KESÄKUISET 2012
Kommentit (354)
*mami*: Tervetuloa :)
Alexandra84: Ei niistä keskenmenoista varmaan koskaan eroon pääse. Helmikuussa kun tulee ekan kerran la vastaan ni voi olla suru puserossa. Varsinki jos siihen mennessä ei ole plussattu. Tosiaan tulin ensimmäisen keskenmenon jälkeen heti uudestaan raskaaksi ja varmaan osasyy uuteen keskenmenoon oli juuri raskautumisen nopeus, kohtu ei ehtiny palautua edellisestä...Mutta nyt kuitenkin uudet tuulet puhaltaa ja toivotaan ettei sinne helmikuulle asti tarttis odotella :) Ja siulle pahoittelut tädin saapumisesti. Mut voit aina ajatella et se on hyvä ku on tää välikierto. Nyt kohtu ehtii hyvin palautuu seuraavaan kiertoon ja voitte alottaa puhtaalta pöydältä:))
eleonora: Ommeltiiko sinuu synnytyksen jälkee? Voisko se olla ihan normaalia ihokudosta tikkien jäliltä mikä on vaan paakuksi umpeutunu? Nämä on ihan arvailuja. Kannattahan se käydä kysymässä ni saa asian pois vaivaamasta :)
mermaid: voin niin kuvitella siun tuntemukset :/ Vauvatouhutvie kyllä ajatukset mennessään. Jos nyt palstan jätät ni ainahan voit myös palata takaisin :) Tauko palstailustakin voi tehdä jo hyvää :)
tintti-tyy: Eihän ihan vielä luovuteta? Ennen kuin se täti saapuu :) Haleja sinne!
enisa84: Voih, pahoittelut negasta. On se niin kurjaa :/
kanelit: Tsemppiä piinailuun! :)
marie79: Toivotaan, että ovis saapuisi mahollisimman pian ja pääsisitte sitä hyödyntämään :) Iteki oon miettiny tota kelan kolmen vuoden juttuu. Siinä on monelle iso ero. Tottakai vauvan saaminen olisi tärkeintä, mutta voi noita vähempiarvosiaki juttuja siinä sivussa miettii :)
Wilhelmiina: Hyvä, että kävit gynellä. Eipä tartte enää itteää asialla piinailla ja nyt pääsette hyvin viel tähän kiertoon kiinni :) Nyt vaan hirmuisesti tsemppiä piinapäivii :)
ON: Edelleen ei mitään, kai. Välillä tuntuu jotenki vähä outoja nippailuja, mut ei ne sen ihmeemmiltä tunnu. Keskenmenojen aikanakaan mulle ei tullu MITÄÄN oireita, et oireettomuuden suhteen ei varmaan kannata huolestua :) Odottavan aika on pitkä...sit viel ku niin elättelee toiveita ja miettii jo kaikkee "tulevaan" vauvaan liittyvää..minkälainen maha on jouluna, koska on ultria, jos se on tyttö tai poika ni...jne...grrrr...mieli tekee taas tepposia. Aina joka kuukaus sama juttu :)
Satin kp29/35-37 yk>10
Uusi kuumeilija, Tiitu kp 33/?. Ensimmäinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen menossa. :))
Tsemppiä meille kaikille!
Tipahdin tästäkin junasta sitten. Se oli kyllä aamun tuntemusten perusteella aivan odotettua.
Clomi-resepti pitäisi tulla huomenna ja pääsen aloittamaan ne sitten heti torstaina. Ensi viikon torstaina on sitten kontrolliultra. Äkkiä lähtee tämä kierto siis käyntiin uusien asioiden kanssa.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti ei nähdä heinäkuisissa! ;)
Marjana kp 1/30-34 yk 19
Huomenta!
Mua on alkanut askarruttamaan tämä outo vuoto, mä siis olin varma että menkat eilen alkoi vähän tuli päivän aikana punaistakin, yön aikana ei ollut taas vuotanut mitään, ja hieman punaista tuli äsken pyyhkiessä, ei mulla ole koskaan ennen ollut tälläisiä menkkoja, en tiedä mitä merkkaa, en haluaisi tuhlata testejä, koska pelkään niin sitä negaa.
Mä vuodan heti kun seula, olen nyt melko varma että joku kiinnittymisyritys on ollut, mutta siitä en tiedä voisiko siellä olla vielä joku.
PIINAAVAA!! en ihan vielä siirry heinäkuisiin katson vielä, jos nämä ei tästä ylly kunnon vuodoksi on pakko TESTATA!!!
Marjana: pahoittelut putoamisesta, luulen että tulen perässä ihan kohta, joten nähdään siellä!
Muillekin piinailijoille oikein paljon onnea että se plussa sieltä sitten tulee!!
t. Enisa kp 28/27
Marjana: Eikö olekkin ihmeellistä että sitä tädistäkin voi olla iloinen :) Ja mielestäni on ihanaa jakaa toisten ilot täällä. Kyllä siinä aina itsellekin nousee hymy vaan naamalle. Sääli että sinäkin tipahdit heinäkuisiin, mutta ainakin sinulla tosiaan lähtee kierto nopeasti käyntiin. Nyt toivotaan että siitä tulee viimeisesi!
Ele: Nimenomaan, vaikka voisi ajatella sitä että taas meni yksi yk, niin on huomattavasti parempi ajatella sitä että se kierto taitaa sieltä vielä palautua. :) Onnea piinailuun!
Mermaid: Kiitos sinulle seurastasi! Ymmärrän päätöksesi, tämä asia voi olla niin kaikenkattava, että se tosiaan hallitsee jo koko elämää ja silloin voi olla että jää asioita nauttimatta. Itsellä välillä vähän sama tunne. Kun ei oikein uskalla/halua suunnitella tulevaisuutta kun ei oikein tiedä tilannetta jne. Toivon nyt vielä kuitenkin että teillekin se yllätys tässä pian tulisi. Oikein hyvää loppuvuotta sinulle! Toivottavasti vielä kuullaan sinusta!
Tintti-tyy: Eikä!!! En usko! Kyllä nuo sinun oireesi ovat nyt sen verran selkeitä, että en usko että on nega, ennenkun jos täti tulee käymään. Muista että joskus plussa voi tulla vasta myöhemmin. Toivottavasti tilanne on näin teillä! Jaksamista sinulle, varmasti hirveä tunne nähdä se nega. Halaus!
Enisa84: Pahoittelut tädistä! Outo kierto sinulla kyllä oli! Nähdään heinäkuisissa, toivottavasti pian!
Kanelit: Sitä itsekkin vähän pelkään että kun se plussa vihdoin siihen testiin taas piirtyy, niin siitä ei kyllä varmasti osaa nauttia vielä pitkään aikaan. Meillähän kävi niin että oltiin oltu varhaisultrassa, jossa kaikki hyvin, joten sen jälkeen sitä jo vähän rentoutui. Vaikka takaraivossa oli kyllä pelko. No, nyt en kyllä tiedä että koska sitä sitten uskaltaisi rentoutua ollenkaan. Pelottaa rehellisesti sanottuna jo nyt mennä sitten sinne ensimmäiseen varsinaiseen ultraan. Varhaisultraan menen varmasti myös seuraavalla kerralla, mutta todennäköisesti vielä myöhemmin kun nyt (9+2). Niin ja ennen tuota kaikkea tulee tietenkin se pelko jos ei enää raskaudukkaan. On tämä kyllä vaikeata joskus! Tsemppiä piinailuun, ehkä teille suodaan se uusi plussa jo nyt! Toivottavasti!
Marie79: Ihan oikein muistat, en tunnista ovista lainkaan. Tai siis en ole tunnistanut sitä lainkaan tähän asti :) Itsekkin toivon vähän samaa, että nyt saisin jonkinlaisia ovistuntemuksia niin että ässäilyjen ajoittaminen olisi helpompaa. Kylläkin olen päättänyt aloittaa (tai oikeestaan jatkaa, siitä kierrosta kun plussasin niin tikutin, ovista löytämättä) tikuttamisen. Kyllä tämän tädin on nyt ottanut hyvinkin pitkälti hymyllä vastaan. Nimenomaan se että tästä voi sitten jo jotenkin laskea eteenpäin että missä kohtaa mennään on ihanaa. Ja oli kyllä oikeasti todella masentavaa, kun ei edes ollut kp:tä, niin oli vähän niinkun miinuksella, ei edes listalla :)
Teillä onkin sitten vähän ylimääräistä painetta saada se plussa tähän kiertoon. :( On kyllä mukavaa kun olet täällä taas seurana! Vaikka tokihan sitä aina toivoisi että ne vanhat tutut siirtyisivät sinne odottajien puolelle, eivätkä joutuisi tänne jäämään. Jos vaikka sovitaan että plussataan kaikki yhdellä kertaa! :D
Wilhelmiina: Outo kierto sinulla ja todella pitkä ilmeisesti. No, nyt sitten toivotaan että clomit ja terot auttavat nopeaan raskautumiseen!
Satin: En voi kuvitellakaan kuinka hirveätä on käydä läpi keskenmeno kahdesti! Todella toivon että raskaudut tästä nyt nopeasti ja olet jo pitkällä raskaudessasi kun se ensimmäinen la tulee vastaan. Itsellä on vähän sama että todella toivon ettei siinä vaiheessa enää yritetä, meillä 10.3. olisi ollut la, koska muuten voi kyllä olla aika masentavat fiilikset. Pitää tosiaan vaan siirtää katse tulevaisuuteen, ei se menneiden murehtiminen auta. Oikeassa olet myös siinä että näin kohtu sai vähän aikaa palautua, joten ehkä se raskautuminenkin onnistuu nyt helpommin.
Niin ja juuri noita samoja ajatuksia sitä itsekkin koko ajan ajattelee. Joulu lähenee, onkohan sitä silloin raskaana. Jos on, niin kuinka pitkällä, joulupöydässä kun on niin paljon kiellettyjä ruoka-aineita. Kaikki pyörii mielessä koko ajan.
ON: Vuodot eivät nyt tietenkään ole niin runsaat kun toivoisin... Yritän tietenkin ajatella että se on ihan normaalia, koska kierto jäi kuitenkin suhteellisen lyhyeksi. Pelko tietenkin kalvaa että jos seuraavakin on näin niukka, niin silloin ei kyllä ole kiinnittymiselle mahdollisuuksia. Pitää nyt vain yrittää unohtaa ne pelot ja ajatella että kaikki menee hyvin. Lähtihän tämä kiertokin käyntiin paljon aikaisemmin kun mitä lääkärit edes odottivat. Toinen sanoi että noin 6 viikkoa voi mennä ja toinen puhui joka kuukausista. Joten, tätä pitää nyt vaan juhlistaa ja ottaa se hyvänä merkkinä.
Koska Marjana ystävällisesti on perustanut heinäkuisten pinon ja sinne jo kuulunkin, niin taidan siirtyä nyt sille puolelle.
Joten, naiset, nyt plussaamaan ja odottajien puolelle! Toivottavasti en näe teitä enää tuolla heinäkuisissa! :)
Alexandra, kp3/28-32, yk6 + km + yk2
Marjana: Sinä olet niitä viimeisiä joille toivoisi tädin tulevan :/ Suurensuuret pahoittelut! Tossa jo jännäilin, että toivottavasti et saa sitä 12.päivän clomifen ultraa viikonlopulle. Hyvä että sait sen nyt torstaille sitte :) Oikein paljon tsemiä sinne heinäkuulle! :)
Enisa84: Sun tilanne on kyl kinkkinen! Mie varmaan räjähtäisin siun tilanteessa, en ois kyl malttanu olla testaamatta. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että kunnon vuoto ei ala ;) Koska meinaat testata jos vuoto ei ala? :)
Tiitu27: Tervetuloa mukaan :)
alexandra84: Mun kummatki km:t oli ihan samanlaiset, meni aika alussa kesken. Ehin kummankin kohalla "iloita" 1,5viikkoo plussasta. Ekalla kerralla oli vaan tunne et kaikki ei oo hyvin ja tokalla kerralla tunne oli jo ihan yltiömäinen. Johtuen varmaan aikasemmasta:/ Jos tuun uuestaa raskaaks ni uskallan huokasta oikeesti kelpotuksesta vasta joskus viikolla 34 ku periaatteessa kaikki on kehityksen kannalta vauvalla hyvin :) Eli mahdollisesti jos tuun raskaaks ni piinailen varmaan hamaan loppuun asti. Oon jo miettiny(ku taas valmiiks näitä asioita miettii) et menisin ehkä sitte juttelee jonnekkii, en tiiä. Tai onhan mulla täällä paljon kuuntelijoita, onneks 10 + km + km + yk2
...kävi tossa viestin lopussa eli :)
alexandra84: Tai onhan mulla täällä paljon kuuntelijoita, onneks 10 + km + km + yk2
Tänne ei ilmeisesti voi "sydäntä" laittaa( < 3 ) ??
alexandra84: Älä huoli pienistä menkoista, seki varmasti kuuluu keskenmenon jälkeen asiaan. Seuraavalla kerralla kohtu tekee jo kunnon limiksen ;) Koitin tohon loppuu laittaa omia kiertopäiviä, mut jostaa syystä se ei vaan onnistu, grrrr....
Satin kp30/35-37 yk suurempikuin 10+km+km+2yk
Onnistuiskohan nyt ;D
Hei taas!
Satin: ajattelin tänään testata kun pääsen kotiin.
kyllä mäkin sekoon, mutta oon tehnyt niin monta negatestiä elämässäni, että haluan silti pelata varman päälle, silloin pettymys ei ole niin suuri.
Äsken vessassa käydessä paperiin jäi vaan ruskeaa tuhrua, oon kyllä ihan ymmälläni.. voisiko olla että en ovuloinut vai mitä tää on?
Lisäksi mulla on aina menkkakivut nyt ei ole niitäkään... Pojasta tosin tuli kanssa verta ja olin raskaana, en vaan uskalla toivoa että olisi sama kyseessä!!
Piina jatkukoon!!!
Onpas monelle tullut täti kylään, todella kurjaa!!!! Toivottavasti heinäkuu on teidän kuukautenne!
Enisa: Onpas todella kummallinen tilanne. Jos se onkin raskaus ja sieltä valuu jotakin vanhaa verta ulos. Voi että, miten jännitän puolestasi!! Toivon sydämeni pohjasta, että saisit vielä plussan!! :)
Marie: On aina ihana huomata ovuloivansa. Toivottavasti pääsette hyödyntämään oviksen kunnolla ja sittenhän ne piinaviikot alkaakin! :)
Wilhelmiina: Ihana saada kuulla oikein ammattilaiselta, että nyt se ovis on päällä. Ja vielä ihanampaa, että pystyitte sen hyödyntämään. Eiköhän se plussa teille sieltä muutaman hetken päästä pärähdä! :)
Satin: Tsemppiä todella paljon piinailuun! Olet kyllä joutunut kärsimään kohtuuttoman paljon noiden keskenmenojesi kanssa, joten toivon todella, että nyt saat oman pieni nyytin syliisi!
Tervetuloa joukkoon Tiitu! Toivottavasti plussaat!
tintti-tyy: Älä vielä luovuta. Joku viisas on joskus täällä sanonut: raskaana, kunnes toisin todistetaan! :)
Mites Katmam? Mitkä siellä olotilat? :)
Muttis: Mikä sinun tilanteesi on?
ON: Flunssan kourissa pyörin edelleen. Todella ärsyttävää. Kuume jojoilee ja nokka vuotaa. Tänään tein herkän r-testin aamuvirtsasta ja nega se oli. Jos oikein vauvakuumeisen silmin halusi testiä tihrustaa, voi siinä nähdä haamujen esihistoriallisen äidin, mutta nega kuitenkin. Outoa on, että ainoa oire mihinkään suuntaan on paineen tunne alavatsalla. Minulla ei ole muuttunut ruokahalu (yleensä ennen menkkoja himoitsen suklaata ja muutenkin rasvaista ruokaa), tosin se voi johtua tästä flunssastakin. En myöskään ole turvoksissa, mitä olen olen AINA ennen menkkoja. Noh, ei täällä mitään raskausoireitakaan ole. Huono ja etova olo mulla on ollu jo monta päivää, mutta veikkaan sen johtuvan tästä flunssasta ja liman nielemisestä. Seuraavan kerran testaan sunnuntaina, jos täti ei sitä ennen ole tullut kylään.
sopaka 32/30-35, yk 4
Se kierto oli sitten siinä... Perhanan täti!
Onneksi on muutakin ajateltavaa nyt. Sain nimittäin työtarjouksen. Jotain positiivista siis kuitenkin ilmassa.
Muttis
Alexandra: Upeeta ja mahtavaa ettet enää ole miinuksella :) Nyt voi taas laskea kiertopäiviä, jännäily alkakoon. Hirmusti onnea tähän kiertoon!
Satin: Nyt on kyllä todella teidän vuoro, plussasäteitä lähettelen ~~~~
Enisa: Todella jännä tilanne.
Peukut pystyssä sulle.. :)
sopaka: toivotaan että haamunen vahvistuu ja viikonloppuna pärähtää kunnon viiva ruutuun. Jännään puolestasi!
Muttis: pahoittelut täti-vierailusta.
Aina se ilkimys vaan paukkaa paikalle :(
Mutta kovasti onnea työtarjouksen johdosta, hienoa että myös positiivista tapahtuu!
ON: Kp37, ei menkkoja. Mutta minun megakierroillani tämä ei ole mitään uutta. Hieman menkkajomotuksia alkanut tuntumaan eli tuskin pääsen viikonloppuna testaamaan.
Heinäkuisiin paikka varattuna..
Mulla nimittäin nyt ollut jo useamman päivän tosi omituiset menkat ja olenkin miettinyt onko nää menkat ollenkaan vai jotain kummaa välivuotoa tms.? Sekin ihmetyttää kun menkoiksi alkoivat tosi aikaisin, olleet tasaisesti pitkiä kiertoja tässä nyt jo jonkin aikaa..
Tosiaan alkoi haaleanruskealla tuhrulla pyyhkiessä, vajaa viikko oletetusta oviksesta (limoista ja irrottautumisnipistelyistä päätelty..) ja ollut nyt siis jo useamman päivän sellaista että pyyhkiessä (ja välillä ihan vähän pikkuhousunsuojaankin) tulee kk vuotoa vaaleampaa tai ihan haaleanvaaleapunertavaa ja välillä ei tule yhtään mitään. Ei ole koskaan mulla tällaista ollut, kyllä ainakin pyyhkiessä jotain tullut koko ajan menkkojen kestoajan. Eikä nyt ole minkäänlaisia menkkatuntemuksia ja mulla on yleensä aina melko kivuliaat ja tosi runsaat! Olen ihan kummissani tän kanssa.. ja jos menkat on niin saisivat alkaa jo loppua, eihän tästä tuu mitään.. :/
En ole itse testaillut, en ole ehtinyt testiä ostamaan. Mutten tiedä oikein mitä ajatella, kun meillä näitä lapsettomuustutkimuksiakin tässä kuitenkin pikkuhiljaa käynnistellään ja vähän vikaakin on miehestä löydetty. En haluaisi herätellä mitään toiveita nyt raskaudesta etten taas pety.
Pidän kuitenkin peukkuja että sulla plussaisi!
Hei!
Eli testasin heti kun pääsin kotiin, ja en voi uskoa tätä mutta PLUSSA tuli ja vahva sellainen, jotenkin oireista osasin kuvitellakin. Nyt vaan pidetään pää kylmänä ja toivotaan että pieni jaksaisi pitää kiinni.
Onnen itkut on itketty yhdessä miehen kanssa!
Kävin katsomassa myös lasketun ajan jo, 13.6.2012
nyt on meneillään 4 raskausviikko!!
OON NIIN ONNELLINEN, vaikkakin tämä tuntuu vielä täysin epätodelliselta!
Kaunis ikävä kuulostaa hyvältä, koska testaat? toivottavasti plussaat!
t. Enisa
Tässä vielä viivat, toivottavasti kukaan ei pahoita mieltä, mutta oli pakko jakaa tääkin:
Voi miten ihanan vahvat viivat!!!!! PALJON ONNEA ENISA!!! Mieki melkein itken täällä onnesta teidän puolesta! *halirutistus*
Ihanaa lukea vauvauutisia!!
Kaunisikävä: Pidän myös sinulle sormet ja varpaat pystyssä että saisit 2 kpl viivoja testiin!!!
Wilhelmiina dpo5
Ihan huippuja uutisia!!!! Onnea sylin täydeltä :)
Ja viivatki on kyllä jo tosi selvät, et ei jää arvailun varaan :)
Pitää käydä sitte odotuspuolella sinun kuulumisia kattomassa :)
Nyt peukut pystyyn että pieni pysyy matkassa ja otathan monet meistä mukaan junan kyytiin!
Voi Sopaka kiitos kauniista sanoistasi ja onnitteluista! Tulet perässä vaan niin voidaan jatkaa juttelua tuolla odotuspuolella.
Kiitos Wilhelmiina, koskas testailet?
Kiitos Satin, juu junassa on tilaa vaikka kuinka sinne vaan!! en vielä uskalla tuonne odotuspuolelle, olen vielä hetken täällä, tämä tuntuu jo niin KODILTA!
Pelkotilat ovat astuneet kuvaan, niinkun aikaisemmissakin raskauksissa, ja varmastikin varaan ajan varhaisultraan!
Huomenna aamulla teen vielä varmistustestin, vaikka nuo viivat oli kyllä ihan tasavahvat jo nyt, mutta tälläinen mä vaan oon, ei millään meinaa uskoa vieläkään!
Mies ei sitten ehtinyt syömään lääkettä kun vajaa kuukauden ja tärppäsi, voihan se olla kyllä tuosta joka toinen päivä meiningistäki, tai ehkä vaan oli jo meidän vuoro!
Palailen huomenna vielä kertomaan tuloksia!
t. Enisa
Ihana tuo testikuva :)
Samanlaisia viivoja toivotaan muillekkin.
Kertoilehan tulevaisuudessa kuulumisia myös täällä kuumeilupuolella.
T. Katmam
No nyt on testisekoilut sekoiltu ja todettu ovisplussien takana oli todella ovulaatio. Luulin jo piinailleeni viimiset 2 viikkoa, mutta näköjään saan aloittaa koko homman taas alusta. Teen siis tuplatyötä. Eli nyt siirryttiin odottamaan juhannusvauva uutisia =)
Kävin gynellä ja sain kuin sainkin Clomit ja terot kaupan päälle. Jäi silti hieman hämmentävä olo,koska gyne sanoi että clomeja kirjoitellaan nykyään enää todella harvoin. Ja teroluteista mulle aikoinaan sanottiin että "tukevat raskauden alkua", mutta tämä gyne totesi että ei mitään positiivisia vaikutuksia sillä ole raskauteen, aloittaa vain menkat säännöllisesti. Ultraamassa täytyisi sitten käydä kun clomit on aloitettu, toivottavasti saan mielummin mennä alkuraskauden ultraan sen clomiultran sijasta!!
Uusille tervetuloa joukkoon!! Ja halaukset tädin yllättämille!!
Wilhelmiina kp 38/ 34-49 dpo 3 (ja tämä on tosi =))