Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nielun propuista (ällövaroitus!)

Vierailija
24.08.2011 |

Mulle tulee niitä aina satunnaisesti, mutta en ole kokenut mitenkään liian häiritseväksi eivätkä vaikuta hengityksen hajuun pahemmin.

Nyt kurkkuni on ollut muutaman päivän arka ja suussa maistunut pahalle. Pari proppua on irronnut yskiessä. Tänään kurkussa tuntui "pala" ja aloin sitä sitten kaivelemaan. Loppujen lopuksi kaivoin ulos oikein ryppään proppuja, sitä töhnää oli varmaan puolikkaan teelusikallisen verran, kaikki samassa kohdassa.

Onko tämä ihan normaalia (vaikka ällöttävää onkin) vai voiko tuo jo kertoa esim. bakteeritulehduksesta tms?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tännekin: jätin hiivat ja gluteenin pois eikä enää ole tullut proppuja. Maitotuotteita syön ja sokeriakin välillä, ei ole ollut ongelmaa niistä.

Vierailija
82/90 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso KIITOS tästä keskustelusta <3 aloin jo toden teolla huolestua mika on kun suussa alkaa maistua ja haista kuolema jo hetken hampaiden harjauksen jälkeen. Monien googletteluiden jälkeen törmäsin teriin "suun proput" ja eksyin tänne ja sain kuin sainkin selityksen; proppujahan ne oli! vaikken koskaan aiemmin niistä ollut kuullukkaan. Ihanaa kun vihdoinkin häädettyäni valkoiset möykyt kielen takaosa ei maistu kamalalta! :D jei 

Koko ikäni oon saanut ko. möykkyjä suuhun, noin kerran vuoteen. Silloin luulin niitä tosin tooosi vanhaksi ruoanmuruseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna proput haisevat kissan paskalle.

Vierailija
84/90 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin ollut oikeasti haittaa nielurisojen poistosta? Mulla alkaa energia loppua tän kaivelun kanssa, se vie päivästä vähintään puolituntia aikaa. Nyt unelmoin leikkauksesta mutta haluaisin tietää, onko siitä ollut haittaa, onko proput palanneet?

Vierailija
85/90 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun. Kaivoin itse juuri toisen puolen risan takaa valehtelematta myöskin puoli teelusikallista mähmää. Pari herneennkokoistakin palluraa. Minua on pitkään vaivannut jatkuva kröhimisen tarve ja limaneritys johon sain joskus refluksilääkkeen. Onko propuilla ja tällä kakomisella joku yhteys?

Vierailija
86/90 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhan ketjun. Kaivoin itse juuri toisen puolen risan takaa valehtelematta myöskin puoli teelusikallista mähmää. Pari herneennkokoistakin palluraa. Minua on pitkään vaivannut jatkuva kröhimisen tarve ja limaneritys johon sain joskus refluksilääkkeen. Onko propuilla ja tällä kakomisella joku yhteys?

Suunnilleen samaa mietin. Jatkuvaa kröhimistä  ollut n. vuoden kun kurkussa on aina palan tunne, limaa erittyy koko ajan ja hammasharjan päät haisee kuolemalta vaikka koitan huuhtoa huolella. Voin vaan kuvitella miltä hengitys haisee kun monesti itsekin tunnen sen katkun ikävästi.

Julkisen lääkäri määräsi refluksilääkkeen, ei oikein vaikutusta, hänen asenne oli sellainen "kuolemanhajuiset paakut nielussa nyt vaan kuuluu elämään ja on ihan normaaleja". Sain onnekkaasti/epäonnekkaasti poistettua superikäviä proppuja ennen lääkärikäyntiä ja siihen loppui kuume ja pahin kurkkukipukin, mutta nyt vaiva on pahentunut ja tuntuvat ikävästi koko ajan.

Näitä on kuitenkin tosi vaikeaa ja kivuliasta poistaa, useammin tulee oksennus kuin hyödyttää joten en ole enää yrittänyt, joskus harvoin poistuvat omia aikojaan :X Veden ruiskutus ainoa millä onnistui. En vaan haluaisi mennä ihmisten lähelle ollenkaan mm. tämän takia ja muutenkin jännitän sosiaalisia tilanteita hirveästi, mutta yksinäisyys ahdistaa ja töihin/kouluun olisi kiva vielä uskaltautua, nyt oon työtön erakko :(

Vierailija
87/90 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vaiva! En saa mitenkään vasemmalta puolelta proppuja pois, välissä ne näkyy mutta katoaa kun koitan kaivaa ulos. Suurin ongelmani on kun proput liikkuvat kolossaan niin tulee pakottava tarve yskiä. Olwn menettänyt puoleksi vuodeksi kohta yöunet kutinan takia ja lääkärissä juossut miljoona kertaa, määrätty vain refluxi ja allergia lääkettä eikä kummastakaan ole ollut apua.

Vierailija
88/90 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan proput pois imeskelemällä palan erittäin tummaa suklaata. En tiedä vaikuttaako tapa jolla syön suklaan, vai suklaa itse, mutta proppu irtoaa aina. 

Vierailija
89/90 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti paha maku valtaa suun ja hammaslangalla hammasvälien putsailu, jos ei auta asiaan niin tulee kurkattua nieluun seuraavaksi.

Joskus 18 -vuotiaana oli nielupaise ja sisaruksilla on toistuvan angiinan takia poistettu risoja niin isohkot on kolot kiduksissa.

Viimeksi yhtä proppua en saanut varovasti painelemalla tai kaapimalla pois ja pari päivää se sieltä ärsyttävästi kurkki ahtaasta suuaukostaan. Sitten keksin vanupuikosta irrottaa vanut ja löin sen perus lääkeruiskun päähän proppuimukkeeksi. Plussaa, että se on sillon steriili ja kertakäyttönen pilli. Pienellä imulla sai otteen propusta ja pois kolostaan.

Ja näköjään se valkonen osa oli vaan tulppana bakteeripesäkkeelle, kun siihen päälle pari kertaa syvästi niellen puristi nielusta limat suuhun ja sylkäsi altaan pohjlle, niin pahin hajultaan ja maultaan oli puolikiinteä vihreä köntsä.

Victory is only temporary and that evil will rise again.

Vierailija
90/90 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ostettua pitkiä puuvartisia topsipuikkoja kun pyytää kassalta.

50kpl paketti maksaa n. 2-3€ ja on riittoisa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi