Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua punkteerattu?

Vierailija
01.09.2011 |

Minut kahdesti. Ei mikään miellyttävä kokemus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua poskionteloista ja selkäytimestä.

Vierailija
2/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutkin käy. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloita ei.

Vierailija
4/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka yritys meni ihan pieleen, lääkäri ei oikein osannut sitä hommaa ja aika alkuvaiheessa pyörryin.

Meni muutama vuosi, ja erikoistumisvaiheessa oleva nuori lääkäri teki punkteerauksen parikin kertaa. Ei oikeastaan tuntunut yhtään pahalta. Varsinkin kun näki, miten paljon sitä kaameaa räkää tuli ulos...lopputulos: huomattavasti parantunut, ei yhtään tukkoinen olo.

Vierailija
5/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli epämiellyttävää, mutta menisin uudestaankin. Mieluummin se kuin ab-kuuri.

Vierailija
6/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisteininä punkteerattiin kumpikin poskiontelo, toinen muistaakseni kolmeen kertaan, toinen yhteen tai kahteen kertaan. Ei tunnu tod. kivalta, mutta uskomatonta kuinka paljon sitä limaa mahtuu pään sisään. Sattuuhan se kun nenän kautta työnnetään metallipuikko onteloon, monta vuotta sen jälkeen kun niisti ja nuha oli jo loppumassa tunsi kuinka siellä on se reikä edelleen, ja jotenkin ilma kiersi sieltä. On jo umpeutunut kyllä.

Vierailija
7/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoinen yksityinen erikoislääkäri. Ei ole koskaan sattunut tai ollut epämiellyttävää. Paljon helpompaa kuin esim. hammaslääkärillä käynti. Ne puudutuspiikit nenässä eivät satu yhtään, sitten kun lävistetään se kalvo, niin pitää puristaa hampaita kovasti yhteen ja se lääkäri osaa etsiä sellaisen sopivan kohdan siitä kalvolta, joka tuntuu helposti läpi menevältä, ja sit hän vain rusauttaa sen nätisti läpi. Se piikki ei koskaan mene siinä kohtaa niin syvälle, että se tuntuisi syvällä ontelossa, vaan pelkästään lävistää sen kalvon.

Sitten hän aloittaa sen huuhtelun, eli ruiskuttaa männällä vettä onteloon. Se ei tunnu miltään, ja vesi valuu sieraimista pois kulhoon.

Yleensä ei tule yhtään verta, joskus tulee pieni tippa.

Menisin punktioon koska tahansa uudestaan.

Vierailija
8/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäydin-punktiokin on tehty. Puudutuspiikki tuntui just siltä, miltä sen kuvitteleekin tuntuvan, kun selästä pistetään piikki ihon läpi, eli se vihlaisi vähän muttei paljon.

Sit se punktio ei tuntunut yhtikäs miltään! Välillä, kun erikoislääkäri käänsi neulaa hieman liikaa, niin se hipaisi jotain hermoa, ja jalkaan tuli sellainen "sähköisku", mutta huomautin joka kerta siitä lääkärille, ja hän piti neulaa eri tavalla. Koko toimitus puudutuksineen kesti ehkä vartin tai 20min, eikä mulle tullut sitä päänsärkyäkään jälkeenpäin. Uskaltaisin siihenkin mennä uudestaan, jos tiedän, että on osaava lääkäri.

Ehkä vastenmielisin toimenpide on ollut mahantähystys. Ja mulle on tehty valtavasti eri toimenpiteitä mm. angiografia, jossa mennään nivustaipeen valtimosta sisään ja kuvataan pienenpienellä erikoiskameralla niitä valtimoita ylhäälle lähes aorttaan asti. Eipä tuntunut missään. Olin 17v.

Vierailija
9/9 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin about 3v ja korvat putkitettiin samalla ja samalla punkteerattiin poskiontelot..

Aikuisena ei kertaakaan, vaikka syytä kai olisi.. Joka helvatan syksy ja kevät saan vähintään kolme poskiontelotulehdusta (mutta mä en sitten saa flunssaa tms. koska se kaikki paska jää onteloihin muhimaan..).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme