Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 35 ja raskausmyrkytyksen oireet?

Vierailija
26.08.2011 |

mulla verenpaine 158/113, turvotukset +, päänsärkyä vähän, yli 1kg tullut painoa viikossa, leukkarit+, prot -. neuvola täti päätti että seurataan viikonlput yli??? millaisia oireita teillä ollut? miten toimittu??

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 32 alkoi verenpainen nousemaa 144/76 ja pissassa oli proteiinia +. Neuvolassa kävin sitten viikon päästä uudestaan rv 33 tarkastuskäynnillä, jolloin minulle annettiin taas viikon päähän rv 34 aika äitiyspolille silloin verenpaineet olleet 162/92 ja proteiini ++. Äippäpolilta jouduin osastolle vuodelepoon ja 4 makoilupäivän jälkeen minulle tehtiin kiireellinen sektio rv 34+4. Minulle ei määrätty verenpainelääkkeitä. Niin ja normaalisti verenpaineeni on pyörinyt 110/70 - 120/60 välillä. Oireina minulla ollut siis turvotus, näin "tähtiä", ylävatsan kipu, verenpaineen nousu..

raskausmyrkytyksen diagnoosiin nimittain kuuluu se. Eli jos ap:lla ei ole maanantainakaan proteiinia pissassa, voi hyvin olla etta hanen verenpaineensa nousu johtuu jostain muusta, esim. PIH (pregnancy induced hypertension, googlaa vaikka).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme