Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihi naapuri

Vierailija
26.08.2011 |

Asutaan kaupungin vuokratalojen rivitaloyhtiössä. Yhden asunnon takapihalla on valtava omenapuu täpötäynnä omenoita. Kysäisin sitten ihan nätisti, että voisinko hakea puusta piirakkaomenat. Naapurin rouva pahoitteli, että voi voi kun heillä on ollut tapana että hänen äitinsä tekee siitä puusta hillot koko suvulle! Siis just?! Tiedän että naapuri ei maksa asunnostaan yhtään sen enempää vuokraa kuin saman taloyhtiön vastaavissa asunnoissa asuvat, joten minusta ei ole liikaa vaadittu että hän antaisi yhden piirakan täytteeksi omenat! Voin toki hakea ne kaupastakin, ei se nyt siitä ole kiinni, mutta aika kummallista pihiyttä! Samoin taloyhtiön pihatalkoiden tarjoiluun ei kuulemma suostunut omenoita luovuttamaan, kertoi yksi naapuri...

Ja juu olen hiukan kateellinen siitä puusta. Tosin itse hukuttais tuollaiseen määrään omenia, ja varmaan kiertäisin taloyhtiössä ovelta ovelle kysymässä tarvitseeko joku omppuja... Puu ei kumminkaan ole heidän istuttamansa vaan ovat vain siitä onnekkaita että sattuivat muutama vuosi sitten muuttamaan asuntoon jonka takapihalla tuo kasvaa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen hauskempaa puuhaa ole kuin omenavarkaissa olo!!! voi vitsit miten hyviä ne on ja uskon että vielä maukkaampia piirakassa!

Lapsena harrastettiin sitä aina, mitä äkäsempi omistaja sitä parempi paikka :)

Vierailija
2/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaatte keväällä, lannoitatte, kastelette, tuette oksia, kun omenat kypsyvät jne. ja sitten naapuri ei anna teidän syödä omenoita vain siksi, että puu on takapihallaan? Vai naapuri yksin hoitaa puun ja pitää omenat?

Miten teillä on muuten, saako sinun pihastasi naapuri tulla keräämään kukat tai ottaa pihalleen puutarhakalusteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä oon sit todellinen av-mamma nyt kun tein elämäni ensimmäisen umpiprovon ja se meni vielä läpi! Ajatus tuli mieleeni kun katselin naapurin puuta ja mietin saataisko siitä piirakkaomenat (joo, saatiin). Ajattelin ihan kurillani testata av-porukkaa, meneekö näin idiootti ajatus läpi. Kukaan ei huudellut provoa, mikä yllätti, mutta joku kyllä heitti vastaprovon (se naapurin muka kirjoittama kommentti).

Jeps. AP toivottaa hyvää yötä ja poistuu.

Vierailija
4/44 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä oon sit todellinen av-mamma nyt kun tein elämäni ensimmäisen umpiprovon ja se meni vielä läpi! Ajatus tuli mieleeni kun katselin naapurin puuta ja mietin saataisko siitä piirakkaomenat (joo, saatiin). Ajattelin ihan kurillani testata av-porukkaa, meneekö näin idiootti ajatus läpi. Kukaan ei huudellut provoa, mikä yllätti, mutta joku kyllä heitti vastaprovon (se naapurin muka kirjoittama kommentti).

Jeps. AP toivottaa hyvää yötä ja poistuu.

Mailmassa on suakin hullumpia ihmisiä. Ei voi aina väittää kaikkea, tai oikeastaan mitään poroksi :)

Vierailija
5/44 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä oon sit todellinen av-mamma nyt kun tein elämäni ensimmäisen umpiprovon ja se meni vielä läpi! Ajatus tuli mieleeni kun katselin naapurin puuta ja mietin saataisko siitä piirakkaomenat (joo, saatiin). Ajattelin ihan kurillani testata av-porukkaa, meneekö näin idiootti ajatus läpi. Kukaan ei huudellut provoa, mikä yllätti, mutta joku kyllä heitti vastaprovon (se naapurin muka kirjoittama kommentti). Jeps. AP toivottaa hyvää yötä ja poistuu.

Mailmassa on suakin hullumpia ihmisiä. Ei voi aina väittää kaikkea, tai oikeastaan mitään poroksi :)

No kyllä mä silti poron väittäisin olevan poro. Vai oletko eri mieltä?

Heheh...

Vierailija
6/44 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa kyllä 60 euroa, mutta on tosi kiva.

Saat 3-4 eri lajia. Omenapuu pölyttää itse itsensä.

Perheomenpuusta saa satoa myös kesällä.

Vierailija
7/44 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa kyllä 60 euroa, mutta on tosi kiva. Saat 3-4 eri lajia. Omenapuu pölyttää itse itsensä. Perheomenpuusta saa satoa myös kesällä.

Meni jo... Luepas koko ketju.

Vierailija
8/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä moukkaista edes kuvitella että sinulla olisi jonkinasteinen oikeus omenoihin, naurettavaa!!

Vierailija
9/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se puu heidän on koska kasvaa niiden pihalla.Hyvä että sentään tekevät sadosta jotain,ymmärtäisin sinua jos antaisivat niiden mädäntyä maahan.

Voi myös olla että ottajia olisi enemmänkin jos yhdelle alkaisi niitä jakelemaan.

Vierailija
10/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen puu se on, ja kenellä on oikeus omeniin.

Vierailija
11/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista kuvitella, että he olisivat siitä velvollisia jakamaan kaiken maailman kerjäläisille omenoita. Taitaa olla pihi vähän joku muu kuin se naapuri...

Vierailija
12/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös nk. asuntopiha ja se mikä siinä pihalla (joka kuuluu muuten meidän asuntoon) kasvaa on tasan meidän eikä naapureiden.

Vierailija
13/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri seksielämä kuuluu meille. Nainen pitää kamalasti meteliä kun he rakastelevat. Kysyinkin, että eivätkö voisi olla hiljempaa. Hän vastasi, että miehellä on niin iso ja se tuntuu niin hyvälle.

Omalla miehelläni on pieni ja pyysinkin jos hänen miehensä voisi käydä meillä vaikka torstaisin kun mieheni on pelaamassa sulkapalloa.

Ei kuulemma käy.

Tuo on minusta kyllä silkkaa pihiyttä. Ei se siitä kuluisi.

Vierailija
14/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asutaan kaupungin vuokratalojen rivitaloyhtiössä."

Siis asutte kaikki kaupungin omistamassa talossa? Siinä tapauksessa omenat on kaupungin, ei asukkaan. Eli yhteisiä asukkaiden kesken.

Vierailija
15/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisesti omppuvarkaissa.

Vierailija
16/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi aivan hyvin antaa muutaman ompun naapurillekin. "Hillot koko suvulle", heh heh.

Vierailija
17/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asutte kaikki kaupungin omistamassa talossa? Siinä tapauksessa omenat on kaupungin, ei asukkaan. Eli yhteisiä asukkaiden kesken.

Ne omenat ovat sen, jonka hallinnassa asunto ja siihen kuuluva asuntopiha ovat. Tuolla sun perselogiikalla sen asukaan liesikin on yhteinen kaikkien asukkaiden kesken. Maksavat vuokraa, JOKA OIKEUTTAA HALLINNOIMAAN KYSEISTÄ ASUNTOA JA JOS SIIHEN ASUNTOON PIHA KUULUU, NIIN MYÖS PIHAA.

Vierailija
18/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kaikki ovat vuokralla näissä asunnoissa. Sen vielä jotenkin ymmärsin etteivät piirakkaomenoita jakele, mutta hei, taloyhtiön talkoisiinkaan ei irtoa??! Mitä muuta se on kuin pihiyttä!

Vierailija
19/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa yhdelle on "pakko" antaa muillekin. Jos taloyhtiössä esim. 15 asuntoa niin aika kasa omenoita niihin uppoaa jos jokaiselle alkaa jakaan...

Ja nuo omenat EIVÄT kuulu sinulle, on ihan sama asutteko kaupungin vuokra-asunnoissa vai missä, omenapuu on se kenen pihassa se on.

Samaan tapaan kun asuntoja rempataan usein eri tahtiin (vaihdetaan tapetteja, ostetaan uusi jääkaappi hajonneen tilalle jne.) ja naapurin asunto voi siksi olla "parempi" vaikka maksaa samaa vuokraa, mutta ei se ole mitenkään "epäreilua".

Se mitä ihmettelen, mikset ap itse istuta pihaasi omenapuuta? Muutamassa vuodessa alkaaa omenoita tulemaan, ja muutenkin pihaan voi laittaa vaikka marjapensaan tai pari, kasvattaa amppelimansikoita, raparperia, kirspikkapuun jne. jne.

Kadehtimisen sijasta voisit ITSE tehdä jotain.

Vierailija
20/44 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku ottaa esimerkiksi sitten vaikka saunan, niin saunallinen asunto on kalliimpi kuin saunaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä