Kokemuksia Visiblinistä?
Kävin (taas kerran) uudella lääkärillä puhumassa vatsavaivoistani. Ärtynyt paksusuoli, välillä pahempi, välillä parempi. Olen yrittänyt hoitaa ruokavaliolla, maitohapoilla, luontaistuotteilla...myös Visibliniä olen kokeillut, en pitänyt, mutta ehkä en jaksanut yrittää tarpeeksi kauan.
Nyt lääkäri suositteli taas kyseistä tuotetta ja kun sanoin etten ollut siitä aikaisemmin apua saanut, piti suorastaan fanaattisen puheen aiheesta. Pelotteli jopa sillä, että koko suoli on jouduttu joiltakin poistamaan, kun vaivat ovat jatkuneet eikä syytä ole löydetty...Oli hieman ahdistavaa. Mitä tehdä - kokeilla kiltisti uudestaan vai vaihtaa lääkäriä? Antaa vaivan olla? Kokemuksia?
Kommentit (26)
chian siemenet? pussi maksaa ruokakaupassa muutaman euron ja teelusikallinen veteen yöksi turpoo.. aamupalan kanssa alas. Hyvin on toiminut itselläni.
visiblin aiheutti itselleni vieläkin pahempaa ummetusta.
Visiblin on psylliumkuitua (ispaghula), johon on lisätty ruokosokeria ja sininen Visiblin S on makeutettu Sorbitolilla. Täysin turhaa makeuttaa tällaista tuotetta, myydään sitten kalliilla apteekissa. Siksi olenkin ostanut terveyskaupasta makeuttamatonta Urtekramin psylliumlesettä, mikä ajaa mielestäni ihan saman asian ja on edullisempaa. Kannattaa sitä kokeilla, on varmaan yksilöllistä, mikä kenellekin auttaa. Visibliniä tarjotaan kyllä lääkärissä hyvin usein, kannattaa vaatia tutkimuksia, jos vaivat ovat hankalia. Ei se aina ole ärtyvän suolen oireyhtymä, vaikka sitä hyvin usein diagnoosiksi tarjotaan.
tasapaino kirjoitti:
Mulla on vaan ärtynyt paksuoli, eikä siihen mikään ole auttanut. Vi-Siblinistä kieltäydyin vuosikausia ja käytin vastaavaa tuotetta, Psylliumia.
Sitten vuosi sitten iski oikein kunnollinen divertikuliitti. Muutaman päivän ajan tuli vain limaa ja saattoi seassa olla jokunen ulostenokarekin. Kipu oli melkoinen. Lopulta tuli vertakin pyttyyn ja oli mentävä päivystykseen.
Oikein kunnon lääkkeet sain ja paranihan se suoliparka. Hoitaja neuvoi kontrollikäynnillä käydessäni käyttämään Pegorionia heti, jos oireita ilmenee. No, sitähän ei kyllä viitsi syödä, kun on sitten maha ihan kuralla. Mutta otin lopulta kokeiluun sen Vi-Siblinin ja yli puoli vuotta olen sitä nyt käyttänyt. Ei ole ollut maha kuralla, ei ole nipistellyt eikä muitakaan kerrottuja oireita ole ilmennyt. Joka ikinen päivä otan 1 - 2 mittalusikallista veteen sekoitettuna ja juon todella reilusti vettä vielä seoksen peräänkin.
Toki liikuntakin auttaa, mutta syksyllä
Vähän jalostetumpi tuote joo, sokeria tai makeutusainetta tuikattu sekaan. :D Kuka helkkari tuonkin keksi..
monia monia kertoja vessassa juoksua päivässä ja joskus kauhea ummetus ei kivaa . nyt aloin syömään vi sobliliä 2 kauhaa aamuisin ja maha siis todella tyhjenee melkeen sanottuna kerralla . Mutta ei sitä vettä suunnattomiaa määriä tarvitse juoda ...