Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan vanhempiemme ikäluokkaa (-45 jälk. syntyneet) koska

Vierailija
25.08.2011 |

*ovat saaneet kaikki tarjottimella, eivät ole joutuneet kokemaan sotaa

*työpaikkoja on ollut kaikille työhön vähänkin kykeneville riittävästi (myös niitä lapiohommia joita ei nykyään ole). Suomen talouskehitys on ollut jatkuvasti noususuhdanteista josta seuraa se, että

*Inflaatio on syönyt asuntolainat, asuntovarallisuus on kehittynyt huimasti.

*eläkkeet huippuluokkaa verrattuna meihin 70-luvulla syntyneisiin, jotka maksamme todellisuudessa ne eläkkeet.

Summasummarum: Mikä onkaan se pullamössösukupolvi?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta sinä olet yksi oksennettu pullamössö ihan sillä perusteella, ettet tiedä yhtään mitään. Ei se sukupolvi todellakaan ole saanut kaikkea. Oot ihan tyhjäntoimittaja pelle.

Tässäpä korkean tason asian tuntia lausunto.

Vierailija
102/105 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan inflaatio kova, mutta oletteko kuulleet, minkälaisia korkoja lainoissa aikoinaan oli, 10% oli pieni korko ennen. Eihän ne pankit hyväntekeväisyyttä tehneet silloinkaan. Äitini kertoi, että 70-luvulla heillä meni kokonaan isäni palkka asuntolainaan, ja me elimme työmatkojen päivärahoilla. Äiti oli kotona. Meillä on nykyään aivan toinen elintaso, ja vanhempani olivat akateemisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että se on aivan aitokaan, mutta eikö se ole jotenkin ihan tutkittukin että nykyiset nuoret aikuiset eivät (keskimäärin) tule koskaan saavuttamaan vanhempiensa elintasoa?

Mä en siis ole sen paremmin nuori aikuinen kuin suuria ikäluokkiakaan, vaan nelikymppinen. Vanhempieni lailla olen akateeminen, ja toisin kuin he, aloitin työurani hyvin nuorena, mutta itsekään en pidä todennäköisenä että yltäisin heidän elintasoonsa.

Vierailija
104/105 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että se on aivan aitokaan, mutta eikö se ole jotenkin ihan tutkittukin että nykyiset nuoret aikuiset eivät (keskimäärin) tule koskaan saavuttamaan vanhempiensa elintasoa?

Mä en siis ole sen paremmin nuori aikuinen kuin suuria ikäluokkiakaan, vaan nelikymppinen. Vanhempieni lailla olen akateeminen, ja toisin kuin he, aloitin työurani hyvin nuorena, mutta itsekään en pidä todennäköisenä että yltäisin heidän elintasoonsa.

Oikeastihan elintaso on jatkuvasti noussut, ja nykyisillä nuorilla perheillä on korkeampi elintaso, kuin millään aikaisemmalla sukupolvella. Ei ole mitään syytä olettaa, etteikö niin olisi nykyisten nuorten ollessa vanhoja.

Vierailija
105/105 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut esikoista päiväkotiin, jos itse oli vauvan kanssa kotona! Tosin 70-luvulla päivähoidossa oli alle 35% lapsista, joten ainakin naiset tekivät ahkerammin töitä kotona kuin nykyäidit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi