Toukokuisia 2012?
Kommentit (125)
Eli ilmottautuisin myös mukaan odottajiin.
Taustatietoa:
Itse olen 23v ja mies 24v ja esikoista odotellaan. LA olisi laskureiden mukaan 11.5.2011.
Toisesta kierrosta sitten tärppäsi ja vaikka kuinka tässä nyt on noita testejä tehty useampi ja plussaa ovat näyttäneet niin ei meinaa millään uskoa niitä todeksi.
Minkäänlaisia raskausoireita ei vielä ole ilmeentynyt paitsi väsymys ja alavatsan jomotus.
Meillä asiasta on kerrottu vasta omille sisaruksilleni mutta hirveästi tekisi kyllä mieli muillekin kertoa :) Jotenkin itsellä myös sellanen tunne ettei viitsi vielä oikein asiaa mainostaa, ettei odotus jäisi lyhyeksi.
Mutta olo on kyllä hirmu onnellinen, koska pienokaisesta ollaan haaveiltu jo jonkun aikaa ennen kuin uskallettiin ruveta yrittämään :)
Ps. Allekirjoittanut on myös uusi käyttäjä, joten pitkää pinnaa teille muille jos tää kirjottaminen tänne ei nyt ala tästä luonnistumaan :)
-willa-
Itkiskö, nauraisko, hyppiskö ilosta vai pakenisko jonnekki tynnyriin? :D Vai kaikkea yhtä aikaa?
Oon haaveillu vauvasta viimeset kaks vuotta ja hääyönä heinäkuussa -11 alotettiin yrittäminen. Yhdet menkat tuli niiden jälkeen. Sitten alko iha järkyttävä turvotus! Maha loris ja paukku ja aattelin, että nyt on joku lievä vatsatauti. Maha oli niiiiin turpea ja pyöreä ja aattelin, että nyt on joku kauhea tauti. Raskautta mietin, mutta en uskonu sen olevan mahdollista, koska joku erittäin mukava lääkäri ENSIMMÄISELLÄ gynekäynnilläni ilmoitti, että raskautuminen voi olla hankalaa. Muut ei oo niin sanonu, mutta kyllähän tuommosesta jää kauhea pelko. No en uskonut ja menkkoja ei alkanut kuulua. Töissä kävelin pitkin käytäviä maha turpeana, kuin viidennellä kuulla olisin, ja kärsin kauheista ilmavaivoista. Kävin miljoona kertaa päivässä vessassa tarkistamassa että alkaako ne menkat. Ja verta ei näkyny! Että se oli kauhea ajomatka maanantaina töistä kotiin tekemään raskaustestiä.Matka tuntu kestävän iäisyyden ja aattelin, että kohta elämään saattaa tulla muutos.
Ja kun testin tein, nii plussahan sieltä tuli. Olin lukenu netistä näitä plussauskertomuksia, joissa plussan nähneet on riemusta kiljuen pomppinu ja hyppiny. Mun eka ajatus oli "Miten h**lvetissä mä punnerran sen ulos?" :D Tänään tein vielä 2 testiä lisää ja uskottavahan se nyt on. MEILLE TULEE VAUVA! :)LA ois 7.5.2012 :) Neuvolaa soittelen varmaankin maanantaina, kun työvuorot on kunnolla selvillä :)
Mies tuntuu olevan paljon enemmän innoissaan kun minä :) Itselläni tuntuu nyt olevan jonkinlainen pelko tulevaa synnytystä kohtaan ja mietin, miten oma keho tulee muuttumaan. Oon toki superonnellinen, mutta pieni ahdistus jyllää kuitenkin. Olin tämän edellä mainitun lääkärin johdosta kuvitellu itseni lapsettomaksi, ja kun näin nopeasti plussattiin niin pää ei oo ehtiny oikein mukaan. Olin kuvitellu, että tässä kestäisi paaljon kauemmin. Mutta, jotta kukaan ei ymmärtäisi väärin, olen kuitenkin todella kiitollinen tästä raskaudesta ja toivon plussatuulia kaikille muillekkin. Onneksi tämä kauhea turvotus on nyt kuitenkin vähän helpottunu ja olo ei ole enää niin turpea. Ajattelin jo, että kauheaa, jos oon jo heti alusta asti synnyttämään menevän näköinen :D Mutta nytpä alkaa tuntua jo pientä pahoinvoinnin poikasta..
Pieni purkautuminen, mutta kun ei haluta vielä huudella tästä hirveästi niin jotenkin on pakko saada tätä iloa ja "järkytystä" purettua :)
Elikäs täällä plussattiin digillä tänään, tiistai-illasta saakka haamuja saatu :) Kolmas lapsi, mies jo 37 ja minä 31. Vanhemmat lapset ovat 12 ja 10 vuotiaat joten iltatähden tapaista tässä tehdään :)
Edellisiin odotuksiin verraten huomattavasti enemmän pelkää keskenmenoa ja sitä vastaan olenkin ajatellut aloittaa "taistelun". Raskaudesta pitää voida nauttia alusta saakka eikä pelätä!
Onnellista odotusta kaikille, toivoopi
Healthsys & "KattoKassinen" 4+0
Tänään soitin neuvolaan! :) Sain ajan rv:lle 10! Sano, että sydänääniäkin ehkä voidaan jo kuunnella, mutta eihän ne aina vielä tuossa vaiheessa kuulu. Ultra-aikaakin pitäis soitella :) Nyt alkaa varovainen innostus nousta pintaan ja hymyilyttää vaan koko ajan.
Uskaltaisikohan sitä jo tänne ilmoittautua?!? Takana noin 10 vahvaa plussa testiä, mutta silti epäuskoinen olo. Kolmatta odotan, tai siis 5 raskaus. Keskenmeno 8/2006, esikoinen syntyi 4/2008, keskenmeno 3/2009, kuopus syntyi 12/2009, jonka jälkeen laitatin kierukan ja poistatin kauheassa vauvakuumeessa 15.7.2011 ja tässä sitä nyt ollaan. Laskettuaika on "menkkojen" mukaan 7.5. mutta en kauheasti luota siihen, koska menkkojen mukaan olisin plussannut 3+3 jo vahvan plussan ja samana päivänä lääkäri näki ultrassa jo kaksi kammiota. Varhaisultra 15.9. tuo varmaan selvyyttä laskettuaikaan, jos siis masusta löytyy sykkivä sydän... Jännittää ja pelottaa kauheasti! Klassiset oireet kyllä: kuvotus, pissatus, väsymys ja alamahavihlonnat. Tuntuu vaan että tämä kävi niin helposti ettei kaikki voi mennä näin hyvin...
Sain tänään varatuksi neuvolan 7+3 ja ar-uä on sitten 8+4 :) LA vaihtui päivää aiemmaksi eli 12.5. on näillä laskuilla sitten H-hetki. Loppuviikkoon sinnittelen tuon yhden digitestin kanssa. Toivottavasti viikon nousisivat. Rintojen arkuutta ja turvotusta lukuunottamatta ei ole mitään suurempia oireita vielä...
Healthsys + (kattokassinen)IitaEemeli 4+3
Elikkäs plussattu on täälläkin:) Kolmatta odotellaan, esikoinen jo 9v ja kuopus 1v syntynyt 8/10. Minä olen 29 ja mies 36.
Melko yllätys oli tämä raskaus mutta positiivinen sellainen. Kuopusta yritimme yli 2 vuotta ja tämä raskaus alkoi kerta heitosta. Sen vuoksi vähän jännittääkin pysyykö toukka loppuun saakka mukana.. Mutta toivotaan parasta.
Odotin menkkojen alkamista viime viikon lopulle. Ei kuulunut ja aloin laskea uudestaan niin hoksasin, että niiden olisikin pitänyt alkaa jo edellis viikolla. Kuopuksen jälkeen kerkesi tulla vasta kolmet menkat.
Hieman jännittää kuinka jaksan noiden lasten kanssa kun alkaa kunnon pahoinvoinnit. Mies on töissä Ruotsissa ja pääsee kotiin tulemaan vasta loppukuusta:( Tai lähinnä mietin jaksamista tuon elohiiri 1veen kanssa. Mutta onhan sitä miljoonat muutkin selvinnyt.
Eilen jo hätähousuna soitin neuvolaan, lähinnä siksi kun imetän vielä ja mietin että onko siitä haittaa raskaudelle. Saa jatkaa normaaliin tahtiin, jos keskenmenon vaaraa olisi ollut muissa raskauksissa niin sitten ilmeisesti suositellaan lopettamista. Katsotaan nyt tuleeko kunnon imetysputki:D Tai tokihan sitä pitää tuo kuopus vieroittaa ensin ennen kun vauva syntyy.
Ajan sain neuvolaan 10.10 ja samalla myös ultrataan.
Olen nyt hoitovapaalla. Kivaa kun ei tarvitse pahoinvointisena töissä kärvistellä, saa ainakin yrittää mahdollisuuksien mukaan lepäillä. Luultavasti menen vuoden vaihteen jälkeen hetkeksi aikaa töihin ennen äippälomaa.
Itsellä ei vielä ole juurikaan oireita ilmennyt. No, mahanväänteitä pikkusen ja niistäessä saattaa vihlaista alamahaan. Voi toki olla että peittyvät tämän sitkeän flunssan alle.
Eipä tällä kertaa muuta kun toivon kaikille hyviä vointeja ja tarrasukkia(vai miten sitä täällä sanotaankaan:))
Maisa 5+2
... kaikille ja tervetuloa uusille! Onpas meitä jo mukavankokoinen porukka. Pitäisiköhän kerätä jotain listaa kasaan, niin näkisi vähän ketä meitä on ja miten on La:t sun muut... Jos jollain inspistä? Olis aika hauska jos sen sais tohon ekaan viestiin aina, mutta silloin ilmeisesti Swaddlen pitäisi sitä aina päivitellä. :) Noh, ehkä se tästä vielä muotoutuu.
ON: aattelin jos huomenna tai ylihuomenna sen varhaisultran varais, ois sit mitä ootella. Ja siellä näkee sitten millä tolalla tää raskaus on..
Oireista: väsyttää jatkuvasti, varsinkin työpäivän jälkeen on ihan tööt, vaikka ois kunnon yöunetkin takana. Jos ei syö säännöllisin väliajoin, on vähän outo sellanen äklö-olo. Rinnat on raskaat ja vähän aristaa.
semmosta, aika matelee! Huoh.
terkuin Elmu ja Tilliäinen 5+2 (näköjään samat rv:t kuin sinulla Maisa! :) )
Täällä ollaan ja plussattu ja laskettuaika olis 7.5.2012. :) Olen 36-vuotias ja ennestään meillä on kolme poikaa, 12v.,5v.ja 3v. Kovasti ollaaan tätä neljättä toivottu ja yks km oli tossa keväällä, nyt peukut pystys, et tää pysyis loppuun asti. Sen takia olenkin menossa varhaisultraan yksityiselle ensviikolla 15.9 ja eka neuvola ajankin jo sain lokakuun alkuun. :) Jännityksellä odotan tota ultraa. =) Oireita ei mulla vielä mitään ihmeempiä kuin ehkä väsymys, illal oon yleensä valvonnu reippaasti yli puolenyön ja nytkin eilenillal menin jo ysin jälkeen nukkumaan, ku ei kertakaikkiaan jaksanu valvoo... ;)
Ilmoittaudun sitten minäkin tähän ryhmään. Laskettuaika olisi laskureitten mukaan 4.5 eli jos oikein muistan laskea viikkoja, niin kasassa on 5+6. Hieman kyllä epäilen tuota laskettua aikaa... viime perjataina, kun kierto oli 37 tein testin, joka näytti negaa. Eilen sitten plussa ilmestyi testiin.
Jos jotain taustatieoja, niin itse olen 29 ja mies 31. Asustellaan uusperheessä, jossa mun aikaisemmasta avoliitosta pojat 2004 ja 2006. Sekä miehen aikaisemmasta avioliitosta pojat 2002, 2004 ja 2008. Eli nyt jo viiden pojan arkea pyöritellään ja odotellaan sitten ensimmäistä yhteistä lasta :)
Nyt vielä hieman sulattelen ajatusta ja varmaankin vasta ensi viikolla olen yhteyksissä neuvolaan.
Vihdoin pääsin koneelle ja käymään pikaisesti täällä.. Netti ei toiminut viikkoon. :(
Pikainen päivitys ennen nukkumaan menoa:
Väsyttää 24/7. Kun vain saisin nukkua! Viikonloppu menee reissatessa, toivottavasti ei pahoinvointi ala pahenemaan.. Töihin ajaessa yökkäilyttää ja kuvottaa. Eipä siinä, ajomatkaa on vain vaivaiset 6 tuntia yhteen suuntaa huomenna ja sunnuntaina takasin, jes. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Vessassa pitää käydä vähintään parin tunnin välein, siinä toinen aihe iloita pitkästä ajomatkasta.. :)
Mut nyt pakkailen loppuun ja sit unille, aamulla herätys töihin 5.15. Voi perseus sentään..
ehkäpä sitä uskaltautuu ilmoittautua jo joukkoon, tällä hetkellä siis viikot 6+1. Meille kolmas tulossa,kovasti jännittää että meneekö kaikki hyvin. kerta kerralta vaan enemmän pelottaa koska on jo saanut kaksi tervettä lasta. kovasti onnea kaikille odotukseen!!
Esikoisen laskettu aika pitäis olla 14.5. Nyt siis 4+5. Mies 30 ja minä 28. Mentiin tuossa elokuussa naimisiin ja häämatkalla ilmeisesti tärppäsi :) Kahdet kuukautiset kerkes tulla ilman pillereitä. Mulla on just flunssa päällä, niin näistä oireista ei tiedä, liittyykö tää suuri väsymys vähä molempiin. Alavatsan nipistelyä ja vihlontaa heti siitä päivästä lähtien, kun menkkoja ei kuulunut. Eipä vielä oikein muuta. Jotenkin tuntuu kyllä oudolta, että vasta 8 viikolla tutkitaan ekan kerran. Varsinkin näin ensi odottajana haluisi jonkun varmistuksen heti! Vai käyttekö te yksityisillä?
Täällä ilmoittautuu seuraava innokas. Epäsäännöllisestä kierrostani arvioitu la olis noin 11.5. Kahdet menkat kerkesi olla pillereiden lopettamisen jälkeen. Esikoisvauva olis tulossa, minä olen 30 ja mies 34.
Oireina on ollut kuvotusta ja sitten muutamana iltana pahoinvointia, etenkin hampaita pestessä :o
Terveisin Kotkotti ja Toukotaimi 5+1 (tjtnsp)
Jouduin tänään käymään sairaalassa voimakkaan, tummanruskean vuodon takia. Olin aika varma keskenmenosta, koska hyytymät olivat niin järkyttävän kokoisia, mutta yllätys olikin, että kohdusta löytyi ihan elävä sikiö, jolla sydän löi oikein kauniisti ja joka vastasikin viikkoja 9+3. Oma fiilis siis tuon raskauden suhteen oli ihan oikeassa eli oli paljon pitemmällä. Laskettuaika siis siirtyi 7.5.>12.4. eli huhtikuisiin. Kohdusta löytyi myös hematooma mikä siis on vuodellut ja siksi luulin menkoiksikin. Riskiraskautena mennään, kun tuo hematooma siellä on, mutta minua helpottaa suuresti tieto, että masussa on elävä asukki ja viikkoa noin paljon.
Oikein paljon onnea kaikkiin teidän raskauksiin, minä siirryn huhtikuisiin :)
Olen plussannut viime viikon torstaina ekan kerran, ja varmuuden vuoksi testasin vielä lauantaina ja tänään maanantaina - nyt vihdoin näyttäisi viiva tummentuneen. Onko niin, että tuo viivan tummuminen olisi merkki raskaushormonin lisääntymisestä?
Olen tosi, tosi varovainen, sillä minulla on ollut aiemmin nk. kemiallinen raskaus. Tuolloin innostuin tietysti plussasta, mutta ilo jäi erittäin lyhytaikaiseksi. Tuostakin johtuen olen nyt sitten neuroottisesti testaillut useamman kerran...
Jos joku viitsisi tuohon kysymykseeni vastata, niin olisin erittäin kiitollinen! Toivon voivani myös liittyä joukkoonne kirjoittelemaan, jahka tämä nyt menisi suotuisasti eteenpäin tämä raskautuminen :)
Iloista viikkoa kaikille, ja hyvävointista alkuraskautta!
Belly
Tervetuloa uusille! Meitä alkaakin olla kivasti täällä :) Sain varhaisultran varattua ja se on viikon päästä eli ma 19.9. Sillon pitäisi olla menkoista laskettuna rv 7+1. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Onko muilla ollut raskausoireena finnejä? Minulla tuntuu että niitä putkahtelee vaan lisää joka päivä, enkä niitä ole muuhunkaan osannut yhdistää kun tähän raskauteen. Normaalisti kärsin näpyistä aniharvoin ja nyt niitä on otsassa ja suun ympärillä vaikka muille jakaa.. Argh! Saisi kyllä tämä oire pian helpottaa!
Muita oireita on edelleen väsymys, palelu, rinnat arat ja välillä "ellottaa", vähän myös ehkä närästää.
terkuin Elmu ja Tilliäinen 6+1
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Sain tänäiltana tietää, että olen raskaana ja LA olisi näillä näkymin 2.5. Olen vieläkin melkoisen shokissa, ajatukset ja tunteet ovat menneet melkoista vuoristorataa koko illan. Olen tietenkin todella onnellinen raskaudesta, mutta moni asia häkellyttää.
Nuorin lapseni on vuoden ikäinen ja olin henkisesti valmistautunut odottamaan ainakin vuoden lisää ennen kuin seuraava lapsi voisi olla ajankohtainen. Sen sijaan kävikin näin, että yhdet kuukautiset ehtivät tulla välissä... Lisäksi pelkään kamalasti, kuten edellisessäkin raskaudessa, että jokin on pielessä/menee pieleen. Olen nimittäin viimeaikoina joutunut useasti vierailemaan sairaalassa ihan yllättäen.
Tässä raskaudessa meinaan heti alussa pelata varman päälle ja käydä varhaisultrassa, että saan selvyyden vauvan tilasta. En kamalasti vielä uskalla iloita, mutta on niin iiiik-olo, että pakko jonnekin vuodattaa ajatuksiaan.
Kaikkea hyvää teille muillekin alkuraskautta nauttiville!
Täällä olisi 28vuotias kolmenlapsen äiti, ja neljäs siis nyt näyttäisi köllöttelevän massussa.
Ja toivottavasti pysyykin siellä kevääseen asti.
Innolla odotetaan kyllä tätä pientä sydämen valtaaja vaikka raskausajasta onkin tulossa minulle vaikea. Mutta sitä on vain luotettava siihen että hyvin tulee menemään.
Vieläkin välillä vaikea uskoa tätä todeksi, mutta plussaa nuo raskaustestit näyttävät =)
kovasti onnea kaikille plussanneille ja nauttikaa ihanasta odotusajasta.
t: UsvaTuulia ja hippunen
Hei ihanaa että tänne on tullut jo mukavasti kohtalotovereita! :) Kiva lukea muiden ajatuksia kun ei toi mies oikein jaksa kaikkea hömpötystä kuunnella.
Tässä taustoja:
minä 29v ja mies 35v
esikoispoika 06/09
uusi tulokas tärppäsi suunnilleen yk 6
Mulla vahvimmat oireet on ehdottomasti samanlainen, iltaa kohden voimistuva, kuvotus kuin esikoisen kanssa. Väsymys on aivan järkky jo nyt, ja tietty vessassa ramppaaminen.
Olo on onnellinen ja odottava, mutta tietenkin pelko jäytää takaraivossa. Mulla ei tietääkseni ole ollut keskenmenoja, mutta uskallan julkistaa tiedon vasta lähempänä rv 12. Sydänystävälleni olen kyllä asiasta jo kertonut. En missään nimessä halua alkaa selittelemään jos jotain kamalaa tapahtuu...
Pitäisi tässä muuten vielä lähipäivinä käydä palkkaneuvotteluissa toimarin kanssa, ja vähän jänskättää sitten kun masu pullahtaa näkyviin että miten siihen suhtaudutaan. Muistaakseni jos palkka nousee tyyliin 6kk ennen mammalomaa niin äitiyspäivärahakin on uuden liksan mukainen?! En ole ehtinyt vielä Kelan sivuille asiaa tutkimaan.
Jaksamista kaikille! Tänään on hyvä päivä :)