Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiwaa jäätelöauton myyjä oli myynyt lapselleni jäätelöitä76€edestä

Vierailija
10.11.2010 |

meidän 7v poika oli tyhjentänyt säästöporsaansa ja käynyt visiitillä jäätelöautolla.

Kuski oli tietty myynyt koko rahan edestä, minusta edesvastuutonta kuka nyt yli 400mk edestä jäätelöä ostaisi...

Pojan kanssa oli sovittu että ostaa vain vanhempien läsnä ollessa, nyt oli tehnyt tuhmuuksia..jäätelöauto aina klo 14 aikohin keskellä viikkoa

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 7v poika oli tyhjentänyt säästöporsaansa ja käynyt visiitillä jäätelöautolla.

Kuski oli tietty myynyt koko rahan edestä, minusta edesvastuutonta kuka nyt yli 400mk edestä jäätelöä ostaisi...

Pojan kanssa oli sovittu että ostaa vain vanhempien läsnä ollessa, nyt oli tehnyt tuhmuuksia..jäätelöauto aina klo 14 aikohin keskellä viikkoa

nähtävästi et edes tiedä mikä vuosi on, kun edelleen lasket asiat markoissa. Summa näkyy suuremmalta, mutta lasketko kaikki muutkin markoissa, esim palkat, sähkölaskut jne ja mietit ettei 10 v ole mikään noussut.

Tee palvelus itsellesi ja ympäristölle ja siirry tähän vuosisataan pois sieltä nahan ja kalan maksuajoilta.

Miten on mahdollista että lapsi voi tyhjentää säästöpossunsa, eli lapsi on tehnyt tätä ennenkin ja vanhemmat ovat olleet niin pimeitä ettei tajua possua välillä tyhjentää. Onko pojalla selvä käsitys mitä saa käyttää ?

Meillä meni viimeksi jäätelöautolla 50 euroa rahaa ja ei kukaan mitään asioita siellä kyseenalaista, kyllä myyjä myy mitä toinen haluaa ostaa.

Jos asustat edelleen ristiajalla et voi kuvitella että poikasi käyttää rahaa kuin ennen hänen syntymää vaan on ihan tässä päivässä.

Älä vaan ota yhteyttä jäätelöautoon ja tee itseäsi naurettavaksi. Kun kaikki av-mammat täällä jo sulle nauraa.

Vierailija
22/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin todellakin kuvitella, että oma poikani tekisi tuollaisen erheen. Lapsi se kuitenkin on, eikä 7v. nyt ihan aina kaikkea ymmärrä ja erehdyksiä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut pojan oma säästöpossu? Mä olen sitä mieltä, että poika pitäköön jäätelönsä ja syököön ne ajan kanssa. Omia rahojaan on tyhmyyksissään tuhlannut. En mä myyjää lähtis syyttelemään.

Poika on tuhlannut ne säästönsä ja ostanut, vaikka on kielletty, joten jonkin asteen rangaistus lienee paikallaan.

Mustakin tuossa on kuitenkin jotain söpöä. Pojalla taisi haluttaa jäätelöä :)

Vierailija
24/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos 7 vuotias tulee jäätelöautolle, niin kyllä jos minä olisin myyjä niin vähän toppuuttelisin, ja varmistelisin esim onko vanhempien lupa jne. Tosi suuri summa, eikö esim 10 eurolla ois riittänyt.

Toki jos poika on sanonut että juhlat kotona ja vanhemmat käski ostaa niin sit möisin.

Vierailija
25/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuttia mene ostamaan! Se siinä tarkoitus onkin, ostetaan enempi kerralla.

Millainen vanhempi oikein jättää lapsensa ulottuville noin paljon rahaa, jos tietää, että lapsi ei osaa käyttää rahaa???? SE tässä on se ongelma, ei jäätelöauton myyjä, joka oletti, että lapsi tulee kodista, jossa harrastetaan lasten kasvatusta...

Onhan ihmisillä nykyään pakastimet, jonne mahtuu vaikka miten paljon. Ei minusta mitenkään ihmeellistä jos joku ostaa paljon jäätelöä paikasta josta yleensä ihmisillä on tapana ostaa, ööh, paljon jäätelöä.

Vierailija
26/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suuri summa, eikö esim 10 eurolla ois riittänyt.

Vierailija
27/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos 7 vuotias tulee jäätelöautolle, niin kyllä jos minä olisin myyjä niin vähän toppuuttelisin, ja varmistelisin esim onko vanhempien lupa jne. Tosi suuri summa, eikö esim 10 eurolla ois riittänyt.

Toki jos poika on sanonut että juhlat kotona ja vanhemmat käski ostaa niin sit möisin.

Millä summalla et enää myisi 7- vuotiaalle? Millä varmistaisit lapsen iän, entä sen, onko hänellä lupa ostaa?

Miten perustelisit sen, että kieltäydyt myymästä, jos kiukkuinen vanhempi ottaisi sinuun yhteyttä myöhemmin?

"Tarjouksessa tänään: Supersekoitus, 32euroa, k18 " :D:D:D

Vierailija
28/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuten kaupan purku tulee kyseeseen. Vilkaiskaapa esim. www.kuluttajavirasto.fi ja sinne tulleita esimerkkitapauksia. Alaikäisten ja jopa 17-vuotiaiden tekemiä kauppoja esim. kuntosalisopimuksia on purettu saatikka sitten 7-vuotiaan yli 70 euron ostokset. Kyllä se vaan nyt on niin, että jos 7-vuotias tulee jäätelöautolle, niin 20 euroakin on iso raha. Ilman aikuista en myisi kalliimpia ostoksia enkä ihan ymmärrä, miten se 7-vuotias sai kaikki jätskinsä roudattua kotiin...

Eri asia sitten on taas nämä "mitä 7-vuotias teki yksin kotona"-vinkujat. Yläkoulun opettajana näen päivittäin äärimmäisen uusavuttomia koululaisia, jotka eivät osaa tehdä mitään päätöksiä ilman opastusta ja ohjausta. Se on surullista. En suosittele sitä, että 7-vuotias on yksin kotona pitkiä aikoja, mutta jos tämän ikäinen lapsi ei ole hetkeäkään poissa aikuisen valvovien silmien alta (esim. kavereiden kanssa pihalla, koulumatkalla, harrastuksissa jne.), ei hänestä voi kovin omatoimista ja pärjäävää tulla. Olettaisin, että vaikka tuo 7-vuotias ei olisi ollut yksin kotona, olisi hän silti keksinyt keinon mennä sinne jätskiautolle (sanoo menevänsä kaverille tms). On ihan terveellistäkin, että koululainen kokeilee rajojaan ja löytää ne.

Vierailija
29/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi olla kommentoimatta; kuka vielä laskee MARKOISSA ?!! =)

Vierailija
30/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myyjänä ihmettelisin jos joku napero tulee 70 euroa kolikoita kourassaan ja haluaa koko rahalla jäätelöä! No meitä on moneen junaan, itse en anna edes seteleinä tuollaista rahaa lapselle.

Kuinka moni oikeesti antaa 7 vuotiaalle noin paljon rahaa ja käskee kipaista yksin jäätelöautolle?????

Kyllä on taas uusrikkaita kermaperseitä kun annetaan ymmärtää että tuollainen raha on ihan ok laittaa jäätelöön ja sitten hetken päästä ruikutetaan kun on visat täynnä ja rahat loppu..

Vierailija
31/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuttia mene ostamaan! Se siinä tarkoitus onkin, ostetaan enempi kerralla.

Millainen vanhempi oikein jättää lapsensa ulottuville noin paljon rahaa, jos tietää, että lapsi ei osaa käyttää rahaa???? SE tässä on se ongelma, ei jäätelöauton myyjä, joka oletti, että lapsi tulee kodista, jossa harrastetaan lasten kasvatusta...

Onhan ihmisillä nykyään pakastimet, jonne mahtuu vaikka miten paljon. Ei minusta mitenkään ihmeellistä jos joku ostaa paljon jäätelöä paikasta josta yleensä ihmisillä on tapana ostaa, ööh, paljon jäätelöä.

En jaksa edes selittää miksi olet idiootti. oot varmaa lapseton ku oot noin tyhmä ja ihan hyvä niin!

Vierailija
32/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkisin itse asiakkaana 7v:n ostavan seitsemälläkympillä jotain, niin puuttuisin asiaan. Haluaisin myös myyjän puuttuvan.

Ja jäätelöauton käyttäjät, miettikää menisittekö Prismaan ostamaan kymmenillä euroilla jää-te-lö-ä! Minusta niiden halvinkin pakkaus on aikamoista kohtuuttomuutta. Toki pitkällä ajalla kuluu, mutta ilman tuota autoa ei niin paljon rahaa jäätelöön kuluisi.

Onpa muuten monella ollut tänään huono päivä, ja vielä pitäisi monta arkipäivää jaksaa. Virkistykää.

Vierailija
33/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan saa purkaa. Siihen on selvä oikeus; lapsella on oikeus tehdä ikäänsä ja kehitystasoonsa nähden sopivia sopimuksia, mutta tuo ei sellainen ole.

Tuo ei ole sellainen oikeustoimi, johon lapsella voisi olla oikeus.

Se olisi myös jäätelöauton myyjän tullut ymmärtää, ja sitä voidaan häneltä edellyttää.

Myyjä on ryhtynyt kauppaan, jossa hänen on täytynyt ymmärtää, että toisella osapuolella ei ole oikeutta tehdä sellaista kauppaa, joten kauppias joutuu itse vastaamaan kaikesta vahingosta, jota kaupasta aiheutuu, eli palauttamaan rahat esimerkiksi 10 euroa ylittävältä osalta. Jos lapsi ei ole säilyttänyt jäätelöitä oikein, vahinko jää kauppiaalle.

Kauppiaan toimintaan saattaa sopia joku rikosnimikekin, hyväksikäyttöä moraalisesti se selvästi on.

minun mielestäni. Tuo summa on vielä sen verran pieni että moisen voi tehdä.

Jollekin perheelle tuo voi olla suuri summa, jollekin toiselle taas ei.

Ei mene kaupan purku läpi.

Vierailija
34/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kysyä minkälainen tolvana antaa lapselle 70 euroa rahaa ja lähettää yksinään ostoksille?? Ei paljon vissiin järki päätä pakota!

Ja tosiaan tuo että jos lapsella on yli 70 euroa KOLIKOITA ja on yksinään liikenteessä, niin kyllä saa olla tyhmä jos sivuuttaa asian toteamalla että tuo on normaalia.

Tämä on hyvä esimerkki palstan tyhmyydestä.

Vierailija
35/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat olivat oletettavasti kolikoina. Jos aikuinen lähettäisi lapsen ostamaan noin suuria ostoksia, niin tuskin laittaisi isoa kasaa kolikoita mukaan, vaan seteleitä.

Vierailija
36/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 eurolla!!

Meillä menee aina vähintään 80-100 euroa yhdellä jäätelöauto kerralla, Kaikki saavat valita itselleen yhden paketin ja pari yhteistä vielä tarjottavaksi esim lasten kavereille.

Tuo oli siis ihan normi summa mikä yleensä perheillä, ainakin täälläpäin, menee jäätelöautolla, ei todellakaan huomattavan suuri summa!

Vierailija
37/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin kysyä minkälainen tolvana antaa lapselle 70 euroa rahaa ja lähettää yksinään ostoksille?? Ei paljon vissiin järki päätä pakota!

Ja tosiaan tuo että jos lapsella on yli 70 euroa KOLIKOITA ja on yksinään liikenteessä, niin kyllä saa olla tyhmä jos sivuuttaa asian toteamalla että tuo on normaalia.

Missä sanottiin että lapsi osti KOLIKOILLA? Ja sen muutaman kerran kun olen käynyt Jäätelöautolla, olen huomannut että varsinkin ne valmiit sekoituspakkaukset ovat kalliita, kolmisenkymppiä per pussi. Joten joku ostaa vaikka synttäreille sen pari pussia, niin hintaa tulee noin 70 euroa...

Miettikää oikeasti mikä haloo olisi noussut, jos AV-mamman kullannuppu olisi LÄHETETTY ostamaan ko. jäätelöt ja kuski olisi kieltäytynyt myymästä...

Vierailija
38/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 eurolla!!

Meillä menee aina vähintään 80-100 euroa yhdellä jäätelöauto kerralla, Kaikki saavat valita itselleen yhden paketin ja pari yhteistä vielä tarjottavaksi esim lasten kavereille.

Tuo oli siis ihan normi summa mikä yleensä perheillä, ainakin täälläpäin, menee jäätelöautolla, ei todellakaan huomattavan suuri summa!

ja käsket mennä ostamaan jäätelöä?

Vierailija
39/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esite kotiin ja ei siinä oikeesti ole mitään 5-6 euron paketteja. Ne kaikki on tyyliin 36 tuuttia, tms eli isoa. Jos ostaa pari, kolme pakettia, helposti tulee joku 70e täyteen. Tulee mieleen viisaus, että mitä eroa on koululla ja kodilla? Koulu opettaa, koti kasvattaa. Moni vanhempi ei ihan taatusti tajua, mitä eroa noilla kahdella on! Sen on taas tämänkin ketjun kommenteista huomannut...

Vierailija
40/91 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanottiin että lapsi osti KOLIKOILLA? Ja sen muutaman kerran kun olen käynyt Jäätelöautolla, olen huomannut että varsinkin ne valmiit sekoituspakkaukset ovat kalliita, kolmisenkymppiä per pussi. Joten joku ostaa vaikka synttäreille sen pari pussia, niin hintaa tulee noin 70 euroa...

Miettikää oikeasti mikä haloo olisi noussut, jos AV-mamman kullannuppu olisi LÄHETETTY ostamaan ko. jäätelöt ja kuski olisi kieltäytynyt myymästä...

possussa on kolikoita!! Ja edelleenkin ihmettelen kuka antaa lapselleen tuollaisen summan rahaa ja lähettää yksinään ostoksille? Mulla ei mene jakeluun että se vois jonkun mielestä olla normaalia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän