Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun karppaajia alkaa olla jo aika paljon

Vierailija
26.08.2011 |

niin ihmettelen ettei missään sitä kuitenkaan ole otettu huomioon. Esim sämpylän sijasta vaikka samat leikkeleet lautasella, tai kahvipullan kanssa muutama pala tummaa suklaata.

Siis vaikka jossain kokousten tai koulutusten kahvitauoilla.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en syö niiden kanssa lounasta, jos ei ole pakko. Olen poistanut vaahtoajat fb-listoilta ja jos joku edes yrittää narista jossain palaverissa jostain 70 % suklaasta, mä mulkaisen ne hiljaiseksi.

Tämä oikeasti jo vaikuttaa siihen mitä tilaamme ja mistä. Jos palaveriin pälähtää 3 ylipainoista karppaajaa nillittämään tarjoiluista, on erittäin epätodennäköistä, että jaksan olla kiinnostunut heidän asioistaa tai tuotteistaan!

Olen ihannepainoinen ja se on vaatinut vaivaa. Olen kuitenkin sen verran fiksu, että en koskaan ole töissä vaahdonnut laihduttamisprojekteistani tai henkilökohtaisista valinnoistani ruuan suhteen.

Vierailija
22/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakiintunut. Karppaus katsotaan muodiksi ja, anteeksi, hieman hörhöilyksi. Jos se on yhtä voimissaan 10 vuoden kuluttua, tulee se näkymään myös keittiökulttuurissa.

Kasvisruokavalion tarjoaminen on myös helppoa. Karppaamisesta ei ole tietoa kuin sen harrastajilla, ja heidänkin täytyy lukea kirjoja jotta tekevät sen oikein.

Turha rinnastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen alkaa olla jo uskonto. Ihan käsittämätöntä tuputtamista ja omien etujen vaatimista.

En itse karppaa, eikä ole tarvettakaan, kun bmi on 20-21, mutta en kyllä ikinä syö työpaikalla tarjottuja pullakahveja. Ensinnäkään en juo kahvia ja toisekseen en tykkää makeista. Jos sämpylää tai hedelmiä tarjotaan, niin otan kyllä. 90% tarjottavista on kuitenkin makeita, mutta kuitenkaan mieleeni ei ole tullut vaatia tarjoiluja muutettavaksi. Mulla on omat tummat suklaat ja pähkinät mukana, joista voin sitten omassa rauhassa ilman numeroa ottaa mieleiseni herkun.

Ihan vain yksityiskohtana: Mun työpaikalla karppaa yksi ja muille (paitsi minulle) maistuu pullakahvit, joten eipä kannata vaihtaa systeemejä.

Vierailija
24/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laihdutusruokavaliolla voi kai itse ostaa suklaansa?

vaan elämäntapaa.

En tiennyt että se on enemmän kuin laihduttamista. Liittyykö siihen muita rituaaleja? Jäsenlaulua?

Vierailija
25/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoussärvintä lienee jos tarjolle laittaa röökiä ja vettä.

:D

Vierailija
26/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajilla on keskenään sellainen salaliitto, pikkuhiljaa valtaavat koko maapallon ja tiputavat meidät sekasyöjät pannukakun reunalta pimeään avaruuteen.

Vierailija
27/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajilla on keskenään sellainen salaliitto, pikkuhiljaa valtaavat koko maapallon ja tiputavat meidät sekasyöjät pannukakun reunalta pimeään avaruuteen.

pannukakku on sit täysmaidosta? Tulee muuten sanomista.

Vierailija
28/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. läskien vaahtoaminen fesessä

2. läskien vaahtoaminen kun heitä tapaa

3. läskien vaahtoaminen aina kun kilometrin säteellä on ruokaa tai varsinkin kun syödään

4. laihojen ystävien aivopesu

ja VITUNMOINEN NIRSOILU. Mun lapsen kummitäti karppaa ja kohteliaisuus syistä kutsun heidät kerran pari vuodessa syömään. Ennen karppausta kutsuin heidät kuutisen kertaa vuodessa kylään, nyt en jaksa miettiä sata kertaa mitä Rouvalle laitetaan ja sitä intopiukeeta rasvan ylistämistä ja karppauksen analysoimista.

Vierailija
29/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmävati luulis olevan iisi ratkaisu :)

yhtä iisi (ja terveellinen) olisi laittaa vadillinen sokeripaloja.

Vierailija
30/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmävati luulis olevan iisi ratkaisu :)

yhtä iisi (ja terveellinen) olisi laittaa vadillinen sokeripaloja.

Tyhjät rummut kumisevat eniten..

Vierailija
31/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä nyt karppaillut hieman yli vuoden. Painoa lähtenyt mukavasti, mutta ei mennä nyt siihen.

Töissä kahvipaussilla tai jossain palaverissa otan mielelläni pelkän mustan kahvin. Jos on tarjolla jotain känttyä, muut saavat siitä syödä, minun ei tarvitse. Minua ei myöskään tarvitse huomioida tässä mitenkään, juon vain sen mustan kahvin.

Eniten ärsyttää (pidän sen tyynesti sisälläni) muiden nostama meteli siitä, kun ei pulla kelpaa tuolle Karppaajalle. Muut ottavat siitä ongelman, en minä.

Sama illanvietoissa. He jotka ottavat alkoholia, nostavat hirveän haloon mun alkoholittomasta linjastani ja tyrkyttävät mullekin, vaikka siinä ihan tyytyväisenä hörpin vichyä.

Miksi? Miksi se on joillekin ongelma, jos olen onnellinen ja tyytyväinen vähillä hiilareilla ja ilman alkoholia? Röyhkeimmät jopa annostelevat mulle kakkua lautaselle ja työntävät nenän eteen. En ole koskaan enkä missään julistanut tätä hienoa tapaa elää. Jos joku on kysynyt, olen vastannut kysymykseen, mutta en ole alkanut pitämään mitään luentoa asiasta.

Kell' onni on, sen onnen kätkeköön.

Vierailija
32/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. läskien vaahtoaminen aina kun kilometrin säteellä on ruokaa tai varsinkin kun syödään

ja VITUNMOINEN NIRSOILU.

Täysin samoin käyttäyvät ei-vähähiilarisestikin syövät, sinä vaan et tyhmyyksissäsi ilmeisesti vaan tajua tai huomaa sitä.

Mitä nirsoilua on välttää tiettyjen ruoka-aineiden syömistä. Syötkö sinä kylässä jotain inhokkiruokaasi pelkästä kohteliaisuudesta tarjoajaa kohtaan?

Itse olen elänyt vähähiilarisella ruokavaliolla vuodesta 2004, enkä vaahtoa läskeistä sen enempää facessa kuin naamatustenkaan kenenkään kanssa. Mua ei voisi vitunkaan vertaa kiinnostaa mitä ja miten muut syövät, huonosti syöminen on heidän oma valintansa ja henkilökohtainen helvettinsä. En myökään koe ongelmakseni valittaa kasvisyönnistä tai muista erikoisista ruokailutavoista. Edelliseen virkkeeseen viitaten, en myöskään yritä aivopestä kavereita/tuttuja/ketään.

Vielä kun nämä "normaalisti" syövät pitäisivät turpansa kiinni, eivätkä olisi jatkuvasti vinkumassa mun ruokavaliosta ja syömisistäni.

Vierailija
33/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereiseen huoneeseen kahvittelun ajaksi. Luulisin että unohtuisin pullukoiden syömiset sen siunaamalla hetkellä, kun Kaikkivaltias olisi äänessä viereisessä huoneessa.

Vierailija
34/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VITUNMOINEN NIRSOILU.

Täysin samoin käyttäyvät ei-vähähiilarisestikin syövät, sinä vaan et tyhmyyksissäsi ilmeisesti vaan tajua tai huomaa sitä.

Mitä nirsoilua on välttää tiettyjen ruoka-aineiden syömistä. Syötkö sinä kylässä jotain inhokkiruokaasi pelkästä kohteliaisuudesta tarjoajaa kohtaan?

Itse olen elänyt vähähiilarisella ruokavaliolla vuodesta 2004, enkä vaahtoa läskeistä sen enempää facessa kuin naamatustenkaan kenenkään kanssa. Mua ei voisi vitunkaan vertaa kiinnostaa mitä ja miten muut syövät, huonosti syöminen on heidän oma valintansa ja henkilökohtainen helvettinsä. En myökään koe ongelmakseni valittaa kasvisyönnistä tai muista erikoisista ruokailutavoista. Edelliseen virkkeeseen viitaten, en myöskään yritä aivopestä kavereita/tuttuja/ketään.

Vielä kun nämä "normaalisti" syövät pitäisivät turpansa kiinni, eivätkä olisi jatkuvasti vinkumassa mun ruokavaliosta ja syömisistäni.

kaikkea. Ei tarvitse inistä kyläpaikassa tarjoiluista.

Vierailija
35/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Tosin en inhoa mitään ruokaa, sellainen on minusta lapsellista.

Vierailija
36/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ihmiset ajattelevat että karppaaminen on vain vapaaehtoinen ruokavalio, eikä karppaaja saa vatsaa kipeäksi jos jonain päivänä syökin enemmän hiilareita

-hedelmävati yms. tulee helposti paljon kaliimmaksi kuin sämpylätarjoilu

Vierailija
37/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvissyöntiä on turha verrata keskenään. Kasvissyönti on usein eettinen valinta, karppaus tuskin on.

Vierailija
38/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei karppaa, tulee juuri tällaista tekstiä huonosti syömisestä ja helveteistä. Ihan kuin monet karppaajat eivät tajuaisi sitä etät joillekin hiilarit eivät ole ongelma ja että joku voi olla terve ja hyvinvoiva ilman paino-ongelmia vaikka ruokavaliossa onkin leipää, pastaa ja perunaa.

Mua ei voisi vitunkaan vertaa kiinnostaa mitä ja miten muut syövät, huonosti syöminen on heidän oma valintansa ja henkilökohtainen helvettinsä.

Vierailija
39/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa lihapullia? Ei kai se yksi lihapulla haitaa?? Miksi ei voi syödä edes yhtä lihapullaa, kun niitä on varta vasten tehty tarjottaviksi? Ei nyt yksi lihapulla kasvisruokavaliota kaada.

On muuten todella ärsyttävää kuunnella kasvissyöjien nillitystä eläinten oikeuksista ja eettisestä syömisestä. Pitäisivät ruokavalionsa omassa tiedossa, eivätkä julistaisi sitä ympäri kyliä.

Vierailija
40/52 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karppaus ei tietääkseni ole EETTINEN valinta, toisin kuin (usein) kasvissyönti. Usein ihmiset kunnioittavat helpommin eettisistä syistä tehtyjä valintoja kuin muista syistä

-yksikään mun kasvissyöjätuttu ei tuputa omaa näkemystään, tosin kyllä keskustelevat lihantuotannon epäkohdista JOS aihe on muutenkin puheena

-kyllä monet niitä lihapullia edelleen tyrkyttävät

-sekasyöjä

vaikkapa lihapullia? Ei kai se yksi lihapulla haitaa?? Miksi ei voi syödä edes yhtä lihapullaa, kun niitä on varta vasten tehty tarjottaviksi? Ei nyt yksi lihapulla kasvisruokavaliota kaada.

On muuten todella ärsyttävää kuunnella kasvissyöjien nillitystä eläinten oikeuksista ja eettisestä syömisestä. Pitäisivät ruokavalionsa omassa tiedossa, eivätkä julistaisi sitä ympäri kyliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme