KESÄKUISET 2012
Kommentit (354)
Tulen ihan vain omanapaisesti kertomaan lääkärireissusta. Munanjohtimien aukiolotutkimus oli aivan hirveä kokemus, mutta sentään ne johtimet on auki. Toivottavasti ei tarvitse koskaan enää mennä siihen tutkimukseen.
Mutta sitten se spermanäyte... Siinä sitä vikaa sitten olikin. Onneksi siellä on siittiöitä ja onneksi niistä edes osa liikkuu, mutta alhaiset on arvot. Siittöiden tiheys on 2,8 milj/ml (viitearvot yli 15milj/ml) ja eteenpäin liikkuvia vain 18 % (viitearvot yli 32%).
Näitä nyt sitten ihmetellään... Mies joutuu viemään ensi viikolla uuden spermanäytteen, mutta kovin optimistisia ei olla sen suhteen, koska näin pitkään ollaan yritetty, niin kyllä se syy siinä spermassa taitaa olla. Mies oli eilen aika rikki asiasta, vaikka yritin lohduttaa. Eikä tämä toki helppoa minullekaan ole.
Mies aloitti noin kuukausi sitten syömään omega-3:ia ja monivitamiineja, ja eilen ostin purkin sinkkitabletteja. Jos noista edes hitusen olisi apua. Tämän kuun lopussa on lääkärin soittoaika, että tiedetään jatkosta sitten...
Seuraava spermanäyte ainakin päätettiin ottaa vasta 4 päivän pidättäytymisen jälkeen, että nähdään onko sillä vaikutusta. Tämä oli otettu 2 päivän pidättäytymisen jälkeen. Se kertoisi jo ainakin sen, että kannattaako meidän oviksen aikoihin harrastaa harvemmin seksiä. Mehän ollaan luonnostaan melko aktiivisia koko kierron ajan.
Marjana kp 9/30-33
Höpöttäjä: Huippuhomma! Kuulostaa kyllä todella lupaavalta! :)
Wilhelmiina: kohdun ulkoista minäkin pelkäsin, mutta testi näytti aivan puhtaan negatiivisen. Kerrankin olin onnellinen siitä :D Teille toivon hekumallista viikonloppua toivottavasti mahtavin tuloksin!
Marjana: Todella kurja homma :( Uskon, että miehesi on hajalla. Siinä mielessähän nuo tutkimukset ovatkin kurjia, että jos ongelmaa löytyy, niin sit sitä alkaa syyttää itseään ja pahimassa tapauksessa toista. Mutta onneksi vaikutat ihmiseltä, joka ei todellakaan ala syytellä miestä simpoista. Suuret tsempit teille! Eikös tuohon siemennesteeseen ole olemassa jokin lääkekuuri, jolla siittiöiden määrää ja liikkuvuutta saadaan lisättyä. Kukas se täällä kertoikaan siitä kuurista, jonka avulla sitten oli lapsi saatu? Joten toivoa hyvinkin on :) Kuitenkaan ei paljastunut mitään rakenteellista vikaa, mikä on aina hyvä juttu!!!
ON: Tein tänä aamuna r-testin, joka näytti ihan tyylipuhtaan negatiivisen. Kuten tuolla kirjoittelinkin, kerrankin olin onnellinen negasta, sillä pelko kohdun ulkoisesta oli suuri. Eli taisi nuo ihmeelliset menkat olla sitten ihan oikeat menkat. Alapään toiminta ja limatkin puhuvat sen puolesta. Eli täällä mennään jo kp 7:ssä. Ovista odotellessa! Kesäkuu ois kyllä hyvä kuukausi synnyttää. Ei ois vielä kauhean kuuma, joten ei tarvis kärvisellä ison mahan kanssa helteillä ja sais aloittaa kesäloman aika ihanissa tunnelmissa :)
Hei,
anteeksi nyt tulee vain omaa napaa. Ajattelin, että nyt kun kierto on lähtenyt käyntiin ja ikää on jo aika paljon, niin kannattaisikohan minun hakea gynelta niitä clomeja (en edes tiedä niiden oikeata nimeä). Niin voisi varmistaa, että sitten todella ovuloin. Tiedättekö te näistä clomeista, saako niitä tavalliselta gyneltä ym. ym. Kannattaisiko yrittää niillä?
Hei taas kaikki palstaystävät!
Marjana: minusta se, että haitte apua, on suuri askel, sille hatunnosto! Ja vaikka uutiset nyt luonnollisesti tuntuvat tyrmistyttäviltä, koittakaa ajatella niin, että nytpä tiedetään mitä tehdään ja määränpää tulee vaan lähemmäs!! Heikkolaatuisempaa spermaa voidaan hoitaa lääkityksellä ja jos se ei tuo toivotusti parannusta, muitakin hoitokeinoja on. Ovulaation aikaan voidaan esim. tehdä inseminaatio, jossa valikoidut superyksilöt sujautetaan suoraan oikeaan paikkaan hyvin hyvin pienellä toimenpiteellä. Ja vaikka siittiöissä ei olisi lainkaan liikkuvia kavereita, raskaus voidaan saada alkuun vähän tän meidän hoidon tapaan, mutta vielä konkreettisemmin mikroinjektoimalla (ICSI) siittiö munasoluun. Päät vaan pystyyn ja nokka kohti seikkailua, nyt kun syy epäonneen on selvillä, se voidaan hoitaa alta pois!
Saima: minulla on ollut clomit aikanaan varmistamassa, että ovuloisin. Ne saa gyneltä ihan peruskäynnillä, mutta suositus (ainakin minulle sanottiin niin) on, että ensin ovulaatioita olisi seurattu jokunen aika. Että siis tiedetään, onko syytä varmistaa lääkkeellä ovulaatio vai tuleeko muutenkin. Sinulla voisi olla hiukan eri tilanne, joten lääkäri varmaan osaa sanoa paremmin, josko clomit tulisi heti käyttöön. Joka tapauksessa gyne seuraa ultrilla rakkuloiden kasvua, jotta vältytään vahingoilta eli usean rakkulan kypsymiseltä kerralla. Kolmoset tai neloset ei koskaan ole hoidon tavoitteena (paitsi jenkeissä...)
ON: kiitos tsemppaajille, itse en ole ihan hurveän innostunut monen alkion siirtämisestä.. Yksikin lapsi väsytti niin totaalisesti 4kk-7kk nukkumattomuudellaan, että kauhulla vaan ajattelenkin kolmea huonosti tai jopa lainkaan nukkuvaa alle 3vuotiasta kerralla : ). Esikoinen ehtii juuri täyttää 2v1kk jos tästä kierrosta plussataan ja nukkuu edelleen tosi huonosti.
Onko Cami edelleen reissun päällä? Mitenhän tämän kertainen hoito on mennyt? Ja Evis, kuinka selkä jaksaa?
Aurinkoista sunnuntaita toivottelee
Höpöttäjä, kp about16/29-31
Marjana: Olen samoilla linjoilla kuin Höpöttäjä. Onneksi menitte selvittämään asian ja nyt kun se on selvillä niin ootte askeleen lähempänä tärppiä! Varmasti se vielä tulee:) Ja lääkityksellä monesti saadaa niitä veijareita parannettua. Varmasti tuntuu kurjalta mutta päät pystyyn ja kovasti tsemppiä sekä voimahalus sinne!
ON: Ja nyt tulee omaa napaa. En käsitä mikä mua vaivaa! Kukautiset on nyt kolme päivää myöhässä, ennen olleet kellon tarkasti 28 päivää. Testi on nega, sen eilen tein. Rinnat on hiukan kipeät mutta mitään oireita ei ole, ei edes menkkatuntemuksia. Huolestuttaa vain kun kierto aina ollut prikulleen säännöllinen. Tässä kierrossa ollut sinkki, greippimehu, vehnänalkioöljy, omenaviinietikka ja foolihappo käytössä. Sitten oli se antihistamiinikuuri sekä antibiootti flunssaan, kuuri on edelleen päällä. Voiko näistä joku aiheuttaa menkkojen poisjääntiä? Vai voisko olla etten oo ovuloinut ollenkaan? Tai ovis ollut myöhemmin tms? Mä oon aivan pihalla!
Hämmentynyt Eleanora kp32/28
Ele: Olen kuullut, että greippimehun jatkuva käyttö voi sekoittaa koko kuukautiskierron ja toisilla se aiheuttaa kuukautisten poisjääntiä. Tiedä sitten, miten todenperäisiä nuo kertomukset ovat. Antibioottikuurikin voi kyllä sotkea kiertoa, sillä eikös kuuri voi estää ovuloinnin kokonaan?
Sopaka: En ole kuullutkaan moisesta. Niin paljon toitotetaan että greippimehu auttaa raskautumiseen:O Täytyy myöntää että sitä on viimeksi kuluneen vuoden aikana juotu säännöllisesti lasillinen päivittäin. Antibioottikuuri alkoi vasta oletetun oviksen jälkeen, tiedä sitten jos sekin vaikuttaa mutta ihmeissäni olen. Jos menkat ei nyt muutaman päivän kuluessa ala niin pitäisiköhän uusia testi? On vain niin hämmentävää kun koskaan ei menkat ole myöhässä olleet ellen ole raskaana ollut. Testi oli eilen kyllä tyylipuhdas nega, ei haamujen haamua. Sen perusteella en siis usko raskaana olevani. Tulis nyt ees se täti kylään et pääsisi tästä hämmennyksestä!
Ovista tässä odotellaan. Pitäis olla ens viikon loppupuolella.
Tjottailusta (miehen puolelta) olemme siirtyneet oviksen tikutukseen ja ajoitukseen. Tais tajuta että kuinka iso juttu mulle on tää kakkosen saminen.
Huomenna menen gynelle ku edellisestä käynnistä on pari vuotta. Ihme oireita ollut kokonaisvaltaisesti, joten on hyvä toikin osasto tsekata. Sukurasitteena äidin puolelta munasarjasyöpä. Ajattelin tästä yrityksestäkin puhua.
Sopaka: Juu kyllä se negatiivinen testi on paljon parempi vaihtoehto kuin kohdunulkoinen raskaus. Eli tsemppiä vaan uuteen kiertoon! :)
Saima: Ei kai ne lääkärit ihan suoraan clomeja kirjoita. Oletan, että ensin pitää tehdä ovistestejä, että näkisi niillä tapahtuuko ovulaatio ja sen jälkeen otettaisiin verikokeilla hormoniarvoja. Mutta Clomifen-reseptin voi kirjoittaa siis vain lapsettomuuden hoitoon perehtynyt lääkäri. Käytännössä siis jokainen gyne voi sellaisen kirjoittaa, mutta en osaa sanoa haluaako kaikki gynet kirjoittaa sitä reseptiä, jos kokemusta ei ole.
Höpöttäjä: Tsemppiä sinulle alkionsiirtoon! :) Ja kiitos kannustavista sanoista.
Eleanora: Älä hätäile, sieltähän voi vielä plussakin pärähtää! :) Ja mikä vaan taitaa voida sekoittaa kiertoa ja pidentää sitä. Minä en usko, että greippimehulla oli pelkästään olisi niin suuri vaikutus kylläkään. Mahdollista varmasti kyllä sekin, että jollain se on sekoittanut kierron. Mutta esim. tuo sairastaminen voi sotkea hormoneja ja pidentää kiertoa.
Vacsuli: Hienoa, että miehesikin on ottanut nyt yrittämisen tosissaan.
Olen taas kiitollinen kommenteistanne ja olen kyllä itsekin sillä linjalla, että hyvä kun mentiin tutkimuksiin. Itseasiassa ajattelin jo tänään, että olisipa menty jo aiemmin. Tämä kierto mennään nyt näillä eväillä sitten, mutta oviksen aikaan ajateltiin ässäillä himpun verran harvemmin. Jos siellä hyvällä tuurilla sitten olisi enemmän siittiöitäkin. Ei tässä pyyhettä viitsi kehään heittää, koska niitä ihmeitä tapahtuu!
Kuun lopussa sitten kuulee, mitä mieltä se lääkäri on ja mitä hän suosittelee. Enää ei huvita hukata yhtään kuukautta tässä yrityksessä. Lueskelin noista hedelmöityshoidoista ja mietin vaan mielessäni, että miten työssäkäyvät ihmiset pystyy järjetämään aikataulunsa siten, että pääsevät niihin hoitoihin ja tutkimuksiin? Se minua alkoi ensimmäisenä mietityttää, että enhän minä saata edes ovulaation ajankohtana päästä lääkäriin...
Marjana kp 10/30-33 yk 18
Sopaka - Olisi tosi hienoa, jos ovis osuisi häämatkalle. Mikäs sen parempi paikka on yrittää vauvelia :) Kiitos tsemppauksesta, stressitaso taas laskunut, kun kuukautiset jääneet unholaan ja nyt uutta yritystä kehiin.
Evelina - voi harmi, että selkä pilasi hoidon. Nyt sitten vaan uuteen yritykseen.
Marjana - Hui! Sattuiko se aukiolotutkimus sitten kovasti? Luultavammin minullekin se halutaan vielä tehdä, vaikka vika tiedetään. No niin, vähän huonompia uutisia siis mutta pääasia, että syy löytyi ja sille voidaan nyt tehdä jotain!!! Sen verran olen itse jo selvitellyt lapsettomuushoidoista, että niistä saa sairaslomapäiviä - mutta työnantajakohtaisesti niistä sairaslomapalkkaa maksetaan. Se itseäkin mietityttää, että miten paljon sitä oikeasti joutuu töistä olemaan poissa ja miten siihen suhtaudutaan.
Mmimma - tervetuloa. Harmillinen vaiva toi glaukooma, mites raskaus siihen vaikuttaa?
Riitu - tervetuloa!
Mutterimamma - ihana, kun olet pystynyt jättämään turhan stressin pois. Oikea asenne!!
Vilmukka - Oletko malttanut pysyä erossa ovistikuista? ;)
Höpöttäjä - jännät ajat sinulla edessä. Tsemppiä alkionsiirtoon. Voipi olla, että itsekin olisin aika totista tyttöä jos kaksi siirrettäisiin :O
Enisa - hienoa, että saitte taas clomifenit käyttöön. Tästä se alkaa!!!
Saima - ihanaa, että sun kuukautiset viimein alkoi!
Pullavainen - tsemit ovikselle!
Wilhelmiina - toivottavasti ovis tulee hyödynnettyä hyvin :)
Eleonora - mulla ainakin viime kierrossa oma sairaus pidensi kiertoa huomattavasti. Mulla oli pissatulehdus juuri ovulaation aikoihin ja se siirsi ovulaatiota eteenpäin, siten myös kierto venähti pidemmäksi.
Vasculi - tsemppiä gynekäynnille!
Oma napa: ovulaatio on täällä taas :) Tänään tikutin kaksi tasavahvaa viivaa, on se vaan kivaa joskus saada jotain positiivista tulosta. Perjantaina jo talleteltu ja tänään vielä ässäilyä, ja sitten saa ruveta taas piinailemaan... olen yrittänyt laskea stressitasoa ja olla huolehtimatta, onhan sieltä sitten tulossa lapsettomuushoidot joten tavalla tai toisella se vauveli meidän kotiin vielä saadaan!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Catti 11/25-30 yk 9
Catti: Kyllä se aukiolotutkimus minua sattui. Alavatsalla ja alaselässä oli sellainen tunne, että joku kaivaisi puukolla jostain sisuksista. Se teki myös niin huonon olon, että oli sillä rajalla oksennanko kesken tutkimuksen. Pari kertaa vielä päivälläkin oli huono olo ja alavatsaa vihloi koko päivän. Ja sanoinkin lääkärille tutkimuksen jälkeen, että harvoinpa saa itselleen hien makaamalla selällään. Onneksi se tutkimus ei kestä kauaa. Kyllä siitä selviää ja ilmeisesti on hyvin yksilöllistä minkä verran se sattuu.
Lueskelin noista lapsettomuushoidoista ja tuon tutkimuksen kivun jälkeen rupesi nyt ahdistamaan ihan suunnattomasti, että niihin hoitoihin ehkä oikeasti joudutaan. :(
Heippa kaikki. Kävin lukaisemassa kuulumisia niin toukokuisista kuin täältäkin ja pakko vähän kommentoidakin, varsinkin Marjanalle..
Marjana: Oon pahoillani että tekin saitte kurjia uutisia spermanäytteen tienoilta. Voimia paljon sinne teille molemmille. Hyvä kuitenkin että saitte senkin puolen nyt tutkittua niin asiaa voidaan alkaa hoitaa ja auttaa eteenpäin. Meillä ollaan paljon mietiskelty tätä samaista asiaa ja mies aika rikki siitä ensimmäisestä tuloksesta. Ajattelisin kuitenkin että teillä on ihan hyvin toivoa kun kerran siittiöitä kuitenkin löytyi niin liikkuvuutta ja määrääkin voidaan saada parannettua ymmärtääkseni moninkin keinoin. Ei kannata tosiaan siis luovuttaa. Ja kun niitä löytyy niin jos hoitoihin päädytte niin ehkä selviätte vähän "kevyemmilläkin" hoidoilla. Yksikin sinnikäs pikkusimppa riittää! Tuota väliaikaa noilla simppanäytteillä olen kyllä miettinyt tässä jo aiemminkin.. meille sanottiin että uutta näytettä ei kannata ottaa kuin ihan aikaisintaan 2-3 viikon kuluttua edellisestä? Jostain olen lukenut että pitäisi olla jopa kuukausi, kolmekin väliä? Sanoiko ne teille mitään tuosta, onko sillä sitten millä lailla merkitystä? Teille kun ei tuossa taida tulla kahtakaan viikkoa se väli? Kertoisitko tarkemmin vielä miten se aukiolotutkimus tehtiin? Luulenpa että mullakin se edessä..kun kuitenkin tarkistavat varmasti kaikki minunkin puoleltani ennen kuin hoitoja ajatellaan. Samaa olen miettinyt myös noiden tutkimusten ja hoitojen suhteen - miten ihmeessä saan työn puolesta järjestettyä..olen sellaisessa työssä ettei siitä ihan vaan piipahdeta lääkärikäynnille muutenkaan keskellä päivää. Varsinkaan kun ei halua mainostaa että raskautua tässä yritetään. Mutta se täytyy sitten vaan jotenkin hoitaa. Pelottaa ja jännittää nuo hoidot ja rukoilenkin että meilläkin löytyisi siitä seuraavasta spermanäytteestä siittiöitä jotta hoidotkin saattaisivat olla vähemmän extremeä..
eleanora: Voisiko olla että myöhästyvät vaan vauvakuumeilun vuoksi? Huomaatko stressaavasi asiaa? Tai sitten voi tietysti olla että ovis on jostain syystä ollut myöhempään tai jäänyt tässä kierrossa väliin. Tai jospa siellä on kuitenkin pikkuinen kehittymässä..ei vaan ole hcg vielä tarpeeksi korkea näkyäkseen? :) "Myöhään" plussaavia taitaa kuitenkin olla aika paljonkin. Toivottavasti asia selviää pian..tsemppiä.
Oma napa: No, ei tässä sen kummempia kuin aiemminkaan mitä tuli tuonne toukokuisiin kirjoiteltua. Muutama vko odotellaan vielä ennen spermanäytettä nro2. Siihen asti koitetaan pitää ittemme kasassa ja olla ajattelematta ja stressaamatta asiaa kauheasti. Meillä alkoi selvästi heijastumaan tämä vauvakuumeilu seksielämäänkin, joka nyt kyllä onneksi taas palailee uomilleen kun koitetaan vaan elää päivä kerrallaan ja nauttia yhdessäolosta. Jos ihmisillä on kokemusta azoospermiasta tai noista icsi-hoidoista yms. niin kyllä mielelläni lukisin niitä!
Voimia ja onnea matkaan kaikille!
kaunisikävä kp 10/28-42, yk5
(Kaipa minutkin voisi tähän kesäkuisten listaan lisätä vaikka kuumeilua nyt yritetäänkin vähentää..kiitos.)
Catti: Miten paljon tulehdus pidensi kiertoa? Mulla antibioottikuuria vielä 3 päivää jäljellä, kaksi viikkoa sitten sain ensimmäisen kuurin ja viime viikolla toisen. Sitkeä poskiontelontulehdus.
Marjana: Aika ikävältä kuulostaa tuo aukiolotutkimus. Miten se käytännössä tehdään?
Kaunisikävä: Mullahan on ollut töiden puolesta stressiä tässä jo pidemmän aikaa kun jäin työttömäksi eikä uutta työpaikkaa tunnu löytyvän. Muutenkin on ollut kaikenlaista hässäkkää joka suuntaan. Stressi ei aiemmin ole kiertoa pidentänyt joten siksikin tuntuu omituiselta.
ON: Ei menkkatuntemuksia edelleenkään. Nännit on kipeär olleet jo muutamia päiviä. Testannut en enää ole ja kummastelen tätä myöhästymistä. Nettiäkin jo selailin ja tuntuu että siitä tulee vaan luulosairaaksi:D Minkälaiset sairaudet saattaa sitten kiertoa pidentää jos liittyy lapsettomuuteen? PCO:ta en usko sairastavani, olen hoikka ja menkat olleet ennen aina säännölliset. Endoakaan en usko koska mitään ylimääräisiä kipuja ei ole. Tästä se stressi vasta tuleekin kun kaikkea alkaa miettimään:D Huoh...
Eleonora
Huomenta vaan kaikille!
Loma on vietetty ja iltavuoro kutsuu, oli kyllä ihana loma, vaikka ilmat eivät enää kovin kesäisiä olleetkaan, nauin silti täysin rinnoin :)
Lapsetkin lähtivät tarhaan, varmaan heidänkin kiva nähdä taas tutut hoitajat ja kaverit. :)
Marjana: voi olen niin pahoillani, tiedän mitä käyt läpi ja kuinka hoidot pelottaa!! Mekin oltiin ällikällä lyöty kun saatiin tietää mistä meidän lapsettomuus johtui, meillä tosin paljon alhaisemmat arvot, yhteensä liikkuvia siittiöitä meillä siis 13 % mutta vain 1% nopeasti eteenpäin liikkuvia, tilavuus oli meillä samaa luokkaa, ei vasta-aineita, kokonaismäärä oli 30 miljoonaa, ja siis clomifenin jälkeen 71 milj, huima muutos!! ja näillä arvoilla toinen lapsi sai alkunsa, täysin luomusti on meillä todella heikot mahdollisuudet onnistua, mutta clomifenin avulla jo paljon paremmat.. Tosin lääkäri ehdotti pakastealkion siirtoakin jos ei ala tärppäämään lääkkeen avulla, mutta toivoa ei saa heittää, nyt täytyy vaan yrittää!!
Älä säkään heitä toivoa, te olette vielä nuoria ja ei nuo hoidot ole mikään kamala juttu, ja niillä onnistumis prosentit todella hyviä, ihan varmasti teille pieni nyytti suodaan, eikä kai mikään mahdottomuus ole spontaani raskautuminenkin teidän kohdalla.
Onneksi on nää mahtavat tukijoukot!
Täällä täti kerää kimpsujaan jo ja suuntaa muille maille :)
Tikuttaa en rupea ovulaatiotani, eikä tuo clomifen kuitenkaan mikään ihme lääke ole, vaatii ainakin tuon 3kk säännöllisen käytön, ja sitten voi alkaa odottamaan tuloksia, ja sen näyttää yksin aika, onnistutaanko ylipäätään vai ei..
Kaikille oikein ihanaa viikkoa toivottelen!
Palailen taas!!
Paljon plussasäteitä testaajille!
t. Enisa kp 5/27 yk 5
Kolmatta haaveillessa mennään eteenpäin :)
Kaunisikävä ja Eleanora kyselivät siitä aukiolotutkimuksesta... Käytännössä se on helppo toimenpide. Lääkäri laittaa pienen muovikatetrin kohtuun ja ruiskuttaa munanjohtimiin suolavesi-ilmaseosta ja katselee sitten monitorista (ultra) virtaako se seos oikealla tavalla. Minuun vaan sattui sekä se katetrin laitto että se suolaveden laittaminen, vaikkei mitään tukoksia ollutkaan. Mutta tässä on tosiaan paljon yksilöllisiä eroja miltä se tuntuu. Toiset ei tunne juuri mitään. Ja minä tempaisin vielä varmuuden vuoksi parasetamolia 1g ja ibuprofeenia 600mg tunti ennen tuota tutkimusta.
Kaunisikävä: Meille ei sanottu tuosta spermanäytteiden välistä mitään. Arveltiin, että mies veisi sen näytteen vasta lähellä kuun loppua, että tulisi ainakin noin 2,5 viikon väli. Minusta vaan tuntuu, että meidän kohdalla sillä ei ole mitään merkitystä ja siinä mielessä hyvä, etteivät ainakaan kuukausikaupalla odotuta sen takia. Todennäköisesti se vika on siinä spermassa ja sillä hyvä. Parempi vaan jos asialle ruvetaan jotain tekemään mahdollisimman pian. Teillä on hieman eri tilanne, kun ekassa näytteessä ei ollut niitä siittiöitä ollenkaan. Silloin tuntuu melkein lyhyeltä tuo 2-3 viikon väli. Minäkin toivon, että teillä seuraavassa näytteessä löytyisi edes se yksi siittiö!
Eleanora, älä lueskele liikaa niitä nettisivustoja. Alkaa täsmätä pian kaikkien sairauksien oireet. :D Pidetään vielä peukkuja myöhäisen plussan puolesta!
Enisa: Kiitos! Minä en jostain syystä kovin paljoa laske tuon Clomifenin varaan. Siinä pitäisi vissiin olla heittoa niissä hormoniarvoissakin, että siitä suurin hyöty saataisiin. Eiköhän sitäkin kyllä kokeilla, jos lääkäri on sitä mieltä. Teidän tulokset kyllä antaa toivoa tässä asiassa, että varmasti kannattaa kokeilla. Ja eihän niitä miehen hormoniarvoja olla mitattu, joten vielä ei tiedetä, jos niissä vaikka onkin heittoa. Ja kyllä, onneksi on nämä tukijoukot täällä! Kiitos teille taas kerran! :) Mekin yritämme välttää tästä aiheesta puhumista kotona. Kerroin miehelle lukeneeni niistä hoitovaihtoehdoista ja että minua pelottaa ne. Nyt päätin olla puhumatta asiasta ennen kuin lääkäri soittaa kuun lopussa. Ihan siitä syystä, ettei tämä ala vaikuttaa parisuhteeseen huonolla tavalla.
Oma napa: Yritän olla nyt ajattelematta kauheasti näitä lapsettomuushoitoasioita. 29. päivä on lääkärin soittoaika ja sitä ennen me ei voida asialle mitään. Paitsi että mies vie tietenkin tuon uudet spermanäytteen.
Tulevana viikonloppuna on varmaan oviskin sitten käsillä... Meillä on vieraita silloin, joten yritämme heilutella peittoja torstaina ja seuraavan kerran su-iltana. Yritetään säästellä niitä siittiöitä siten, että olisi useampi päivä taukoa ja saada sitten ässäily osumaan oviksen aikoihin. Eihän sitä tiedä, jos siellä olisikin nyt yksi reipas siittiö, joka hoitaisi homman kotiin. Kun kerran joskus ollaan haamu saatu raskaustestiin, niin eihän se mahdotonta olisi. Tässä vaiheessa tämä kuumeilufiilis on vaan ehkä vähän aiempia kiertoja latteampi, mutta yritetään joka tapauksessa!
Marjana kp 11/30-33 yk 18
Eli tänne tupsahdin.
Täti tuli jostain syystä vasta Kp 32/26-28, mutta enpä siinä tosissaan edes uskonut raskauteen, kun en ovistakaan tuntenut ja negoja tuli tehtyä moooonta.
Tietysti otti päähän, kun on niitäkin tapauksia, että se plussa tulee tosi myöhään, mutta mä en uskonut kuuluvani niihin. Olishan se ollu vähän liian hienoa :/
Täälläkin on huonoja uutisia :( Pää pyörii vielä toukokuisten jutuissa, joten en vielä osaa/jaksa/viitsi kommentoida, ennenkuin luen ketjun ajatuksella läpi.
Mullakin alkaa hiipiä ajatus päähän, että pitäisi varmaan alkaa selvittämään tätä lapsettomuuden syytä. Se vuosi taitaa olla jo kasassa ja iänkin puolesta taitais riittää se puoli vuotta yritystä, että pääsee julkiselle puolelle. Eikös meillä ole kuitenkin oikeus julkiselle puolelle, kun miehellä ei yhtään lapsia ole??? Mullahan pari tirtiäistä jo on. Tosin niistäkin pikkukakkonen antoi melkein vuoden odottaa itseään.
Tuli nyt pelkkää omaa napaa, ensi kerralla vähemmän itsekkäästi.
Tintti-tyy kp 5/26-28 yk 14
Tintty-tyy: Onko sulla normaalisti kierto heitellyt? Pähkäilen tätä omaa tilannetta kun menkat on 4 päivää myöhässä eikä tätiä kuulu ja menkat olleet aina kellontarkat.
Marjana: Tsemppiä teille yritykseen! Tottahan on että yksi hyvä siittiö riittää:)
ON: Ei edelleenkään tätiä eikä plussaa. Siirryin jo valmiiksi tänne kesäkuisiin. Toukokuisissa alkaa olemaan aika hiljaista ja raskaana en testin mukaan ole:/ Päätin kyllä uusia testin vielä jos se pirkuleen täti ei tänne pian jo löydä!! Toki olisi enemmän kuin ihanaa jos se plussa sieltä pärähtäisikin mutta uskoisin edes jotain jo näkyneen lauantaina jos näin olisi. Toki tein testin päiväpissasta mutta siltikin...Noh, ei tässä auta kuin odotella.
Plussatuulia kaikille!
Ele kp32/28
Ei mullakaan kierto ikinä pidentynyt, mutta nyt kävi niin. Epäilen, että en ovuloinut ollenkaan ja saan olla ihan tyytyväinen, että alkoivat noinkin pian...
Aikaisemmin oon plussannut 2 kertaa selkeaästi jo kp 26, niin en millään jaksanut uskoa myöhäisiin plussiin, mutta toivotaan, että sä kuulut siihen joukkoon!!
tsemppiä!!!
Tintti-tyy
Ikävä kuulla, että tänne on pudonnut lisää porukkaa toukokuisista :(
Ele: Ei kaikilla raskaudet näy heti. Toivotaan, että menkkojen puuttuminen on merkki raskautumisesta, joka näkyy testeissä vasta myöhemmin :)
Tintti-tyy: Tosi kurjaa, että putosit :( Jospa nyt kuitenkin tässä kierrossa tärppäisi miehesi lääkityksen kestosta huolimatta! :)
Marjana: Hienoa, että ole ollut tyytyväinen testeihin hakeutumiseen, vaikka tuleva pelottaa ja jännittääkin. Toivotaan, että teillä tuo syy on kuitenkin vain tuossa siittiöissä ja mahdolliset hoidot olisivat simppeleitä. Ja positiivistahan tosiaan on, että miehelläsi toimivia siittiöitä on! Kyllä te sen oman nyytin vielä syliinne saatte! :)
ON: Mulla on joku ihmeellinen syysväsymys. Voisin nukkua koko ajan. Päätäkin särkee jatkuvasti. Liekö stressiä ilmassa. Kiertopäiviä tai vauvakuumeilua ei ole nyt ehtinyt/jaksanut ajatella ollenkaan. Töissä on ihan mahoton häslinki ja täytyy sanoa, että välillä sitä joidenkin lapsosten tapauksessa miettii, että kamalaa, tuleeko minunkin lapsestani joskus tällainen. Ja valitettavasti kaikki vanhemmatkaan eivät ole sieltä mukavimmasta päästä. Toiset eivät vain ymmärrä, että kasvatusvastuu on kotona eikä koulussa. Onneksi loppuviikosta sinne lomalle. Tuskin maltan odottaa! Vaikka pelkona on, että nukun koko matkan :D
Höpöttäjälle tsemiä!
Ja Wilhelmiinalle hekumallista viikonloppua ;D
En näköjään malttanut pysyä poissa ;)
Kaunista viikonloppua kaikille!