Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** TRUPLAT PERJANTAIPINOON 4.11.2005 ***

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa nipistelee edelleen. Tosin toivo jo vähän hiipui kun tajusin, että kyllähän se keltarauhanen siellä ilman raskauttakin kasvaa ja kiristelee :/ Tosin mulla on vihlontaa ollut vain silloin kun P-S:ta odotin.

Ja kahtena iltana vasta on ollut niin turvoksissa, että talvitakki on mahtunut just ja just kiinni... Ja hiukset on TAAS rasvaiset!!

[b]mariposa:[/b] hö! Nyt vaan etsitään se täti käsiin!! Toisaalta kun tää kierto venyy, niin eiks mies ehdi paremmin seuraavaan mukaan? *etsii positiivisia puolia*

[b]hiuksista:[/b] mun kampaajaksi opiskeleva kaveri sanoi, ettei blondausta suositella raskausaikana. En nyt muista syytä, muilla ei kuulemma väliä.

[b]Marieela:[/b] olipas tyly kommentti kätilöltä! Vaikka tosiasia on, että harvoin alle h25 vauvaa yritetään pelastaa (vaikka keskenmenon ja synnytyksen raja h22), niin ei sitä tarvitsisi tollaisessa tilanteessa töksäyttää ja sen takia olla ottamatta ketään näytille. Tämäkin asia riippuu lääkäristä.. Kuulemma juuri tuo h24-25 on siinä rajamailla, h27--> suhteen ollaan jo positiivisia.

Tukipoika tulee tänään illaksi hoitoon:) Jos ei taas ilmene jotain uutta...

A kp23

Vierailija
22/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt koko päivä vähän masua kuulostellessa, mutta kyllä siellä kaikki tuntuisi OK olevan. Oikeasta kyljestä olin vähän kipeä aamupäivästä, mutta sekin meni onneksi jo ohi.

MARIPOSA: Voi kenkku minkäs täti taas teki :o( Nyt rauhoitetaan tilanne ja annetaan niiden menkkojen tulla. Sitten taas uutta matoa koukkuun *tsempitystä* !!

Peruin äsken Sanoma Magazinelta Meidän Perhe -lehden. Ja voi hyssykkä sentäs mikä mamma siellä oli puhelimessa. Siis voihan sitä kohteliaasti kysyä, miksei lehti miellyttänyt, mutta sellainen maukuminen minkä sain sieltä kuulla, oli kyllä liioiteltua!!! Ja sitten vielä lopetti puhelun suurin piirtein lyömällä luurin korvaani! HOH HOIJAA! Peruisin varmaan kiukuissani nyt Vauva-lehdenkin, mutta sitä mulle ei enää tulekkaan.

Serppu kera iloisesti hytkyvän mahan :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et olo ois helpottunu mut ei, tuli lisä oireeksi ärtyneisyy, plääh.

Axe, joo se kätilö oli muistaakseni ruotsalainen/virolainen ja puhui suomea kyllä mutta sillai ulkomaalaisittain. Kun menin tyttöä viimein synnyttämään kerroin omalle kätilölle ko. tapahtuneesta ja mun omakätilö sanoi että kyseinen kätilö ei ole enää heillä palveluksessa. Utelin varovaisesti syytä ja kertoi useimpien asiakkaiden valittaneen tämän kätilön huonosta palvelusta ja törkeistä snaoista. No, enpä ihmettele tosiaan en ;)

Talvikki, meidän unikouluohjeissa lukee että 5kk iästä alkaen. Ohjeet ollaan saatu Mannerheiminlastensuojeluliitosta töihin. Ja yli vuoden iässä unikoulua ei enää tulisi tehdä. Ja neuvola antoi sama sääntöiset ohjeet mulle pojasta aikoinaan. Hassua et tulee noinkin erilaisia sääntöjä :O

No, oli miten oli, mutta se kyllä auttaa jos nuorempana kun vanhempana tekee. Tai ainakin paljon helpompaa ja nopeammin tepsivää siis jos nuorempana sen tekee. Poika meil oli meinaan 10½kk ikäinen ja alkoi olee miltei kk mittainen rupeama :(

Tytöstä tein sen 4kk iässä varovasti ja tosiaan toimi 3 pvän jälkeen täydellisesti ;)

Nuo lapset on tosiaan ihania kun niitä aletaan " uhkailemaan" tontuilla ja joulupukin lahjoilla. Meidän tyttö alkaa olee kiikun kaakun joulupukeista jo pois -> osa kavereista sanoo ettei sitä ole ja osa uskoo edelleen. Tyttö seilaakin kahden välillä nyt. Mä sanon sille et pukki tuo vaan lahjan kakas ja kummit, isovanhemmat ja vanhemmat auttaa pukkia ostamallla lisää lahjoja. Ja siksipä pitää olla vanhemmilleen kiltti ;DD

Pitäs kai miettiä mitä sitä syötäis kun näin mukavasti taas oksettaa ;)

Antakaapas mulle nyt jokin oikein herkullinen kanaruuan-ohje?????????

Leipomisessa olen suht käsi mutta ruokaa osaan tehdä aikaste hyvin ;)

*jää odottelee reseptejä*

Vierailija
24/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon negan jo tiesin, mutta näköjään se silti harmittaa vähän. Mutta niinku AXE sanoi, mies kerkee sit kyllä hyvin seuraavaan kiertoon mukaan, koska hänhän on kotona jo 11 päivän päästä!!!!!!! :D Ja nyt siis oletetaan ilman muuta, että kierto ei veny mihinkään hyperavaruuteen, vaan kohta nämä ihme tuntemukset muuttuu menkoiksi. :)

EMMASANNA: Mua jotenkin jännittää ihan kauheesti (sillai mukavalla tavalla) kun saat kohta vaavin jo syliin. =) Tuntuu kyllä et sulla on viikot lisääntyneet ihan tupla-vauhdilla..

SERPPU: No olipas teillä aamu! Hyvä ettei sen pahemmin käynyt kuitenkaan.. kummallekkaan. :) Ja just sellasia ne nykyajan asiakaspalvelijat joskus on. Itsekin joskus aivan raivostun tollasista, ja sitten aina laitankin reklamaatiota menemään.. :)

MARIEELA: Ja tosiaan oli kamala tyyppi se kätilö, oisit menny ja täräyttäny sitä jollain.Ja oisit voinu viel sanoo et NAIN MEELA SOOMESA. ;D (mun ns. huumorintaju on tänään saanut aivan uuden ulottuvuuden.. ei kovin positiivinen;))

PIIPAA: Mulla on tainnut mennä jotain ohi, asutteko saaressa?? Ihanaa, muutan teille.;D Ja vielä kun kakkuakin ois tarjolla.. *lähtee pakkaamaan ja kirjoittamaan jäähyväiskirjettä miehelle*

HÖNTTÄ: Ei kai sun lapset nyt hukkunu sekasotkuun, kun minä nukuin niin pitkään??;)

FIIKUNA: Mulla ei ole MITÄÄN käsitystä mitä sun pitäisi tehdä tai olla tekemättä, mutta toivon sydämeni pohjasta että asia järjestyy ja te kaikki saatte lopulta makiat yöunet. :)

LOTTIS: Lunta ja jäätä ja pakkasta ja kaikkea valkosta ja valosaa kaivataan täälläkin. =) En voi ymmärtää että pihavalot piti laittaa jo NYT päälle ja silti on pimeää. Hauskoja puolivuotisbileitä!

TALVIKKI: Tuosta sun pojan verhot kiinni-kommentista tuli mieleen, että noin aloin itsekin aikoinaan epäilemään sitä koko touhua! ;) Ja se taisikin olla viimeinen tikki kun muutimme kerrostaloon, ja tajusin ettei ne tontut voi MITENKÄÄN nähdä toiseen kerrokseen.. ;)

Nyt pitäs kai viikonlopun kunniaksi vähän suoria paikkoja ja ... no eipä muuta. Aina perjantaina jotenkin niin inhottava olo, kun ajattelee että kaikilla muilla on 2 päivän yhteinen vapaa edessä paitsi meillä. Mutta tämä onkin toideksi viimeinen yksinäinen perjantai. Uskomatonta että vuosi on jo mennyt!Nopeasti se meni kun näin taakse päin ajattelee, mutta toista kertaa en päästä! Eikä varmaan kyllä edes haluaisi lähteä, kuulostanut jo pari kuukautta melko kypsältä. ;)

Hauskaa perjantain jatkoa kaikille!!!!!!

Vierailija
25/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Lottis[/b] - No, just soiteltiinkin Eliänkaupasta - että olivat antaneet väärää tietoa luovutus ajankohdasta. Kun sovittiin et ens viikolla voin hakea. Mutta " vasta" 16.pv olikin niiden luovutus. Hyvä niin, meinaan mun pitää vielä tehdä vaikka mitä järjestelyjä uutta tulokasta varten :)

Meillä on marsut aina olleet päivät vapaina ja siks lattialle oon järkänny sellasen vessapaikan - muoviloota, jossa on puruja. Täytyy keksiä sen tilalle joku vähän isompi viritelmä, kun sinne ei tällä hetkellä mahdu kuin tuo yks marsu. Ja täytyy miettiä toiselle häkille hyvä paikka. Meillä on kyllä niin pieni kämppä ettei mahdollisuuksia paljoo ole ;) Mutta joku rauhallinen paikka häkille täytyy olla - mistä on sitten kiva tutustua uuteen paikkaan ja ihmisiin.

[b]Noista hiusten värjäämisistä olitte puhuneet[/b]

- Tuo tytön isän äiti on parturi-kampaaja ja joskus ollaan juteltu samasta aiheesta.. Sen mielestä ei kannata just sillä vetyperoksiidilla värjäillä eli blondata raskausaikana. Muissa väreissä ei mitään haittaa ole.. Mutta kaikilla ei käyttäydy raskausaikana hiukset ihan normaaliin tapaan värjätessä tai esim. permanentin kanssa. Että esim. ruskeesta voikin tulla punainen tmv. ;)

[b]Unikouluista[/b]

- Kyllä niitä ohjeista taitaa löytyä (yllätys) yhtä monta kuin on opastajioitakin ;) Lähinnä se ikä tulee siitä että pitää olla varma että vauvan ei tarvitse saada enää yöllä syötävää - vaan pärjää myös aamun asti. MUTTA eihän kaikki " unikoulut" tarkota sitä etteikö annettas yöllä myöskin sitä ruokaa. Eli iällä nyt tuskin on niiin suurta merkitystä. Riippuu täysin siitä miten kukakin käsittää unikoulun.. (en etes ymmärrä koko sanaa) ;) Musta unikoululla tarkotetaan paremminkin just sitä että " huuatetaan" lasta yöllä ja opetetaan pullosta tai tissistä pois! Fiikunan tilanteessa mun mielestä enemmänkin on kyse vaan siitä että opetetaan lähinnä nukkumis rytmiä. (jos nyt käsitin Fiikunan kirjoituksen oikein) Miten nukahdetaan yksin ja nukutaan yksin jne.

Ja kyllä mekin ollaan tollanen tissi_ei_ole_tutti_ unikoulu käyty. Tyttö oli silloin n. 8kk. Mun sisko miehensä kanssa olivat yhdessä huoneessa tytön kanssa ja minä yksin toisessa. Tytölle tarjosivat pelkkää vettä. Ja oppi nukkumaan ilman sitä tissuttelua kolmessa päivässä.

