KESÄKUISET 2012
Kommentit (354)
Mulla siis katkes se selkä niin pahasti että piti jättää hoito kesken. Arvatkaa vaan ottaako pattiin. Siinä meni omaisuus hukkaan, ei meinaan ole kovin halpoja noi hormonit ja kerkesin jo pistää niitä viikon. Arghh. Mutta en vaan pystynyt menemään ultraan vaikka kuinka yritin. Vessaankin meno oli niin tuskaa, etten kellekään toivo samanlaista kipua. nyt harjoittelen taas istumista vähän kerrallaan ja huomenna ehkäpä jo vähän uloskin, toivottavasti.
Ovis tais olla perjantaina ja olipahan muuten kivulias. Varmaan kun siellä oli usempi folli kasvamassa niin irtosivat oikein rytinällä. Parin viikon päästä sitten uuteen yritykseen.
Luen teidän tekstit kun voin pidempään istua ja kommentoin sitten. harmittavan monta tänne jo tippunut, olen pahoillani. ERityishalit Marjanalle, niin olin varma et plussaat viime kuussa. Kivaa viikkoa kaikille toivottelee
vinossa kävelevä evis
Saima, voin vaan kuvitella epätoivon tunteesi! Lämmin voimahalaus sinulle!
Muttis, hienoa että olet takaisin täällä kuitenkin! Tuollainen sukulaisten kysely ei kyllä varmasti ole mukavaa. Onneksi olen sellaiselta välttynyt...
sopaka: Kävimme tänään miehen kanssa vain labrassa. Mies vei spermanäytteen ja minusta otettiin verikokeet. Perjantaina on sitten minulla tuo munanjohtimien aukiolotutkimus ja mies lähtee sille reissulle mukaan. Kuullaan samalla nuo labratulokset sitten. Hui kun pelottaa!
Ehkä siinä häämatkassa on taikaa ja pieni saisi siellä alkunsa. ;)
Evis, no ei se kyllä onni sinuakaan pääse potkimaan! Uskomatonta, että se selkä meni niin huonoon kuntoon juuri kriittisellä hetkellä. Uutta yritystä sitten putkeen vaan!
Oma napa: Oikeastaan sopakalle osoitetussa viestissä kerroinkin omat kuulumiset. Jännittää ihan hirveästi perjantain lääkäriaika! Menkat on vielä täysiään päällä. Toivottavasti alkaisivat pian loppumaan, että perjantaihin mennessä olisi vuoto kokonaan poissa.
Marjana kp 4/30-33 yk 18
Tulin toivottamaan sinulle paljon tsemppiä (vaikken tähän pinoon vielä virallisesti kuulukaan)tutkimuksiin ja toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa! Ja monestihan ei tarvitse edes suurta "vikaa" olla ja pienellä hoidolla vaavi kuitenkin saadaan alulle:)Eikä edes mitään "vikaa" tarvitse olla, joskus se raskaus vaan voi antaa odotuttaa itseään. Omaa tilannettani kun mietin ja aiemmin raskautunut helposti ja nyt tämä kolmas ei niin yksinkertaista sitten olekaa vaikka mieskin on sama. Olen varma että sen oman pienen käärön vielä saatte:) Olet niin ihanan optimistinen ihminen joten muista pitää se positiivisuus yllä!
Jaksuja & Plussatuulia muillekin toivottelee Eleanora kp26/28, vielä toistaiseksi toukokuisissa.
Toivottavasti Marjana tutkimuksista ei selviä mitään suurempia, vaan teillä on kaikki kunnossa ja lapsi vain antaa odottaa itsenään hieman pidempään. Kuten tuonne toukokuisiin kirjoittelinkin, lueskelin jostain, että naisella on 20-25% mahdollisuus raskautua jokaisessa kierrossa ja siinäkin tapauksessa kaiken muun (ajoitus, siemenet) on pitänyt osua kohdilleen. Eli ei mikään helppo juttu.
Tosi kurja juttu Evis tuo sinun selkäsi hajoaminen :( Toivottavasti jatkossa muuttuu paremmaksi!
Ele: Toivottavasti jätät meidät kesäkuiset kokonaan käymättä ja pääset odottajien puolelle. jänniä aikoja elät! :)
ON: Täti piti eilen oikein kunnon pirskeet ja vuoto oli sen mukaista. Piti jättää joogakin runsaan vuodon vuoksi väliin :( Tänään vuoto selvästi niukempaa. Vuodon nopea alkaminen ilman normaaleja menkkaoireita sekä vuodon runsaus on saanut minut miettimään, voisiko kyseessä olla todella aikainen keskenmeno? Tosin tulisiko verta noin paljon? Tai sitten nämä on vaan normaalit kuukautiset epänormaaliin aikaan ja epänormaaliin tapaan. Tiedä häntä. Mutta onneksi ny helpottamaan päin ja toivottavasti muutaman päivän päästä täti on kokonaan karistettu.
sopaka 3/30?
Täällä siis kp 15/28-33 ja yk.16.
Itse olen 28v. kahden lapsen äiti ja kolmatta tässä kovasti vielä toivottaisiin. Keskenmeno oli reilu vuosi sitten ja sen jälkeen ei mitään olekkaan tapahtunut. Minulla on Pco joka vaikeuttaa tuota raskaaksi tulemsta.
Lisäksi minulla todettii glaukooma (silmänpainetauti) ja siihen sain tipat joiden aikana ei saa tulla raskaaksi. Nyt sitten tehtiin laserilla silmiin reikiä ja sen pitäisi pitää paineet poissa jonkin aikaa joten sain luvan jättää tipat nyt pois ja yrittää taas raskautta. Noita tippoja kerkeasin käyttää viisi viikkoa joten yksi yrityskierto jäi välistä.
Nyt ajattelin varata ajan taas lapsettomuuslääkärille jotta katsastettaisiin mikä on tilanne (en ovuloi joka kuukausi). Tähän saakka olen syönyt vain terolutia ja metforemia ajatuksella ettei raskautumisen kanssa niin kiire ole, mutta nyt olisi hyvä saada raskaus mahd. pian aluille joten katsotaan jospa saataisiin raskaus nyt aluille apukeinoja käyttäen.
Olen 28 vuotias äiti jolla kaksi lasta ennestään tyttö 8 vee ja poika 5vee ja kolmas toiveissa.Viime kierrolta missasin oviksen kohdan ja nyt sitten uutta yritystä kehiin. 2.8.11 olen lopettanut pillerit,joten kierto hieman hakusessa. Pillerien kierto oli 29pv ja nyt oli 33pv.
Riitu 1/33 yk 2
kp 30/35, dpo 9 alkanut vuoto loppui eilisiltana aivan yhtä mystisesti kuin alkoikin. Vuotoa tuli siis lähes kellontarkkaan 2 vuorokautta. Nyt tänään tullut vain vessapaperiin hieman rusehtavaa tuhrua. En ymmärrä. Oikeat menkat pitäisi alkaa vasta perjantaina tai lauantaina. En kuitenkaan uskallakaan enää toivoa raskautta, ainakaan tervettä. Kuitenkin nämä menkat olivat maailman ihmeellisimmät. Alkoivat tosiaan varoittamatta eikä niiden aikana ollut minulle normaaleja oireita kuten turvotusta ja kipua. Ajattelin nyt kuitenkin tänään käväistä apteekissa samalla kuin ruokakaupassa ja ostaa raskaustestin. Tämä vain sen vuoksi, että JOS se nyt sattuisi näyttämään plussaa, osaisin hakeutua lääkäriin mahdollisen kohdunulkoisen raskauden pelossa.
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
äimissään oleva sopaka
Tässä on tullut touhuttua ja laiteltua kotia syyskuntoon. Ihania marjakanervia roikuskelee nyt amppeleissa patiolla. Lyhdynkin sain sinne värkättyä, antamaan tunnelmavalaistusta syyspimeisiin =)
Kiertopäivistä ei oikein oo hajuakaan, enkä taida edes alakaa nyt laskeskelemaankaan. Ihan tahallaan olen jättänyt vähän vähemmälle vauvakuumeilun. Jospa se sitten onnistuis kun ei kokoajan pyöri mielenpäällä.
Evikselle pikaista paranemista ruodon kanssa!
Marjanalle onnea huomiselle lekurikäynnille.
Sopaka jos sinulla oli varhainen keskenmeno?
Muttis jotain/37-43 yk mikälie
Kylläpä aika kuluu hitaasti, kun ovista odottelee. Tai en siis ole ees ihan varma, koska se tarkalleen ois odotettavissa, mutta kuitenkin. Kaapissa kyllä odottelee kasa ovulaatiotestejä, mutta ollaan miehen kanssa päätetty, että niitä ei nyt heti alkuun oteta edes käyttöön. Nyt on menossa vasta yk2. Ja lisästressiä se vaan aiheuttaa ja harmaita hiuksia, jos tää prosessi aletaan ottaa liian tosissaan. En kyllä tiedä kuinka kauan jaksan näin "rennosti" tän asian ottaa :-)
Kesävauva ois kyllä kiva. Äitiyslomankin vois sit alottaa jo kesän alussa. heh!
Heti vaan omaa napaa...
Ovista tikuttelen ja hymynaamaa metsästän ja tähtäimessä on pakastetun alkion siirto viime kierron saaliista. Alkion sulatus pitää tehdä tiettynä päivänä ja istutus heti perään ja näin luonnolliseen kiertoon siirrettäessä saa aina jännätä, ettei hymynaama ilmesty "vääränä päivänä". Nyt oli kiellossa torstai kun se olisi tarkoittanut siirtoa sunnuntaille, mikä ei ole mahdollista. Mutta nyt on torstai ohi ja hymynaama odotuttaa vielä itseään! Mahtava tunne, pienestä sitä raapii riemunsa aina välillä : )
Höpöttäjä
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!
Muttis: Kodin laittaminen on mukavaa puuhaa. Sinä olet jo askeleen edellä, kun olet jo syksyä tuonut kotiin. :)
Höpöttäjä, tsemppiä, että hymynaama ilmestyy sopivana päivänä. :)
Kiitos kaikille taas kannustuksesta! Olette kyllä niin korvaamaton tuki. Olen tietoisesti jättänyt muutamana päivänä kirjoittamatta tälle palstalle, etten ottaisi kovin suurta stressiä etukäteen tästä lääkäriajasta. Nyt se kyllä jännittää jo jossain määrin... Huomisaamuna siis kuullaan miehen spermanäytteen tulos sekä katsotaan ne munanjohtimien aukiolot ja on siellä minunkin labratuloksia odottamassa. Pelottaa, että sieltä paljastuu jotain oikeasti ikävää. Minun täytyisi kyetä vielä sen jälkeen menemään suoraan töihin. En edes tiedä miten siinä onnistun, jos tulokset järkyttävät kovin paljon...
Pääsen todennäköisesti vasta lauantaina kertomaan teille tänne tuon lääkärireissun tuloksia...
Huh, pitäkää peukkuja!
Marjana kp 7/30-33 yk 18
Menkat alkoivat eilen ja ovat todella runsaat, tätä osasin siis odottaakin koska viime kuussa ei yritystä ollut, tänne nyt sitten mielelläni liittyisin kuumeilemaan taas! Kierto alkaa olemaan taas tuon 27 päivää, jes :)
Kerronpa tässä ensin vähän uutisia:
viime tiistaina käytiin klinikalla, oma lääkäri oli punktiota tekemässä, mutta tilalla ollut lääkäri oli myös ennestään tuttu ja aivan ihanan ymmärtäväinen. :)
Saatiin myös hieman tuloksia, ja varmuus siihen että poika melko varmasti onnistui juuri clomifenin ansiosta, koska itse lääke saattaa vaikuttaa vielä pitkään lopettamisen jälkeen, ja spermassa olikin tapahtunut positiivista muutosta, siittiöiden kokonaismäärä oli parempi, aiemmasta 30 miljoonasta, clomifen 3kk kuurin jälkeen 71 miljoonaan. Liikkuvuudessa ei tosin paljon parannusta saatu, mutta lääkäri sanoi että jos kokonaismäärä on noinkin suuri, niin hyviäkin veijareita on mukana silloin enemmän :)
Mies aloitti samantien clomifenin annostuksella joka toinen päivä, ja sitä napostelee nyt taas sen 3kk ja sitten katsotaan miten käy!!
Toiveet on aika korkealla, mutta silti aika varovaisesti mennään eteenpäin.
Yrittää täytyy nyt oikeaan aikaan, ja katsotaan saadaanko yllättyä jossain vaiheessa :)
Koko käynnistä jäi todella positiivinen tunne!
Onnea Marjaanalle tutkimukseen, toivottavasti kaikki on hyvin ja saatte tietää ainoastaan iloisia uutisia, että mikään ei ole vialla. :)
Kirjoitan paremmalla aikaa lisää!! nyt vietän viimeistä lomapäivää, tosin kotia siivoillen ja pessen pyykkiä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille ja palailen viim. maanantaina taas.
T. Enisa kp 2/27 yk 5
Hei,
johan tätä oli odotettukin. Tänään töiden päätyttyä kävin vessassa ja totesin tädin saapuneen kylään. Ihanaa, vihdoinkin. Pitää katella minkälaiset nää on tälläkertaa, kun edellisistä on se reilu kaksi vuotta. Mutta nyt vaikuttaa, että hormonit on saatu normalisoitumaan ja raskauskin on sitten mahdollinen. Joten nyt pääsen oikein kunnolla jännäämään, kun on kiertokin (jos tästä nyt sitten normaalit kierrot alkaa). Kierron pituudesta ei ole vielä tietoa, mutta kp 1 on tänään, niin pääsisikö sitä näillä tiedoilla listalle mukaan jännäämään.
Saima kp 1/- yk 13
tuon listan, kun Cami taitaa olla lomailemassa :)
Kuumeilijat 9.9.2011
Vilmukka 21/33, yk 2
mutterimamma 19/37-43, yk >vuosi
mmimma 18/28-33, yk 16
Cami 16/30
Wilhelmiina 14/34, yk 3
Katmam 13/29-46, yk 5
Pullavainen 13/26, yk 1
Vasculi 12/28-36, yk 10
Marjana 8/30-33, yk 18
mermaid 8/26-32
Catti 8/25-30, yk 9
sopaka 6/30-35, yk 4
Riitu24 3/33, yk 2
Enisa 2/27, yk 5
Saima12 1/? , yk 13
Höpöttäjä
evelina
Ihanaa Saima kuulla hyviä uutisia! Nyt vaan kunnon kuumeilut päälle toivottavasti odotetuin tuloksin :)
Marjana: Toivottavasti kaikki on lääkärissä mennyt hyvin ja olette saaneet hyviä uutisia. Todella ikävää mennä töihin, jos on saanut pettyä. Tulehan sitten kertoilemaan meille, miten meni.
Pahoittelut tänne pudonneille :( Toivottavasti tämä kesäkuu kuitenkin olisi meidän kuukausi.
ON: Ihmeellinen täti pakkasi kamppeensa tosiaan, mutta jätti jäljelle alaselkä- ja mahakivun. Oikea kierto olisi pitänyt alkaa vasta tänään. Mennään tyttöjen kanssa tänään syömään ulos ja käyn samalla varmuuden vuoksi sen r-testin. En tosin elättele mitään toiveita ja laitoin tuohon listaankin jo uuden kierron päivät. Nyt lähinnä odottelen Rooman matkaa, enää viikko! Toivon totisesti, että kierto olisi tuon 30 päivää, jolloin ovis sattuisi reissulle. Ja siellähän meillä ei olekaan aikaa kuin toisillemme :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Tuosta saa näin uutena hyvän kuvan porukan tilanteesta! Hyvä naiset! :)
Laitampa tähän itsellekin muistiin, että alavatsa on omituisen tuntuinen,ikään kuin sellasta pientä painetta navan alla. Ihan piti avata nappi ja johan helpotti! Veikkaukseni on ovisoireet, tervetuloa vain,sinua ollaan (toivottavasti) sankoin joukoin vastassa ;D Tosin muut oireet siihen liittyen meni jo..
Kivaa viikonloppua kaikille, jään kuulemaan uutisianne :) ihan hirvittävän kivaa kuulla mitä kaikille kuuluu ja mitkä on fiilikset!!
Niin siinä sitten kävi, että hymysuinen naama katseli tänään ovistikussa! Jee jee jee! Simppoja on ollut vastassa toivottavasti ja illalla lähetetään lisää joukkoja matkaan : ) Maanantaina on vielä kaiken kukkuraksi alkionsiirto ja hyvässä (?) lykyssä siirtoon tulee kaksi alkiota kerralla. Yleensä yksi, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että voitaisiin siirtää kaksikin, jos selviävät sulatuksesta, kun yrityskertoja ja hoitojaksoja alkaa olla takana jo aika liuta
Mahtavat tunnelmat siis täällä, pitää nauttia letkeästä olosta nyt kun on mahdollista, sillä ensi viikosta eteenpäin kaikki onkin taas yhtä piinaa...
Höpöttäjä kp15/29-31
Hei,
ihanaa kuulla, että voisivat siirtää kaksi alkiota kerralla. Ajatella, jos vaikka molemmat kehittyisivät. Minulla on 2 1/2 v. kaksoset, poikia molemmat. Oikea tuplaonni nuo kaksoset. Pidän peukkuja sinulle. (Haaveena on, että jos tässä vielä raskaudun saisin tuplat uudelleen)
Ai kun ihanaa kun on taas vapaata. Töissä tämä flunssakausi tietää aina kiirettä joten viikonloput tulee tarpeeseen.
Mukavaa lukea kun kaikilla on taas toiveet korkealla =)
Sopaka: toivottavasti jos plussan saat se ei nyt kohdun ulkopuolista raskautta tarkottaisi! Peukkuja!!
Höpöttäjä: Tsemppiä alkionsiirtoon, pidän peukkuja että saisit kaksi asukkia =)
Täällä mennään ovista odotellessa, pian vois peiton heiluttelut alkaa ;D. Mutta täällä lueskelen innolla mitä teille muille kuuluu...
Wilhelmiina 14/34 yk 3
No niinhän tässä sitten kävi, että täti oikein asettumalla asettui taloksi viime yönä ja vuoto on sellaista luokkaa, ettei pitkiin aikoihin. Joten turha enää haaveillakaan mistään kiinnittymisvuodosta. Kierrossa olen nyt ihan sekaisin, kun kesän muut kierrot olleet sen 35 ja nyt kierron pituus oli tasan 30. Tuossa haaveillen laskeskelin, että jos seuraavakin kierto olis 30 päivää, niin mahdollinen ovis sattuis sopivasti häämatkallemme Roomaan. Ja olisihan se aika ihanaa saattaa alkuun pieni ihminen kyseisellä reissulla :)
Marjana: Mie lähtee reissuun lokakuun alussa ja tulee takaisin joulukuun puolvälissä. Eli seuraava yritysmahdollisuus olisi sitten joulukuussa ja huonolla tuurilla silloinkin ovis ehtisi mennä ennen miehen paluuta, joten yrittäminen siirtyisi tammikuulle. Mies ei pääse ko. reissultaan käymään kotona ennen tuota joulukuuta. Tuntuu jo nyt kurjalta ajatellakaan ko. kiertuetta, mutta onneksi minulle jää tänne koira seuraksi ja olen päättänyt nähdä mahd. paljon tyttökavereitani :) Mites teidän lääkärireissu sujui? Saitteko uutta tietoa mitään?
Tervetuloa joukkoon Pullavainen ja onnea kiertoon!
Saima: Todella kurjalta kuulostaa tuo tilanteesi ja erityisen tylyä sinua hoitaneelta lääkäriltä nuo kommentit! Aivan kuin hän saisi jumalana olla päättämässä teidän lapsiluvustanne. Törkeää! Toivottavasti saat pian toimivammat lääkkeet!! :)
Muttis, todella kurjaa mitä sinullekin on tultu sanomaan! Me oltiin viikonloppuna sukulaisen häissä ja siellä kuultiin 3!!! raskausuutista. Sen lisäksi, että ihmiset tulivat kertomaan omasta onnestaan, he myös utelivat meidän lapsisuunnitelmia. Siinä sitten yritettiin huolettomina olla "katsellaan nyt, eihän tässä kiire" -meiningillä samaan aikaan kun sydän itki verta. Sinulla ovishetket käsillä. Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä ja pääset parin viikon päästä testailemaan plussaa!!! :)
Catti: Toivottavasti onnistuisitte vielä luomuna. Olettehan aikaisemminkin onnistuneet! Nyt vaan siellä yrität olla stressaamatta ja nauttia jo olemassa olevasta lapsesta! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pakko yrittää :)
Mukavaa syksyistä viikon alkua kaikille ja paljon plussatuulia puhaltelen. Olkoon tämä meidän kuukausi!
sopaka 2/30?