Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukia nettona käteen 1530-1700e. Miten tehdä kannattavaksi yhtälö mennä matalapalkkaisiin töihin? Muuta en saa

Vierailija
11.05.2026 |

890e vuokra helsingissä (Perusteilla on huomioitu yli 715e osuus myös perustoimeentulotuessa)
Perusosa 582e
Sähkölasku 45e
Kotivakuutus 11e

Noista tulee jo 1528e/kk, ja siinä ei ole vielä huomioitu mitään reseptilääkkeitä tai lääkäri/hammaslääkärikäyntejä. Helposti joinakin kuukausina saattaa kivuta 1700e nettoon. Ja töihin mennessä pitää huomioida se menetetty aika jolloin voisi työttömänä kerätä pulloja tms.
Ja sitten työmatkoihin menee tietty rahaa, ja ruokailuun siellä myös.

Miten mennä töihin niin että siinä olisi jotain järkeä? Pitkäaikaistyöttömyys takana. potentiaaliset työpaikat jotain 10-11e/h

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vaikka ihan siksi että saisi elämäänsä jotain muuta sisältöä kun tuon jankkaamisen palstalla. 

Vierailija
2/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä joka kuukausi ravaat lääkärissä ja hammaslääkärissä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin koulutus lukio ja viimeiset 20 vuotta olet ollut työtön, tiedetään.

Vierailija
4/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut kouluttautumista tai sellaista alaa, jossa voisit työkokemusta kartuttamalla päästä myöhemmin paremmin palkattuihin hommiin? Opiskella voi myös työn ohessa.

Vierailija
5/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa luki noin?

ap

Vierailija
6/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, hassua että tuo rapakunnossa oleva kuvittelee että kelpaisi palkkatöihin 🤣

Vierailija
7/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut kouluttautumista tai sellaista alaa, jossa voisit työkokemusta kartuttamalla päästä myöhemmin paremmin palkattuihin hommiin? Opiskella voi myös työn ohessa.

Olen hakenut, mutta pääsisin ainoastaan 10-11e/h "paskahommiin"

ap

Vierailija
8/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa pudottamalla tulot puoleen. Kyllä se työ alkaa sitten maistumaan.

Vierailija
9/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat vastaan edes matalapalkkaisen työn, sinulla on sen perusteella parempi mahdollisuus joskus edetä parempipalkkaisiin töihin esim. työpaikan sisäisen koulutuksen kautta, sen sijaan että cv:si näyttää tyhjää.

Vierailija
10/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos otat vastaan edes matalapalkkaisen työn, sinulla on sen perusteella parempi mahdollisuus joskus edetä parempipalkkaisiin töihin esim. työpaikan sisäisen koulutuksen kautta, sen sijaan että cv:si näyttää tyhjää.

Elämme 2020-lukua, emme 1960-luvua.
Maailma on muuttunut, eikä sitä noin vain edetä

Vierailija
11/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töihin mennessä pitää huomioida se menetetty aika jolloin voisi työttömänä kerätä pulloja tms.

En ota kantaa muuhun, mutta kuinka tolkuttomasti Suomessa oikein lojuu panttipulloja kaduilla ja ojissa kun niitä voi noin vain keräillä niin paljon, että sillä on mitään merkitystä tulojen kannalta? 

Vierailija
12/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuun mulla ei mene yhtään enempää kuin meni kotonakaan.

Alkuun tuli enemmän matka kustannuksia, mutta nykyään teen enemmän etänä töitä. Ja pari vuotta sitten nettopalkka oli 1700 ja nykyään 2400, kyllä mä koen kannattavaksi, eläkettäkin kertyy. Mun lääkkeet eivät mitenkään mahdottomia maksa.

Kyllä mä plussalle jään matkailunkin puolesta. Eikä Kela pyytele tiliotteita.

Vierailija
13/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo se, ettei tarvitse olla tilivelvollinen Kelalle on palkitsevaa.

Vierailija
14/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja töihin mennessä pitää huomioida se menetetty aika jolloin voisi työttömänä kerätä pulloja tms.

En ota kantaa muuhun, mutta kuinka tolkuttomasti Suomessa oikein lojuu panttipulloja kaduilla ja ojissa kun niitä voi noin vain keräillä niin paljon, että sillä on mitään merkitystä tulojen kannalta? 

Mietipäs nyt hetki järjellä; Miksi niitä yhtään kukaan keräisi, jos niillä ei olisi mitään merkitystä tulojen kannalta...

Vierailija
15/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut, mutta pääsisin ainoastaan 10-11e/h "paskahommiin"

ap

Saathan sä niin sanottua soviteltua työttömyysturvaa jos meet töihin missä palkka jää pieneksi eikä oo kokopäivätyö. Eli keikka- tai osa-aikatyö niin eikö se olis hyvä? 

Vierailija
16/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1100e nettotuet. Siitä maksan kaikki. Myös lääkkeet ja terveyshuollon laskut. Vuokra on 700e.

Vierailija
17/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen? Pitäisikö laiskalle vätykselle vielä maksaa palkkaa jostain? On kyllä uskomatonta,että elämäntapatyötön,täysin hyödytön yhteiskunnalle valittaa,että miksi menisi töihin,kun ei saa tarpeeksi palkkaa?!? Palkkaisitko edes itse itsesi? Hyvällä palkalla?

Vierailija
18/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim kesällä saan helposti kerättyä 50€/per viikko pulloja ja tölkkejä, eli 200€ kuussa ylimääräistä rahaa

Vierailija
19/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo se, ettei tarvitse olla tilivelvollinen Kelalle on palkitsevaa.

Ja stressata tili tyhjänä, että mikä päivä Kelarahat tulee. Palkkapäivän tietää tarkalleen. 

Vierailija
20/66 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua edes oteta töihin. Helsinkiläinen pitkäaikaistyötöntä. Muualta muuttavat otetaan helpommin töihin.

Vertailun vuoksi. Kolmio vuokra 875. Lapsilisät, elarit yhdestä lapsesta. Toinen saa toimeentulotukea. Itse töissä. 2200 palkka ja asumistuki töissä ollessa alle 300. Työttömänä 579. Perhekoko muuttuu yksi muuttaa omilleen ja me pienempään. Vuokra tulee olemaan 560-690 välillä.

Muuta stadista pois. Sielläkin perheellinen saa asumistukea matala palkka alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi