Onko työntekijällä oikeus käyttää lasta neuvolassa työajalla?
Ilman, että sitä aikaa vähennetään palkasta tai ilman, että sitä joutuisi korvaamaan tekemällä tunteja sisään?
Kommentit (50)
Kyllä YRITÄN arvostaa sitä, että mulla on työpaikka, mutta kun tämä ei todellakaan ole eka kerta, kun täällä puhutaan muuta ja tehdään toista. Hehkutetaan ja hehkutetaan miten huippupaikka tää on ja esim. sitä miten työntekijöitä kannustetaan kouluttautumaan jne. Nooo, ilmoittauduin koulutukseen, mutta yhtään ainutta kertaa en päässyt osallistumaan koulutuspäivään, koska en saanut siihen lupaa. Kyllä hävetti perua se paikka ja kertoa ettei työnantaja anna mun ilmestyä paikalle.
Miksi sitä sitten niin jauhetaan, että kannustetaan työntekijää, jos teot osoittaa muuta?!
Mä oon niin kyllästynyt tähän paskanjauhantaan täällä.
Sitäkin niin kehutaan miten ollaan muka avoimia ja kaikesta puhutaan. Kyllä kuitenkin niin kovasti hyssyttelivät mua, kun äsken annoin kuulua tuossa käytävällä kaikkien kuullen. Ainakin oli AVOIN, kun sitä täällä niin hehkutetaan.
Vuosikaudet ei ihminen jaksa tällasta paskaa ihan vaan pelkästä siitä "ilosta", että omaa työpaikan.
ap
jos veisit lapsen neuvolaan vapaapäivänäsi, aamulla ennen töitä tai illalla töiden jälkeen?
Mies vie lapsen neuvolaan?
Mies lopettaa työt aikaisemmin neuvolapäivänä ja sinä teet illalla töitä?
Jos ei onnistu, niin hanki hoitaja lapselle tai vaihda työpaikkaa (suosittelen tätä vaihtoehtoa!).
Sairaan lapsenkaan hoito ei ole automaattisesti työaikaa. Sairaustodistus vain oikeuttaa vanhemman olemaan pois töistä. Omalla kustannuksellaan. Näihin voi toki työnantaja tehdä halutessaan poikkeuksia.
Miksi pilata elämänsä työpaikassa jossa ei jousteta tuon vertaa? Fiksu työnantaja ymmärtää että tyytyväinen työntekijä on parempi työntekijä kun stressaantunut. Palkkaa ei tarvitse maksaa, mutta antaa palkatonta vapaata, kyse ei kuitenkaan kovin monesta tunnista ole! Itse (jos taloudellisesti mahdollista) alkaisin tehdä lyhennettyä työpäivää/-viikkoa johon pienten lasten vanhemmalla on LAILLINEN OIKEUS, ehkä alkaisi työnantajakin miettimään kannattaisiko se pari tuntia silloin tällöin joustaa neuvolan vuoksi. Tosin itse alalla jossa vara valita töitä, eri asia jos alalla missä vaikea työllistyä jne.
mutta työt ei välttämättä vähene. Eikä esim. 6 tunnin päivään kuulu kuin 1 kahvitauko.
Kyse ei ollutkaan siitä, etteikö sitä vapaata saa, vaan siitä, ettei sitä saa niin kuin ap haluaa. Eli neuvolaan kyllä pääsee, mutta ap:lle ei kelvannut työnantajan ehdottama kompensaatio.
Kyllä minäkin totta kai päästän työntekijäni neuvolaan - pääsenhän itsekin - mutta tunnit pitää tehdä takaisin niin, että se sopii myös työnantajalle.
AP voi toki vaihtaa työpaikkaa, mutta seuraava voi sitten olla sellainen, että työpäivän aikana ei poistuta edes palkattomana minnekään.
Miksi pilata elämänsä työpaikassa jossa ei jousteta tuon vertaa? .
aikaan kun ei ole töitä? Vaikka vapaapäiväksi.
olevansa ilman työntekijöitä. Niin se vaan menee.
Kyllä YRITÄN arvostaa sitä, että mulla on työpaikka, mutta kun tämä ei todellakaan ole eka kerta, kun täällä puhutaan muuta ja tehdään toista. Hehkutetaan ja hehkutetaan miten huippupaikka tää on ja esim. sitä miten työntekijöitä kannustetaan kouluttautumaan jne. Nooo, ilmoittauduin koulutukseen, mutta yhtään ainutta kertaa en päässyt osallistumaan koulutuspäivään, koska en saanut siihen lupaa. Kyllä hävetti perua se paikka ja kertoa ettei työnantaja anna mun ilmestyä paikalle.
Miksi sitä sitten niin jauhetaan, että kannustetaan työntekijää, jos teot osoittaa muuta?!
Mä oon niin kyllästynyt tähän paskanjauhantaan täällä.
Sitäkin niin kehutaan miten ollaan muka avoimia ja kaikesta puhutaan. Kyllä kuitenkin niin kovasti hyssyttelivät mua, kun äsken annoin kuulua tuossa käytävällä kaikkien kuullen. Ainakin oli AVOIN, kun sitä täällä niin hehkutetaan.
Vuosikaudet ei ihminen jaksa tällasta paskaa ihan vaan pelkästä siitä "ilosta", että omaa työpaikan.ap
Vai onko sekin mielestäsi törkeää, ettei työnantaja maksa paskanjauhannasta vaan työnteosta? Kas kun et täällä julista työnantajaasi nimeltä...sietäisit saada potkut!
Työnantaja onkin joustava mutta nin ollaan me työntekijätkin.
Kyseessä insinööritoimista
Miksi miehesi ei voisi viedä lasta neuvolaan? Tai tee ne tunnit sisään aamusta, äläkä illasta.
olevansa ilman työntekijöitä. Niin se vaan menee.
Kyllä YRITÄN arvostaa sitä, että mulla on työpaikka, mutta kun tämä ei todellakaan ole eka kerta, kun täällä puhutaan muuta ja tehdään toista. Hehkutetaan ja hehkutetaan miten huippupaikka tää on ja esim. sitä miten työntekijöitä kannustetaan kouluttautumaan jne. Nooo, ilmoittauduin koulutukseen, mutta yhtään ainutta kertaa en päässyt osallistumaan koulutuspäivään, koska en saanut siihen lupaa. Kyllä hävetti perua se paikka ja kertoa ettei työnantaja anna mun ilmestyä paikalle. Miksi sitä sitten niin jauhetaan, että kannustetaan työntekijää, jos teot osoittaa muuta?! Mä oon niin kyllästynyt tähän paskanjauhantaan täällä. Sitäkin niin kehutaan miten ollaan muka avoimia ja kaikesta puhutaan. Kyllä kuitenkin niin kovasti hyssyttelivät mua, kun äsken annoin kuulua tuossa käytävällä kaikkien kuullen. Ainakin oli AVOIN, kun sitä täällä niin hehkutetaan. Vuosikaudet ei ihminen jaksa tällasta paskaa ihan vaan pelkästä siitä "ilosta", että omaa työpaikan. ap
Vai onko sekin mielestäsi törkeää, ettei työnantaja maksa paskanjauhannasta vaan työnteosta? Kas kun et täällä julista työnantajaasi nimeltä...sietäisit saada potkut!
Mulla on oikeus pitää taukoa. En ole pitänyt ruokkista vielä tänään. Sekin mun pitää pitää istumalla työpöydän ääressä syöden omia eväitä ja samalla vastaillen työpuheluihin. Aaargh! Mulle on nimittäin sanottu etten saa ruokkiksellakaan poistua työpöydän äärestä.
ap
miehesi vie lasta neuvolaan?
Mies lähtee aamuisin yleensä kuuden aikaan töihin ja palaa kasin aikaan illasta.
ap
Kyllä YRITÄN arvostaa sitä, että mulla on työpaikka, mutta kun tämä ei todellakaan ole eka kerta, kun täällä puhutaan muuta ja tehdään toista. Hehkutetaan ja hehkutetaan miten huippupaikka tää on ja esim. sitä miten työntekijöitä kannustetaan kouluttautumaan jne. Nooo, ilmoittauduin koulutukseen, mutta yhtään ainutta kertaa en päässyt osallistumaan koulutuspäivään, koska en saanut siihen lupaa. Kyllä hävetti perua se paikka ja kertoa ettei työnantaja anna mun ilmestyä paikalle. Miksi sitä sitten niin jauhetaan, että kannustetaan työntekijää, jos teot osoittaa muuta?! Mä oon niin kyllästynyt tähän paskanjauhantaan täällä. Sitäkin niin kehutaan miten ollaan muka avoimia ja kaikesta puhutaan. Kyllä kuitenkin niin kovasti hyssyttelivät mua, kun äsken annoin kuulua tuossa käytävällä kaikkien kuullen. Ainakin oli AVOIN, kun sitä täällä niin hehkutetaan. Vuosikaudet ei ihminen jaksa tällasta paskaa ihan vaan pelkästä siitä "ilosta", että omaa työpaikan. ap
Mulla on oikeus pitää taukoa. En ole pitänyt ruokkista vielä tänään. Sekin mun pitää pitää istumalla työpöydän ääressä syöden omia eväitä ja samalla vastaillen työpuheluihin. Aaargh! Mulle on nimittäin sanottu etten saa ruokkiksellakaan poistua työpöydän äärestä. ap
ruokatauko voi koska tahansa keskeytyä.
en ymmärrä mikä tuossa nyt on iso juttu. Sovit vaikka yhden illan milloin teet ne. Jatkossa miep voi varmaan hoitaa neuvolat jos sulle on noin vaikeaa?
mutta työt ei välttämättä vähene. Eikä esim. 6 tunnin päivään kuulu kuin 1 kahvitauko.
Siitähän on kyse. Sinulla on tietynmittainen tylpäivä, josta saat palkan. Nyt menit keskellä työpäivää poistumaan työpaikalta (luvalla tosin?), ja kun ne tekemättömät työtunnit pitäisi tehdä, et enää vaadikaan joustoja vaan olet sitä mieltä, että ei ole mun juttu tehdä töitäni.
Työnantaja jousti jo päästämällä sinut neuvolaan, nyt on sinun vuoposi tehdä työt.
Menisin sellaiseen duuniin jossa neuvolakäynnit voi hoitaa ongelmitta. Niitäkin nimittäin on.