Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua kun puoliso sairastuu?

Vierailija
28.08.2011 |

Siis itselleni apua.



Hirvittävä tilanne. Mies sairastunut psyykkisesti. Itse hän ei tietenkään myönnä sitä. Lääkärissä kuitenkin sain hänet käymään ja lääkkeitäkin hänelle määrättiin.

Olen itse jotenkin ihan lamaantunut ja shokissa.

Ollaan just ostettu omakotitalo ja meillä on pieni lapsi. Miten pystyn yksin kaiken hoitamaan? Kohta tulee talvi, pitäis takkaa lämmittää ja lumitöitä tehdä. Töihinkin palata ja löytää lapselle hyvä hoitaja.

Aivan järkyttävä tilanne.



Anteeksi tämä sekava kirjoitus, mutta on hirveä hätä eikä tiedä mitä tehdä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kasaa mitättömistä jutuista itelles suurta vuorta... Onko mies kotona vai suljetulla vai missä hoidossa?

Mitä apua kaipaat? Lastenhoitoa? Lumenluojaa vai mitä? Tarkenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itselleni apua. Hirvittävä tilanne. Mies sairastunut psyykkisesti. Itse hän ei tietenkään myönnä sitä. Lääkärissä kuitenkin sain hänet käymään ja lääkkeitäkin hänelle määrättiin. Olen itse jotenkin ihan lamaantunut ja shokissa. Ollaan just ostettu omakotitalo ja meillä on pieni lapsi. Miten pystyn yksin kaiken hoitamaan? Kohta tulee talvi, pitäis takkaa lämmittää ja lumitöitä tehdä. Töihinkin palata ja löytää lapselle hyvä hoitaja. Aivan järkyttävä tilanne. Anteeksi tämä sekava kirjoitus, mutta on hirveä hätä eikä tiedä mitä tehdä.

puoliso olisi sairastunut syöpään, joutunut pyörätuoliin tms. mutta kai nyt mielenterveysongelmainen voi lumitöitä tehdä?? Ja sitäpaitsi yksinhuoltajatkin selviää tuosta, mikset sinä?

Vierailija
4/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ohessa pyörittää omaa firmaansa, ja aiheuttaa kaaosta tähän arkeen aivan älyttömillä sekoiluillaan. Ennen niin fiksu ja tasainen ihminen on aivan muuttunut joksikin täysin päinvastaiseksi.



Meillä on pieni lapsi, ei mulla ole mahdollisuutta tehdä takkapuita ja säätää kaikkien sekä huusholli että pihatöiden kanssa. Voimat ei vaan yksinkertasesti riitä. Enkä oikeesti osaa kirvestä käyttää. On OLLUT mies noihin ns. "miesten töihin"..



Konkreettisesti tietenkin tärkeintä olisi löytää luotettava/hyvä hoitaja lapselle, että alottaisin tekemään töitä alkuun muutamana päivänä vkossa.



Onhan tää ihan hirvee tilanne. Niinku mainitsin, menin aikanani fiksun ja asiallisen ihminen kanssa naimisiin. Nyt aviopuolisona on joku monsteri jota ei vaan edes tunnista samaksi ihmiseksi.

Vierailija
5/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itselleni apua. Hirvittävä tilanne. Mies sairastunut psyykkisesti. Itse hän ei tietenkään myönnä sitä. Lääkärissä kuitenkin sain hänet käymään ja lääkkeitäkin hänelle määrättiin. Olen itse jotenkin ihan lamaantunut ja shokissa. Ollaan just ostettu omakotitalo ja meillä on pieni lapsi. Miten pystyn yksin kaiken hoitamaan? Kohta tulee talvi, pitäis takkaa lämmittää ja lumitöitä tehdä. Töihinkin palata ja löytää lapselle hyvä hoitaja. Aivan järkyttävä tilanne. Anteeksi tämä sekava kirjoitus, mutta on hirveä hätä eikä tiedä mitä tehdä.

puoliso olisi sairastunut syöpään, joutunut pyörätuoliin tms. mutta kai nyt mielenterveysongelmainen voi lumitöitä tehdä?? Ja sitäpaitsi yksinhuoltajatkin selviää tuosta, mikset sinä?

Eikä hän kykene tekemään mitään. On aivan sekasin. Ei ole kiinnostunut lapsen hoitamisesta, eikä koti- ja pihahommista. Että voi melkein verrata halvaantumiseen..

Vierailija
6/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itselleni apua. Hirvittävä tilanne. Mies sairastunut psyykkisesti. Itse hän ei tietenkään myönnä sitä. Lääkärissä kuitenkin sain hänet käymään ja lääkkeitäkin hänelle määrättiin. Olen itse jotenkin ihan lamaantunut ja shokissa. Ollaan just ostettu omakotitalo ja meillä on pieni lapsi. Miten pystyn yksin kaiken hoitamaan? Kohta tulee talvi, pitäis takkaa lämmittää ja lumitöitä tehdä. Töihinkin palata ja löytää lapselle hyvä hoitaja. Aivan järkyttävä tilanne. Anteeksi tämä sekava kirjoitus, mutta on hirveä hätä eikä tiedä mitä tehdä.

puoliso olisi sairastunut syöpään, joutunut pyörätuoliin tms. mutta kai nyt mielenterveysongelmainen voi lumitöitä tehdä?? Ja sitäpaitsi yksinhuoltajatkin selviää tuosta, mikset sinä?

Eikä hän kykene tekemään mitään. On aivan sekasin. Ei ole kiinnostunut lapsen hoitamisesta, eikä koti- ja pihahommista. Että voi melkein verrata halvaantumiseen..

mutta tilanne rauhoittuu kyllä lääkityksellä ja/tai terapialla. Mies on kuitenkin paikalla, sinä voit tehdä ja mies vahtii lapsia jos ei kertakaikkiaan pysty. Uskon tosin että pystyy. Mikä on diagnoosi, kaksisuuntaiselta kuulostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Omaiset mielenterveystyön tukena on hyvä paikka aloitaaa. Lisäksi voit kysyä onko kunnassasi/ kaupungissasi kodinhoitajia/ perhetyöntekijöitä, joiden avulla voit saada omaa aikaa ja voit päästä asioille/ keskusteluajalle. Pankkiin kannattaa ottaa ajoissa yhteyttä, että saatte laina asiat kuntoon. Kelasta kannattaa käydä kysymässä miten peperiasiat menevät ja mitä tukia voitte mahd. saada.



Tsemppiä! Tiedän tasan missä tilanteessasa olet! Meillä myös mies sairastui n 3 vuotta sitten. Nyt asiat ovat tasaantuneet. Vaatii paljon jaksamista ja tukiverkkoa, että jaksaa tukea sairastunutta puolisoa.

Vierailija
8/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsen loppuelämä tulee olemaan yhtä helvettiä jos vielä jatkat suhdetta. Se sotkee teidän suhteen asiat ja taloudenkin vielä siihen päälle päätteeksi ja ylipäätään häiritsee sun ja lapsen elämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuitenkin niin etten uskalla antaa hänen hirveesti olla lapsen kanssa, kun hän ei kykene hoitamaan vuoden ikäistä. On ihan selvä juttu ettei pysty ottamaan vastuuta noin pienestä.



Lääkärissä on käynyt nyt tällä vkolla, et tosiaan meneehän siinä varmaan jonkun verran aikaa että lääkkeet alkaa vaikuttamaan, siis sikälimikäli se ne ottaa.



Kaksisuuntaisen oireet minunkin mielestäni. Hän ei ole kertonut mitä lääkärissä on sanottu.. Ei suostunut ottamaan minua mukaan lääkäriin. Ei voi tietää mitä on siellä puhunut.



valehteelikin minkä kerkiää. Se on niin loukkaavaa.

Miten hemmetissä tässä näin kävi??? Olen niin surullinen. Itku tulee.

Vierailija
10/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa lapsi.

Se on hyvä sanoa sieltä käsin..

Kyllähän tuo sairas ihminen on nelikymppinen lapsi nyt mulle..

Mikä stressin määrä on kun hän on yrittäjä, enkä voi tietää kykeneekö hoitamaan työnsä. Nyt kaiken konkreettisen työn lisäksi mietin taloudellista turvaa ja tulevaisuutta.

Olisko tää nyt sitten raskaampaa henkisesti mulle jos meillä olsi enemmän lapsia???

Tässä tilanteessa voi sanoa että luojan kiitos ettei ole!

Jos tämän olisi tienyt, en tietenkään asuisi lapsen kanssa omakotitalossa, vaan pyrkisin minimoimaan ylimääräiset paineen aiheuttajat.

Nyt vaan on tässä oltava, kun en näe järkevänä ratkasuna alkaa tätä myymään muutaman kuukauden asumisen jälkeen..

Vierailija
12/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsen loppuelämä tulee olemaan yhtä helvettiä jos vielä jatkat suhdetta. Se sotkee teidän suhteen asiat ja taloudenkin vielä siihen päälle päätteeksi ja ylipäätään häiritsee sun ja lapsen elämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä annan suuren voima halin sinulle!

Itselläni on myös mielenvikainen mies ja 4 lasta! meillä mies ei tosin ole käynyt lääkärillä asiasta,sillä häntä ei kuulemma vaivaa yhtään mikään,vaikka selvästi on skitsofreenisiä oireita.



Voimia kyllä tarvitaan kun puoliso sairastuu,sillä joskus tulee itselleenkin semmoisia vaiheita ettei todellakaan enään jaksaisi,mutta silti ei vaan voi kävellä pois parisuhteesta koska rakastaa toista suunnattomasti!



hyvä puoli siinä on se että miehelläsi on lääkitys.Nyt vain yritä näyttää hälle että olet hänen tukenaan,mutta myös sinä tarvitset tukiverkoston että tulet jaksamaan!



Itselläni ei minkäänlaista tukea,koska en uskalla kenellekkään puhua,mutta kiireinen arjen kulku pitää minut järjissäni :D



paljon voima haleja sinulle vielä oikein paljon :)

Vierailija
14/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsen loppuelämä tulee olemaan yhtä helvettiä jos vielä jatkat suhdetta. Se sotkee teidän suhteen asiat ja taloudenkin vielä siihen päälle päätteeksi ja ylipäätään häiritsee sun ja lapsen elämistä.

Sekin tuntuu niin pelottavalta ja surulliselta.

Meillä on ennen tätä sairastumista ollut hyvä suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä. Ota ero.

Vierailija
16/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsen loppuelämä tulee olemaan yhtä helvettiä jos vielä jatkat suhdetta. Se sotkee teidän suhteen asiat ja taloudenkin vielä siihen päälle päätteeksi ja ylipäätään häiritsee sun ja lapsen elämistä.

Suosittelisitko Ap:tä jättämään miehen, jos tämä sairastuisi vaikka syöpään? Tuskin, ja mielenterveysongelmatkin ovat ihan oikeita sairauksia ja minusta puolisoaan rakastavan tulisi silloinkin pysyä rinnalla. Raskasta se varmasti on.

Paraneminen tai ainakin oireiden laantuminen on oikean lääkityksen ja ajan kanssa todennäköistä, joten toivottavasti Ap jaksaa tukea ja odottaa ainakin toistaiseksi. Vertaistukea ja apua arkeen kannattaa kyllä hakea, mielenterveyskuntoutujan kanssa ei ole kevyttä elää.

Vierailija
17/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ja lapsen loppuelämä tulee olemaan yhtä helvettiä jos vielä jatkat suhdetta. Se sotkee teidän suhteen asiat ja taloudenkin vielä siihen päälle päätteeksi ja ylipäätään häiritsee sun ja lapsen elämistä.

Suosittelisitko Ap:tä jättämään miehen, jos tämä sairastuisi vaikka syöpään? Tuskin, ja mielenterveysongelmatkin ovat ihan oikeita sairauksia ja minusta puolisoaan rakastavan tulisi silloinkin pysyä rinnalla. Raskasta se varmasti on.

Paraneminen tai ainakin oireiden laantuminen on oikean lääkityksen ja ajan kanssa todennäköistä, joten toivottavasti Ap jaksaa tukea ja odottaa ainakin toistaiseksi. Vertaistukea ja apua arkeen kannattaa kyllä hakea, mielenterveyskuntoutujan kanssa ei ole kevyttä elää.


hajoavat, kun mies löytää terveen naisen?

Vierailija
18/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ihan tietää mistä on kyse.



Se, että toiselle jopa kirjekuoren avaaminen on ylivoimainen juttu ei ole mikään pikku juttu. Vähän niin kuin olisi yh, mutta huolena myös toisen fyysiset ja henkiset sotkut.



AP:lle: Meillä tilanne johti lopulta eroon. En "valitettavasti" ole katunut, vain helpottunut.

Vierailija
19/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kuormaasi nyt, niin se kevenee hiukan. Joku johon luotat, ei välttämättä edes (vielä) niin hyvä ystävä. On hyvä olla tiedossa joku paikka mihin laittaa lapsi kiireesti jos tulee paha akuutti tilanne, ja sun tarvii saada mies hoitoon HETI (ja ambulanssia ei välttämättä lähetetä jos ei ole agressiivinen).



Pidä tiukasti huolta tiedän taloudesta!!! Jos isompaa ostatte, laita oma nimesi myös omistajaksi, niin mies ei voi myydä sitä ilman lupaasi. Ja ennen kaikkea, vahdi mitä mies ostaa. Tämä on henkisesti stressaavaa (mun oma mies on takuulla kakssuuntanen vaikka mitään ei ole diagnosoitu, aika lievä vielä), mutta ole askel edellä ja älä anna talouden mennä ihan kuralle. Meillä on kauheita väittelyitä, ja mies ei usko oston järjettömyyttä ennenkuin joku muu (vaikka enonsa) sanoo saman asian.



Susta kasvaa entistä vahvempi nainen! Rakkaus: kaiken se kestää, kaiken se kärsii... Jos menee pahaks, niin hommaa mies osastohoitoon.



Ja sitten tulee ne masennuskaudet... Työnteko ei vois miestä vähemmän kiinnostaa.. eikä mikään muukaan..

Vierailija
20/33 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei jaksa heikkoja ja sairaita puolisoita mutta naisen pitäisi kestää ihan mitä vaan?

Tiesitkö että syöpään sairastuneiden naisten avioliitot usein

hajoavat, kun mies löytää terveen naisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi