^^^Pitkään tuhdanneiden SYKSY^^^
Kommentit (126)
Kunhan taas nostelen..:) En jaksa avata toiselle sivulle auki keskusteluja, joten saatan nyt unohtaa jotain oleellista... Mutta pahoittelut valmiiksi siitä...
Onnea Nippe!!! Mitäs sulle nyt kuuluu, verikokeissako oli kaikki ok? Jokos sut sais laittaa plussanneisiin??:)
Kiva kuulla Iiris sustakin!! Ootko saanu jo aikaa, kuinka teillä lähtee nyt homma eteneen? Onnittelut muuten ruoviintumisesta!!:)
Inkeri, ootko ollut passissa? Pidän peukkuja!!!
Taikaquu, mitäs sulle sanottiin niistä Femareista, oliko riittävät arvot kokeista, vai saitko sen terolutit??
Evis, mihinkä ihmeeseen sä oot kadonnut??? Oot ajatuksissa, tuu nyt kertomaan mikä tilanne???
Omaan napaan ei ihmeempiä, suunnitteluaika ei oo vielä tullut.. Pyh...:(
Sofi
TaikaQ: Pidetään peukkuja että lääkkeet toimii sulla, mutta tää odottaminen vaan käy hermoille...
Sofi: Tänne kuuluu pakokauhua, siis pelkään kamalasti sitä kolmatta keskenmenoa... Ainoo oire on oikeestaan jatkuva palelu.. nyt siis rv 5+2. Vessassa ei enää tartte käydä ehkä niin tiheesti (eli samoin kävi siinä edellisessä tm raskaudessa näihin aikoihin). HCG oli dpo 15 jotain 517 ja tänään kävin uudestaan mittauttamassa, mutta tuloksen saan vasta myöhemmin... Ihan hermoheikkona täällä odotellaan sitä ekaa ultraa, joka on aatonaatonaattona... Oon jo varmistanu sairaalastakin, että jos meen ultraan syömättä ja juomatta iltapäivällä, että tekeekö ne kaavinnan samana päivänä, jos/kun kaikki ei ole hyvin, etten jouluksi joudu sairaalaan ja seuraavana päivänä ollaan lähdössä viikoksi reissuunkin...
No nyt sitten 5+2 tuo verikoe oli 5548... eli ainakin kasvanut viikossa jonkin verran... mutta eihän se vielä mitään takaa...
Voi Nippe, kurjaa kun yhtä aikaa toiveet ja pelot ovat suurimmillaan. Mulla oli ennen raskauksia km 9+0 ja kyllä siitäkin pelkoja jäi. Ja sulla on vielä sama koettuna kahdesti. En ihmettele yhtään, ettet osaa vielä nauttia. Pidän sulle peukkuja ja pottuvarpaitakin pystyssä.
Sofi kyselit, mitä sanottiin femareista. Tarkoitit varmaan mun verikoetta, missä estrogeeni- ja progesteronitasot mitattiin nyt perjantaina. Tulokset saan vasta viikon kuluttua.
ON: Mutta muutoin huomaan, että hentoinen toivo, että tässä kierrossa voitaisiin onnistua, on alkanut viritä. Tein jopa äsken rtestin, puhdas nega oli.
Mutta tuntemukseni ovat nyt hieman erilaisia kuin aiemmissa kierroissa. Rintoja aristaa jännästi, ikäänkuin kevyesti polttelee. Ja mulla on ollut parina viime päivänä alavatsatuntemuksia, mutta nyt ne on vähän erilaisia. Ja ulkosynnyttimien limakalvo tuntuu jotenkin ärtyneeltä, kirvelevältä. No, olipa täsmäanalyysiä, mutta hieman eri fiilis on nyt kuin viime kierroissa. Tietty kaikki voi olla pelkkien femareiden aiheuttamaa muutosta hormonitoiminnassa. Jos siis täti saapuu kohta kylään, niin silti tuntuu, että femareilla on ollut myönteinen vaikutus.
Tällaisissa tunnelmissa. Plussatuulia puuuuh! Tänään onkin ollut oikea myrskypäivä, toivottavasti se tietää onnea. :-)
TaigaQ kp24/24 yk10 39/39 pojat06ja09
Nippe; paljon toivotaan, että pieni nyt pysyy matkassa!!Voimia ultran dotteluun.
TaigaQlla kanssa jännät ajat, toivotaan että sinne on kyytiläinen tarttunut mukaan!
Iiris, kiva kuulla sun kuulumisia ja onnea rouviintumisesta. Tuttua noi kyselyt, meillä häistä tulee ens kesänä jo kolme vuotta ja vaikeeta on kohdata utelut eikä se varmasti siitä ikinä helpommaksi muutu. Voimia ja onnea hoitoihin!
Sofi kyseli PASsista. Meillä on niin hyvä tuuri aina tuolla sairaalalla, että nytkin jouduttiin jäämään odottamaan tammikuuta, kun ei enää joulukuulle ollut aikoja. Ollaan pidetty siis lomaa. Kävin kaksi kertaa vyöhyketerapiassa, tiesittekö muuten että jossain maissa lääkärit suosittelee maitohappobakteereja lapsettomuus hoitojen yhteyteen?
Mietin, että täytyy tammikuussa kysyä, onko mitään muuta hormonia kiinnittymisen tueksi, kuin luget. Molemmilla kerroilla on IVFn jälkeen vuoto alkanut liian aikaseen lugeista huolimatta, joten eihän ne voi olla mulle sopivat lääkkeet silloin,vai? Onko kellään kokemuksia?
Rauhallista joulunaikaa kaikille tuhtaajille, ja voimia kestää kaikki jouluun liittyvä
No niin, ei niitä toiveita tarvinnut kauhean pitkään elätellä. ;-) Mutta en nyt ole pelkästään pettynyt. Tuntuu että femareilla oli jotenkin virkistävä vaikutus kiertoon, pituuskin oli nyt 25, kun kp on ollut viime aikoina 24-24-23-23.
Inkeri, en osaa mitään sanoa lugen sopivuudesta sulle, mutta minun ongelmani tuntuu olevan se, että kaikki menee hyvin ovulaatioon asti, mutta sitten kohtu tyhjenee liian aikaisin. Tilanteeni on kai eri kuin sulla, sillä mulla munasolulle ei taida olla enää mitään mihin kiinnittyä, kun ovulaation jälkeen tyhjennysvuoto alkaa n. kuuden päivän kuluttua. Lekuri puhui, että hän tsekkaa mun estrogeeni- ja progesteronitasot ja sitten ehkä määrää terolutia. Tulen infoamaan kun tiedän lisää. Tulokset mun pitäisi saada perjantaina. Ja syön nyt femareita kp 2.-6. joka tapauksessa.
Plussatuulia ja Nipelle tarrasukkia.
TaigaQ kp1/24 yk11
Ivf-suunnitteluaika tuli, tammikuun 5.päivä!!! Jes, vihdoin..:)
Nipelle paljon tarrasukkia mukaan!! Varmasti hermotstuttavaa, sun historialla, mutta eiköhän nyt olisi teidän vuoro..:)
Taiqakuulle pahoittelut tädistä, mutta hyvä kuiteskin, että koet Femareista olleen hyötyä. Sun perjantain kuulumisia odotellessa..:)
Evis, huhuu???
Tänään loistavalla mielellä,
Sofi
TaikaQ: Tuo luteaalivaihe kyllä on aivan liian lyhyt (siis jos kuusi päivää). Pitäs olla vissiin vähintään 10 päivää. Mulla kanssa oli samaa ongelmaa, että tuhru alkoi jo oviksesta n. 7-8 päivää ja sitten vuoto 9-10 päivää oviksesta. Mutta luget auttoi tuohon ongelmaan ja eiköhän niiden vaikutus tähän raskauteen ole tehnyt oman osansa ;) Mutta hyvä, jos femarit ovat jo päivän tai parikin pidentäneet sitä luteaalivaihetta.
Sofi: Mukavia uutisia ennen joulua, tämä odottelu on niin hermoja raastavaa ja tuntuu asioiden junnaavan paikallaan vaikka haluaisi jo eteenpäin. Onnea suunnittelukäynnille! Me varattiin aika ivf suunnittelukäyntiä varten sille hoitajalle ennen tätä plussaa. Nyt sitten en oo perunu sitä aikaa koska se sattuu olemaan samana päivänä kuin eka ultra. Jos siis ultrassa kaikki ei oo hyvin, ei ivf pitäs siirtyä kamalasti myöhemmäksi, koska hoidetaan se suunnittelukäynti altapois. Ja jos kaikki on hyvin ultrassa, niin luulen henkisen tuen tulevan tarpeeseen ja neuvojen kuinka saisi tämän raskauden kestämään loppuun asti... Siis oon aivan hermoheikko ja rikki, pelkään niin kamalasti. Oon jo kysyny sairaalasta kaikki valmiiksi, että jos ultrassa kaikki ei oo kunnossa, niin jos menen syömättä ja juomatta sinne, voivatko tehdä päivystyksenä kaavinnan samantien, koska ollaan lähdössä jouluksi reissuun viikoksi ja haluan asian altapois ennen joulua... Joo oon aika suunnitelmallinen ja suunnittelen kaiken aina tarkasti. Pitää olla suunnitelma A; B ja C...
No morjesta pitkästä aikaa tuhtaajille! Kolmen kk tauko alkaa olla selätetty ja ihan hyväähän tuo teki.. Kävin siis välillä kurkkimassa täälläkin kuulumisia, mutta kaikenkaikkiaan aika taka-alalla ollut tuo yrittäminen noin niinkun kokonaisvaltaisesti.. Eli en nyt ihan saata olla kärryillä et mitä kenellekin kuuluu, mutta jospa nopeesti pääsisin kärryihin mukaan taas!
Eli maanantaina kävimme sitten siellä yliopistollisessa.. Jatkoista lyhyesti, että tään kierto normisti loppuun. Ens kierrossa alkais femarit kp 3-5 ja sillon paikallisees ks yheys tarkistusultraan ym.. Kun miulla tuota ylistimulaatiotaipumusta vissiin. Joka tapauksessa IVF jonolla ollaan ja kolme inssiä ois tarkoitus kokeilla tässä ens kevään aikana. Saa nähdä, ei kauheen luottavaisin mielin insseihin olla menossa mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Aika tiukka kevät tulossa siis kaikenkaikkiaan.. Mutta jospa tän loppuvuoden sais otettua vielä ihan rauhallisesti :)
-Mäntis
Moi vaan.
Ensin pitää sanoa höh, sillä olin jo kirjoittamassa jotakin ja se katosi bittiavaruuteen. Mutta asiaan
Sofi, hienoa, että sait ivf-suunnitteluajan. Mukava joululahja.
Nippe, tarrasukkia edelleen, niitä alkaa jo olla aikamoinen keko. :)
Mäntis, tervetuloa takaisin joukkoomme.
ON: No niin eilen sain tuloksia. Taustaa, että ovisplussa oli la 3.12. ja ovis (tuntemusten mukaan) viimeistään ma 5.12. Verikoe oli 9.12. ja täti tuli kylään 11.12. Verikokeen arvot olivat estradioli 0,32 (viitearvo 0,15-1,10) ja progesteroni 21 (viitearvo 12-69). En tiedä yksiköitä.
Lekuri sitten sanoi, että progesteroniarvot ovat turhan alhaiset ja että mun pitäisi käydä parilla piikillä (tai ehkä yhdellä kun joulun pyhät sotkevat). Sain sitten seuraavan ajan keskiviikolle. Ennen piikkiä munarakkulat ultrataan. Tuotteesta en tiedä enempää kuin että se on varmaan progesteronia. Ja tähän kiertoon otan femareita kp 2.-6.
Viikonlopun jatkoja, Nipelle bd bd bd
TaigaQ kp5/24 yk11
TaigaQ: Ei taida mikään isokaan pino tarrasukkia pelastaa tätä raskautta... eilen kipuilu paheni, ei siis aivan kokoaikaa, mutta melkein ja sitten ruskehtavaa tiputtelua/limaa pyyhkiessä... Että aikamoista kärvistelyä tää on... Toivotaan sulle piikeistä olevan apua!
Mieli aika maassa... tässäkö se "joululahja" sitten on?? Kaavinnasta toipumistako??
Tänään paniikkiultraan ruskean tiputtelun ja kipujen vuoksi... Kaksi sykkivää sydäntä näkyi masussa... Mutta vuoto lisääntyi ja muuttui punertavammaksi näin illasta... että eipä varmistus tuonut lisää varmuutta moneksi tunniksi... Torstaina uusintaan...
Pidetään peukkuja, että vuodot olisikin niitä harmittomia!!!!
Sofi
Kiitos Sofi! Joo täällä ollaan toivo jo menetetty viime yön "tulvan jäljiltä", siis vuotoa oli enemmän kuin menkoissa ja kaiken kruunasi yöllinen pönttöön tipahtanut 2,5-3 halkaisijaltaan oleva glöntti... Et sinne tais meidän haaveet sitten taas mennä... Ajattelin, että miten sen kestän, jos kohta ollaankin jo menetetty neljä lasta saamatta yhtään?!
Kovasti voimia teille, jos se taas km oli!! Toivottavasti saat varmuuden huomisesta ultrasta!!
Sanattomaksi vetää..En osaa edes kuvitella, miltä noin usea km tuntuu..:( Onhan tässä sitä vauvaa toivottu kohta 4vee, eli eräällä tavalla menettänyt montakin vauvaa, muttei noin konkreettisesti..:(
Sofi
Olen niin pahoillani!!! Mutta jospa pikkuisista toinen olisi vielä tiukasti kiinni. Monestihan kaksosraskauksista toinen menee kesken alussa. Pidän peukkuja!
-Annique-
Joulun ihme varmaan. Molemmat sydämet sykkivät tuolla masussa. Sinne nyt on sitten minun "ilokseni" syntyny joku hematooma, joka kuulemma vuotelee sitten viikko tolkulla... että se siitä levollisesta mielestä sitten. Onneksi sain pyytämättä seuraavan ultran kahden viikon päähän.
Hyvää joulua kaikille!
Voi hurja Nippe, mulla ihan vatsaa kouraisi, kun juuri äsken luin pari päivää sitten laittamasi viestin, tuntui niin pahalta. Mutta uusin viestisi oli NIIIN huojentava. Nyt vaan toivotaan oikein hirmu kovasti, että sun pikkuiset ovat kiinni superäitiliimalla. Lähetän pyyntöjä tuonne yläkertaankin, kyllä ne vauvat pitää teille suoda.
Omat kuulumiset ovat taas toivevaiheessa. Kävin ke lekurilla ja hän sanoi, että munarakkula ja limis näyttävät hyvältä (kp 10). Femareita popsin taas kp 2-6 ja ainakin "naisellisia tuntemuksia" ja valkovuotoa on nyt selkeästi enemmän, kuin mitä on ollut kuukausiin. Mutta sain vielä tehosteeksi yhden 1 ml ruiskun Gonapeptyliä, jonka otan (piikitän itse) 3 pv ovisplussan jälkeen (oviksen pitäisi olla su-ti). Gonapeptylin pitäisi tehdä eetvarttia progesteronitasoille. Ja taas lekuri lupaili, että hyvin sitä voisi raskautua tähänkin kiertoon. :-) Jos ei onnaa, niin samalla reseptillä olisi tarkoitus jatkaa muutama seuraava kierto.
Rauhallista joulua kaikille!
TaigaQ kp12/24 yk11
Ihan mielettömän upeaa Nippe! Toivottavasti tämän ketjun seuraavaa plussaa ei jouduta odottelemaan näin kauaa. :)
Oikein hyvää joulua teille kaikille ja parempaa uutta vuotta!
Annique, rv 18+5
Moikka siis kaikki tuhtaajat. Ajattelin ilmoitella meidän kuulumisia. Ollaan nyt pidetty vuoden tauko kaikesta tästä vauvoihin liittyvästä. Eli ei minkäänlaista yrittämistä ja täälläkään en ole käynyt :) luin vaan tuosta alusta että monet "tutut" ovat plussanneet ja ONNEA kovasti ja isosti kaikille. Me siis käytiin vuosi sitten parissa inssissä ja sitten lekuri totesi miehen siittiöt huonoiksi ja ei suositellut enään inssiä. Sitten mentiin ivf keskusteluihin mutta päätettiin että nyt taukoa. syksyllä siis tuli meille 3v yritystä. Rankkaa on asian kanssa ollut. varsinkin kun menimme naimisiin niin kyselyitä on tullut vauvoista sanotaanko näin että ihan liikaa. tuntuu että ihmisillä ei ole mitään rajoja..mutta eihän ne voi tietää..
Nyt totesimme että tauko saa nyt riittää ja huomenna soitan taas kunnalliseen ajanvarausta ja saa nyt nähdä sitten että mitä tässä keksitään :) hyvillä mielin molemmat ollaan hoitoihin lähdössä ja ootellaan kovasti parempaa tulevaisuutta :)
Kovasti tsemppiä kaikille, kyllä jokaiselle joskus osuu onni kohdalle tavalla tai toisella, uskoa ei saa koskaan menettää :)
kaikkea hyvää kaikille! ja onnellista joulun odotusta ja parempaa uutta vuotta 2012!