KESÄKUISET 2012
Kommentit (354)
Tintti-tyy & Sopaka: Mä oon muistaakseni tehnyt positiivisen r-testin muksuista vasta rv5+ eli menkat oli ainakin viikon myöhässä. Aiemmin en testannut kun silloin en edes ajatellut olevani raskaana. Kohdunulkoisenraskauden taisin plussata samoihin aikoihin, en ole ihan varma mitä viikkoja silloin oli kun muutenkin oli niin erilainen raskaus ja sitten leikkaukseen jouduinkin.
Höpöttäjä: Toivottavasti pikkuinen tarraa kiinni ja saatte kesäkuisen vauvelin:) Tsemppiä!
ON: Ei mitään uutta. Päätin että jollei ne menkat tässä lähipäivinä ala niin uusin testin. Lauantaina tein Prisman halppistestillä, onko kenelläkään niistä kokemuksia? Miten paljon saattavat valehdella? Jotenkin nyt tuntuu että jotain on tapahtunut mutten tiedä sitten voisiko olla edes normaali raskaus mikäli näin olisi. En keksi muutakaan syytä kun menkat jo näin paljn myöhässä ja rinnat oudon arat. Päivällä tuli kaupassa pyörryttävä tunne ja omituista nippailua alavatsalla. Mutta edelleenkään ei tässä muuta voi kuin odotella...
Ele
Tintti-tyy, pahoittelut että tipahdit tänne. Kyllä nuo tutkimukset kannattaa. Mietin tosiaan itse, että olisi vaan pitänyt lähteä jo aiemmin asiaa selvittämään. Tosin kyllähän tämä tutkimusprojekti on pistetty alulle jo viime huhtikuussa, mutta hitaasti pyörii nämä julkisen puolen rattaat... Toki nyt kun naistentautien polille asti pääsi, niin asiat etenee.
Sopaka: Et sinä mitään matkalla nuku. Silloin todennäköisesti sitä energiaa riittää vaikka millä mitalla. :) Eikä tarvitse enää töissäkään jaksaa kuin pieni hetki.
Höpöttäjä: Varmasti tällaise yhteiset koettelemukset lähentää myös. Mutta tässä vaiheessa haluaa kyllä keskittyä myös toisen huomioimiseen ihan muutenkin ja tehdä yhdessä mukavia asioita. Tämä vauvaprojekti kun ei ole enää pelkästään positiivisen fiiliksen asia. Nyt tähän liittyy myös negatiivisia tunteita ja pelkoja. Minusta sitä ei ole silloin fiksua ottaa esille jatkuvasti kummankaan kannalta. Tässä vaiheessa ainakin tuntuu siltä. Ettei sitten yhteiselosta tulee stressaavaa, kun tällä hetkellä ei voida kuitenkaan muuta kuin odottaa kuun loppua ja lääkärin soittoa. Lähinnä tarkoitan siis, että jatkuva asiasta puhuminen ei ainakaan auta mitään tällä hetkellä. :)
Marjana kp 11/30-33 yk 18
Marjana - huh, kuulostaa kamalta. Mulla on muutenkin toi vatsa kipeänä melkein joka päivä, niin aukiolotutkimus ei kuulosta kyllä yhtään kivalta. Täytyy myöntää, että sama ahdistus on mullakin - en haluaisi hoitoja, mut ei se muukaan auta. Mutta niinhän se on, että kaikki tuntematon pelottaa. Täytyy vaan ajatella sitä palkintoa = vauvaa! :) Ja niinhän se on, että yksi reipas siittiö riittää joten mikään ei ole edelleenkään mahdotonta - luomustikaan!
Kaunisikävä - toivottavasti teillä löytyisi seuraavassa näytteessä siittiöitä! Samat murheet, itsekin ihmettelen miten saan työasiat järjestettyä ja miten pomolle kertoa tästä. Ei ole mikään maailman ymmärtäväisin ihminen. Kyllähän ne siellä töissä kuitenkin rupeaa ihmettelemään, miksi on paljon ja yllättäen poissa. Kyllähän ne monet hoidot kuitenkin siihen ovulaatioaikaan tähtää ja sit pitää ilmoittaa muutaman päivän varoajalla, et on poissa töistä. Ei kivaa, ei.
Eleanora - mulla oli viisi päivää normaalia pidempi kierto, kyllähän siinä kerkesi jo itsekin toivomaan vaikka mitä :( Älä stressaa liikaa ja älä varsinkaan lue mistään sairauksista :) Eniten toivon, että saisitkin yllätysplussan vielä!!!
Tintti-tyy - tervetuloa. Kyllä julkiselle puolelle pääsee, kun on vuoden yrittänyt. Meillähän on yritystä nyt 9kuukautta ja tässä kuussa aika lapsettomuuspuolella. Päästiin kyllä luultavammin nopeammin, koska mulla todettu paha endometrioosi, mikä raskauden alkua nyt kovasti tuntuu haittaavan.
Sopaka - kyllä huomaa itsestäänkin, että syksy on tullut. väsyttää.....
Höpöttäjä - ihanaa, alkio siirretty!!! Nyt toivotaan, että pikkuinen tarttuu kiinni! Mukavaa, kuulla sinulta kuitenkin positiivista kokemusta hoidoista.
Oma napa - Eipä mitään ihmeellistä, hiljaista on. Tänään vielä huvikseni testasin ovista, mutta viivat jo haalenneet joten eilen oli tosiaan oikea päivä. Olen vihdoinkin oppinut käyttämään noita davidin tikkuja. Mulla hormonipitoisuus laskee niin nopeasti, että pitää lähellä ovulaatiota tikuttaa kaksi kertaa päivässä, että varmasti saa ovulaation kiinni.
Nyt vaan odotellaan, että pari viikkoa kuluisi pian!!! :)
Catti 12/25-30 yk 9
Kaikki menee taas päin persettä. Mikään ei voi onnistua. Mies kokoajan ylitöissä ja ei todellakaan jaksa pupuilla, eli se siitä oviksesta sitte :( Kaiken huipuksi saattaa joutua lomautetuksi tai jopa saaha lopputilin ja lomarahat, prkl. Kämppä myrkytetään ötököiden takia ja pitää evakkoon lähteä. Senki kans hankaluuksia ku ei oikein tiiä minne menis, saatikka sitte miten... Jaku pittää niin kauan olla pois, yömyöhään, esikon takia... Kylläpäs sitä taas vaihteeksi osaa potkia elämä päähän! Sori nyt tää omanapainen valitus, mutta jonnekki pitää saada purkaa tätä tilannetta...
Muttis jotain/jotain...
Catti: Hyvä, että olet oviksen bongannut. Piinaviikot alkakoon. :) Niinhän se taitaa aina olla, että tuntematon pelottaa. Hassua, kun olin jotenkin ajatellut vaan nuo hoidot ns. helpommiksi. Toisaalta hyvä, että perehdyin etukäteen, että osaan suhtautua sitten oikealla tavalla, jos lääkäri jotakin ehdottaa.
Ele, voi että! Olisitpa raskaana!!
Muttis: Pää pystyyn! Asioilla on taipumus järjestyä - tavalla tai toisella. Tartut nyt ensin sellaiseen asiaan, mihin voit vaikuttaa eli vaikka siihen majapaikan hankkimiseen ötököiden myrkyttämisen ajaksi. Lämmin halaus sinne sadepäivää piristämään! :)
Oma napa: Olinpa sitten jo kokonaan unohtanut, että minullehan on varattu ensi viikon tiistaille aika siihen kolposkopiaan. Katselevat tarkemmin kohdunkaulaa ja ottavat ehkä koepalan. Tuo oli niiden epämääräisten luteaalivaiheen vuotojen takia. Viime kierrossa niitä ei kyllä tullut, mutta menkat alkoivat vuorokauden etuajassa oviksesta laskettuna. Voi rähmä, en ole edes uskaltanut lukea sattuuko tuo... Onko kellään kokemusta?
Mies tuntuu ottavan tosissaan nyt kaikki mahdollisuudet sperman laadun parantamisen suhteen. Ei ole tarvinnut muistuttaa vitamiinien ottamisesta, kun olen monta kertaa nähnyt hänen itse käyvän purkilla. Aiemmin ei koskaan muistanut ottaa ja se käyttö olikin epäsäännöllistä. Nyt menee kiltisti monivitamiinit, sinkkilisä ja omega-3:t joka päivä. Eihän sitä tiedä auttaako nuo mitään, mutta ei niistä ainakaan haittaa ole.
Marjana kp 12/30-33 yk 18
Mutterimamma: Yritä siirtää ajatukset jonnekin muualle. Tämä sade ja synkkyys saa mielenkin helposti matalaksi:/ Tsemppiä ja koitahan piristyä:)
Marjana: Ei niistä vitamiinesita ainakaan haittaa voi olla:) Mä oon nyt viime kierron syönyt ekaa kertaa vehnänalkioöljyä ja sinkkiä. Mun käsittääkseni ton sinkin pitäis olla ihon ja hiusten hyvvinvoinnin lisäksi hyvä myös solujen suojaksi. Ei varmaan ihmelääke ole mutta aina niitä vitskuja kannattaa napsia:)
ON: Ei tätiä näy eikä kuulu. Menkat nyt viisi päivää myöhässä eikä tälläistä ole IKINÄ tapahtunut! Mistään vuodoista ei ole merkkiäkään! Rinnat on edelleen aristavat, mitään muita "oireita" ei ole. Pääkopassa välillä kolkuttaa kohdunulkoinenraskaus kun mulla sellainen ollut ja leikkaus oli säästävä eli munasarjaa ei poistettu. Jos siellä sitten onkin joku kiinnike tms...Mutta kohdunulkoiseen kuuluisi tietysti kivut ja pieni vuotelu, niin mulla ainakin silloin oli. Aika jännää on edelleen tämä menkkojen viivästyminen.
Edelleen äimänkäkenä oleva Eleonora kp33/28
heippsan saa!
Toisaalta oli kiva jo palailla töihin, ja hetkenhän tämä totuttautuminen rytmiin taas kestää.
Varattiin miehen kanssa lokuulle mökki/huvila himokselta, ihan vaan sellainen 7 tähden luksusmökki :) sinne lähdetään sitten isommalla porukalla viettämään kivaa viikonloppua! Ihanaa kun on jotain mitä odottaa :) Esikoinenkin on ihan innoissaan, ja kyselee kokoajan koska lähdetään? lapset kun eivät aina ymmärrä että johonkin on pitempi aika ja se ei tapahdu heti!! :)
Marjana: ihan oudon niminen tutkimus, en kyllä valitettavasti tiedä siitä mitään, toivottavasti joku täällä osaa auttaa!! meilläkin mies napsii multivitamiinia, sinkkiä ja omegaa, tuosta sinkistä on ainakin sanottu olevan positiivinen vaikutus just spermankin kannalta. :)
Tuo hormonitasojen tsekkaus on mielestäni ihan perustutkimuksia, tai meillä katsottiin heti ekalla lapsettomuuskäyntikerralla, ja hetihän tuo vajavaisuus sitten huomattiinkin, ja koska clomifen nosti hormonit normaaleiksi, näin ollen siittiötkin lisääntyivät ja paranivat, ainakin sen verran että raskaaksi tultiin :) tosin meille ei ole koskaan määrätty clomifenia kun hoitoja ennen parantamaan siittiöitä, tämä on meille ihan uutta ja siksi niinkin jännää, koska muuten täysin luonnollista yritystä :)
Onnea kuitenkin tutkimukseen!!
Oi toivotaan Eleonora että olisit raskaana, koska aiot testailla?
Mutterimamma, kyllähän tää syksy ja kaikki harmaus masentaa, mutta pää pystyyn vaan, kyllä kaikki järjestyy :)
Mukavaa päivää kaikille ja palaillaan!
t. Enisa kp 6/27
Kolmatta yritellessä:
Vettä sataa ja sairaslomalla lapsen kanssa joka kuumeessa ja yskässä.Menkat loppuivat ja olivat todella kipeät nyt sitten vain uutta yritystä kehiin.
T:Riitu kp7/33yk2
että saa jonkun selvyyden asiaan. pelottavaa vaan jos onkin taas joku haaleista haalein plussa ja vuotaa muutaman päivän kuluttua:/ No, tulen raportoimaan tuloksesta myöhemmin kun apteekista ja kaupasta kotiudun.
Ele
Täällä oli aika paljon uusia, joten heille pieni esittely. Olen 27-vuotias ja mies 26, naimisiin menimme vuosi sitten kesällä ja yritystä on takana vuodenvaihteesta asti. Yk6 plussasin, mutta se päättyi keskenmenoon, josta edelleen yritän tervehtyä.
Cami: Pahoittelut miehesi ulkomaankomennuksen vuoksi! Se on raskasta jo muutenkin olla erossa, mutta saatikka sitten raskautumisprojektin aikana. Ajoituksesta tulee lähes mahdotonta.
Mermaid: Eikä! Suuret pahoittelut sinulle! Oikeassa olet, kesäkuu on hyvä kuukausi syntyä, tähtäätte vaan siihen!
Marjana: Pahoittelut testituloksista! Miehesi otti sen varmasti aika rankasti. Toivotaan nyt että seuraavassa näytteessä olisi parempi tulos! Jaksamista teille! Niin ja tsemppiä ensi viikkoon!
Höpöttäjä: Ei ole helppoa teilläkään… Onnea kuitenkin hymynaamasta ja nyt sitten vaan piinailemaan ja toivotaan että se plussa sieltä tulisi!
Niin ja ainakin omasta puolestani on pakko sanoa että on lohduttavaa lukea kirjoituksiasi, nimenomaan sen takia että niistä saa toivoa. Löytyy sitten keinoja, joilla mahdollisia ongelmia voi auttaa ja korjata.
Sopaka: Pahoittelut kesäkuihin tippumisesta! Yritä ajatella positiivisesti, ehkä se siitä seuraavasta kierrosta sitten lähtee. Ymmärrän totta kai että koska miehesi on kohta paljon poissa, on paineet valtavat ja sen takia pettymyskin suurempi. Jaksamista! Ja oikein hyvää lomaa!
Muttis: Samaa mieltä! Vaikka sitä kuinka ymmärtää että ihmiset tarkoittaa vaan hyvää, niin kyllä se silti tuntuu todella pahalta kun yritystä on kauan takana ja kysellään että koska. Kun se ei todellakaan ihan niin helppoa ole. Haleja!
Catti76: Onhan lokakuuhun vielä aikaa, ehkä se plussa ehtii tulla vielä ennen sitä.
Eveliina: Kyllä sinullakin tota huonoa tuuria riittää. Todella harmillista että sellaiset selkäkivut sait, toivottavasti ne ovat jo paremmat!
Tintti-tyy: Pahoittelut tänne tipahtamisesta ja etenkin tilanteestanne. Ei varmastikkaan ole helppoa pähkäillä hoitoja yms. Jaksamista!
Ele: Toivotaan nyt siis todella että kyseessä on vain myöhäinen plussa! Pidän sormet ja varpaat ristissä vuoksesi!
ON: Kävin tonne toukokuisiin päivittämässä tilanteeni jo pari päivää sitten. Nyt sain vihdoin luettua palstan läpi ja ajattelin liittyä joukkoonne.
Lyhyesti päivitys tilanteesta: Olin viime viikon tiistaina sitten toisessa kaavinnassa ja sen jälkeen olin sairaalassa lauantaihin asti korkeiden tulehdusarvojen takia. Nyt tämän viikon vielä sairaslomalla. Peruskunto on huono, koska arvot kävivät niin alhaalla/ylhäällä, joten tässä nyt yritän itseäni kuntouttaa. Torstaina ultrattiin ja kohtussa oli vielä noin 7mm märkää, jonka gyne oletti tulevan itsestään ulos. Ensi viikon tiistaina on jälkitarkastus ja toivon sydämeni pohjasta että sitten saisin vihdoin terveen paperit ja pääsisin tästä elämäni hirveimmästä kokemuksesta eteenpäin.
Todennäköisesti kesäkuuhun emme vielä pääse yrittämään, mutta ajattelin olla täällä teidän seurana kuitenkin omaa aikaani odottaen. Gyne ei ollut hirveän optimistinen sen suhteen miten kohtu tästä palautuu, enemmänkin oli huolissaan siitä että koska kohtutulehdus oli niin paha, niin voi olla vakaviakin seuraamuksia, limakalvo ei ehkä ikinä palaudu, eli ei lähde uusiutumaan ja/tai sitten alan saamaan kiinnikkeitä. Yritän pysyä positiivisena ja tällä hetkellä tähtään ainoastaan siihen tiistain jälkitarkastukseen. Toivon totta kai että saataisiin heti lupa yrittää (todella epätodennäköistä), tai että vähintäänkin se täti sieltä ilmestyisi muutaman viikon kuluttua. Pelottaa totta kai...
Mutta, tässä siis taas teidän vaivaksenne omaa napaa. :) Pahoittelut teille kaikille tänne tipahtamisesta. Mielestäni kesäkuu on kuitenkin todella hyvä kuu syntyä ja synnyttää, joten tähdätkääpä naiset kaikki siihen! Oikein paljon plussaonnea jo nyt kaikille!
Alexandra
Alexandra: Paljon voimia ja tsemppiä sinne vaikeaan tilanteeseen! Onneksi tunnut kuitenkin olevan optimistinen ihminen! Toivon todella sydämeni pohjasta että kohtusi kuntoutuu ennalleen ja jälkitarkastuksessa jo olisi kaikki hyvin! Olet saanut kestää jo aivan liikaa:(
ON: Apteekin omalla testin siis tein ja negaahan se näytti:( En käsitä mistä voi olla kysymys! En alkanut tiirailemaan olisiko siinä näkynyt jotakin haamujen esiäitiä vaan viskasin testin roskiin samantien kun testiaika oli kulunut koska kyllähän tässä vaiheessa jo jotain näkyisi jos olisi näkyäkseen! Nyt pyörii mielessä että palautuuko tämä mun kiertoni koskaan normaaliksi ja onko oikeesti joku vika joka tälläistä aiheuttaa kun teinitytöstä asti ne menkat olleet säännölliset ellen sitten raskaana ole ollut. Antihistamiineja söin silloin oletetun oviksen aikaan ja siitä viikon kuluttua sain ensimmäisen antibioottikuurin sekä sen loputtua toisen. Voisiko näillä olla vaikutusta? Ennenkin olen antihistamiineja syönyt muttei ne mitenkään ole kiertoa sekoittaneet.Alamahassa on edelleen sellaisia nippailuja välillä muttei mitään menkkatuntemuksia lähelläkään. Jotenkin on niin paska fiilis nyt kun ilman ehkäisyäkin oltu pian jo vuosi ja jos nyt alkaa kroppa vielä reistailemaan. Eräs tuttu kyllä joskus sanoi ettei vuosi olisi aika eikä mikään mutta kun se plussa tosiaan lapsista tullut ennen nopsaan niin ihmetyttää. Tuskin kannattaa gynellekään vielä soitella, monet kuulemma käskee odottelemaan parikin kuukautta jos ne menkat sieltä alkaisikin :O Anteeksi omanapaisuus mutta minnes sitä muuallekaan tuntojaan purkaisi
Turhautunut Eleonora kp33/28
Mulle se on tehty kerran ja se meni ihan ok. Onhan se hemmetin epamukavaa, mutta jos saa rentouduttua, niin se auttaa. Koepalan otto sattui jonkun verran, mutta se kestaa sen hetken kun gyne sen napsaisee. En ollut kipea jalkeenpain, verta tuli vahan. Seksista tuli pidattaytya olisko ollut 2pv ennen tutkimusta.
Hyvin se menee!
Ele: Kiitos jälleen kerran sanoistasi! Todella turhauttava tuo sinun tilanteesi! Voiko kenties olla että stressaamalla olet saanut ne siirrettyä?
ON: Vatsa nippailee välillä ja pientä vuotoa on edelleen. Pelkään tietenkin koko ajan pahinta. Toisaalta yritän ajatella että jos tulehdus uusisi niin kuume varmasti nousisi ja sitä kautta huomaisin sen. Tiedän ettei stressaaminen auta tässä tilanteessa yhtään.
Greippimehua on jääkaapissa odottamassa, olen ajatellut että sitähän voisi oikeastaan jo nyt juoda, ehkä se auttaisi uuden limakalvon alkuun. Maca-jauhetta alan ottaa todennäköisesti jälkitarkastuksen jälkeen. Ennen sitä en uskalla sekoittaa luonnontuotteita reseptilääkkeisiin.
Täällä tuntuu nyt olevan hirveän paljon huonoja uutisia ja huolia. Toivottavasti kohta saadaan positiivisia uutisia :) Kyllä se aurinko vielä paistaa!
Alexandra
Jee! Täti on täällä! Nyt oon iloinen kun viimein menkat alkoi vaikka yleensähän se harmittaa kun ne alkaa! Luulen että en sitten ovuloinut viime kierrossa ollenkaan tai sitten johtui stressistä taikka niistä antihistamiineista. Nyt saa siis yk12 alkaa, pitkältä ajalta tuntuu mutta nyt päätin ainakin jättää greippimehun ottamatta, sitä kun on tuloksetta joka kierrossa juotu. Toki mietityttää millainen tästä kierrosta tulee mutta koitan siirtää ajatukset aivan muualle!
Alexandra: Kyllä se kuume varmasti nousis jos jotain hälyyttävää olisi. Koita ottaa rennosti vaikkei se helppoa olekaan. Tsemppiä!
Ele kp1 yk12
Heipsan.
Maanantaionen gyne käynti oli ihan "hedelmällinen". Ultran ja oikealla olevan johtomunasolun perusteella arvioi että ovuloisin parin vrkn kuluttua. Ovistestit näyttää vielä negaa, eikä ole ovis tuntemuksia, mutta joskos tänään vaikka heilutettais... Mies vähän siihen malliin lupaili. :-D
Kävin myös verenluovutuksessa maanantaina, ja jälkeen päin mietin että toivottavasti en sotkenut tätä kiertoa sillä :-/
T: Vacsu 15/28-36.
Pahoittelut tädin yllättäneille kesäkuuhun pudonneille. Elelle kuitenkin onnittelut tädistä. Tulipahan jokin selvyys asiaa, vaikka mukavampihan se olisi ollut saada plussa r-testiin.
Höpöttäjä: Ihanaa, että saitte alkion siirrettyä! Toivottavasti se nyt tarttuu kiinni ja alkaa kasvaa rakkauden hedelmää!! :)
Marjana: Ihailen positiivista asennettasi! Olet kyllä varsin oikeassa siinä, että turha sitä lapsettomuusasiaa on koko ajan jauhaa, kun ei se siitä muutu ja alkaa vaan painaa mieltä enemmän. Ihanaa, että olette nyt keskittyneet parisuhteeseen kuitenkaan heittämättä kirvestä kaivoon. Meidän ystäväpariskunta sai hoidoilla itselleen pojan vajaa vuosi sitten ja nyt huomasivat jälleen odottavan lasta. Ihan luomulasta! Nopeastihan tuo raskaus tuli, kun edellinenkin on vielä pieni, mutta ihanaa. Niin se elämä heittelee eikä mikään ole missään kuulutettu! :) Kolposkopiasta en ole kuullut kokemuksia. Toivottavasti ei kauhean kivulias olisi!
Catti: Ihanaa, että saitte oviksen hyödynnettyä kunnolla. Nyt jännityksellä odottamaan mahdollisia oireita!! :)
Muttis: Todella kurja kuulla! Nyt kuitenkin on tartuttava härkää sarvista, yhtä kerrallaan. Ensin hankitte itsellenne evakkomajoituksen ötökkärumban ajaksi ja sitten vasta murehditte muita juttuja. Kyllä ne pupuiluhetketkin sieltä sitten taas tulevat :)
Enisa: Kuulostaa kyllä ihan huikealta viikonlopulta, kun pääsette oikein luksusmökkiin nauttimaan perheen kesken olemisesta! Rentouttavaa lomareissua teille! :)
Alexandra: Toivon todella, että koettelemuksesi olisivat nyt ohi ja kohtusi palautuisi ennalleen kaikista vastoinkäymisistä!! Onneksi asenteesi on positiivinen. Osoitat kyllä suurta vahvuutta siinä, miten hienosti olet kaiken kestänyt ja katsot tulevaisuuteen. Ihailtavaa!
ON: Meillä tässä on nyt menossa ns. viimeinen yrityskierto vuoden 2011 puolella. Ovis sattunee tosiaan sinne matkalle, ja todella toivon, että maisemanvaihdos, stressittömyys ja yhteinen aika tekevät tehtävänsä ja pieni saisi alkunsa. Olen kuitenkin nyt hyväksynyt sen, että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin sitä ei ole tarkoitettu niin. Siinä tapauksessa kokoan pettymykseni palaset eheämmäksi minuksi ja suuntaan katseeni loppuvuoteen 2012.
Ele, onnea siis menkkojen alkamisesta. :D Kohti uutta kiertoa ja uutta yritystä sitten vaan. :)
Enisa: Siksi minäkin kannoin miehelle heti töistä sinkkipurkin kotiin, kun kuultiin nuo spermanäytteen tulokset. :) Mahtavaa, että olette pääsemässä mukavan viikonlopun viettoon! Meillä olisi pitkä yhteinen viikonloppu marraskuussa. Vielä ei olla päätetty mitä tehdään.
Alexandra: Voi itku sinun tilannettasi! Ei käy kyllä lainkaan kateeksi. Onneksi olet selvästi vahva nainen ja selviät tästä voittajana. Olen hengessä mukana jälkitarkastuksen aikaan, että kohtu olisi kuntoutunut ja märkä poistunut.
Sipratiiva: Kiitos kun kerroit kokemuksesi! Minua jännittää aika pirusti ja näin viime yönäkin unta tuosta tutkimuksesta. Tai painajainenhan se oli.
Sopaka: Kyllä minä uskon, että hyvä parisuhde ja onni on edellytys sille, että tällaisen asian kanssa jaksetaan painaa eteenpäin. Paitsi että tulevana viikonloppuna on kyllä luvassa molemmilla aikaa omien kavereiden kanssa. Mies saa kaveriporukkaa meille kotiin ja minä karkaan omien kavereiden luokse toiselle paikkakunnalle. :) Sekin varmasti tekee hyvää molemmille, että irtaannutaan hetkeksi kotiasioista. :)
Olet ottanut hyvän asenteen, vaikka joudutte tämän kierron jälkeen tauolle yrittämisen suhteen. Pidän peukkuja, että tärppi tulee matkan aikana. :)
Oma napa: Taitaa ovis alkaa pikkuhiljaa lähestyä. Tänään oli ensimmäisen kerran tässä kierrossa rinnat vähän aran oloiset. Nyt on kuitenkin vasta kp 13 ja ovista odottelen siinä kp 16-18 tietämillä. Eilen päädyttiin peittoja heiluttelemaan ja mahdollisesti seuraavan kerran su-iltana kp 17. Kokeillaan ainakin tällä tauolla parantaa mahdollisuutta, että tärppi tulisi.
Tutustuin hieman tuohon kolposkopia-tutkimukseen ja taitaa olla siitäkin kokemuksia laidasta laitaan. Jos nyt jotenkin siitä selviäisi. Sitten kyllä alan itkemään, jos ne sieltä jotain syöpäsoluja löytävät. Papahan oli normaali, että sikäli todennäköisemmin sieltä ei löydy mitään, mutta silti sitä pelkää pahinta.
Aika menee todella hitaasti. Haluaisin olla vain siinä päivässä, kun kuullaan lääkäriltä mielipide, mitä hän jatkossa suosittelee. Kaksi viikkoa vielä olisi siihen hetkeen. Toki salaa toivon, että samaan aikaan se raskaus kuitenkin alkaisi luonnostaan...
Paljon olen miettinyt myös sitä, että miten oikeasti pääsee niihin hoitoihin töiden puolesta. Kai olen sitten jo henkisesti alkanut valmistautua siihen, että niihin hoitoihin tulee lähtö. Onneksi työpaikan luottamusmies on läheinen työkaverini, jolle kerroin tästä raskaushaaveestakin lähiaikoina. Voin hänen kanssaan ensin keskustella miten saisin parhaiten järjestettyä työasiat ja ne hoidot yhteen.
Marjana kp 13/30-33 yk 18
Hei kaikille,
nyt kun kierto on käynnissä kävin gynen luona. Ensimmäistä kertaa kävin hänen luonaan ja oli niin mukava lääkäri, että aion varmasti ruveta käymään hänen luonaan. Lääkärin pyynöstä meillä aloitetaan nyt oviksen bongaus. Käyn huomenna hakemassa apteekista ovistestejä. Sitten alan tikuttamaan. Milloin kannattaa aloittaa? Nyt menossa kp 7. Katsotaan ensin kotona josko ovuloisin, ja jos testeihin ei tule mitään, käyn verikokeissa varmentamassa ettei ovulaatiota tapahtunut. Sitten voimme aloittaa clomit. Tietysti sitä toivoo, että ovis tapahtuisi luonnollisesti ja voisi vaikka tulla raskaaksi heti tästä ensimmäisestä kierrosta. Minua vaan vähän epäilyttää, ensinnäkin oli niin pitkä tauko noissa kuukautisissa, toisekseen esikoisen ja seuraavien välissä on reilu kolme vuotta ja silloinkin yritettiin koko ajan enkä ehkä silloinkaan ovuloinut säännöllisesti ja kolmanneksi lääkkeet saattavat vielä vaikuttaa ovulaatioon vaikka nämä menkat sainkin. Joten, luettuani teiltä kokeneemmilta tikuttajilta, nyt aion tikuttaa sitten sen kaksi kertaa päivässä, jotta saisin sen oviksen bongattua. Lääkäri suositteli tikuttamaan senkin puolesta, että sitten tietää milloin kannattaa niitä peittoja heilutella...Ihanaa, nyt vihdoin tuntuu siltä, että minullakin on mahdollisuus tulla raskaaksi. Oon niin onnellinen. Mä leijun...Vauvakuume on ihan valtavan korkealla.
Nyt tuli omaa napaa pitkät pätkät. Toivottavasti voitte kaikki hyvin ja plussia tulee paljon, ja Alexandralle paljon voimia, olen ajatellut sinua ja vastoikäymisiäsi usein, voimia sinulle, toivon, että paranet pian ja kaikki muuttuu hyväksi.
Saima 6/?, yk 13 (1)
Saima: Ovistesti paketeissa on ohjeet tikuttelulle. En tiedä vaihteleeko merkeittäin. Omastani olen näköjään ohjevihkon hävittänyt. Ja netistä (mammaksi.fi ainakin, mutta on niitä muitakin) saat tilattua tikkuja ison kasan jos joutuu aloittamaan aikaisin kierrosta tikuttamisen. Itse olen käytänyt Fertest nimistä ja toimii, esikko yrittäessä käytin Clearblueta, digiversio, joka on ihan sika kallis, mutta kai tarkoin. Fertestistä ja CB:stä tykkään, koska voi tehdä aamulla.
ON: ovis bongattu aamulla, armottomasta pissa sähläyksestä huolimatta. Illan ohjelma sit on tiedossa...
T: Vacsu 16/28-36.
Piti tulla nopeaan laittamaan viesti Marjanalle ja miksei Kaunisikävälle ja muillekin: meillä tuo hoitoihin päätyminen lopulta lähensi meitä parisuhdepuolella. Vuoden yrittäminen tuntui kuitenkin enemmän minussa ja minun pääni sisällä, mies oli vähän sivussa kaikelta hormonihyrskyltä ja turhautuneisuus kärjistyi helposti riitelyksi. Kun lopulta aloitettiin ivf-hoito, tuli pistämisistä (ja niitähän riittää..) miehen hoidettava juttu. Olisin toki itekin voinu pistää, mutta tämä työnjako antoi miehellekin konkreettisen tavan osallistua, huomattavasti enemmän ajallisesti kuin ovisaikaan pupuilut :)
Koko hommasta on meillä vaan positiivista sanottavaa, vaikka epäonnistumisia on tullut näinkin ihan riittämiin. Osa hoito ja tutkimus jutuista sattuu, osa ei, kroppaansa tutustuu ihan eri tavalla kuin aikaisemmin ja tuntee tekevänsä jotain pelkän odottelun sijaan. Vaikka rehellisyyden nimissä, lähes pelkkää odottelua se näinkin on ;)
ON: siirto onnistuneesti takana, yksin pakastettu selvisi, joten yksi alkio siirrettiin. Huomenna alkaa taas tukeva lääkitys, iki-ihanat luget taas kehissä...
Höpöttäjä kp oisko jotain 19/29-31