Mariposa - On sulla varmaan rankka vuosi takana! Kun tuntuu et meilläkin on suht rankkaa ollut tää ns. kauko-suhde. Eli nähdään keskimäärin 3-4 krt/vk. JOskus enemmän ja joskus jää viikkokin jäliin. Mut ainakin on hyvää harjotusta miehen inttiin menoa ajatellen ;) (Oooh.. Mitenköhän senkin jaksaa..)

Ei mutta nyt meen taaas selailemaan marsu-sivuja :) Palaillaan.

Vierailija
26/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa ottaa aika koville töissäoleminen:( Jalat turpoo kun joutuu koko päivän olemaan jalkojen päällä ja verenpaineet on niin alhaiset et meinaa taju mennä kun ei ehdi istua:( Nytkin oli pakko heti kotiin tultua nostaa jalat kattoa kohti, pakotti ihan hirveesti vaikka olikin tukisukat.

[b]Nekku[/b]: Ihanaa marsuvauva:) Onkos se sitte kans teddy vai minkä rotuinen?

[b]Emmasanna[/b]: Tosi kivalta kuulosti toi Tammisaari, se on meilläkin yhtenä vaihtoehtona synnytyssairaalana.

Ihanaa pääsin tänään vierailemaan keskolaan:) Voi niitä pieniä murusia kun olivat suloisia:' ) Olin kyllä ihan täysin myyty siihen paikkaan. Varovasti kyselin sitte henkilökunnalta, et millä vkoilla syntynyt voi jo jäädä eloon, niin hoitaja totes et " eiköhän se sunkin vauva jo eloon jäis" (23+5) :' ) Tietty sitte ihan liikkiksenä kattelin niitä keskoskaappeja ajattelin et jos oma olis siellä... onneks ei kuitenkaan ole.

Nyt kauppaan mies hoputtaa jo->

Vierailija
27/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, se inttiaika menee ku siivillä. Sieltähän pääsee kohta joka viikonloppu lomille. Ja jos on lähellä, niin iltalomillekkin pääsee kotiin. Jos minä, mielestäni maailman läheisriippuvaisin ihminen, olen selvinny tästä vuodesta näinkin vähillä psyykkisillä vaurioilla, niin se on teille leikkiä vaan. ;D Siihen kyllä tottuu.

Nyt mullakin alkoi mieli tekeen jotain lemmikkiä.. Lähenkin googlettaan jonkun harvinaisen otuksen jonka mieskin suostuis ottaan. :)

Vierailija
28/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin soitti isäni humalassa ja kyseli joko olen käynyt reissussa.

Tarkoitti Bulgariaa, jossa olin jo 2KK SITTEN!! Eli meni hermot sen ainaiseen juopotteluun. Noh, sitten soittikin mies ja olin ilonen että vähän piristää mua. Ja kerroin tietty sille tosta isästä taas, ja ehkä vähän kiroilinkin, niinku kirosin isällekkin ku huusin sille vähän aikaa sitten. Mies keskeytti mut ja sano ettei tarvi kirota noin paljoa, hänelle ainakaan. Mulla meni hermot ja löin puhelimen kiinni. Tuli NIIIIIIN paska olo siitä isästä taas etten ois halunnu kuulla mitään mun kiroamisista enkä muustakaan.. Ja nyt on tietty entistä surkeempi olo. Kun en voi edes pyytää mieheltä anteeksi.. kun ei ne hemmetin viestit mene sille.

Sori. Oon tosiaan yksin taas,oli pakko jollekki kertoo.

Vierailija
29/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies meni pojan kans kauppaan. Pyysin niitä menemään vaikkei mitää ostettavaa juuri olekkaan ;) En vaan jaksa ku poika kiljuu kovalla äänellä leikkejään. Haluaa hiljaisuutta tähän etomisen keskelle :/

Tyttö oottaa kaveriaan kylään..

Mariposa, voi sua reppanaa. Miten me nyt saatas sulle parempi mieli. Ehkäpä mies soittaa sulle viel takas ku hänkin tajuu et sulkin tekee tiukka sun isäs saatikka erossa olo miehest jne jne. Toivotaan et olis fiksua laatua oleva mies ja soittas kohta uuelleen ;)

Nekku, unikoulun perussääntöhän nimen omaan on se että ruoka-ja uniajat ovat erikseen. Siitä se koulun pohja lähtee. Eli ei nukuteta syöttäessä, ei pullosta eikä tissistä ja tosiaan niinku sanoit, unikoulu ei kumoa toinen toistaan. Eli yösyöttöjä voi edelleen jakaa unikoulusta huolimatta. Mutta rytmityksestähän se tosiaan on kiinni. Eli pvällä tihennetään ruokailuja aktivoimalla lasta enemmän ja yöllä taasen vähennetään/harvennetaan koska yöt ovat nukkumista varten. JA usein jo 3kk iästä vauvat pärjää ilma yöruokintoja, poikkeuksia tietenkin on.

Ja unikoulu ei ole pelkkää huudattamista kuten useimmat sen käsittää, mikä on kans outoa et mistä sellaisia infoja ketkäkin saa :O

Eikä sen nimi tavallaan tarvis edes olla unikoulu, vaan musta se on " maalsijärkeä-käyttäen-koulu" ;)

Katzu, voi että mä oon hiukan kade tosta sun harjoittelupaikasta ;) Ei varmaan lutuisempaa ole kuin katsella vauvoja työssään =)

No, ehkäpä eläinkauppa ois kans ihana mis paljon eläinten poikaisa ;)

Nyt takas kuvotuksieni kanssa sohvalle =o/~~~~

(hymiö jonka suupielestä valuu yökköä ;D)

Vierailija
30/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se soitti uudestaan mutta en vastannu. Olin vielä niin pahalla päällä. Oon maailman taitavin tappelija. ;) Ja sit se käski laittaa viesti kun jaksan taas puhua, kun ei kuulemma jaksa turhaa juosta siellä soittamassa ja kokeilemassa et koska jaksan vastata ja puhua. Ja sehän kyllä tietää että minä en saa sinne päin yhteyttä millään.... Eli suuttu. Hups. Mut ei se haittaa, alan tekeen tortilloja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D Parempia oloja sulle sinne ~~~~~~~ !!!! Noin ne tuli, hyvän olon säteet!!!

Vierailija
31/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariposa: Me asutaan 8. kerroksessa ja hyvin vielä uppoaa tuohon 6 vuotiaaseenkin, että kyllähän ne tontut siellä pitkin seiniä kiipeilee;-) Koskahan joku eskarikaveri palauttaa sen maanpinnalle...Toivottavasti ei vielä tänä jouluna!!! Nautihan tortilloista -jospa niistä tulisi parempi mieli:)

Saunasta juuri tultiin ja syödään pullia, joita leivottiin.Nams!

Muksaa iltaa kaikille!

Vierailija
32/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan turun saaristossa, tarkemmin Nauvossa eli saaressa joo. Tosin saari on sen verran iso, että sitä ei huomaa muutoin kuin lähtee mantereelle ja sinnehän ei ilman lossia pääse.

Mutta muuta vaan meille, kyllä meille juttuseura kelpaa! Ja tuo muutama tortilla tullessa niin mä pidän huolta, että kakku ei lopu kesken! =)

Tunnen suurta sympatiaa juoposta isästäs, itsekkin omistan moisen.. Mä en enää raskaana ollessa ees vastannu sen puheluihin, kun en kestäny yhtään kännisen mokellusta siinä tilassa. Nyt se sentään on välillä jopa käyny täällä ihan selvinpäin, tajus varmaan että muuten ei oo asiaa katsomaan lapsenlapsiaan. Eipä sillä, että ne nyt niin hirveesti häntä kiinnostas.

Nyt alkaa olla aika viedä pikkuankat kylpemään!

Vierailija
33/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken se teki kunnon kuperkeikan leikkikuormurin kanssa. Mä tietty vainoharhaisena pelkään, että se saa päähän hervottoman mustelman ja meitä syytetään pahoinpitelystä. *miten niin traumoja siitä yhdestä sotkusta*

Mies leikkii sen kans hetken, niin ehdin tähän koneelle. Lähtee kyllä varmaan jo tunnin päästä. Seuraavalla kerralla sitten yökylään.

Vierailija
34/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ensinnäkin vinkeistä...kai me jonkunlaista " kevyttä" unikoulua kokeillaa kunhan mieskin yötä kotona.

niin käytössä meillä on jo ne maitohappobakteerit ja alussa on kun paljon masuvaivoja kokeiltiin kaikki disflatylit ja cuplatonit summuut, nyt tuntuu ettei niinkään ole kipuitkua tuo kitinä ja itkuttelu, välillä kyllä muttein jokaöiset meinigit..

siitä syömisestä vielä..joku sanoi ettei enää yli kolme kuinen yöllä tartte ruokaa,yleensä...meillä poika ei vaan päivisin tankkaamaan yönvaralle sellaisia määriä että riittäisi, eli yösyöttöjä en usko että vielä voiaan jättää kun imetyksellä mennään, mutta missä on se raja montako kertaa tarvii sitten antaa pojalle tissiä yössä? sitä en osaa sanoa...

niin ja poika kyllä syö tuttiakin, ellli saa siitäkin lohtua öisin ja myös imemisen tarvetta(joka on kova) tyydytettyä.

luin vielä oman viestini...ja kuullosti siltä kun oltaisiin ihan tupattu lapseen niitä särkylääkkeitä...ei tosiaankaan. muutamana yönä vaan kun itku ollut kovaa ja tuntunut kipuitkulta, laitettu suppo, kun kuitenkin on niitä hampaita tehnyt ja nekin selkeesti vaivannut pikku miestä, muttei vaan kummoisesti ole auttanut nuo supot,

no ehkä tämä vaan on niitten kaikkien juttujen summaa tämä huonounisuus.

jos joku vielä keksii jotain niin mielelläni kuuntelen:)

voi mariposa, itkujen nega! ja koitahan jaksaa muittenkin ikävyyksien ja harmitusetn kanssa.

katzu: koitahan lepuuttaa nyt niitä jalkoja ja massua..

serppu: olipas tyly tätsy siellä, lehtimyyjät osaa välillä olla aikas ikäviä, ilmeisesti myös lehtipalveluhenkilöt..

mitäs muuta...nyt en muista...

tein muuten sitten sen testin tänään, negahan sieltä tuli, olishan se plussa ihme ollukkin mutta kai olin salaa toivonu että sellanen ihme ois käyny..nyyh.

nyt kokeilemaan pojalle pottua,viidennen kerran, jos nyt suostuisi..

hyviä viikonloppunalkuja kaikille.

fiikuna.

Vierailija
35/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä eri mieltä siinä etteikö yli kolmikuinen tarvisi yöllä ruokaa. Useinhan nuo tiheän imunkin kaudet tulee just siinä iässä ja sen jälkeenkin.

Tuli mieleen, että voishan sekin olla yks syy pojan yökitinöihin. Nälkä on ja kuitenkin niin paljon unikin ettei malta/jaksa syödä masua täyteen. Ja usein syömällähän ne sitä maidon tuloa lisää.

Ootko selannut imetystukilistan juttuja? Sieltä saa usein ihan hyviä vinkkejä.

Nyt kakun täyttöön!

Hyviä öitä kaikille!

Vierailija
36/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Mariposa[/b] - No voi kurjuus! Tiedän kyllä tasana tarkkaan ton tunteen.. Mä useinkin puran miehelle jotain mun vanhemmista (kun niitten päät on niin pehmenneet eron myötä). Miehen on joskus vaikee käsittää sitä tunnetta, eihän se miehen syy oo - mut silti tekis mieli jollekkin purkaa ja etenkin kun puhelimessa purkaa, niin toinen voi olla vähän ulapalla et mitä tekis ja sanois.

Sit kun mies on nähnyt niitä itse tilanteita täällä kotona, kun mun isä huutaa mulle ja mä sille. Sit meneekin itkemiseks jne. Sillon se tajuaa tilanteen ja osaa todellakin olla tukena. Huomaa millasta on olla tässä eron keskellä heittosäkkinä.

Siit intistä - pakkohan tässä on yrittää ajatella positiivisesti :) Ja eihän se miehellekkään helppoo oo. Mies kyllä onneks on ihan lähellä, n. 30 min ajomatkan päässä, et se on yks iso plussa :)

[b]Marieela[/b] - Tota, siks kirjotinkin että " huuattamista" .. Kun sitä usein luullaan huudattamiseks (ja joissakin tapauksessa se myös tavallaan on sitä koska lapsi usein silloin itkee, tottakai ;) En tarkottanu et pitäisin ite unikoulua huudattamisena!! Mut niin kun sanoin unikoulu on niin laaja käsite, sen luokittelu on vaikeeta - mitä sanotaan unikouluks ja mitä ei. Ite en varsinaisesti myöskään ymmärrä koko unikoulu sanaa (senkin jo sanoin). Mustakin kyseessä on lähinnä vaan lapsen unien rytmittämistä tai nukkumisen opettelua :)

[b]Katzu[/b] - Ei oo teddy. Vaan ihan rusettimarsu. Alukshan halusin teddyn, mut en jaksa enää oottaa et niitä tulee (voi mennä meinaan ikuisuus). Nyt oon tyytyväinen kun saan etes jonkun marsun ;)

Mä myöskään en usko et kovin moni kolmikuinen pärjää vielä ilman yösyöttöjä. [b]Fiikuna[/b], mä aattelen niin että yöllä ois hyvä olla syöttövälin sama kuin päivälläkin - jopa pitempikin. Riippuu myös siitä kuin tiheesti syö päivisin. Tosiaan voi tuo huono unisuus johtua ihan vaan noista hampaista tai siitä " imukaudesta" .

Mä ehkä voisin myös kehottaa kokeilemaan velliä iltasin. Tietty sä tiiät parhaiten.. Moni vaan on nykyään niin noita vellejä vastaan - jota en ymmärrä yhtään! Niin ja etenkin jos isi antaa iltavellin niin voi onnistua paremmin :)

Nyt koton noi Salkkarit loppuun...

Vierailija
37/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että oon KATKI, töissä oli ihan hullunmyllyä!!! Ihmiset hamstras ruokaa niinku odotettavissa ois vähintään joku MAAILMOJEN SOTA, eikä yks vaivanen kiinniolopäivä. 8)

9,5 tuntia siel kassalla, voitte arvata olenko kuosissa.

Mariposalle pahoittelut negasta!!!

vai oli Neiti sitä mieltä ettei oo kova vaiva se pisteiden laskeminen... täytysköhän mun harkita sitä uudestaan? Oleks sä oikeen siellä kurssilla vai onks se joku kirjekurssi tms? *utelias*

Mulla laihis saa olla jäissä tän illan, ostin meille viinipullon ja dipattavaa (huom!!! VIHANNEKSIA!!! No okei, sellasia suolatikkujaki ostin mut lupaan etten syö niitä kovin paljon...) ja sit teen sellasia ihania makupaloja, tuc-suolakeksien päälle valkosipuli-creme bon jouria ja siihen vielä viinirypäleen puolikkaita, siis i-ha-naa!!! =) enää ette vissiin ihmettele mun vararenkaita.... =/ No en mä oikeesti niitä usein syö, nyt halusin taas pitkästä aikaa niitä. Eikä niis viinirypäleissä ainakaan oo kaloreita.... 0=)

Vierailija
38/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 30 minuutin ajomatkan päässä?? No jos sekin jostain syystä alkaa tuntuun ihan kamalalta niin ajattele et se VOIS olla myös monen tunnin lentomatkan päässä, ja paikassa josta pääsee vaan 4-8 viikon välein kotiin. :) Vaikka tiedän kyllä ettei se inttiaikakaan mitään herkkua ole, tyhjän panttina " sotalesken" kiusana siellä pyörivät. ;D Ja VOI EI sun juttuja, nyt minäki tahon marsun. :)

PIIPAA: Oon jo kohta pakannut, laitan vielä noi tortillat tonne reppuun. ;D Oon aina joskus haaveillu asuvani saaressa ...siis jossain merellä. Yks mun kaveri asui ennen saaressa.. Mut se saari oli sellasen pienen puoliks umpeen kasvaneen jokipahasen keskellä. Se ei ois kai niinkään idyllistä. ;)

Vierailija
39/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariposa - Niin n. puol tuntii ajaa tästä Keuruulle! :)

Mii - Just ton takia jätinkin tänään kaupassa käynnin väliin - tietäähän sen kun kaikki hamstraa siellä hikihatussa tavaraa kärryihin ;)

Mies on muuten Yön keikalla - vitsi ku itekki oisin lähteny! Tyhmä minä, ku sanoin etten lähe et saa mennä kaverinsa kanssa ihan vaan poikien kesken..

Se ilmottikin mulle tänään että huomenna pidetää kunnon herkuttelu päivä :D Ootan jo innolla!

Vierailija
40/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin varmaan viereen, mutta en tiedä olisiko järkevämpää tehdä jotain muuta. Meidän 1v4kk käy vieläkin öisin tissillä. kiipeää pois sängystään ja tulee viereen. Jpssain vaiheessa yötä jatkan vain unia enkä huomaa että jää meidän väliin nukkumaan. Pariin otteeseen on kyllä yövieroitettu niin että isä nukkuu kuopuksen ja isosiskon kanssa. Noin viikko menee hyvin, mutta sitten se alkaa taas. Ei viitsi kauheasti huudattaakaan kun isommat heräävät ja siitä sitten riemu repeääkin aamukolmelta. Ekan ja tokan olen yövierottanut/unikouluttanut kahdeksankuisina. Nyt musta on tullut melkein yhtä lepsu kuin äitini ja mikä hauskinta, se ei vaivaa minua tippaakaan. Pääasia että kaikki saavat jotenkin nukuttua. Ilmeisesti kuopus on pakko vierottaa kerrasta poikki -menetelmällä, kun nyt vaan raaskisi joskus. Imetys on niin kätevää, varsinkin silloin kun lapsi on kipeä tai tulee pipi. Aina olen ajatellut imettäväni vuoden vanhaksi, mutta kahdella ensimmäisellä lapsella ei oikein onnistunut. Ekan kanssa sinnittelin kymmenkuiseksi, vaikka poika olisi halunnut lopettaa puolivuotiaana, ja toka kieltäytyi täysin tissistä nelikuisena eikä sitä ennenkään ollut minkäänlaisesta imemisestä kovin innostunut. Nyt mulle onkin ollut valtava yllätys ettei kuopus luovukaan vapaaehtoisesti tissittelystä... Kahden ekan kanssa en kyllä nukahtanutkaan vauva tissille vaan nousin aina ylös imettämään. Mutta nyt... No jaa, taidan olla samanlainen kuin se kasvatustieteen professori, jolla oli ennen seitsemän kasvatusperiaatetta eikä yhtään lasta ja nyttemmin seitsemän lasta eikä yhtään periaatetta :DDD