Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** TRUPLAT PERJANTAIPINOON 4.11.2005 ***

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa unta, niin päätin tulla nettiin pyörimään (tosi järkevää...) ja aloittamaan pienellä varaslähdöllä päivänpinot ja puheenaiheet.

Rv:t 35 eli suuri luku on jo tänne kertynyt:)

Luin tuossa kaksplus- lehteä. Siellä oli pariskunta, jolla vauvaikäinen lapsi. Isä oli iältään 69 vuotta ja äiti puolestaan 34. Kyllä mä vähän ihmettelin isän korkeaa ikää. Ei voi olla ihmettelemättä!

No, ehkäpä käyn vielä vilkaisemassa odotuspuolta ja ehkä synnytyspuoltakin ja sitten painelen nukkumaan. Ihmeellistä tämä yökeikkuminen.

Vierailija
2/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasannalle hyvät yöt ja onnittelut upeista raskausviikoista!!!

Nukkumaan munkin pitäis jo mennä. On ollut kovasti touhua ja ehdin koneellekin vasta näin yömyöhään. Päivällä kyllä touhuillessani mietin teitä ja mitähän täällä taas jutellaan... harmitti, kun en ehtinyt missään välissä moikkaamaan. (minäkö nettiriippuvainen???)

Talvikille kiitos siitä jutusta, joka eilisessä pinossa oli. Ei sitä kuivin silmin täälläkään luettu, oli se niiiin liikkis.

Huomenna... öö... siis tänään menen Annin kans pyörähtämään työpaikallani. Samalla käydään sit shoppailemassa. Suuntana ainakin ois Lindex ja etsinnän alla jokin kiva mekko Annille ja ehkä jotain muuta... Mä tarvitsisin uuden uikkarin, kun ollaan aloitettu vauvauinti viime sunnuntaina. Kävi sillee hassusti entiselle uikkarille, että kun laitoin sen päälleni, niin kuului sellaista ripinää ja se uikkari venähti. Oli hieman haurastunut... onneks kuitenkin pysyi päällä, ettei ihan ilkosillaan tarvinu uida... ;)

No jooo... jospa siis suuntaisi unten maille nyt!

Kovasti paljon minäkin lähettelen PLUSSAsäteitä teille, jotka pian testailette! ~~~~~~

Öitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdikas herätys tähän päivään, etten sanoisi! Poika tuli meidän väliin aamuyöstä nukkumaan ja lähti sitten tuossa seitsemän jälkeen herättyään konttaamaan sängystä pois minun ylitseni. Yritin ottaa kopin, ettei hän putoaisi ja kuinkas kävikään. Olin väistänyt välissä nukkuvaa ihan sängyn reunalle ja kiinniottoyritys päätyi siihen, että putosimme pojan kanssa molemmat rytinällä sängystä! Voi karvakorvat sentään mikä show!

Mies iski valot päälle ja oli jokseenkin kummastuneen näköinen maailman menoon, kun minä istun lattialla ja vedän parkuvaa poikaa sängyn alta, jonne hän oli siinä rytinässä pyörähtänyt. Toivottavasti selvitttiin kuitenkin näin vähin vaurioin kuin miltä nyt vaikuttaa, vauva liikkuu masussa (suunnittelin jo lähteä heti klo 8 neuvolaan kuunteleen sydänääniä) ja poikakin katsoo jo rauhoittuneena teletappeja.

Toivotan " Ei-ihan-näin-vauhdikasta-aamua" muulle Truplaporukalle!! Vaikkakin tämä tyyli kyllä karkoitti unihiekat kohtuullisen tehokkaasti silmistä :D

Vierailija
4/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serpulla todella herättävä herätys aamusta, hui!! Onneks ei kummemmin käyny. Mä muista esikoista oottaes (rv 23+6) kun appivanhempien ajokoira juoksi suoraan mun jalkoihin päin ja mä tietty kaatusin suoraan selkä-kyki edellä maahan. Hirveät alavatsakivut iski heti ja kun soitin Jorviin niin siel joku huonosti Suomea puhuva kätilö sanoi et kun alle 24 viikkoa niin ei lasta kuitenkaan yritettäs hegissä pitää. Oli siis pvää vailla se 24 vikkkoa täys. Mentiin kuitenkin Jorviin päivystykseen, päästiin jonon ohi ja kaikki ok. Siel päivystävä lekuri tuumas et kaikki yritetään pitää hengis ja teki itse reklamaation huonosti toimineesta kätilöstä. Meni jo asian ohi, mutta siis kyllä nuo kaatumiset/tippumiset säikäyuttää todella!!

Soffu, mäkin värjäsin tukkani viime vkol ja olen aina odottaes värjänny. Toiset ei uskalla värjätä ja toiset uskaltaa. Mä kuulun jälkimmäisiin ja ihan terveitä nuo muksut on :) Toivottavast keksit jonkin täydellisen selityksen et voit torjua bilettämisen ;)

Niin ja meille saa tulla iltapuku päällä,sehän on ihan vähintä mitä meidän linna-kotiin kannattaa pukea ;DDDDD

Emmasanna, vauva alkaa selkeesti sua valvottaa. Mä valvoin poikaa oottaes loppumetreil aina 04-06. Kummasti ne alkaa jo masussa sitä rytmiä näyttämään äidilleen ;)

JoHelle, millos se teidän tuplaus nyt virallisesti alkoikaan?? *dementikko*

Mariposaa!!!!!!!!!!! Mites kävi??? Voi vitsi ku mäkin pelkään jo sitä negaa sun puolesta. Toivotaan urakal et se olis nyt viimein plussa!!!

Tänään heräsin lievään etomiseen, ihanaa vaihtelua ;) Söin äsken aamupalan kiireel jos vaikka olo huononee, tulipahan ainakin mahaan täytettä :/ Pitää mennä eurokankaaseen ostaa pinkkiä ompelulanka. Pitää ommella tytön kisapukuun pinkki koppakuoriainen, sunnuntaina niil on kisat. Mutta joo, pidemmittä löpinöitä menen aamupesulle ja valmistautumaan ihmisemmäksi ;)

Mukavaa alkavaa viikonloppua KAIKILLE!

Vierailija
5/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serppu: Siellähän on vallan vilkkaasti herätty tähän päivään! Toivottavasti kaikki edelleen ok,eikä mitään kipuja tai vuotoja ole tullut! Nuo putoamiset ja kaatumiset pelästyttää kyllä,kun heti miettii mitä pikkuiselle kuuluu!

Marieela:Kyllä se tytön suusta tuli,se tonttujuttu ;) Mutta on kyllä niin poikamainen muutoinkin noissa touhuissaan,että sopis ihan pojakskin :DD

Nekku: tännekin iskee kohta marsukuume,kun lukee sun innostuneita viestejä! Mutta,joutuisin itse hoitaan ne marsut,joten ehkä en tähän vaiheeseen hommaa meille niitä,ehkä sit kun lapset on isompia :)

Neidille edelleen paljon voimia sinne arjen pyöritykseen! Onneksi on mummuja olemassa!!!

Meille vois kans lähettää yhden mummun,jos jonkun nurkissa pyörii ylimääräinen...tää huusholli kaipais nyt siivousta eikä itsellä minkäänlaista intoa siihen hommaan :/ Tyttökin alkaa olla jo iskussa,vähän nokka tuhisee edelleen,mutta lämpöä ei enää ole,ihanaa! Toivottavasti olis nyt terve,niin voisimme huomenna lähteä käymään siskoni luona. Emme ole käyneet siellä kuin kesällä viimeeks, asuvat n.200 km:n päässä. Olis mukava nähdä pitkästä aikaa ja jutella muutenkin kuin vaan sähköpostein. Kerrankin olis miehelläkin vapaa viikonloppu,niin päästäis lähteen...

Mutta nyt aamupuurolle...

Jokohan se mariposa testas...

Vierailija
6/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee kaatosade ja meidän piti lähtee leikkipuistoon, höh. No jos se kohta loppus.

Sit pitäs mennä meidän pikkukauppaan toivomaan, että sieltä löytys kaikki tarvittava, kun pitäs tehdä koehääkakku. Mua pyydettiin tekemään hääkakku tuttaville uutena vuotena ja en suostunu ennenkun saan tehdä koekakun heille maistiaisiks. Kun en oo mikään kondiittori, vaikka paljon kakkuja oonkin tehny. Miltä kuulostaa lakka ja valkosuklaamoussetäytteet?

Se tuttava soitti eilen ja kysyi onnistusko täks viikonlopuks ja mä tietty lupasin. Ei millään viittis sen takia mantereelle lähtee, no meidän pikkukauppa aina välillä yllättää!

Sanjuska! Onneks simmari sentään pysy päällä! =)

Serppu! Voi hurja mikä herätys..varmaan karis unenrippeet silmistä tuolla menolla! Onneks ei käyny pahemmin!

Ja Marieela! Onpa sulla ollu kauhee kätilö. Voi kuvitella sen paniikin miltä tuntu jo se kaatuminen varsinkin, kun alko kauheet kivut ja sitten tuommonen " ammattilainen" auttamassa.. Onneks Jorvissda sentään oli ihminen töissä!

Nyt pitää ruveta pukemaan! Hauskaa päivää kaikille!

Ja vielä ei oviksesta tietoakaan kp 14/33,eli saan pitää toivonkipinää yllä, että ei ilmesty ennen tiistaita! =)

Vierailija
7/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuu nyt pian kertoon,teitkö testin ja mikä oli tulos... Mää en pysty aloittaan siivousta ennenko tiedän,etkä sääkään varmaan halua,että meidän lapset joutuvat kärsimään tästä sekasotkusta ;DDDDD

*kärsimättömänä ja kynnet kohta syötynä*

Vierailija
8/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun MARIPOSA siellä vetkuttaa tänne tuloaan, arrgghh!! Tuu ny sanoo miten kävi kun meidän elämä liikkuu vain sinun ympärillä ;DDDD

*peukuttaa edelleen*

Marieela tuskissaan, 6+5

Vierailija
9/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saan pojan nukkumaan öisin? alkaa olla voimat aikas loppu..viime yökin meni pojalla 21-04 viiden minuutin välein heräten ja siinä välillä valvoen parista minuutista puoleen tuntiin(yhtään valehtelematta)...enhän minä tietty siinä ajassa ehtinyt unenpäästä saada kiinni ja siis unta takana aikas vähän..

poika nyt neljä kuukautta ja kaksi viikkoa ja sinä aikana ollaan yhden kerran nukuttu neljä tuntia putkeen,vauvan ensimmäisenä yönä sairaalassa! aina on poika heräilly väh1-2 tunnin välein, mutta nyt viimeset pari-kolme viikkoa nukkuminen ollut tosi huonoa, heräilty ihan kokoajan, ensin vaan vähän kääntyilee sitten kitisee ja lopuksi itkee suoraa huutoa.

hampaita kyllä on tehnyt, mutta ei panadol tunnu auttavan uneen.. enkä viitsisi pikkuista kokoajan pitää ihan lääkittynäkään, kääntymään oppi viikko sitten ja voihan sekin vaikuttaa(?) ja sitten vielä mennään pelkällä rintamaidolla(onko poika nälissään?), ei kuitenkaan syö päivisin kuin noin neljän tunnin välein,oon aina imettäny pojan tahdilla, ja kun oon muutaman kerran kokeillu antaa tissiä ilman että pyytää sitä itse,ei edes huoli, öisin kyllä haluaa sen tissin noin tunnin välein, mutta ei aina edes syö, voiko siis olla edes nälkää tuo heräily, lisäksi on kasvanut tosi hyvin pelkällä maidolla. perunaa olen maistattanut muutamaan kertaan muttei huoli ja parina iltana ollaan annettu perunavelliä, on kyllä kelvannut, mutta herää silti samaan tahtiin! eli en siis usko että kyse on nälästäkään...mikä avuksi???? vai onko tähän edes apua...eikö meidän poika vaan nuku? voiko joku edes nukkua normaalisti näin huonosti? minäkin olen kuulemma ollut vauvana sellaienen että heräilen puolentoista tunnin välein, mutta unta on kuitenkin kertynyt ihan hyvin...oonko siirtäny lapselleni huononnukkumisen geenit? omaan pinnikseenkin siirrettiin perhepedistä nukkumaan kun neuvolassa suositeltiin että se auttaa parempaan uneen.. päiväunia poika nukkuu mielestäni suht hyvin.. mutta itse en kyllä osaa nukkua päivisin vaikka kuinka väsy olisin, eli en saa edes päivisin korvattua öistä unenpuutetta..

alkaa olla keinot vähissä ja voimavarat käytetty.

mariposa: plussaonnea! mä olen tehnyt kaikki plussatestini sillä surestepillä, nytkin on kaapissa yksi odottamassa:) jäi viime yrityksestä..

piipaa:ihanalta kuulostaa kakun täytteet! voin lupautua koemaistajaksi!!;) t.kakkuhullu

serpulla ollut hurjat herätykset...onneksi kaikki hyvin!

marieelalle jaksuja huononolon kanssa, kyllä se helpottaa, niinkuin mun terkkari sanoi kun hain saikkua ympärivuorokautiseen pahoinvointiin: en tidä kuin muutamaan joka on oksentanut vielä synnytyksessäkin;) ei vaan.... kyllä se siitä!

emmasannalle onnea ihanien viikkojen johdosta! nyytti on sylissä ennenkuin huomaatkaan! (niinkuin kukaan voisi synnytystä olla huomaamatta;))

nyt vähän hengähtämään ennenkuin poika herää päikyiltä.

TOSIVÄSY fii

Vierailija
10/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin taas näköjään neuvola-ajan ohi, tosin nyt en edes yrittänyt laittaa kelloa soimaan. Katoin illalla ykköseltä espnajalaisen elokuvan (ihan paska, mutta AIVAN ihana kuulla espanjaa!:)) ja menin sit nukkuun vasta joskus 2 aikaan. Mutta siis se testi. Nega. Kyllähän sen jo tiesinkin, enkä nyt kyllä käsitä mikä sai mut ostaan uuden testin. En osta niitä enää IKINÄ! ***tu.

Nyt meen suihkuun, etten taas hiimaile yökkäreis koko pvää. Ja perk, lupasin mennä äidille peseen koirat. Eli uikkarit ja snorkkeli täytyy etsiä... ;)

Vierailija
11/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poika nyt on?

Kuulostas siltä meinaan et haluaa käyttää sinua tuttina öisin. Eli haluaa rinnalle muttei syö. Ja se tarkoittaa että on läheisriippuvainen öisin. JA se sitte tarkoittaa et unikoulun olisi varmaankin paikallaan. Kuulostaa meinaan aivan mun pojalta samassa iässä ;) Itse annoin mennä aivan liian pitkälle unikoulun kanssa ja siksi suosittelenkin jo nyt mahdollisimman ajoissa. Mieluiten alle 6 kk iässä. JA se kyllä toimii jos vaan itse päättää että se tehdään. Ja jos unikoulu aloitetaan niin sitä ei saa keskeyttää koska silloin se on lpasen turhaa kiusaamista.

Ja panadolin anataminen eikä silti nuku hyvin tarkoittaa aiankin sitä ettei mikään kipu poikaa öisin valvota vaan jokin muu.

Lapsihan on sellainen että mihin se tottuu/minkä palvelun tottuu saamaan, niin lapsi tavallaan vaattii aina parempaa palvelua ja enemmän. Esim olet anatanut öisin tissiä hänelle ja haluaa nyt totuttuna tisutella läpiyön ilman nälkää kuitenkin. ja unikoulu perustuu siihen että lapsi opetetaan luopuumaan jo saavutetuista eduista.

Unikoulu ei ole helppo tunnetasolla (ainakan mulle ei ollut) mutta se todella auttaa, suosittelen. Ja lempeänä tietetnkin.

Yksihän voi olla myös että jos alkaisit esim. velliä antamaan iltaisin yötä vasten. Ja perunaa maidon kera lounaaksi. mutta siis kun en muista pojan ikää nuo voi olla liian aikaisin ehdotettuja ;)

MARIPOSAA!!! Mulla menee hermo, tuu jo pliis keroo ;)

Vierailija
12/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt ainakin tiietään et tätiä pitää odotella. Selkeyttihän se hitusen tilannetta vaikkei miellyttävä uutinen ollutkaan :(( Mutta nyt sitte rentoudutaan jotta saadaan se täti ihan ilmestymään kokonaan :/

Koitahan jaksella ja mukavaa " uinti" reissua koirien kera ;)

Vierailija
13/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis sitten ees se täti,mariposa,niin loppuis tuo kiduttava oottaminen!!!

Mälsää. Kärsivällisyyttä pitäis vissiin toivotella,mutta kun omakin kärsivällisyys on mitä on,niin... Nyt ei sitten tosiaan auta,kun laittaa se tädin saapumissamba pyörimään,kai se sillain on nyt paree....

Voi Fii. Kunpa osaiskin auttaa! Meillä esikoinen oli samanlainen,valvoi ja huusi,ja sitten se vaan joskus loppui. Eikä mitään syytä. Ootko kokeillut maitohappobakteereita? Joillain on sekin auttanut. Jos vauva tarviskin jotain kiinteämpää kuin vellit...koita vaikka bataattia,maissia... sekoitat hiukan joukkoon omaa maitoasi,niin vois paremmin mennä alas. Eetu alkoi nukkua heti paremmin,kun saa nyt aikas runsaasti kiinteitä (ikää n.5kk).

Ja eikun nyt sitten siivoamaan.

Vierailija
14/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

marieela: poika 4kk2vk

kyllä siis syö öisin, muttei nyt ihan 5min välein, ja välilllä ihan tutti rauhottaa, ei siis ihan aina halua rinnalle, ja velliä ollaan koklattu jokunen ilta antaa, muttei oo auttanu. niin kaipa se unikoulu jossain vaiheessa on toteutettava, toistaiseksi vaan tuntuu että itsellä ei ole sydäntä huudattaa lasta öisin ja mieskun ei herää itkuun eikä muutenkaan niin on aika minun vastuulla nuo yöt, niinkuin päivätkin.

pitäisi poika siirtää omaan huoneeseen nukkumaan niin että mies myös menisi mukana ja hoitaisi yön.. mutta herään pieninpäänkin äännähdykseen itse.. ollaan myös kokeiltu ettei ihan heti reagoida poikaan että vähän ittekin tottuisi rauhottumaan, mutta jos jättää huomioimatta itkusta tulee ihan hysteeristä, eikä enää edes syli auta.

muutenkin poika on vielä huono nukahtamaan itse, eli nukutetaan aina, sylissä kannetaan, usein ei suostu edes itse olla sängyssä vaikka olisi ihan viekussa ja silittelisi tai pitäisi käsistä yms..

kutsu kävi..

Vierailija
15/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aamu siivoiltu ja touhuttu kaikenlaista. Heräsin yöllä koviin supistuksiin, tunnin niitä vaan kesti, mutta kyllä se kipu oli ihan mieletön! Kyllä silloin aloin miettiä, että miten niitä kestää tunti tolkulla ja varmasti paljon pahempia...

Voi Mariposa!

Mä olen ainakin hiukseni värjäytti kevytsävytteellä, kun olin raskaana. Siitä ei todellakaan mitään haittaa ole. Samaa voi miettiä, että voiko käyttää jotain kasvonaamiota tms. joka vaikuttaa iholla. Ihan turvallista.

Nyt jatkamaan päivänaskareita!

rv 35

Vierailija
16/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sataa kaatamalla - entisestään synkentää tätä harmaata luontoa.. Kumma kyllä mua ei oo tänä syksynä (vielä) alkanu ahistaa tää pimeys ja harmaus. Yleensä oon jo tässä vaiheessa ihan kaamosmasennuksessa...

Olipas Serpulla herätys ;) Siitä tulikin mieleen kun ootin tyttöä n. 20-25 rv (en muista tarkalleen). Lähdettiin hiihtämään mun äidin kanssa. En ollu hiihtäny piitkään aikaan ja vähän jänskätti, pysynkö pystyssä. Sain sukset jalkaan - hymyilin jo tyytyväisenä et joo helppoo on. Eka veto sauvalla ja selälleen kumoon :I Naurussa kyllä oli pitelemistä. (ei alkanu supistelee eikä mitään niin en ollu vauvasta kuitenkaan huolissaan, muistan kyllä kun loppu päivän oli arka maha..)

Melkein samoihin aikoihin - pikkasen aikasemmin, ehkä rv 18-19. Mun pikkusisaret ei vielä tienny vauvasta.. Pikkuveli leikkisästi hyppäs mun päälle, siis mahan! Säikähin oikeesti tosi paljon ja aloin jo mekastamaan veljelle et mitä teki.. Vaikkei toinen etes tienny miks niin suutuin :(

[b]Mariposa[/b] - No ei se auta muuta kun ootella niitä menkkoja nyt! Toivottavasti ne nyt alkas ihan omin voimin, ettei tarvis lääkäriltä pyydellä niitä hormonikuureja..

[b]Hönttä[/b] - Mullakin on ollut jo kauan marsukuume ;) Ekat marsut mulla oli jo ala-asteikäsenä. Viiminen kuoli ennen tytön syntymää. Sit ootin et tyttö kasvaa isommaks - oli sitten 3v kun tän nykyisen ostin. (marsu on siis 1v nyt) Ja tän koko vuoden ajan oon ettiny sille kaveria! Niitä vaan on ollut nyt heikonlaisesti täällä keski-suomessa..

[b]Fiikuna[/b] - Kuulostaapa kinkkiseltä tilanteelta.. Ei multa kyllä taida löytyä mitään hyviä vinkkejä. Meillä kun ei uniongelmia oo koskaan oikeen ollut.. Mutta ainakin kuulostas siltä että ruuasta ei johdu - etää ruokaa saa varmasti tarpeeksi. Pitää ehkä tissiä vaan unilelunaan öisin(?) Ehkä siitä eroon pääseminen vois helpottaa? Onko tuttia ollut käytössä, jos ei niin sitä vois kokeilla tarjota yöllä (ainakin syöttöjen välillä)? Jos haluat päästä helpolla otat pojan viereen. Sinne se varmaan haluaa.. Mutta se on ihan mielipideasia haluutteko poikaa viereenne nukkumaan - ainahan siinä on se vierottaminen edessä kuitenkin (luultavastikin).

Joo mut, musta selkeesti poika vaan haluaa viereenne (tietää jo kuinka ihanaa siinä on vetää unia :) ). Nälkä tuskin on! Ehkä omaan huoneeseen siirtymistä voi kokeilla.. En tiiä. Mitäs muut on mieltä?

Ei mut nyt täytyy mennä - jatkaan taas kirjottelua päivemmällä! Siskon luo oltiin menossa aj piti vaan pikasesti tässä käydä :D

Vierailija
17/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en jaksanut raahautua koneelle!!

Lähettiin iltapäivällä kaupoille ja vein vihdoin ja viimein tytön 1v. kuvat. Sais sit jouluna antaa isomummuille ja kummeille muistamiset!!

neiti: ootpas saanut tosi hyvin maitoa luovutettua!!!=)

talvikki: todella ihana runo!!!

emmasanna: kuulostipa kivalta paikalta synnyttää!!

nekku: Koskas saatte uuden vauvamarsun? Mulla itellä kanssa ollut marsuja ja ne on aivan mielettömän ihania otuksia!!

mariposa: pahoittelut negasta!! :(

piipaa: kylläpäs pikkuinen säikäytti! Ite kans palkään kaikkia noita tukehtumis juttuja!!!

axe: toivotaan että plussaat ensi viikolla!!!=)

serpentiini: huhhuh, ku olikin vauhdikas aamun alotus!!!=) Ite kaaduin mahalleni/kyljelleni tyttöä odottaessa. Olin silloin jotain rv. 30. Mut en käynyt sit missään tarkastuksessa kun tyttö liikku koko ajan hyvin eikä mihinkään sattunut/särkenyt eikä supistellut!

fiikuna: jaksamisia!! Toivottavasti yöt pian rauhottuu!! Mä olen kanssa ton unikoulun kannalla, koska tyttö kanssa harrastanut suht samaa. Ja sitä unijuttua ei kumminkaan montaa päivää tarvi jaksaa (tytöllä meni ohi 3 yössä)

Tänään mennään kummipojan puolivuotispäiville!!! Ihanaa ku on perjantai..mies pääsee töistä aikasin ja viikoloppu edessä. Mies lupas tänään hioa tytön huoneen seinät ni saan se pohjamaalattua viikolopun aikana...ehkä!!!=)

Ulkona tosi kurja ilma...missä pakkaset ja lumi!!!

Vierailija
18/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytii ostaa ompelulangat ja ekat joululahjat pojan kanssa ;)

McDonaldsissa syömäs ja pahaa teki, yök.

Emmasanna, sulla ilmeisesti alkaa harjoittelusuppareita tulee, pehmentämään paikkoja valmiiks. Kohta jo oma nyytti sylis, niin tää aika juoksee ;)

Fiikuna, kyllä tuon sun kertomisen perusteella poika on selkeesti tottunut vaan pomottamaan. Eli ei suostu nukkumaan muualle kuin sylii on selkee merkki saavutetuista eduista. JA ei tule nukkumaankaan enne kuin opetatte hänet. Meillä on pväkotiin tuotu muutama 9½ kk iässä lapsi ketkä on aina syliin nukutettu eikä se tosiaan kauan vie kun opettaa nukkumaan normaalisti. Itkua se toki teettää mutta ei lapset itkuun kuole, vaikka hieman hysteerisemminkin itkis ;) JA niinkuin Lottis edellä sanoi, yleensä ihan 2-5 yössä unikoulu jo auttaa ja se yöheräämiset loppuu. Mut mitä vanhemmaks sen antaa mennä sen enemmän lasella on tahtoa panna vastaan unikoulussa.

Ja tuttipulloa harvemmin lapset haluaa jos äiti tarjoaa. Äiti tuoksuu maidolta mitä on totuttu saamaan tissistä ja muutenkin jos sinäpääsääntöisesti pojan hoidat niin jonkun muun, esim. isän täytyy opettaa pullolle. Meillä tytön opettaminen vei 2 vkkoa ja sen teki mies. Ensin annettiin nokkamukista pieniä vellikulauksia suuhun ja vkon päästä jo suostui vellin ottamaan pullosta.

En sano että helppoo on mutta suosittelen ettet antais mennä pojan huutojen takia sun palvelujen pidemmälle. Ei meinaan ole aina helppoa alkaa niitä palveluja vähentää sitte ja toisaan mitä vanhemmaks lapset tulee, sen vaativammiksi myös kasvavat. Päättäväisesti vaan unikoulun kimppuun. Saat nopeammin unet itsellesi takaisin, ja jos et nyttekään saa nukutuksi niin ei ole mitään menetettävää, vai?

En halua tietenkään painostaa mutta kokemuksesta sanon että ajoissa parempi kuin..

Kokemusta on kotoonta ja lastenhoitajana ;D

Hönttä, vai tyttö keksi niin hauskan lausahduksen. Kuulosti ihan vili vilpertiltä -> tonttu luuli että ollaan oltu kilttejä :)

Mutta mä meen nukkuu jos tyttö suostuu. Poika nukkuu jo niin ehtisin hyvin torkkua tunnin, moikka!

Vierailija
19/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne ihmeempiä. Hain pojat perjantain kunniaksi jo puolilta päivin kotiin ja kohta aletaan leipomaan pullaa:) Allulla ollut selvästi taas pari lepopäivää-liikkuu kyllä, mutta harvakseltaan ja enemmän semmoista mönkimistä kuin napakoita potkuja.

fiikuna: Voi itku teidän öitä. Unikoulu vois tosiaan olla vaihtoehto, mutta sitä ei saa pitää kuin vasta 6kk ikäisestä eteenpäin. Ja versioitahan on useita miten sitä pidetään. Itse oon pitänyt sitä ihan ammattini puolesta ja sitten " äiti-roolissa" omille lapsille.

emmasanna: Voi että kohta pääset jo näkemään vauvan:) Mulla on niiiiin kova hinku saada vauva syliin kun näin jo untakin, että vauva oli syntynyt. Se oli niin todentuntuinen, että ihan kun olisi jo saanut vauvan ja sitten se olisi otettu pois;-) Toisaalta jos sulla menee kaksi viikkoa yli ja meidän vauva syntyy 3 vkoa etuajassa niinkuin veljensä niin sitten me synnytelläänkin aika samoihin aikoihin-hih:)

Marieela: jaksuja oksujen kanssa!

hönttä: Meilläkin yksi hauska " joulujuttu"

Poika 3v tekee jotain pahojaan...

minä: Olepas nyt kunnolla kun tontut kurkkii!

poika: miettii hetken ja sanoo: " Ei ne mitään nää kun on verhot kiinni!"

Vierailija
20/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiikuna! Voisko olla masuvaivoja pienellä? Tai korvakipuja? Ne tulee aina ensimmäisenä mieleen noista yökitinöistä tuon ikäisillä.Mä yhdistän kitinän äänenä kipun, varsinkin jos sitä tapahtuu unissaankin. Ootko kokeillut maitohappobakteereja? Niitä mä suosittelen lämpimästi. Meillä esikoisen masukivut meni ohi heti, kun aloitettiin gefilukset ja tällä kuopuksella ei oo ollu juuri mitään vaivoja, kun hänelle aloitin ne jo pariviikkoisena. Meillä siis käytetään niitä ihan päivittäin.

Nyt huomasin, että Hönttä olikin suositellu samaa! Hyvä vinkki, joten ei haitanne vaikka tulee tuplasti! =)

Ja kyllähän näihin kehitysvaiheisiin joskus liittyy nuo levottomat yöt, kun tulee niin paljon uusia juttuja päivän aikana, varsinkin silloin kun opitaan enempi liikkumaan yms.

Mutta toivottavasti menevät pian ohi!

Hauskat nuo Talvikin ja Höntän lasten tonttujutut! =)

Mariposa! Voi kurjuuden kurjuus, täältä tulee lämmin myötätuntohalaus. Sais se täti sitten alkaa tulemaan, eikä piinata sua tuollalailla.