Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Pitkään tuhdanneiden SYKSY^^^

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveita vain: Minulle kanssa on määrätty clomeja (olen aiemmin syönyt pelkästään niitä) ja tämän viimeisimmän keskenmenon jälkeen lääkäri määräsi lasten disperiiniä, estämään mahdollisia tukoksia istukassa... No eipä ole tärpännyt sen jälkeen... Mutta minulla onkin ongelmana ollut tuon ovuloinnin lisäksi clomien ja kaavintojen seurauksena liian ohut limakalvo... johon toinen lääkäri määräsi noiden edellämainittujen lisäksi lugesteroneja, mutta lapsettomuuspolilla kielsivät nyt käyttämästä sitten mitään lääkkeitä(täällä ollaan äemänkäkenä, että no milläs konstilla sitä sitten raskaaksi, jos ilman lääkkeitä ei ovuloi ja limis liian ohut!?!?!) Luin disperiinistä, että se voi estää myös raskautumista, mutta toisaalta sinullahan se aloitettiin ilmeisesti vasta oviksen jälkeen... Minun piti syödä sitä koko ajan. Onnea yritykseen, toivottavasti tuo lääkecoctaili tuo toivotun tuloksen. Minäkin odottelen, että pääsisin tuota coctailia kokeilemaan tai sitten jotain muuta...

62/126 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sainpahan aikaiseksi tulla kertoilemaan omia kuulumisia ja kommentoimaan teidän kirjoituksia.. Vaikka koko viikon ollu vapailla, niin en oo saanu kyllä mitään muutakaan aikaiseksi.. Jotenki tää syksy vetää voimat :(

Toiveita vain: Eikös se Disperiini oviksen jälkeen helpottais kiinnittymistä, jostain olin lukevinani sellaista. Onko ollut puhetta kuinka kauan niitä Clomeja meinaavat sinulle syöttää? Niitähän saisi vain sen 6 kiertoa putkeen syödä..

Nippe82: Sinulla taitaa olla samat ongelmat kuin minulla noitten ovisten ja limiksen kanssa, NIIN turhauttavaa.. Oletko kysellyt lääkäriltäsi jotain toista valmistetta joka ei ohentaisi limakalvoa niin rajusti?

Joku puheli negatestien tekemisestä. Mun ei oo tarvinnu kovin montaa testiä tehdä, kun ei ole menkat olleet koskaan niin paljon myöhässä.. En viiti kiusata itteeni yhtään sen enempää :)

Mites Even selkä jakselee? Aika jännää että hoidot vaikuttavat niin rajusti siihen sun selkään, toivotaan jo parempia vointeja!

Sofille vielä tsemppiä piinapäiville! Peukut ja varpaat on pystyssä..

Sitten vähän omaa napaa.. Eli kävin viime viikolla siellä polilla, mieskin oli mukana.. Siellä oli taas eri lääkäri, mutta todella mukava. Että jotain positiivista. Ultran ottivat ja siellä kaikki näytti oikein hyvältä, limakalvo oli kyllä ohut n. 5mm. Vasemmalla puolella oli johtofollikkeliksi sopiva 24millinen, mutta olisi voinut olla kuulemma myös kysta.. Great! Oikealla puolella kun oli myös 18mm joka olisi koonsa puolesta voinut myös olla johtofollikkeli.. Noh, ei ne sen enempää siihen kysta-asiaan puuttuneet.. Onko kellään tietoa tai kokemusta tollasista kystista?

Joka tapauksessa, meillä jatkot nyt niin että Clomit ja muut on lopetettu toistaiseksi ja lähete laitettu eteenpäin yliopistolliseen josta odotellaan nyt sitten kutsua. Saattaa siis mennä useampi kk. Luultavasti tiedossa seuraavaksi inssi.. Meillä on vähän ongelmana vaan, että niitä ei siis tehdä täällä meidän kotipaikkakunnalla vaan lähimmässä yliopistollisessa jonne on useamman tunnin matka. Tiedossa siis paljon ajamista ja rahanmenoa bensaan ja hotelleihin hoitojenkin lisäksi.. Mutta ei ole oikein muuta vaihtoehtoa.

Vetäydyn siis hetkeksi hieman taka-alalle, käyn kyllä katselemassa teidän kuulumisia :) Täytyy nyt vaan antaa ittensä nollautua, saada ajatuksia muualle.. Tulen kertoilemaan sitten heti kun jotain uutta on taas tiedossa!

Oikein mukavaa syksyä kaikille ja paljon plussapuuskia ++++++++++++

- Mäntis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen viikonloppu. On jotenkin sellainen olo, että kerrankin viikonloppuna on saanut jotain aikaiseksi. Sain pestyä ikkunat, laiteltiin yhdessä miehen kanssa takapihaa (kummallista että hänkin innostui siihen) ja nukuttu päikkäreitä... Usein viikonloput menevät jotenkin niin, ettei tunnu saavan mitään aikaiseksi...

Mäntis: Joo samat ongelmat taitaa meillä tosiaan olla... Kysyin kyllä lääkäriltä, etteikö olis clomien tilalle jotain muuta, joka ei ohentaisi limakalvoja, mutta ei suostunut määräämään minulle... en tiedä kuinka kauan aikoo kiduttaa minua ilman lääkitystä (koska ilman lääkkeitä ei siis mahdollisuuksia onnistua)... Meilläkin tulee pitkä matka lapsettomuuspolille, enkä tiedä ollenkaan miten edes pystymme järjestämään aikatauluja siten, että mies veisi simpat aamulla kaupunkiin ja minä parin tunnin päästä siitä inssiin... kun eivät suostu simppoja pakastamaan, ellei ole lääketieteellistä syytä... Eli todennäköisesti emme pysty käymään noissa "hoidoissa". Miehellä tulee kahden tunnin ajo kaupungista työpaikalle, joten kun työt alkaa klo 7 ja labra vasta 8.00, niin hän ei kyllä kerkeä töihin kuin muutamaksi tunniksi, jos vie simpat aamulla... Ja turha toivoa, että ovikset sattuisi aina lomille... Menkathan ne aina loma-aikaan on :( Yritän kuitenkin nyt edes nämä tutkimukset käydä läpi... mutta en tiedä onko sitten siitä mitään hyötyä, jos ei pysty aikanaan hoidoissa käymään...

Vierailija
64/126 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sillon alussa testailemaan, kun jätin pillerit pois koska kierto ei tasottunu heti. Ja sit myöhemmin kun se oli vähän tasottunu, pari kertaa oli menkat neljäkin päivää myöhässä niin testasin. Koitan kyl viimeseen asti välttää niiden tekemistä.. Nyt on perjantaina sit edessä sekin, jännittää jo nyt. :/

Mäntänen, lopetin siis Clomit nyt, kun yksityisellä se lääkäri oli sitä mieltä, ettei niitä tarvita tässä vaiheessa. Söin niitä 4 kk. Nyt kokeillaan tätä Lugesteron+Disperin -yhdistelmää ja seuraavaks varmaan inssiä.

Toivotaan nyt kuitenki et tää coctail toimis, kaikki varpaat ja sormet ristissä. :)

Mitään oireita tosin ei ole ollu, että pahoin pelkään, että ei... Kyllä se lääkäri mulle selitti mitä se Disperiini tekee, mutta ei kyl kaikki jääny päähän, kun selitti niin paljon kaikkea. Mutta ilmeisesti sitä kiinnittymistä se auttaa ja sitä että se kans pysyis siellä.

Nippe, tosi kurjaa kun välimatka on pitkä ja sinne pääseminen ajallaan melkein mahdotonta. Toivottavasti keksitte jonkun ratkasun siihen, ja pääsette käymään siellä. Tai enemmän toivon, ettei tarvitsisi mennä ollenkaan. Meillä on kanssa melkein tunnin matka sinne yksityiselle, ja töistä on kurja olla sen takia pois. Onneks työ on kuitenkin sen verran joustavaa ettei siitä mitään ongelmia tuu. On vaan kiva lähtee aina "lääkäriin" kun en halua työkavereille sen enempää asiasta tilittää.

Vierailija
65/126 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sit kp 12 ja lääkärissä seurantaultra, että kasvaako follit ilman lääkkeitä... No eipä ollut yllätys, että limis oli vain 6 mm (pitäs olla paksumpi) ja ovista ei tässä kierrossa tule tapahtumaan... Meinasin sanoa sille lääkärille, että kuules, näinhän minä sanoin, että en ovuloi, jos en syö lääkkeitä. Mutta halusi ehdottomasti tähän kaksi kiertoa ilman lääkkeitä...

No onneksi nyt sitten määräsi seuraavaan kiertoon jo lääkkeet, vaikka aluksi olikin niin "lääkevastainen". Eli clomit vaihdetaan femariin 2 tbl kierron 2.-6. päivä (rintasyöpälääke???? ja hirveesti mahdollisia sivuvaikutuksia) ja sitten seurantaultra kp 7. Sitten kp 7 aloitetaan limakalvoa kasvattava pistoshoito Fostimon piikeillä... Miten ikinä selviän pistämisestä!!! En uskalla pistää ja ne ohjeet ampullin sekoittamisesta ja neulan vaihtamisesta ja kuiva-aineista on aivan hepreaa... Mies pelkää piikkejä vielä enemmän kuin minä...

No femarit maksoi n. 60 e (riittää kolmeen kiertoon) ja sitten netistä katsoin noita fostimon piikkien hintaa, omavastuu reilu 130 e... ja tähän päälle nää polimaksut ja taksikulut, bensakulut, ovistestit... Eli eipä taida lapsen yritys olla ihan halpaa lystiä.. Toivottavasti näillä tuloksia saadaan...

Onko kellään kokemuksia noista lääkkeistä, minulle aivan uusia tuttavuuksia...

Toiveita vain: Juuri sen takia jäin pois töistä, että meillä todella tiivis työyhteisö ja jaetaan keskenään kaikki surut ja ilot, mutta keskenmenoista ja tästä lapsettomuudesta en ole puhunut kuin kahden työkaverin kanssa. En ole kertonut edes pomolle ja jotta en joutuisi kertomaan, lähdin opiskelemaan... Nyt sit jännäilen, kun koulussa on läsnäolopakko, että mitenhän pitkään voin opettajille selitellä, että lääkärikäynti, kun käyntejä alkaa olla useammankin kerran viikossa aina välillä. Minulla oli tuossa kesän ajan käytössä disperiinit clomien lisäksi, koska se voi estää esim. tukostaipumuksesta kärsiviä saamaan keskenmenoja alkuraskaudessa. Oon myös lukenu, että kohtu ois jotenkin ottavaisempi hedelmöittynyttä munasolua kohtaan, mutta tänään juuri lääkäri sitten sanoi, kun kysyin jatkanko disperiinin syöntiä, että sen hyötyjä/haittoja ei voida todistaa, jos ei omaa tukostaipumus geenivirhettä. Eli sanoi, että yleensä sitä määrätään, jos ei enää mitään muuta keksitä, mutta ei siitä kuulemma haittaakaan ole. Itse nyt taidan sen jättää pois, koska voi haitata ovulaatiota...Toivotaan, että sulle ois apua siitä. Toinen konsti toimii toiselle ja toinen toiselle... Ja ikinähän ei voi sitä todistaa, mikä se on juuri aina tekijänä, että raskautuminen onnistuu... Se kai tästä vaikeaa salatiedettä tekeekin, kun ollaan jokainen yksilöitä ja toinen konsti toimii toiselle ja toiselle ei...

Toivottavasti saadaan tällä palstalla tämä syksyn kylmyys ja kurjuus vaihtumaan kunnon plussa aaltoon!

66/126 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntis, mulla löytyi kysta oikeasta munasarjasta samalla kun tähystivät pois mun johtimet. Eivät kuitenkaan voineet pöljät ottaa sitä kystaa pois samalla, en tiedä miksi. Mutta sanoivat ettei siitä nyt ainakaan siellä haittaa ole. Itseäni vaan hirvittää että entä jos se alkaa hurjasti kasvamaan tai muuttuu vaikka pahanlaatuiseksi. Ja vaikuttaako jotenkin oikeanpuoleisten munarakkuloiden määrään tms. Mutta en siis saanut mitään vastausta kysymyksiini. Mullahan tässä hoitojen aikana juuri tuolta kystapuolelta ei ole tullut kuin yksi rakkula, eikä sekään ole sisältänyt munasolua. Saattaisiko olla jokin yhteys tiedä häntä.

Nippe, elä huoli, femarit ovat ihan helppoja tabuja. Tai tietysti kaikkihan on yksilöllistä, mutta minä olen syönyt niitä jo ties kuinka monta kertaa eikä koskaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Pistän vielä lisäksi puregonia jolla kasvatetaan rakkuloita eikä sekään ole yhtään kamalaa vaikken minäkään piikeistä tykkää. En tiedä tuosta fostimonista, mutta puregoniin tulee sellainen kynä, jolla pistetään. Ja se on tosi kapea ja pieni eikä tunnu miltään.

Juu kallista on tämä lapsesta haaveilu. Mulla on mennyt rahaa jo ainakin 10 000 euroa, en oikeastaan edes viitsi ajatella sitä. Alkaa vaan harmittamaan.

Mulla nyt kp 2 eli hormonit taas aloitettu ja ainakaan vielä selkä ei ole kipeytynyt. Toivottavasti menee näin loppuun asti. Perjantaina olisi jo eka ultra, vähän jänskättää jo.

Tsemppiä kaikille toivottelee

evis

Vierailija
67/126 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evis: Onnea tähän kiertoon ja toivottavasti selkäkipu pysyy poissa! Fostimonissa on sellaisia ruiskun näköisiä ne piikit (sai sairaalasta mukaan) ja sitten pitkällä piikillä imetään jotain ainetta ampullista ja sit ruiskutetaan toiseen purkkiin ja sitä imetään taas aine ja vaihdetaan pikkupiikkiin tai jotain. Ne ohjeet oli niin pitkät ja ammattisanastoa, että empä tiedä onnistuuko tuo piikitys ilman lähihoitaja/sairaanhoitaja tutkintoa... Mutta en haluis kertoa äidille/anopille tai muille tutuille, jotka osais ammattinsa puolesta pistää... Tosin asuvatkin eri paikkakunnalla... Eikä se raha mikä näihin hoitoihin harmita, jos ois tiedossa, että edes joskus onnistuis. Toisaalta jos ei onnistu ja käyttää rahat turhan takia tähän kaikkeen, niin eipähän vanhana tarvitse murehtia, ettei olisi yrittänyt ja tehnyt kaikkea sen eteen, että edes yhden käärön syliin joskus saisi... Noissa femareissa tuntui vaan olevan ainakin sata erilaista sivuvaikutusta, siis mies oli ihan kauhuissaan kun luettelin mitä kaikkea ne voi aiheuttaa... Sanoi jo, että kandeekohan noin "vaarallisia" lääkkeitä syödä edes...

Täällä odotellaan vaan kierron loppumista ja jännitetään seuraavaa kiertoa. Tässä kierrossa en ovuloi, joten ei sinällään ole mitään jännättävää...

Vierailija
68/126 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Annique!!! :) Tarrasukkia matkaan.

Nelli: kiitos tuosta blogin osoitteesta, minä sitä kyselin jokin sitten.

TaigaQ: Tsemppiä!! :) Minulla oli pari vuotta sitten prolaktiini jotain 538 (muistaakseni) ja lääkärin mielestä se oli koholla, mutta en saanut siihen mitään lääkettä. Se laski itsestään 408:aan, mutta oli edelleen koholla. Silloin juuri oli stressaava elämäntilanne (ja kilpirauhasarvotkin oli koholla). Tämän vuoden elokuussa oli 132 eli normaali ja tosiaan mitään lääkkeitä en ole tuohon saanut. En muista nyt, mutta otettiinko sinulta myös kilpirauhasarvot? Prolaktiini ja kilpirauhanen voi olla keskenään tekemisissä noihin arvoihin. Ihme juttu ettei lääkäri ottanut kantaa tuohon asiaan. :(

Tänään kyselin sitten itse miehen spermanäytteen tuloksia labrasta (kun kesti ja kesti) ja ne ovat normaalit (vaikka miehellä oli antohetkellä flunssa). Mutta tuon tarkempia tuloksia en saanut; ne tulee kotiin kirjallisena jonkin ajan kuluttua. Jään vielä odottamaan josko lääkäri vielä soittaisi, että miten tässä edetään. Minullahan on endometrioosi, joten se voi olla tämän tärppäämättömyyden syynä (ja ikääkin alkaa olla). Itselläni vielä vähän flunssainen ja väsynyt olo. :/

Hyvää loppuviikkoa kaikille!! :) Ja tsemppistä tasapuolisesti! =)

Kp 11/27 (yritystä neljä vuotta)

Vierailija
69/126 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti, hienoa kuulla, että teidän ei tarvitse kantaa huolta miehesi puolesta. Luulen, että meilläkin on näin, vaikka miekkoseni simppoja ei ole tutkittu.

Minulta otettiin myös kilpirauhasarvot ja TSH (tyreotropiini) oli 0.921 mU/l. Normaali on välillä 0,4-4,0 mU/l, joten TSH-arvoni oli melko alhainen, jälleen normaalin rajoissa. Alhaisuus viittaa siihen, että tyroksiiniarvoni voivat olla hieman koholla, sillä nämä hormonit vaikuttavat vastakkaisiin suuntiin. Jos kiinnostaa, voi katsoa linkistä http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03132

Vaikea sanoa, vaikuttaako tyroksiini ja prolaktiini toisiinsa. Tyreotropiini on kuten prolaktiinikin aivolisäkehormoni, niin jos aivolisäkkeessä on vaikka kasvain, niin voihan se vaikuttaa molempiin. Enemmän pidän kohdallani mahdollisena, että hemoglobiinin alhaisuus voi "lisätä" prolaktiinin vaikutusta. Taidanpa alkaa rautakuurille.

Linkistä www.medicina.fi/fato/40.pdf löytyy vielä tällaista tietoa: "Prolaktiinin hypotalaaminen säätely perustuu sekä estävän tekijän (dopamiini) että stimuloivan tekijän (PRF, jonka rakenne on

edelleen avoin) vaikutuksiin. -- TRH vapauttaa myös prolaktiinia, mutta se ei silti ole sama kuin PRF. Prolaktiinin eritystä lisäävät mm. estrogeenit ja arginiini. Myös psyykkinen

ja fyysinen stressi, paasto, uni, imetys tai rintojen käsittely, yhdyntä ja raskaus lisäävät prolaktiinin eritystä ihmisellä."

Metsästän juuri ovulaatiota, hentoa viivaa tulee. Uskoni ovulaatioon tässä kierrossa on aika vaatimaton.

Näin meillä, tsemppiä muut!

TaigaQ kp14/26 yk7

Vierailija
70/126 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa nyt saman tien. Lääkäri soitti äsken ja sanoi niitä miehen tuloksia numeroina ja olivat hyviä (en nyt muistä niitä enää ulkoa). Kirjoittaa minulle Crinone-reseptin loppukierron tueksi (Lugeja en voi käyttää). Sanoi että endokivuille ei voi tehdä mitään. Puhelun lopuksi ehdotti inssiä, että se olisi paras vaihtoehto tähän ja kun minulla on tosiaan ikääkin 37 vuotta (ja endo), niin ei voisi kauaa enää odottaa. Mutta lääkäri ei siis kuitenkaan mitenkään "pakottanut", vaan pyysi keskustelemaan kotona asiasta. Täytyy miettiä tuota ja mitä mieltä mies on asiasta. Onhan tuolla inssilläkin hintaa; oliko lähes 500e.?? Mutta tähän kiertoon tuo inssi ei enää ehdi, ja tekevätkö edes yksityisellä lauantaisin inssejä (Helsingissä)? Minulla oli siis kaikki arvot myös kunnossa, mutten että on tosiaan tämä viheliäinen endometrioosi. :/

Onko jollain kokemusta tuosta Crinonesta? Tai lugeista? Esim. miten on toiminut tai minkälaisia haittavaikutuksia on ollut?

Tällaisia uutisia täällä tänään.

Kp 11/27

Vierailija
71/126 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten odotettua siis..

Tuun kirjoittelemaan paremmalla aikaa, kunhan ilmoitin...

Sofi

72/126 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois paremminkin voinut olla, mutta näillä nyt mennään. Eli oikealla oli yksi, vasurissa kolme, joista yksi oli vähän pieni. mutta siis neljä kaiken kaikkiaan. Sama oli viimeksi ja noissa neljässä oli vaan kaksi munasolua. Toivottavasti nyt olisi kaikissa. Onneksi olivat aika saman kokoisia, joku millin ero tais olla. Limis 4,7 eli vastasi päiviä.

Seuraava tsekkaus on keskiviikkona ja siihen asti pistän puregonia. Jarrupiikin eli orgalutranin aloitan sunnuntaina etteivät vaan vahingossakaan irtoa itsekseen nääs. Lääkäri arveli et punktio vois olla jo perjantaina, huiiiii ja ihanaa.

vähän tuli kökkö fiilis lekurikäynnin jälkeen. Mulla siis vaihtui lääkäri kun edellinen jäi virkavapaalle. Mulla on todettu aikoinaan lieva aortan laajentuma, mutta se on pysynyt ennallaan kaikki nämä vuodet. Kardiologin kanssa ollaan tehty perusteelliset keskustelut ja tutkimukset ja todettu että ei ole estettä raskaudelle. Nyt tämä uusi lekuri laittoi mulle sähköpostia ja kysyi minkä kokoinen tuo laajentuma on. Että mahdanko kuitenkaan voida jatkaa hoitoa. Että siis mitä!!!Tämä asia on keskusteltu klinkalla jo edellisten lääkäreiden kanssa ja asia heidän puolestaan ok jos kerran sydäntautien erikoislääkäri on luvan antanut. Niin kysynpä vaan että miks tää uusi lääkäri alkaa tässä kohtaa nikottelemaan kun olen siellä ollut hoidossa jo monta vuotta ja kaksi kertaa tullut raskaaksikin. Että kiukuttaa. Muutenkin rasittavaa taas vaihtaa lääkäriä ja sitten tulee tollainen..huoh, anteeksi nyt omanapaisuus, mutta meni vähän fiilikset. Miksei sit kysynyt siellä vastaanotolla niin oisin voinut selittää asian kasvotusten. Pikkumaista laittaa sähköpostia ja jättää mut epätietoisuuteen. Vastasin tietty heti hänelle takaisin mutta hän ei mitenkään enää kommentoinut koko asiaa. Itkupotkuraivarin paikka siis.

Vierailija
73/126 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, kirjotin pitkän viestin ja kun painoin 'lähetä viesti', se katos jonnekin..jes.

Mut siis lyhyesti äsken kirjottamani:

Tein eilen testin ja tulos oli negatiivinen, kuten ajattelinkin et ois. :( pettymys se oli silti.

Lopetin Lugesteronin ja Disperiinin, ja menkkojen pitäis alkaa. Sit kp 3-6 sekä 10-11 pitäis mennä kontrolliin.

On ollu pikkusen huonot fiilikset kun lisäks viisaudenhammas tulehtu ja jouduin alottaan antibioottikuurin. Ja yli viikon ajan ollu kipee olo, kuumeinen ja vetämätön, mutten kuitenkaan oo tullu kipeeks. Toivoin jo, että olis liittyny jotenkin raskauteen, mutta pöh, hölmöä kuvittelua.. Varmaan tuttua muillekin, että mielikuvitus kierron lopulla alkaa laukkaamaan..?

Evelinalle, olen samaa mieltä että toi on typerää lääkäriltä töksäyttää sähköpostilla tommosta, kun olis voinu tapaamisessa puhua asian selväksi. Toivottavasti se nyt perehtyis kunnolla asioihin ja ottais selvää mitä aiemmin on puhuttu.

Vierailija
74/126 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat sitten tuli jotain lähemmäs kp 70.. joten uusi kierto menossa.

On joskus aikaisemminkin ollut tällainen hassu kierto.

Mutta en jaksa nyt murehtia, kun meille tulee ehkä koiran pentu kuukauden sisällä.

Täytyy ensin jaksaa vielä 2 piinaviikkoa ennenkuin saamme tietää saadaanko meille pikkuinen pentu vai ei.

Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja hän ainakin nyt sanoi, ettei suostu lähtemään mihinkään tutkimuksiin.

Vierailija
75/126 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharapää: Miksi miehesi ei suostu tutkimuksiin? Tiedän, että tulokset voi pelottaa, mutta toisaalta tutkimusten avulla voi saada tiedon, että onkin jokin pieni juttu vialla, joka voidaan korjata. Tutkimuksissa käynti ei velvoita kuitenkaan vielä rankkoihin hoitoihin. Onneksi oma mieheni (vaikka jännittää aina lääkäreitä kamalasti) suostui tutkimuksiin, jotenkin tieto siitä, että simpat on priimakunnossa helpotti. Sehän tästä olisi puuttunut, että molemmissa olisi vikaa... Mutta eipä ne hyvät simpat auta minua raskaaksi, kun en ovuloi, limis liian ohut ja luteaalivaihe liian lyhyt...

Toiveita vain: Pahoittelut negasta! Mitkä kierronpäivät syöt disperiinejä? Aiemmin itse söin kokoajan ja mietin nyt, kannattaisiko niitä syödä vasta oviksen jälkeen?!

Evis: Lääkärin vaihtuminen aina pelottaa, koska toinen lääkäri voi aina olla eri mieltä noista hoidoista. Julkisella lääkärit tosin vaihtelee paljonkin, mutta en tiedä itse, että onko vaan pahasta onnesta kiinni, kun nämä kolme peräkkäistä käyntiä on aina sattuneet samalle lääkärille (juuri sille jolle en haluaisi).

Vierailija
76/126 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille.

Itse olen pitänyt taukoa listalla käymisessä kun jotenkin ärsyttää koko hoitotouhu. Koiranpentu voisi olla meillekin ratkaisu niin saisin jotain muuta ajateltavaa.

Meillä oli siis ivf.n jälkeen 11 alkiota pakkasessa. Kesän kaavintasekoilun jälkeen mulle tehtiin yksi pas lääkkeettömään kiertoon. Ovis oli vasta kp 19 ja yksi alkio otettiin pakkasesta siirtopäivän aamuna. jakautumaan se ei ehtinyt kun jo siirrettiin. Tästä tuli siis nega. Nyt on mmenossa toinen pas. Alkioita sulatettiin peräti kuusi ja vain yksi säilyi :(. Muut tuhoutuivat kuulemma heti sulatusvaiheessa. Tämä yksi sentään jakautui ja siirto tehtiin sulatusta seuraavana päivänä. Nyt sitten vaan odotellaan.

Jäljellä on enää neljä alkiota ja jos tuhoutumisprosentti on tuollainen niin on hyvin mahdollista että tämä on viimeinen yritys. Lääkäri puhui jo viimekerralla uudesta ivf-hoidosta (tosi kannustavaa) mutta mulla alkaa nyt olla sellainen olo, että tulevaisuudessa rahat sijoitetaan johonkin muuhun kuin tuloksettomiin hoitoihin. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan, vaikka rahan mainitseminen tuntuukin törkeältä tässä yhteydessä. Hoidot vaan on tosi kalliita :(.

Nyt vaan odotellaan vielä melkein reilu viikko ja sitten taas testataan. Ainahan voi toivoa positiivista yllätystä..

Vierailija
77/126 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe, söin viime kierrossa Disperiiniä siitä lääkärikäynnistä (kp 15) siihen asti kun testasin. En tiedä miten tässä kierrossa pitäis syödä, torstaina on aika lääkärille niin kuullaan mitä seuraavaksi. On kyllä mahtavaa, kun menkat alko eilen aamulla, ja maha on niiden takia tosi kipeenä ja sen lisäks antibiootit pistää mahan sekasin. No, ei tätä kai montaa päivää enää jatku. Sit pitäis taas kerätä intoa ja voimia uuteen yritykseen..

Unikissa, pidetään peukkuja pystyssä, koita pitää pää pystyssä kaikesta huolimatta.

78/126 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä unikissalle piinailuun. Koita keksiä jotain kivaa tekemistä. Joo joo ei auta, tiedän. Plussapuhureita sulle puhaltelen.

Nippe, pahoittelut tädistä.

Sofi mikä tilanne sulla? En taida nyt olla ihan kartalla, mutta oliko sulla siis viimeks inssi? voi hitsiläinen, että toivoisin jo sullekin sitä omaa nyyttiä kainaloon.

Täällä oli puhetta lemmikin hankinnasta. Olen oikeasti kuullut puhuttavan, että siinä kohtaa kun ottaa esim. koiran pennun huolehdittavaksi niin yllätys yllätys tuleekin raskaaksi. Mullehan kävi itselleni niin viime syksynä. Otin toisen koiran Espanjasta ja seuraavassa kuussa tulin raskaaksi, vaikkakin väärään paikkaan. Voi siinä jotain perää siis olla. Pitäisköhän nyt siis ottaa se kolmas koira jos vaikka auttais, hehe

Mulla ois huomenna toka ultra ja niin toivon että kaikki rakkulat olisivat jaksaneet kasvaa ja saatais kaikki punktoitua. Jos edes kaksi munasolua sieltä saisi. Hemmetti kun noihin munasolujen määrään ei pysty mitenkään vaikuttamaan. Niin toivoisin että punktio olisi jo perjantaina ja siirto heti maanantaina. Saisin viikonlopun levätä rauhassa. No huomenna se selviää ellei se lekuri jostain syystä keksi lopettaa mun hoitoa. Sitten mulla palaa hihat.

Vierailija
79/126 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä laiskuutta ollut ilmassa kirjoittamisen suhteen... Niinpä tekstiä on tullut sen verran, että vaikea kommentoida kaikille, pahoittelut tästä! Ei tarkoita, että jonkun olisin unohtanut..

Evis, joo meille tehtiin 4.inssi tuota ivf-jonon kulumista odotellessa.. Julkinenkin siis osaa joustaa näissä jutuissa..:) Mutta eipä onnannut ei sekään..:( Nyt joulu-tammikuussa on sitten odoteltavissa se eka ivf, jonka varalle olen kasannut kaikki toiveeni.. Sitä siis odotellessa..

Evikselle vielä, että kerro kerro mikä tilanne?:) Punktio on ollut jo? Mikä tulos? *parasta toivoen*

Mites Unikissa piinailee?? *peukkuja pidän ja toivon plussaa sulle*

Kiva kuulla kiharapäästäkin pitkästä aikaa!

Tiedän että tukimuksiin lähteminen pelottaa, mutta toisaalta perustutkimuksethan eivät velvoita mihinkään hoitoihin ja sieltähän voisi löytyä joku helposti korjattava ongelma, eikä teidän tarvisi olla tietämättömyyden tuskissa.. Onnea kuitenkin pennusta, jos saatte sen!:)

2pojanäiti, hyvä, ettei miehen tuloksista ollut häikkää! Mitäs teille nyt kuuluu, ootko aloittanut niitä lääkärin määrämiä lääkkeitä?

Onko Nippe aloitellut jo lääkekuuria? Se Femar on kuulemma paremmin siedetty kuin clomit, mutta tosiaan vähän hirvittää, että syöpälääkehän se on..

Harmi, että Mäntänen joudut kanssa "pakolliselle tauolle".. Toivottavasti se kutsu sinnen yliopistolliseen tulee pian! Meilläkin matkat tonne ivf-hoitoihin on reilut 200km, että ihan hirvittää jo valmiiksi, kuinka niitä järjestellään...

Toiveita vain, pahoittelut negasta! Kuinkas sun tämä kierto, ootko ollu siellä kontrollissa jo?

Entäs Taiqaq:n tilanne, löytykö sitä ovista missään vaiheessa? Sä olit oikein kunnolla perehtynyt noihin prolaktiinin yms vaikutuksiin, oli kiva lukea..:)

Tsemppiä kaikille jokaisen omaan tilanteeseen!! Kirjoitelkaa kuulumisia!!!

Sofi

Vierailija
80/126 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pientä laiskuutta tässä kirjoittelussa välillä tahtoo olla, kun ei aina "tapahdu mitään", miksi kirjoittaa...

Sofi: Toivottavasti femarit auttaa clomeja paremmin ja eivät nyt sitten ohentais sitä limistä. Ja sitten vielä ne pistokset... Täällä kp 25 menossa (edellinen lääkkeetön 23 päivää). Eli jännäilen milloin täti kurvaa kylään (siis kurvaa 100 %:n todennäköisyydellä, koska en ovuloinut tässä kierrossa). Toivottavasti pysyis vielä ainakin pari päivää poissa, niin mahdollisimman moni seurantaultra/mahd. inssi sattuis syyslomalle. Niin ei tartteis paljoa olla koulusta poissa ja selitellä näitä lääkärikäyntejä. Ja hankalaa aina kesken päivän käydä, kun joutuu taksilla kulkemaan edes takas saikulle ja kouluun... Eli tilanne on nyt, että odotellaan menkkoja ja sit pääsee popsimaan femareita ja seurantaultra ja pistoshoito alkaa kp 7.