Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta, kun ihminen ei riisu aurinkolasejaan puhuessaan kanssasi?

Vierailija
24.08.2011 |

Taidan jatkossa alkaa huomauttaa asiasta, sen verran on viime aikoina osunut kohdalle semmoisia, jotka pitävät sitkeästi mustat lasit naamalla jutustellessaan tuttavan kanssa.

Mikä siinä on niin vaikeaa nostaa lasit otsalle? Kun se nyt kumminkin on tärkeä se katsekontakti ja on aika tolloa katsella epämääräisesti isoja mustia linssejä ja arvailla, mikä ilme siellä takana onkaan.

Antaa puhujasta moukkamaisen ja epäluotettavan kuvan, anteeksi nyt vaan.

(ja juu, silmäsairaat tai lyhyet kyselyt/tervehdykset ovat eri asia)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Enkä kyllä itse viitsi nostella laseja jos sattuu nenällä olemaan.

Vierailija
2/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usen televisiohaastaatteluissakin voi nähdä haastateltaavalla arskat päässä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muutama päivä sitten täällä palstalla?

ettet vana laittanut jop aihan samaa aloitusta, tuntuu niin tutulle.

Ei ärsytä, eikä ole epäkohteliasta. Jos on vahvuuksilla olevat lasit niin ei niitä voi otsallekaan nostella tai sitten on ihan sokea, eikä ehkä edes näe kenen kanssa puhuu.

Vierailija
4/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi itselläni on vahvuudet aurinkolaseissa ja jos otan lasit pois, en näe keskustelukumppanini kasvoja selvästi. Ja se on myös erittäin häiritsevä tunne. Samasta syystä pidän joskus kaupassakin aurinkolaseja, jos olen lähtenyt ulkoilemaan ja poikkeankin hakemaan jonkun pikkuostoksen eikä ole silmälaseja mukana.

Vierailija
5/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun aurinkolasit on vahvuuksilla, enkä nosta tai ota niitä pois, en ainakaan ulkona enkä sisälläkään, jos olen vaan kaupassa tms.

Vierailija
6/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muutama päivä sitten täällä palstalla? ettet vana laittanut jop aihan samaa aloitusta, tuntuu niin tutulle. Ei ärsytä, eikä ole epäkohteliasta. Jos on vahvuuksilla olevat lasit niin ei niitä voi otsallekaan nostella tai sitten on ihan sokea, eikä ehkä edes näe kenen kanssa puhuu.

Ok, vahvuuksilla olevatkin ymmärrän - tässä nyt kumminkin on omalla kohdallani ollut kyse ihmisistä, joilla ei ole silmälaseja.

Ja silloin se ON epäkohteliasta, ihan sama kuin että juttelisi jonkun kanssa, eikä kertaakaan katsoisi tätä silmiin.

ap

Vierailija
7/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohteliasta lasien pitäminen ei kuitenkaan ole, mutta ärsyttävää kyllä, sillä haluan katsoa keskustelukumppaniani silmiin. Itse otan mahdollisuuksien mukaan aurinkolasit pois päästä!

Vierailija
8/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari syytä miksi joku saattaa pitää laseja jutellessakin

-on tosi kirkasta ja saa helposti migreenin. Mä pidän AINA aurinkolaseja ulkona jos on kirkasta, etenkin jos istun naama aurinkoon päin.

-aurinkolaseissa on vahvuudet. Tämäkin on mulla syynä, olen tosi likinäköinen. Jos mulla on kädessä kirja, en näe käsien ollessa suorana kuin tosi isot tekstit. En vaihda aurinkolaseja silmälaseihin jos puhun jonkun kanssa ulkona aurinkoisella säällä, tai vaihdan pari sanaa esim. törmätessä kadulla/pihalla.

Vierailija
9/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olemme ulkona ja aurinko paistaa. Sitä vartenahan aurinkolaseja käytetään, että ne suojaava silmiä auringonvalolta!

Sitten jos olemme sisällä ja aurinkolasit pysyvät päässä, niin se herättää kieltämättä hieman ihmetystä.

Vierailija
10/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ulkona kirkkaassa auringonvalossa? Minä en pysty. Häikäisee ihan liikaa.

Vierailija
11/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi käyttää aurinkolaseja, en ole koskaan käyttänyt, ne tuntuu epämukavilta siinä nenällä keikkuessaan.

Kammottavinta on sellainen tilanne jossa istutaan monen hengen porukalla esim. terassilla tai jossain muualla ulkona juttelemassa ja syömässä/juomassa ja kaikilla muilla on lasit päässä paitsi mulla. Tuntuu että olisin yksin tai muut on jossain verhon tai lasin takana piilossa ja ääni vaan kuuluu.

Mutta kai sitte täytyy hankkia väen väkisin ne lasit että pääsee samalle aaltopituudelle :)

Vierailija
12/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vahvuuksilla olevat lasit niin ei niitä voi otsallekaan nostella tai sitten on ihan sokea, eikä ehkä edes näe kenen kanssa puhuu.

Indeed.

Vierailija
13/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurimmalla osalla suomalaista on silmälasit ja aurinkolasit vahvuuksilla eli ilman aurinkolaseja ei näe tarkasti. Vastaus kysymykseen, ei, en pidä epäkohteliaana.

Vierailija
14/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huomata, paitsi ehkä jos on karsastukseen erikoistunut silmälääkäri. Tällä hetkellä en käytä vikaa korjaavia laseja, mutta silmät on todella huonossa jamassa eli on vain ajan kysymys, milloin leikkuri kutsuu.

Silmien takia joudun rajoittamaan tai oikeastaan seuraamaan silmieni rasitusta. Kirkas auringon paiste on yksi pahimmista asioista tietokonetyöskentelyn oheella.

Saatan pieneksi hetkeksi nostaa aurinkolasit pois silmiltä, jos juttelen jonkun kanssa, mutta loksautan sitten herkästi takaisinkin.

Vierailija
15/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko te ne aurinkolasit aina pois päältä myös ulkona kirkkaassa auringonvalossa? Minä en pysty. Häikäisee ihan liikaa.

joten sanoisin, että se on totuttelukysymys. Ainahan sitä voi kääntää hiukan sitä keskusteluasetelmaa, jos aurinko suoraan silmiin räkittää.

ap

Vierailija
16/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäni eivät kestä kirkasta valoa. Ihan on jo testattu ja totuteltu aika monta vuosikymmentä.

No, minä en muutenkaan koskaan käytä aurinkoklaseja

Otatteko te ne aurinkolasit aina pois päältä myös ulkona kirkkaassa auringonvalossa? Minä en pysty. Häikäisee ihan liikaa.

joten sanoisin, että se on totuttelukysymys. Ainahan sitä voi kääntää hiukan sitä keskusteluasetelmaa, jos aurinko suoraan silmiin räkittää.

ap

Vierailija
17/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voi panna takaisin. Luulisi sopivan valovammaisillekin.

Vierailija
18/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäni eivät kestä kirkasta valoa. Ihan on jo testattu ja totuteltu aika monta vuosikymmentä.

No, minä en muutenkaan koskaan käytä aurinkoklaseja

joten sanoisin, että se on totuttelukysymys. Ainahan sitä voi kääntää hiukan sitä keskusteluasetelmaa, jos aurinko suoraan silmiin räkittää. ap

ottaen huomioon, että koko aurinkolasit keksitiin - mitä? - jokunen vuosikymmen sitten ja sitä ennen ihmiset ovat aina tulleet mainiosti toimeen ilman aurinkolaseja...

Vierailija
19/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta häiritsee kyllä tosi paljon! Myönnän kyllä itsekin joskus keskustellessani niitä pitäväni jos oikein on häikäisevä ilma... :)

Vierailija
20/21 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on kädet täynnä esim ostoskasseja?

Saisiko nyt av:n virallisen ohjeen miten pitää toimia.

Tervehdittäessä ne pitää ottaa pois sitten voi panna takaisin. Luulisi sopivan valovammaisillekin.