Toukokuisia 2012?
Kommentit (125)
Hei!
Mahtuuhan vielä mukaan?Plussa tuli testiin ja laskettu aika olisi ilmeisesti 27.5. Varovasti täältä huhuilen, ihan alussa kun kuitenkin vasta olen.
Testasin jo perjantaina, ja uudelleen vielä tänään aamulla. Niin selkeät raskausoireet olivat, että tiesin jotain olevan menossa. Esikoisestakin oireet alkoivat jo viikkoa ennen kuin menkkoja odotettiin. Tuolloin en niitä tunnistanut, vaan olin ihan ihmeissäni mikä minua vaivaa.
Rinnat kasvoivat heti, mahaa nippailee, nyt jo vähän äklöttääkin ja väsyttää. Tuntuu, että tämä asia paistaa kilometrien päähän.
Perheeseeni kuuluu Poika vm. 2008, minä 28v ja mies 31v.
mimilii 4+1 (jos mä nyt oikein laskin)
Juuri tulin ultrasta, laskettuaika 3.5.2012. Vielä en uskalla iloita, pessimisti kun olen...
No nyt se alko! Kunnon pahoinvointi siis.
Muita oireita ollu jo jonkin aikaa ja lievää äklötystä myös, hajut haitannu jne. Viikonloppuna mulla oli tosi huono-olo ja ihmettelin vaan, että missä se puklu viipyy. Aamut mulla on ollu ihan ok ja se paha olo on tullu vasta päivemmällä. Tänään perunoita kuoriessa alko kädet täristä ja tuntu siltä, ku verensokeri ois laskenu tosi alas. Olin kyllä syöny, mutta ehkä liian vähän. Siinä sitä sitte juostiin pöntölle :D :/ Onneks on vapaapäivä!
Kamalaa olla töissä, jos olo on tämmöne. Oon siis sairaanhoitaja. Oon kyllä huomannu, että vapaapäivinä mulla on näitä oireita enemmän ku töissä. Ku ehtii enemmän miettimään sitä omaa oloaan..
Viikkoja on kasassa nyt 7+0.
Meitähän on jo iso kiva porukka löytänyt tiensä tänne :)
Itse sain tänään varattua ensimmäisen neuvolan, aika olisi 5.10 joten sinne asti vielä jänskätään. Ainakaan ennen tuota en uskalla kenellekään kertoa... ja omille lapsille varmaankin sanotaan vasta kun maha konkreettisesti näkyy. Vaikka tuntuu näin kolmatta odottaessa, että se maha pulpahtaa helpommin esille kuin ennen.
Oireista sen verran, että perinteistä väsymystä, rintojen arkuutta löytyy. Pahaolo ei ainakaan vielä ole iskenyt. Sitä kyllä ei ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa. Erikoisena oireena on ollut, että hiukset on alkaneet rasvoittumaan viime viikkoina ihan järkyttävästi! Uusin oire on nivusen kipu. Ei ole pelkkää jomotusta, vaan toisella puolella tulee välillä ihan vihlova kipu. Esim viime yönä heräsin tähän kipuun, ja valvoin tunnin ennen kuin helpotti. Toivottavasti menee nopeasti ohi.
Anu ja maha 7+3
Heippa kaikille!
Ilmoittaudun jo varovaisesti mukaan, sain tänään plussan testiin:) Eka kierto ja eka yritys pillereiden jälkeen, joten ei tietoa omista kierroista, joten LA 30.5 on oma arvio arvioidun ovulaatioajankohdan mukaan:) Voipi hyvin mennä kesäkuullekki, mutta tulimpa anyt tänne purkamaan tuntojani.:D
Tunne on sanoinkuvaamaton jotain onnellisuuden ja pelkojen välimaastossa, enkä tiedä miten tästä nyt etiäpäin, mutta eiköhän kaikki selviä aikanaan. Kunhan nyt vain alkuun pikku tiitiäinen selviäis kyydissä.
Itse olen kohta 23, mies 30 ja esikoinen kyydissä. Rv4 luulisin.
Tänään piti aamulla ihan vaan varmuuden vuoksi tehdä uusi testi, jos se viime perjantainen olisikin siitä joksikin muuttunut. Onneksi vain varmemmaksi :) Eli perjantainen oli selkeä, mutta kuitenkin aika haalea plussa. Ja tänään aamulla sain ihailla ihanan vahvaa sinistä plussaa! Halvat huvit :D
Hassu olo: mulla on salaisuus, ja sitäpä ei moni tiedä! Tänään töissä olin jo möläyttää. Jouduttiin sumplimaan yövuoroja, ja kyseessä oli vielä "rahakkaat" lauantai-sunnuntai -yöt. Itse olen ajatellut, että hyvissä ajoin kerron töissä ja lopetan yövuorojen tekemisen. Mutta en todellakaan vielä halua salaituuttani paljastaa. Jouduin tosi hankalaan paikkaan, kun mun "rahakas" yö siirrettiinkin marraskuun loppupuolelle, jolloin viikkoja (jos kaikki vaan hyvin menee!!) olisi kasassa n. 14. Saa nähdä, olenko enää siinä vaiheessa yötyökunnossa... Ja meillä kun pomo on joskus vihjaillut, että siinä vaiheessa kun kerron olevani raskaana, ei öitä enää tehdä. No, tuo saakin sitten olla vika yö :)
Ja entäs sitten kaverit ja alkoholi! Itse en halua kavereille kertoa ennen "turvallisia" viikoja, ja aivan varmasti epäilykset heräisi, jos jättäisin illanistujaiset väliin tai en joisi. No, onneksi kävviset ihmiset on sokeita :D Viime perjantai meni hienosti vesilinjalla: tyhjään siideripulloon siiderin sijasta vettä. Ja kun koko illan esiintyy pullo kädessä, ei kenellekään tule mieleenkää, että juo vaan vettä!! Vielä olisi ensi viikonlopulle sovitut juhlat joista tarvitsee selvitä "juomalla", sitten laskeutuu rauha maahan :)
Huh, tänään taitaakin olla toiveiden täyteinen päivä :) Mutta eiköhän se epävarmuuskin kohta iske... Pääsisi äkkiä sen kuuden viikon yli, jolloin edellinen meni kesken...
Emmyli 4+2
Uskaltauduin eilen tekemään apteekin raskaustestin johon ilmestyi hyvinhyvin haalea viiva ja ei meinannut uni tulla odottaessani aamua että pääsen apteekkiin ostamaan digitaalisen raskaustestin tuloksen varmentaakseni. Elokuussa jätin ehkäisykapselin pois ja yhdet kuukautiset ehti olla. Tästä syystä ei siis tietoa kierron pituudesta, mutta oviksen mukaan tänään pitäisi olla viikkoja 4+1 ja LA 27.5.2011. Ei tätä vielä meinaa uskoa todeksi, niin ihmeellisen ihanaa tämä on!
Kyllä innoissaan mutta toisaalta kauhuissaan odotellaan meilläkin. Omien laskujen mukaan tänään on siis 5+1 ja koko ajan "kuuntelen" että eihän nämä vähäiset oireet katoa minnekään. Tällä hetkellä väsyttää, nipistelee vatsasta ja rinnoista. Mutta kun on niin monta keskenmenoa taustalla, niin hieman kauhistaa.
Milloinkas voi mennä siihen varhaisultraan? En enää muistakaan. Saako siitä muuten kelan korvauksia takaisin? Neuvolaakaan en ole vielä varannut, mutta eiköhän sen ehdi. Milloin te muut olette varanneet ekat neuvolat?
Täällä alkaa porukka lisääntyä ;) ja se jos mikä on mukavoo.
Tosta varhaisultrasta, juurikin sitä tossa itsekin lueskelin. Bulevardin gynekologisen sairaalan sivuilla sanotaan että varhaisultraan voin mennä "kun kuukautiset ovat vähintään kaksi tai kolme viikkoa myöhässä, tai kun raskaustestin muuttumisesta positiiviseksi on kulunut kaksi viikkoa" ( http://www.laakarikeskus.com/palvelu/gynekologiset-ultraaanitutkimukset… )
itse olen vähän kahden vaiheilla, mennäkkö vai eikö mennä. Neuvolan varasin kun olin tehnyt "varmistustestin" 3 päivää ekan positiivisen testin jälkeen vaikkakin ilmeisesti voisi varata heti kun kuukautiset myöhässä ja positiivinen testi tehtynä. Että ehkä nyt tuon ekan neuvolan odotan ja sen jälkeen jos vielä houkuttaa niin varhaisultraan. Mulla laskureiden mukaan menossa rv 5+1
Minä poistun ja kiitän seurasta. 6+0 alkoi vuoto ja mennyt kesken jo varhaisessa vaiheessa. Onnea teille. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Jatketaan tästä yritystä kuhan tuo vuoto lakkaa parin viikon päästä. Pakko vielä sanoa että tuli ihmeteltyä tuo viimenen viikko, kun ei oikein raskausoireita ollut yhtään mitään. Toivottavasti palaan pian johonkin ja liityn johonkin kuukauteen :)
Joku tuossa puhui varhaisultrasta. Soittelin aiemmin mehiläiseen ja lääkärikeskukseen pääkaupunkiseudulla. Varhaisultra tehdään viikoilla 7-8. Ja maksaa 180-200€.
sen verran että hinnoissa on tosi paljon eroja!
Pk seudulla esim Femedassa maksaa n 70€ jos sitä ei tee erikoislääkäri, jolla hinnat alkaien 160€..
Ja Osanotot Ruut:n menetykseen!
Ehkäpä jo uskallan esittelyn tehdä, että minutkin voi lisätä tuohon toukokuisten listaan. :) Aiemmin kävin jo varovaisesti täällä ilmottautumassa, mutta en vielä kertonut mitään itsestäni.
Eli minulla jo ikä painaa, olen 37-vuotias, kuten avopuolisonikin. Uusperhe olemme, minulla ennestään pojat -02 ja -05 ja miehelläni poika -96.
Laskettu aika on 3.5.2012 ja ultrassa on jo tullut käytyä, koska epäilin raskauden olevan jo pidemmällä mitä kuukautisten mukaan laskettuna oli (epäilykseni osoittautuivat vääriksi, olin siis vain kuvitellut raskausoireita! :P ). Oireina minulla huono olo, jatkuva nälkä, jatkuva pissahätä, toooodella isoksi turvonnut vatsa (näytän varmaan siltä kuin olisin jo puolivälissä raskautta...), hirmuinen väsymys, rinnat ovat kipeät ja alavatsaa vihloo nopeasti noustessa, joskus ihan makuultaankin. Että hyvin menee.... ;D
Heippa!
Terve kaikille uusille, vaikken itsekään niin vanha jäsen olkeaan;D
Testailin tänään mielenrauhani vuoksi uudesti. Käytössä oli pregcheck, pääsimpä lukemaan viivoja!:) Eka testi oli CB digitaalinen niin ei paljon tulkita tarvinnu:) Eipä tässäkään mitään siristelyä kaivattu, viiva oli hailakka. Testasin kyllä keskellä päivää tunnin pidätyksen jälkeen.. (pissahätä mahdoton koko ajan).
Soitin myös neuvolaan jo ajan (hätähousu joo, mutta minulla on myös autoimmuunityreoidiitti niin halusin kysästä paria asiaa) ja alustava laskettu on hänen mukaansa 27.5, viis minun ovulaation mukaan lasketuista. ;) Mitäpä tuolla oikeasti tässä vaiheessa väliäkään, kun ultrassa se sitten katsotaan. Sain ajan siis viikolle 10, onko normaali käytäntö? Luulin, että viikolla 12 vasta:D
Bulma ja kyytiläinen rv 4+3 tai jotain ainakin sinne päin
Heippahei, nyt tulee omaa napaa pelkästään, pahoitteluni jo etukäteen.
Eli ma oli varhaisultra, eikä alkio vastannut viikkoja. Menkoista laskettuna 28pv:n kierrolla piti olla 7+1, mutta oli 6+1. Minullahan siis takana täysin samanlainen tapaus toukokuulta, jolloin sitten keskeytettiin lääkkeillä. Ensi viikolla ultrataan uudelleen ja kovasti siis toivon että kaikki olisi hyvin. Kierto oli melkoisen sekaisin että voisi olla mahdollisesti ihan oikeasti jäljessä, mutta toisaalta testi näytti plussaa jo suht varhaisessa vaiheessa.
Mutta toivotaan, oireet eivät ainakaan ole vielä minnekään hävinneet. Tuskaa tämä on, varsinkin kun takaraivossa tykyttää se toukokuinen keskenmeno ja kaikki siihen liittyvä.
Listasta muuten, sitä saa päivittää ihan kuka vaan, kopioi vaan sen vanhan ja lisää siihen uudet tulokkaat.
terkuin Elmu
Ainiin varhaisultrasta, itse kävin Felicitaksella, maksoi kelakorvausten jälkeen 127€. Ja siis erikoislääkärillä.
Minulla on ollut alavatsalla "kipuja" nipistelyä ehkä oikeammin lähes päivittäin siitä saakka kun plussa tuli, onko muilla saman tyylistä kipuilua ollut? vai mitähän tämä on? En muista että tällästä olis ollu esikoista oottaessa. Mutta mitään veristä vuotoa ei ole ollut eikä siihen viittaavaakaan. Ja tosiaan rinnat on älyttömän arat :)
Sassu ja hippunen 5+2
Jos listassa on virheitä niin kertokaa, tai päivittäkää lista ja korjatkaa samalla :) Uusioperheiden kohdalla tein niin, että en huomioinut miehen aiempia lapsia, mutta tarkotus ei ole loukata ketään (ajattelin vain laittaa että mones se tuleva pikkunen on naiselle itselleen)
LA
2.5.2012 Mintzie 25v, toinen
2.5.2012 Tarmelaadi 29v, neljäs
3.5.2012 vappupallo2012, kolmas
3.5.2012 Nut2012, kolmas
4.5.2012 Swaddle
4.5.2012 anu82 29v, kolmas
6.5.2012 Elmu 25v, esikoinen
6.5.2012 Memma82 29v toinen
7.5.2012 Hennukka88, esikoinen
7.5.2012 Justiina 36v, neljäs
7.5.2012 Kevätneito 30v, toinen
7.5.2012 hedu85, esikoinen
8.5.2012 Minnis77, toinen
9.5.2012 grandezza, kolmas
10.5.2012 NaNiNaNa 24v, kolmas
10.5.2012 Pulmu, kolmas
11.5.2012 kotkotti 30v, esikoinen
11.5.2012 Sämppis, toinen
11.5.2012 -willa- 23v esikoinen
12.5.2012 Healthsys 31v, kolmas
15.5.2012 sydän82,kolmas
20.5.2012 Piikkanen, kolmas
20.5.2012 nemu4, neljäs
21.5.2012 Minza, toinen
21.5.2012 sandis78,kolmas
22.5.2012 sassu90, toinen
24.5.2012 Emilia86, esikoinen
27.5.2012 mimilii, toinen
27.5.2012 Bulma, esikoinen
27.5.2012 salamatkustaja2012
29.5.2012 pikkukoivu,kolmas
maisa02 29v, kolmas
UsvaTuulia 28v, neljäs
Laetitia, esikoinen
ranskis-vaavi,toinen
emmyli, esikoinen
Hei!
Varovaisesti ilmottaudun mukaan juuri äsken suureksi yllätyksekseni plussanneena.LA olis 29.5 laskureiden mukaan. Olen vielä ihan sekaisin. Menkkaoireet olleet normaalit vuoto vain puuttui. Tänään menkat myöhässä jo 3pv ja ihmettelin heti aamusta alkanutta kuvotusta. Clearbluen testin tein ja ikkunaan tuli teksti raskaana. En voi uskoa näkemääni. Voiko tuossa olla joku virhe?? Tuntuu niin uskomattomalta. Kaikkeahan voi vielä tapahtua, mutta kurkistelen nyt varovaisesti tänne.
t. pikkukoivu rv 4+3 kai?
Ensinnäkin, olen tosi pahoillani Tarmeladi :( Surullisia uutisia, ja jos ne vielä kertoo joku noin inhottava ihminen...! Jaksamisia.
Itse olen perjantaista asti arponut, uskallaudunko mukaan vai en... Mutta ei kai sitä voi koko raskautta pelossakaan elää! Perjantaina tein siis plussatestin, kp 27. Mutta jännittää... Tämä on vasta toinen "kierto" yrittämisen aloittamisen jälkeen, mutta jo toinen raskaus. Ehkäisy jätettiin pois heinäkuussa, ja tulin heti raskaaksi. Tämä kuitenkin meni kesken jo heti, 6+0. Neuvolasta sanottiin, että heti saa yrittää uudelleen, ja kuinkas ollakaan, taas tärppäsi! Mutta nyt tietenkin on tosi ristiriitaiset olot: uskaltaako iloita, kun koko ajan takaraivossa tykyttää pieni (eikä aina niin kovinkaan pieni..) pelko...
LA:aa vähän vaikea laskea, kun tärppäsi heti perään: millä kierron pituudella lasken? Muutenkin on ollut vähän epäsäännölliset kierrot, lyhimmillään 25 ja pisimmillään 30. Mutta toukokuulle kuitenkin näyttäisi osuvan :) Ja itsellä sellainen olo, että ovulaatio olisi osunut tuon 28 päivän mukaan, syyskuun ensimmäisille päiville.
Huoh, nyt vaan kun päivät kuluisivat!! Viikkoja kasassa 4+1 (28 mukaan), enkä taida vielä ensi viikolla uskaltaa neuvolaan soittaa. Ja alkuraskauden ultraan taitaa olla ihan pakko päästä, ennen kun uskoo todeksi. Kun pieni nyt vaan pysyisi mukana!!
Oireina ei oikein muuta kun mahan polttelut, menkkamainen olo ja joskus pienet vihlaisut. Ja väsymys!! Tänäänkin pitäisi jaksaa 12h työpäivä, mutta tekisi mieli vaan käpertyä sohvan nurkkaan päikkäreille (klo: 11 :D )
Ja vielä meidän perheestä: minä 25 ja mies 26. Ensimmäistä yritämme saada maailmaan :)