöhässä noin tunnin verran... Ensi tiistaina ois sitten seuraava aika, jolloin seurataan kypsyykö munarakkula... epäilempä että ei kunnolla, koska ei oo lääkkeitä tässä kierrossa. En tiedä sitten oonko menossa vielä kohduntähystykseen, jostain sellaisesta lääkäri mainitsi...
Todella epäuskoinen olo edelleen. Tuntemukset ovat erilaisia kuin huhtikuussa. Alavatsassa keskellä on pysyvästi painon tunne. Välillä on hyvin lyhyitä repäiseviä/vihlaisevia kipuja, varsinkin nopeasti seisomaan noustessa. Mitään kovia ja ikäviä kipuja ei ole ollut. Huhtikuussa oli jatkuvaa menkkakipumaista kovaakin kipua. Öisinkin oli vaikea nukkua, kun kramppasi niin kovaa ja tuntui kuin menkat alkaisivat hetkenä minä hyvänsä. Nyt ei mitään sellaista ole. Huono olo alkoi tosiaan jo lauantai-iltana, pp 11. Tänään on ollut ensimmäinen vähän parempi päivä, vain välillä on ollut vähän huono olo. Ehkä sitä oppii syömäänkin tasaisemmin, ettei kerkeä tulla huono olo. Myös plussa oli selvempi, kuin huhtikuussa. Testinä oli nyt sama Apteekin oma, kuin silloinkin. Nyt ei tarvinnut arpoa onko plussa vai ei, niin selvä se oli, ihan yhtä tumma kuin kontrolliviivakin. Viimeksi se oli testipäivänä aika vaalea. Ja nyt se alkoi ilmestyä siihen aivan välittömästi. Vedet tuli silmiin kun näin sen toisen viivan siinä. Pelkäsin niin kovaa, että nega tulee. :) Sitä ihmettelen, kun rinnat eivät ole arat. Viimeksi ne tuntuivat olevan aivan räjähdyspisteessä. Hajuaisti on tälläkin kertaa hyvin tarkka. Huonon olon sattuessa ei ole yökkäys kaukana, kun haistaa jonkun pahan hajun. Mutta kaikki oireet tuovat varmuutta. :)
Nippe: joillakin on tullut tärppi tuon aukiolotutkimuksen jälkeen. Vaikka mitään tukoksia ei olisi ollutkaan. Ärsyttävää kun ajat ovat myöhässä ja tuntuu kuin itseä yritettäisiin ajaa ennenaikaisesti huoneesta ulos, vaikka olisi vielä kysyttävää.
Sofille tsemppiä piinailuun! Se on kamalaa, tiedän. Mutta myöskin jotenkin paljon toiveita herättävämpää, kuin normaalikierrossa. Sovitaanhan, että sinäkin saat plussan ja mennään yhdessä odotuspuolelle. :)
-Annique, rv 4+3
*muoks* muistin taas yhden oireen, kun iski ties monennenko kerran tänään pissahätä... :)
Ihan mahtavaa että plussasit heti ekasta PAS:sista! Ja kyllä nuo oireet kuulostaa niin lupaavilta että eiköhän siellä tällä kertaa ole ihan oikea pieni ihmisenalku kasvamassa! ? Tulehan takaisin tuonne odottajien puolelle kunhan uskallat. :)
Tsemppiä ja plussapuhureita kaikille muillekin tässä pinossa! Me niin toivottaisiin lisää seuraa tuolla odottajien puolella, kun siellä on aika hiljaista. Tulettehan kaikki pian sinne? :)
-Helja ja Töpsykkä 27+2
Ihan ensin tuhannesti onnea Annique! Ihanaa, että uusi plussa tuli heti seuraavasta hoidosta! Oireet kuulostaa lupaavilta. Heti, kun uskallat niin tervetuloa takaisin pitkään tuhdanneisiin odottajiin.
Sofille kanssa tsemppiä piinapäiviin, kyllä sulle kanssa sen plussan jo niin toivoisi!
Evelle voimia selän kanssa ja tsemppiä seuraavaan hoitoon! Onneksi selästä ei mitään isompaa kuitenkaan löytynyt.
Kaikille tuhtaajille siis kovasti plussatuulia!
Emma ja toukka 21+3 (kaikki mennyt oikein mukavasti)
Nyt tulee vaan omaa napaa.
Kävin hakemassa ne pienen verenkuvan tulokset terkkarilta. Mielenkiintoista, että mulla taitaa olla "ohut veri" eli punasolujen määrä ja osuus veressä ovat normaalin rajoissa, mutta alhaisia (B-leuk 4.8, B-Eryt 3.99, B-HKR 37). Siten kai selittyy jatkuvasti alarajoilla oleva hemoglobiini, nyt oli mulle aivan normaali Hb 123. Itse punasolut olivat normaaleja, en nyt laita tähän niitä mittoja.
Mutta kuten kerroin epäileväni korkeaa prolaktiinipitoisuutta, niin se on normaalin rajoissa kyllä, mutta korkeahko 447. Olen varma, että se sotkee, vaikka lääkäri ei ottanut kantaa. Ja sitten mulla on ollut stressiä, mikä nostaa prolaktiinia (kun vissiin dopamiinitasot laskee).
Edellä oli ihan omaa jossittelua, jos joku tietää paremmin, niin kommentoikaa toki.
Niin, ja edellisen viestin laitettuani lääkäri vielä soitti uudelleen ja sanoi, ettei hän voikaan määrätä maidoneritystä pysäyttävää lääkitystä, koska eritystä ei ole enempää. Hitsi kun olisin osannut vaatia heti, kun lopetin imetyksen. Meinaan maitoa tuli ihan kunnolla melkein pari kuukautta lopetuksen jälkeen, niin että pakkautuneita rintoja oli n. viikon välein pakko lypsää.
Kävin sitten tänään ilmoittamassa hoitovapaan katkolle. Huomenna työkkäriin. Ja tämä töiden haku ei tietenkään yhtään stressaa..prkl
Tsemppiä muut, täällä yksi on manailumoodissa.
TaigaQ kp7/26 39/39 yk7 pojat06ja09
Hirmuisesti onnea plussatestistä Annique, ja paljon onnea matkaan! Toivotaan että kaikki menee hyvin.
Ja kaikille muillekin onnea matkaan, yritetään pysyä positiivisina! Vaikka se välillä tuntuukin mahdottomalta...
Olen ollut hetken pois kuvioista, ei oo paljon koneelle ehtiny. Mut olin tosiaan maanantaina ekaa kertaa yksityisellä ja jännitin sinne menoa. Lauantaina oli ovis ja lääkäri näkikin sen selvästi mistä olen ovuloinut.. Clomit aiheutti kuvottavan olon mutta se on onneksi mennyt ohi. Lääkäri ihmetteli miksei Clomien aikana ole seurailtu tilannetta mitenkään julkisella ja miksi muutenkin ollaan edetty näin hitaasti..
Sain heti tähän kiertoon Disperiiniä ja Lugesteronia. Onko muilla näistä kokemuksia? Ja parasta yksityisellä käynnissä oli se, että lääkäri selitti yksityiskohtaisesti mikä tekee mitäkin ja mikä vaikuttaa mihin. Nyt kokeillaan tätä Disperiini+Lugesteron -yhdistelmää ja ens viikon perjantaina pitää testata jos ei menkkoja näy. Jos alkaa, niin lääke lopetetaan ja käydään kontrollissa. Menkat ei kuulemma välttämättä ton lääkkeen aikana ala, joten täytyy testata.
En tiedä miksi, mutta testaaminen on aina tuntunu paljon rankemmalta kuin se, että menkat vaan alkaa. Sen negatiivisen testin näkeminen vaan on niin kamalaa..kun niin toivoo, että olisi positiivinen.
Olipas taas tilitystä. Tsemppiä kaikille ja toivotaan aurinkoista (ja positiivista) syksyä!
Kiva että yksityisellä meni hyvin. Minä olen käyttänyt Lugesteronia vain hoitojen aikana, en aiemmin. Ennen varsinaisia hoitoja minulla kokeiltiin muutamassa kierrossa alkukierrosta Clomeja ja loppukierrossa Terolutia tuloksetta.
Minäkin inhoan tehdä negatestejä, enkä olekaan "harrastanut" testailua. Olen testannut vain, kun menkat on olleet myöhässä, eikä siis koskaan ennen ICSI:ä ole plussaa näyttänyt. Ei edes haamua, vaikka kuinka olisi käännellyt eri valoissa. ICSI:n tuoresiirron jälkeen oli kauheat kuukautiskivut jo viikkoa ennen määrättyä testipäivää ja olin niin vakuuttunut ettei ole tärpännyt. Otti päähän tehdä turha testi, että saa lopettaa Lugesteronin käytön, kun tiesi että se pitää vuodon poissa. Järkytys olikin suuri, kun testiin ilmestyi toinen viiva ensimmäistä kertaa elämässä. Aloin itkeä aivan hysteerisesti ja koko päivän olin aivan sekasin. Olin töissä, mutta työnteosta ei tullut yhtään mitään. Mokailin koko ajan. Hassua. :)
En uskalla mennä vielä odotuspuolelle. Roikun täällä, ainakin taustailemassa. En millään pysty uskomaan vieläkään. :)
-Annique, rv 4+5
Päivitän eka oman navan, sitten muiden tilanteeseen..:)
Ekaa kertaa ultrattiin ennen inssiä. Yks oikein iso munis oli ja lekuri sanoi, että irtoaa hetkellä minä hyvänsä ja kotimatkalla se sitten tuntuikin..Eli ajoitus ainakin kohdillaan..Miehenkin tavara oli oikein mallikelpoista..:)
Tätä lääkäriä ei ollut ennen ollutkaan ja oli oikeastaan mukavan realistinen. Sanoi ihan suoraan, että enää neljännennestä inssistä ei usko apua olevan ja tämän jälkeen lepokierto ja sitten pitäisikon olla jo meidän ivf-vuoro..
Hyvä mieli jäi, nyt vaan ootellaan..:) Flunssasta aika hyvin muuten toivuttu, että sen ei luulis enää paljoa haittaavan..
TAigaq:lle tervetuloa joukkoon!! Suosittelen muuten clearbluen digitaalista ovistestiä, jos muilla testeillä ei tule selvää.. On kallis, mutta taatusti toimii..:) Mitä tutkimuksia sulle tehtiin?
Voi kurja Evis, että jouduit keskeyttämään!!:( Miten sun selkä nyt niin huonoon jamaan meni??:( Mikä jatko sulla nyt on, jatkuuko homma ensi kiertoon vai kuis?
Kiva kuulla kiharapäästäkin pitkästä aikaa!!:) Sullahan kierto heittää oikein megakiertoa.. Joko ootte sulatellu ajatusta käydä jossain perustutkimuksissa?
Anniquelle kovasti jaksamista kamaliin piinapäiviin!!!! Ei sun enää montaa päivää tarvi kärvistellä epätietoisuuden kanssa..:) Haluamme kyllä heti uutisia, niitä plussauutisia kiitos..:) Peukut on pystyssä!!
Voi ei Nippe!:( Aivan kamalalta kuulostaa tuo sun lääkäri!! Miten ihmeessä voikin olla noin toope lääkäri?!? Ei teillä oo mitään mahdollisuutta päästä jonkun toisen puheille? Toivotaan nyt edes, että sun kierto heittäis sen verran, että pääsisit siihen limakalvotutkimukseen.. Äh, ei tiedä mitä sanoa, mutta koita nyt jaksaa!!
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
Sofi (jolla olis nyt niinkuin pp0)