Toukokuisia 2012?
Kommentit (125)
...ja suuren suuret pahoittelut teille, jotka olette saaneet ultrassa ikäviä uutisia! :(
Mahan "kipuilusta" kyseli joku. Mulla ainakin on sellaista, ja oli viimeksikin. Välillä ihan tuntuu siltä, että joku puukolla pistelisi. Viimeksi, kun oli se ihan varhainen keskenmeno, noita kipuja ei ollut. Eli lienee ihan normaalia :)
Mua väsyttää ihan armottomasti. Olin viime raskaudessakin koko ajan väsynyt, ja hemoglobiini laski muistaakseni jo aika alussa romahdusmaisesti. Lisäksi kuvotti/oksetti 36 viikkoa (!) ja nyt on alkanut ilmaantua samanlaisia tuntemuksia...toivon vaan, että tällä kertaa ei kestäisi ihan noin pitkään!
Nyt kyllä väsyttää niin paljon, että taidanpa häippästä kotiin ottamaan tirsat ja haen vasta sitten lapsosen päiväkodista! Mukavaa viikonloppua kaikille!
Moikka! Ja kaikille uusille tervetuloa ja onnea plussista! =)
Raskausoireista: Mulla siis ennestään kolme poikaa ja jokasen kohdalla vähän erillaisia oireita.. väsymys ym. tottakai, mut toi pahoinvointi on kerta-kerran jälkeen voimistunut. Ekasta pojasta ei oikeastaan ollenkaan pahoinvointia, toisesta pientä kuvotusta, kolmannesta ei pystyny kaikkee ees syömään, ku tuli jo pahaolo, ja nyt: aivan järkky olo kokoajan saa oikeen pidätellä, ettei laatta lentäis ja onneks ei oo viel lentänykkään, tätä oloa kestäny viikon verran. :( Vähäks aikaa helppaa, ku syö jotain, mut sit se alkaa taas, melkeen heti syömisen jälkeen ja on kyl voimakkainta aamupalan jälkeen.... Mut, tätä tää on ja onneks se helppaa viimeistään 8kk pääst! ;D Hauskaa viikonloppua!
Justiina ja papunen 7+4
hei taas! Alkujärkytyksestä selvitty vaikka tätä on toivottu niin mul on ollu tässä kuussa kaikki normaalit menkkaoireet.
Perhettä meillä on minä 30v ja mies 28v sekä tyttö -02 ja poika -08. Tämä on meille kolmas lapsi. Tänään alkanut kuvotus nyt raskausoireena kestänyt koko päivän.
Justiina: minusta tuntuu et nyt pahoinvointi on kans lisääntynyt tokasta alkoi vasta rv 6-7 ja mulla on nyt vasta rv 4+3 menossa.
T.pikkukoivu
Onpas hassua olla taas vauva-lehden odotuskeskusteluissa, edellisestä kerrasta onkin jo yli 3 vuotta.:)
Vielä en ehtinyt kaikkia teidän muiden juttuja lukea, kohta luen.
Olen 27v, mies 34v. Toista siis odotetaan. Esikoinen on poika 04/08 ja tätä toista ollaan yritetty jo yli vuoden. Äsken tein testin ajatuksella "en kuitenkaan ole raskaana vieläkään mutta varmistetaan nyt se nega.." mutta mitä, selkeä plussa pomppasi HETI ruutuun!:D Voi että kun vieläkin tärisyttää, oon niin onnellinen!:):)
Raskausoireita: Pari viikkoa ollut yökötystä jonka luulin johtuvan samoihin aikoihin aloitetusta aknelääkityksestä. Akne joka alkoi jo e-pillereiden jätön jälkeen mutta varmasti lääkkeistä huolimatta pahenee (ekassa raskaudessa oli kamala akne) ja nyt pari päivää ollut rinnat arat, muutenkin jotenkin tosi turpea olo. Lisäksi palelen koko ajan, minkä luulin johtuvan vain viileästä vanhasta puutalosta...:D Hyvin oon selitellyt itselleni oireet, mutta kun niin monta pettymystä jo tähän vuoteen ehtinyt kun olen luullut vihdoin tärpänneen...
La olisi nettilaskurin mukaan 19.5 mutta en luota siihen koska mun kierto on todella epäsäännöllinen. Tuo toukokuu on silti tosi kiva aika, lähellä esikoisen synttäreitä, mutta ei kuitenkaan ihan samaan aikaan toiv.:) ja KEVÄTvauva, ihan parasta!:)
Äidille, mummille, veljille, siskolle ja parhaille kavereille kerroin heti. Ne on kaikki läheisiä ja tiesivät meidän vauvahaaveistakin jo, eli en todella voi olla hiljaa! Tätä on niin toivottu, että hehkun vain onnea ja haluaisin huutaa koko maailmalle: MEILLE TULEE VAUVA!:):)
Huomenta!
Pitkästä aikaa tulin taas katsomaan teitä ja samalla päivittään omat kuulumiset. Paljon taas tapahtunut! Tervetuloa uusille ja pahoittelut, teille joita on ikävät asiat kohdanneet!
Itsellä menossa nyt viikko 8 ja eka neubola koettiin maanantaina. Ei ilmennyt mitään erikoista.. Äitiyskortin sain ja tutustuimme neuvolatädin kanssa. Niin toivoin ja vieläkin odotan, että saan saman tädin joka esikoisen aikana oli. Täällä menossa parhaillaan vuoden korjausremppa terveyskeskuksessa, joten palvelut on siirretty lähikaupunkiin. Tämän vuoksi henkilökunta vähän jakanut potilaita..
Mutta joo.. Odotamme jo varhaisultraan pääsyä, joka on 24.10, jolloin mulla viikko 13. Sen jälkeen saadaan uutinen kertoa ja saan vihdoin jakaa tän kaiken muillekin kuin miehelle.. Toki mukavaa, kun oma salaisuus ja kiva jutella kaikesta, mutta oikeesti niin erilaista esim. ystävien kans jakaa kaikki. Tällä hetkellä vielä sellainen tilanne, et miehellä tajuton kiire töissä, päivät venyy iltaihin sekä stressi vaivaa. Parhaiten häntä auttaa, et hän saa itse vaahdota rauhassa, niin menee ajan kans ohi. Olen vaan niin laiminlyöty!! Huomioita ja hellyyttä haluais koko ajan, mutta mutta... Kääk!
No tarkoitus ei ole enempää purkaa,, Ei teidän murheenne. Itsellekin vaan tulee paha olo ja se riittää kun mies ihan hiilenä.. Kyl tämä tästä! Toivon, et tilanne muuttuis edes vähän ultran jälkeen, kun hän näkee pienen jälkeläisensä ja asia tulee todeksi hänelle. Edes vähän kotiinpäin kääntyis enemmän vaikka tiedän, että työ vaatii häneltä paljon.. Ei vaan jaksais aina! Hän viime syksynä aloitti tän uuden työn ja sen jälkeen muuttunut kaikki. Oon jo tottunut, mut nyt toivois ja haluais enemmän..Kiukuttaa!! Anteek ja kiitos teille! Hyvät viikonloput!!
Omaa napaa pikaisesti kännykällä, eli uusintaultrassa kaikki hyvin. Pieni sydän sykki vimmatusti. :) Viikkoja nyt 7+1 eli LA siirtyi viikolla ollen nyt 13.5 eli äitienpäivä. Nyt neuvolaa varaamaan. Palaan asiaan kotikoneelta, kivaa viikkoa kaikille!
Hei!
Jälleen on uusi viikko alkanut. Viikonloppu menikin vauva-ajatukseen totutellessa. Ajattelin olla neuvolaan yhteydessä jo hyvissä ajoin, koska ekan neuvola käynnin laskeskelin sattuvan juuri syyslomaviikolle ja sinne sen sainkin varattua.
Yksi asia jäi ihmetyttämään, kun neuvolan täti puhui ekasta lääkärikäynnistä jo samalla viikolla ja mun mielestä sanoi että ultrattaisikin. Viikkoja mulla on silloin 8+4. Onko muuallakin näin varhain jo lääkäri ja ultra????
jäi vähän ihmetyttämään. Olo on vaihteleva. Aamuisin on enemmän huono olo ja toisina päivinä etoo enemmän kuin toisina. Lisäksi alavatsaa vihloo ja nipistelee.
t. pikkukoivu ja sebu rv 5+2
Hyvää maanantaita kaikille!:)
Kiva äitienpäivälahja Elmulle tulossa siis!:) Onnea!
Täällä samanlaiset tunnelmat kuin Pikkukoivulla, eli ajatukseen pikku hiljaa totuteltu, itsellä nyt viikko plussauksesta:) Ei silti ihan vielä kirkkaana päässä ole tulevaisuuden näkymät.
Lääkäri soitti tänään ja kilpirauhasarvoni olivat korjaantuneet normaalille tasolle, kun ne puoli vuotta sitten olivat taas rajoilla vajaatoimintaan päin. (Näin hyvät ne eivät ole kertaakaan olleet,hilanneet ylös ja alas, lääkkeitä en ole kuitenkaan aloittanut) Eli näyttää että raskaus olisi parantanut ne:D Lääkäri konsultoi vielä sisätautilääkäriä siitä aloitetaanko lääkitys vai ei. Toivottavasti ei tarvitse, vaan arvot pysyisivät hyvänä koko raskausajan.
Pahoinvointi nostelee päätään iltakuvotuksena, toivottavasti selviän vähällä, emetofoobikko kun olen...:x Menkkamaiset kivut vieläkin läsnä, saavat pelottamaan. Turvotus on jotain uskomatonta, kun nyt jo saa nappi auki kulkea. Näyttääkin masu ihan ilmapallolta. No, hyvä alkaa jo tottutelemaan pikku hiljaa...;)
Bulma ja kyytiläinen rv 5+1
Hei vaan kaikille :) Täällä on helpottuneet olotilat: pikkuinen on vieläkin matkassa mukana! Reilu kuukausi sitten siis edellinen meni kesken 5+0, ja jotenkin tuntuu että tuo oli jotenkin maaginen raja... Nyt kun päästiin tuon päivän yli, uskaltaa jotenkin olla vapaammin onnellinen ja pienesti jopa toivoa ja uskoa, että kaikki saattaa jopa mennäkin hyvin! Ihana tunne!
Perjantaina hätähousuna varailun neuvolaa ja varhaisultraa. Neuvolaan päästään ensi viikon to, 6.10, ja ultraan 18.10. Nyt jännäilen miehen työmatkojen puolesta, että miten on kotona ja pääseekö mukaan. Neuvolaan vielä voisin uskaltaa yksin mennäkin, mutta ultraan ehdottomasti ei. Jos sieltä tuleekin huonoja uutisia... Ja mielestäni tuon varhaisultran yksi idea on sekin, että mies pääsee myös kurkkaamaan masun sisään. Alkaa odotus ehkä tuntua konkreettisemmalta :) Vaikka kyllä tuo jo välillä koittaa vatsaan kuunnella, että joko jotain kuuluisi :D
Meillä siis LA omien laskujeni mukaan 26.5. Oireina tällä hetkellä edelleen jatkuva menkkamainen olo, eli "kuumotus" nivusissa. Pissalla saa ravata vähän väliä, ja rinnat on turvoksissa ja (varsinkin nännit!) arat. Mutta huonosta olosta ei vielä tietoakaan. Niin, ja naamaan satelee näppyjä!
P.S Löysin viikonloppuna kirppikseltä kahdet tosi hyvät äitiyshousut. Ja pakkohan ne oli ostaa, vaikka eihän niille ole käyttöä vielä moneen kuukauteen!! Olin varmaan aikamoinen näky niitä sovitellessani :D
Tuli vaan mieleen, pitäisikö meille perustaa tuollainen suljettu ryhmä?? Siellä ilmeisesti voisi keskustella vähän vapaammin, kun sivuille ei pääse keskustelemaan kuin ryhmään hyväksytyt?
Onko ryhmät jollekin jo entuudestaan tuttu juttu/osaisiko joku sellaisen helposti perustaa? Ja onko yleensäkään innostuneita...?
Emmyli ja pikkuinen 5+2
hei!
Lueskelin tuossa että ketä muita täällä on niin huomasin et bulma ja emmyli menee tosi samoilla rv:lla mun kanssa. Mukavaa. Mikä teidän olo on? Itsellä aamuisin tooosiii huono olo, etoo etenki heti syönnin jälkeen. Masu on jotenkin jännän tuntuinen. Olisko se sitä paineen tunnetta.. Muutaman kerran kylkeä kääntäessä on repäissyt mahan sivusta oikein kunnolla. Mie säikähdän heti et jotain on vialla. Toivottavasti kuuluu asiaan.
Kannatan suljettua ryhmää mut en tiedä miten sellainen perustetaan.
T.pikkukoivu ja sebu rv 5+4
21+5 olis täällä luultavin laskettu aika. ekassa ultrassa ei näkynyt mitään (5+3) mutta menen 7+3 uudestaan :)
ois kolmas lapsi,nyt uuden miehen kanssa. aikasemmat tyttö täyttää 3 joulukuussa ja poika on nyt 1,2v
niin ja ite 20v ja miekkonen täyttää 27 :)
selviä raskausoireita,painetta mahan kohalla,kuvotusta,ketsuppiin mielihalu -.- ja NÄRÄSTYS paholainen perhana :D
Heippa kaikille uusille ja vähemmän uusille!
Melkoista vuoristorataa tämä meidän raskaus..
Kaksi viikkoa sitten plussasin sekalaisin tuntein ja muutaman päivän päästä yksityinen lääkäri väitti tuulimunaksi. Ja tietenkin uskoin, kun olin jo niin pitkällä, ja olen ollut ihan kauhuissani. Tänään kävin kunnallisessa ultrassa ja siellä masussa sykki sydän. Natiainen oli noin 0,5 cm pitkä. MIKÄ HELPOTUS! Parin viikon päästä käymme uudestaan ja saamme määritettyä lasketun ajan. Tällä viikolla on muuten paha olo ilmestynyt...
Onnea ja jaksamista kaikille odottajille!
Kiva kuulla et teiltä löytynyt syke :)
mä jännityksel ritän kestää ens viikon torstaille et saan itse kuulla tuomion tuulimunasta/vauvasta
Varovainen liittyminen toukokuun odottajien joukkoon... Maaliskuinen km 18-viikolla jyskyttää takaraivossa, ettei oikein uskalla tästä raskaudesta ottaa kaikkea iloa irti -vielä...
Kolmas siis olisi toiveissa, kaksi poikaa talossa jo riehuu. LA olisi laskureiden mukaan 17.5., huomenna tulisi 7 viikkoa täyteen. Mitään silmäänpistäviä "oireita" ei taida olla, mitä nyt illalla väsy iskee huomattavasti aikaisemmin :)
Niitti (6+6)
Kivasti on keskustelua ollut, ja uusia liittynyt joukkoon :) Melkein päivittäin tulee luettua, mutta vielä ei tunnu olevan tarve kirjoittaa koko ajan. Katsotaa sitten vähän ajan päästä, kun konkreettisesti alka tuntemaan liikkeitä / neuvoloissa käyty. Itsellä ensi viikolla eka neuvola... jännittää!
Emmyli kirjoittikin jo ostaneensa äitiyshousut. Itsekin tarvisi kirppikselle / kauppaan lähteä niitä ostelemaan :) Vartalonmalliltani olen sellainen, että aikas aikaisessa vaiheessa olen edellikerroillakin joutunut ottamaan äitiyshousut käyttöön. Nyt on jo yhdet housut joita en saa ilman kipua kiinni mahan kohdalta.
Toisekseen on tullut ihailtua huutonetistä ja torista vaunuja ja kantokoppia ja vauvanvaatteita. Vaikka itselläni on lapsia ennestään, niin erossa heidän isästään myin kaikki vaunut, tarvikkeet ja vaatteet kun ei ollut uudessa kämpässä tilaa säilyttää. Nyt sormet syyhyten odotan sitä vaihetta, että uskaltaa lähteä ostamaan tulevalle vauvalle kaikkea kivaa :)
Anu ja maha 8+5
Nyt ollaan siis rv 8+2. Viimeset pari kolme viikko on enemmän tai vähemmän ällöttäny. Yhen kerran oon tosin vaan oksentanu, mutta yökkäilemään kyllä joutunu. Mikään ruoka ei oikeen maistu, ja syön päivässä ehkä neljäsosan siitä mitä ennen. Ihan minimaalisia annoksia. Kylmät jutut menee helpommin, hedelmät ja jogurtit jne. Mut lämpöset ei niinkään ja se harmittaa, koska tekis mieli jotaki suolastakin, mutta sitte ku ruoka-annos on nenän alla, niin en pystykään sitä syömään. Ainoana poikkeuksena kinkkukiusaus, mutta eihä sitäkää ny joka päivä voi syödä :D Mitään en voi oikeen ruskistaa tai paistaa ja ruokien pitää olla mahollisimman nopeasti valmistettavia, tai alkaa yököttää. Sen takia tuo kinkkukiusaus varmaan menee.
Ja tänään tapahtu jotaki iha kummallista :D Oon nyt ollu syömättä herkkuja ku oon aatellu, ettei oo vauvalle hyväks :D Monta päivää mua on kyllä telkkarissa kummitellu Pandan suklaa-mainos ja aattelin, että nyt voin kyllä vähä herkutella, ku mikää ei oo oikeen maistunu. Ja viimein ku se pussi oli kädessä niin sain syötyä VAIVASET 3 karkkia ja en tahtonu enempää. Tää on vakavaa! :D
Heippa!
Täällä yksi maanantaina plussannut ja viikkoja nyt (ehkä) 5+2 eli vielä minäkin ehkä tähän toukokuun puolelle kuulun :)
Ensimmäinen on ja tänään jo mietityttää että onkohan tämä totta ollenkaan kun ei oikein muita tuntemuksia kun rintojen arkuutta ja väsymystä ...
Tietoja-olen 29v. Mieheni 32v. Ja asumme alankomaissa,joten sekin jo jännittää kun neuvolakäynnit ovat eri kielellä. Ensi viikolla ajattelin soitella ja varailla aikaa!
Oih on tämä niin jännää ja kivaa :)!
mä oon kyl sit syöny kaikkee mikä menee alas,oli herkkuu tai rasvasta ruokaa tms. hirvee himo ketsuppiin ja hesen kanafileisiin xD ällöttää ni paljon. ja välil tuntuu et ku ei saa mtn syötyy ni meinaa lähtee taju yhtäkkiä. vaik ihan paikoillaan istuis ni silti olo et huippaa
Hei.
Plussasin viime to 15.9 ja LA olisi 15.5 ja nyt siis 7 rv meneillään (jos oikein laskeskeltu).
Meillä tulossa kolmas lapsi, pojat 03 ja 05, eli tokalla ja eskarissa, nyt sitten oli hyvä ajankohta kolmoselle =) mies 33v ja minä 29v.
Oireita ollut rintojen arkuus ja ohimenevä kuvotus, yökkäily, kerran lensi oksukin..Pahoinvointi vaihtelee, ei onneksi jatkuvaa.väsyttää, nukkua voisi vaikka 24/7. Poikia odottaessa oireena vain väsymys ja myöhemmin rintojen arkuus...kuvotuksesta ei tietoakaan.
Te joilla on useampi raskaus takana niin onko teillä ollut erilaiset oireet poika ja tyttö raskauksissa?
onnellista odotusta kaikille =)