Inhoan vanhempiemme ikäluokkaa (-45 jälk. syntyneet) koska
*ovat saaneet kaikki tarjottimella, eivät ole joutuneet kokemaan sotaa
*työpaikkoja on ollut kaikille työhön vähänkin kykeneville riittävästi (myös niitä lapiohommia joita ei nykyään ole). Suomen talouskehitys on ollut jatkuvasti noususuhdanteista josta seuraa se, että
*Inflaatio on syönyt asuntolainat, asuntovarallisuus on kehittynyt huimasti.
*eläkkeet huippuluokkaa verrattuna meihin 70-luvulla syntyneisiin, jotka maksamme todellisuudessa ne eläkkeet.
Summasummarum: Mikä onkaan se pullamössösukupolvi?
Kommentit (105)
on kirjoittanut just tästä asiaa kirjassaan Ahne sukupolvi.
joka toistuu täällä.. Olen nähnyt tämän saman tarinan täällä ainakin 2 kertaa aiemmin ja ihan on sama itku koko ajan että rahaa ei saa tarpeeksi toisilta.
joka toistuu täällä.. Olen nähnyt tämän saman tarinan täällä ainakin 2 kertaa aiemmin ja ihan on sama itku koko ajan että rahaa ei saa tarpeeksi toisilta.
Suuret ikäluokat syövät yhä nuorempien pöydästä.
Ei ole mikään sattuma, että vaatimus hoitotakuusta tuli juuri nyt kun suuret ikäluokat eläköityivät ja alkavat tarvitsemaan lääkäriä ja hoitoja.
nyt voitkin alkaa miettiä, että onko mukavampaa kuunnella niiden tarinoita vai käydä hoitamassa hautaa
nyt voitkin alkaa miettiä, että onko mukavampaa kuunnella niiden tarinoita vai käydä hoitamassa hautaa
Nykyvanhukset elävät lähes yhdeksänkymppisiksi ja jopa yli keskimäärin.
*ovat saaneet kaikki tarjottimella, eivät ole joutuneet kokemaan sotaa
*työpaikkoja on ollut kaikille työhön vähänkin kykeneville riittävästi (myös niitä lapiohommia joita ei nykyään ole). Suomen talouskehitys on ollut jatkuvasti noususuhdanteista josta seuraa se, että
*Inflaatio on syönyt asuntolainat, asuntovarallisuus on kehittynyt huimasti.
*eläkkeet huippuluokkaa verrattuna meihin 70-luvulla syntyneisiin, jotka maksamme todellisuudessa ne eläkkeet.Summasummarum: Mikä onkaan se pullamössösukupolvi?
Paljon helpommalla ovat päässeet!
Olen hiljaa häpeillen mielessäni ajatellut noin. Ja pisteenä iin päälle; kuolevat muutamankymmenen vuoden päästä, eivät joudu näkemään kaikista pahinta.
ja vastaus riippuu varmaan yksilöstä. Suurilla ikäluokilla on se sama natsien ja maanviljelijöiden tekosyy kaikille eduilleen: "Se on tämän järjestelmän syy, että meille työnnetään rahaa hullun lailla, ei me sitä haluttais, mutku muut maksaa". Ja ihan sama vaikka valtiolla olisi 100 miljardia velkaa ja lisää on otettava, että saataisiin kaikki tuilla eläjät elätettyä.
Ja mikäs onkaan elellessä kun eläkkeet on hyvät ja talvet kuluu Espanjassa. Kotimaassa yksi tai kaksi lasta raatavat 70-vuotiaksi vanhusten eläkerahoja tienaamassa. Jos eivät siis kuole rasitukseen jo nuorempana. En voisi kuvitella näiden pullamössöeläkeläisten suostuneen tekemään töitä yli 60-vuotiaksi.
Vanhempamme ovat rikastuneet koska töitä on ollut, sekä koulutetuille että kouluttamattomille.
Nykyisin ei riitä töitä vaikka olisi kuinka hyvä koulutus. "Lapiohommia" ei ole. Valtio ja kunnat karsivat suurella kädellä pois turvatyöpaikkoja, joita perustettiin -70-80-luvuilla, mikä tarkoittaa satojatuhansia työpaikkoja yhteensä. Mitä jää lapsille?
Vanhempamme ovat rikastuneet koska töitä on ollut, sekä koulutetuille että kouluttamattomille.
Nykyisin ei riitä töitä vaikka olisi kuinka hyvä koulutus. "Lapiohommia" ei ole. Valtio ja kunnat karsivat suurella kädellä pois turvatyöpaikkoja, joita perustettiin -70-80-luvuilla, mikä tarkoittaa satojatuhansia työpaikkoja yhteensä. Mitä jää lapsille?
kehittyminen ole sun suuriin ikäluokkiin kuuluvan vanhempien vika! Pikkaisen raskaan taakan olet heille iskenyt. Mitä heidän sitäpaitsi olisi pitänyt tehdä: kieltäytyä ottamasta vastaan työtä sillä perusteella ettei heidän tulevat lapsensa kenties joskus varhaiskeski-iässä hermostu heille?
Ei niitä olis mitenkään pystynyt millään verovaroilla kustantamaan. Vai oliskohan ap mielellään maksanut veroa vaikkapa 50 prossaa tuloistaan jotta valtio olis saanu pitää suojatyöpaikat... ;=)
MENE TÖIHIN.
helpota, enemmän tarpeeseen se olisi tullut 30-40-vuotiaana, kun asuntomenot ovat suurimmillaan ja lapset pieniä.
en käsitä tuollaisia vinkujia jotka ajattelevat että kun jollain on omaisuutta niin se pitäisi antaa minulle ja silloin kun MINÄ haluan.
Mulla on niitä riittänyt vaikeiden lamakausien ylikin. Eikä mun vanhemmat ole noita suuria ikäluokkia, vaan aikaisempaa ikäluokkaa, jotka oli todellisia Suomen jälleenrakentajia. Puhehan oli nyt suurista ikäluokistaan ja siitä, mitä ja milloin he lapsilleen jättävät.
miksi nuoret eivät työllisty.
Koska työpaikkoja ei ole.
MENE TÖIHIN.
helpota, enemmän tarpeeseen se olisi tullut 30-40-vuotiaana, kun asuntomenot ovat suurimmillaan ja lapset pieniä.
en käsitä tuollaisia vinkujia jotka ajattelevat että kun jollain on omaisuutta niin se pitäisi antaa minulle ja silloin kun MINÄ haluan.
Mulla on niitä riittänyt vaikeiden lamakausien ylikin. Eikä mun vanhemmat ole noita suuria ikäluokkia, vaan aikaisempaa ikäluokkaa, jotka oli todellisia Suomen jälleenrakentajia. Puhehan oli nyt suurista ikäluokistaan ja siitä, mitä ja milloin he lapsilleen jättävät.
kovaa työtä tekivät työikänsä ja eläkkeet ihan minimitasoa.
ja lopputulos on pelkkää tyhjää...
Kuin heinäsirkkaparvi joka syö kaiken ja katoaa. Jäljelle jää "hienon" eläkesysteemin savuavat rauniot, nuoremmat saavat tehdä töitä hautaan asti, huolettomista eläkepäivistä vain uneksien.
Ei pidä olla suojatyöpaikkoja, mutta nyt kun niitä ei ole, ei pidä IHMETELLÄ miksi nuoret eivät työllisty.
Koska työpaikkoja ei ole.
Nyt ihmisille maksetaan sama raha ilman, että he tekevät mitään, kun he voisivat tehdä jotakin, tuntea itsensä aikaansaaviksi ja kehittyä saadakseen jatkossa parempia hommia.
Ihmisten keskimääräinen älykkyys ei nouse siitä mihinkään, että 70% väestöstä yritetään saada korkeakoulutetuiksi. Lapiotyöläiset ja lapsenpiiat eivät miksikään mediatradenomeiksi kykene, eikä sellaisia töitäkään ole.
vaan heidän vanhempiensa joiden piti panna kuin kanit ja täyttää maa muutamassa vuodessa. Ihminen ei voi päättää syntymäänsä.
Vakituisten virkojen määrä on pienentynyt murto-osaan siitä mitä se oli silloin kun suuret ikäluokat olivat töitä hakemassa.
Ja todellakaan suuret ikäluokat eivät ole maksaneet omia eläkkeitään etukäteen. Jos olisivat, mitään eläkepommia ei olisi olemassakaan ja me nuoremmatkin pääsisimme eläkkeelle ennen kuolemaamme.