Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiwaa jäätelöauton myyjä oli myynyt lapselleni jäätelöitä76€edestä

Vierailija
10.11.2010 |

meidän 7v poika oli tyhjentänyt säästöporsaansa ja käynyt visiitillä jäätelöautolla.

Kuski oli tietty myynyt koko rahan edestä, minusta edesvastuutonta kuka nyt yli 400mk edestä jäätelöä ostaisi...

Pojan kanssa oli sovittu että ostaa vain vanhempien läsnä ollessa, nyt oli tehnyt tuhmuuksia..jäätelöauto aina klo 14 aikohin keskellä viikkoa

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aina 500 euroo lapsille kun jäätelöauto tulee ja kuski heittää mulle kossun.

Vierailija
62/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ette muuta niitä vielä ruotsin kruunuiksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kävi kerran kuukaudessa. Lapset, jopa 5v kävi joskus ostamassa sieltä 90e jätskiä. Luvalla kävi hakemassa koko meidän 10h perheelle

Vierailija
64/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meinasitte palauttaa elintarvikkeita?

Vierailija
65/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa myydä tuon ikäiselle. Voit käydä vaatimassa rahoja takaisin.

Vierailija
66/91 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen myyjän vika ole, se on varma. Ja kaupan saa kyllä purkaa, mutta tuote pitää palauttaa myös. Ei toimi niin että 7v ostaa itselleen esim tietokonepelin, vanhempi menee purkamaan kaupan ja peli jää lapselle. Eihän talous tuolla tavalla pyörisi.

ps. Nää on aina niin hauskoja foorumeja lukea. Tuntee vuorotelle myötähäpeää, vihaa ja suurta huvittuneisuutta. Kyllä ihminen on typerä eläin.

Vierailija
67/91 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myyjien homma rahankäytöstä lapsillenne puhua. Vaan teidän hommanne! Teidän työnne on kasvattaa lapsenne. Ei muiden.

Nyt vain ap keskustelemaan lapsen kanssa rahan käytöstä ja possu tästä lähin vaikka piiloon.

Vierailija
68/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime kesänä Jäätelöautolla töissä, ja kyllä se vaan on normaalia, että lapsetkin tulevat ostamaan todella suuria määriä kerralla. Mistä kuski voi tietää kenen lapselle on annettu lupa ostaa koko rahalla ja kenen lapselle ei. Monissa paikoissa Jäätelöauto on ainoa tapa saada jäätelöt kylmänä kotiin, kun kaupat on kaukana, joten sieltä ostetaan sitten kerralla enemmän. Ja koska lapset taitavat innostua Jäätelöautolla käynnistä enemmän kuin aikuiset, niin heidät usein lähetetään sinne. Eli ihan jokapäiväistä on. Ohjeena kyllä oli, että lapsille ei saa tyrkyttää, mutta jos lapsi itse pyytää kolme-neljä pakettia, niin kyllä ne myydään.

AP:lle vielä: Kotijäätelöllä on makutakuu, jonka turvin voit palauttaa jäätelöt ilman kummempia perusteluita ja vaihtaa ne toiseen tuotteeseen tai saada rahasi takaisin. Voit siis palauttaa jopa avatut paketit ensi kerralla Jäätelöautolle.

Vierailija
69/91 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellyt lapselta onko vanhempien lupaa ym. Ehkä se lapsi valehteli sille myyjälle kirkkain silmin, että lupa on. Pitääkö sen myyjän alkaa soitella vanhemmille tai ajella jopa sen lapsen kanssa kotiovelle kysymään? Paljollako sille lapselle voi myydä, millä summalla tai montako pakettia? Tai ollako myymättä kokonaan? Sitten raivostuneet mammat rynnis jäätelöautolle valittamaan että lapselle ei myydä vaikka lupa on.

Hankala kysymys ja tilanne, en mä kokonaan syytä sen myyjänkään niskaan sysäis.

No, lapset tekee tyhmyyksiä ja niiden avulla opitaan asioita.

Vierailija
70/91 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa että pitäisi itse lapsensa kasvattaa.

Vierailija
71/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se osti pitkäksi aikaa säästöön. Jäätelö säilyy kyllä. Nyt ei tarvi ostaa tyyliin puoleen vuoteen jäätelöä, eli säästää tulevat puolen vuoden ostokset. 

Ei ole väliä ostaako yhdellä kerralla 75 eurolla... Vai 18 € + 18 € + 18 € + 18 € erissä pidemmällä välillä. 

Jos osaa pitää kiintiön, eikä syö kaikkia kerralla, niin ihan hyvä diili. 

Vierailija
72/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLI 

Vierailija
73/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt enemmänkin vanhemman vika tai ongelma kuin kenenkään muun. Jäätelöauto on kallis. Itsekin olen ostanut esim 50€:llä eikä edes paljon saa. Joten ihan hyvin joku voi laittaa lapsen hakemaan tuolla summalla jäätelöitä kuukaudeksi kotiin. Nykyvanhemmat syyttävät kaikesta yhteiskuntaa.. Nainen 47

Vierailija
74/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt enemmänkin vanhemman vika tai ongelma kuin kenenkään muun. Jäätelöauto on kallis. Itsekin olen ostanut esim 50€:llä eikä edes paljon saa. Joten ihan hyvin joku voi laittaa lapsen hakemaan tuolla summalla jäätelöitä kuukaudeksi kotiin. Nykyvanhemmat syyttävät kaikesta yhteiskuntaa.. Nainen 47

Ketju on vuodelta 2010. 

Vierailija
75/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin äitinsä, joka edelleen laskee eurot markkoina :O

ja vieläpä väärin.

76 euroa kun ei ole kuin 302,99 (vuoden 2001) markkaa.

Vierailija
76/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai myyjä myy, jos asiakkalla on rahaa millä maksaa. Jäätelöauton hinnoilla tuo ei edes tarkoita mitään jättimäisiä määriä. Moni varmasti ostaa saman verran.

Vierailija
77/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisen olet sitten kasvattanut lapsestasi.

ei se silti mikään ihme ole, ettei lapsi ymmärrä eurojen arvoa, kun kotona puhutaan vielä markoista.

78/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes paljon. Ne on niin kalliita että helposti menee satanen kerralla kun jäätelöauto tulee. Näin ainakin meillä. 

Olen pitkälti siirtynyt Lidlin jäätelöihin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
79/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se osti pitkäksi aikaa säästöön. Jäätelö säilyy kyllä. Nyt ei tarvi ostaa tyyliin puoleen vuoteen jäätelöä, eli säästää tulevat puolen vuoden ostokset. 

Ei ole väliä ostaako yhdellä kerralla 75 eurolla... Vai 18 € + 18 € + 18 € + 18 € erissä pidemmällä välillä. 

Jos osaa pitää kiintiön, eikä syö kaikkia kerralla, niin ihan hyvä diili. 

Hah ne menee viikossa.

Vierailija
80/91 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai omilla rahoillaan saa tehdä mitä haluaa.

Eri asia, jos lapsi olisi varastanut rahat tai jäätelöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan