Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen aikuinen perheellinen

Vierailija
28.08.2011 |

ihminen lainaa rahaa vanhemmiltaan? Säännöllisesti ja eikä ole aikomuksenaankaan maksaa takaisin. Ihminen ja hänen puolisonsa käyvät ihan normipalkkaisessa työssä, yksi lapsi ja vuokra-asunto. Summat ei ole kauhean suuria 50-100E/krt mutta kyllä siinä hyvä lisä tili tulee/vuosi



Eikö aikuisten omillaan asuvien ihmisten tulisi pärjätä omillaan??!



Jotenkin pöyristyttävää.

Itsellä monta lasta ja pieni palkka enkä ole vanhemmilta lainannut mitään. Omaa penniä on vaan venytettävä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen aikuinen vanhempi lainaa jatkuvasti rahaa aikuiselta lapseltaan, eikä ole aikomustakaan maksaa takaisin?



Sellainen, joka on tarpeeksi röyhkeä pyytääkseen.

Vierailija
2/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan mun venhemmat lainaa. Pitää hankkia raha sitten aina kalliimmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa lapsilleen, niitä on todella paljon. Miksi pitäisi pärjätä omillaan, ja miksi vanhemman sukupolven pitäisi istua omaisuutensa päällä, jos sitä on runsaasti. Me olemme saaneet tukea, vaikka palkat meillä on yli keskitason, ja samoin aiomme antaa omille lapsillemme.

Vierailija
4/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on ihan selviö, että vanhemmat antavat ennakkoperintöä sen vajaa 4000 euroa kolmessa vuodessa. Ovat antaneet jo usean vuoden ajan. Näppärä keino välttää perintöverot.

Vierailija
5/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen vanhempi LAINAA rahaa lapsilleen... Minä olen tottunut, että saan aina silloin tällöin sieltä päin ihan riittäväsit "avustuksia".

Vierailija
6/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei näitä "lainoja" ole tarkoituskaan maksaa takaisin. ja miksi vanhempien lapsista vain 1 on oikeutettu saamaan vanhemmilta rahaa???

Olisi pari muutakin sisarusta joille lisäraha olisi ihan kiva juttu.



AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei näitä "lainoja" ole tarkoituskaan maksaa takaisin. ja miksi vanhempien lapsista vain 1 on oikeutettu saamaan vanhemmilta rahaa???

Olisi pari muutakin sisarusta joille lisäraha olisi ihan kiva juttu.

AP

Vierailija
8/8 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on sellainen systeemi, että vanhemmat auttavat lapsia tarvittaessa, eikä rahoja kysellä takaisin vaikka puhutaankin lainaamisesta. Isoveljeni on saanut aika paljonkin apuja kun on ollut enemmän tarvetta, eikä ole kai paljoa maksanut takaisin. Minä taas olen lainannut pariin otteeseen muutaman tonnin yhteensä ja maksanut ne takaisin. Ei haittaa yhtään, ettei veljeni tarvitse maksaa, tiedän että hän olisi ollut pulassa ilman vanhempien apua ja heillä on kyllä ylimääräistä antaa. Itse lainaan vaan jos todella tarvitsen, ja haluan maksaa takaisin, mutta arvostan myös sitä että voin maksaa omaan tahtiin eikä kukaan kysele. Voin myös hyvin tarjota veljelleni ruoat ravintolassa, ja hän myös tarjoaa minulle.



Varmaan on jotain ihan muuta taustalla perhesuhteissa, jos sisaruksilla on kaunaa jostain raha-asioista keskenään. Jos itse kuitenkin on aikuinen ja pitää huolta itsestään, ei kai sitä tarvitse miettiä kenelle omat vanhemmat rahaa antavat tai muu perhe keskenään tekee. Minä ainakin arvostan omaa itsenäisyyttäni ja olen siitä iloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi