Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen kuolee, toiset haluaa, että

Vierailija
24.08.2011 |

ruumis poltetaan. Onko kuitenkin raamatun vastaista tällainen toiminta, itse olen miettinyt, että en uskaltaisi tehdä moista!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä kuolee ja sille fyysiselle olemukselle käy niin, että se hajoaa luontoon lopuksi. Tosin äärikristityt yleensä suosivat ääriajattelua ja harjoittavat toisten arvostelua (vaikka nyt hautauksessa), vaikka tietääkseni raamatussa sekin kiellettään.

1. Kor 14: "29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot" Kyllä opetusta saa arvostella ja sitä tuleekin arvostella. Pitää arvioida, onko opetus Raamatun sanan mukaista.

arvostele sitten opetusta, älä sitä miten joku haudataan. Pääasia siinä taivaaseen pääsyssä lienee se, että elää Raamattua noudattaen ja jos kristillinen kirkko katsoo, että polttohautaus on yksi ruumiin hävittämistapa, niin sitten se on niin. Ihme saivartelua harjoitat, onko tämä keinosi nostaa itsesi uskossasi, muiden yläpuolelle?

Kukaan ihminen ei pysty noudattamaan Jumalan käskyjä ja siksi tarvitsee Jeesuksen armoa. Jeesus sanoi: Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jokainen ihminen on yhtä syntinen ja tarvitsee armoa. Kukaan ihminen ei ole parempi toista. Joka rikkoo yhtä käskyä vastaan, on rikkonut niitä kaikkia vastaan. Siten minun on mahdotonta ajatella olevani jonkun toisen yläpuolella.

Kuten aiemmin sanoin, polttohautaus ei ole pelastuskysymys. Arkkuhautaus on monelle ihmiselle ilmaisu ylösnousemususkosta. Polttohautaus ei missään nimessä ole este pelastukselle, mutta moni ei halua polttohautausta, koska se ei ole kristillistä.

Vierailija
42/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus ei täytä tuota Raamatun vaatimaa edellytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Raamatussa mitään edellytyksiä tässä asiassa sanella. Usko Jeesukseen on se ainoa edellytys. Voimme vain sanoa, että Raamatun synnyn aikana polttohautaus ei ollut tapana eikä siihen Raamatusta löydy mitään perusteita.

Vierailija
44/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Raamatussa mitään edellytyksiä tässä asiassa sanella. Usko Jeesukseen on se ainoa edellytys. Voimme vain sanoa, että Raamatun synnyn aikana polttohautaus ei ollut tapana eikä siihen Raamatusta löydy mitään perusteita.

Vierailija
45/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa venyttää noin Raamatun määräyksiä niin onko oikea uskovainen? Sopii miettiä.

Vierailija
46/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on oikea uskovainen

Jos haluaa venyttää noin Raamatun määräyksiä niin onko oikea uskovainen? Sopii miettiä.

Vierailija
47/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaaminen on itse asiassa hyvin yleistä monessa maassa, esimerkiksi Etelä-Euroopan katolisissa maissa se on monin paikoin yleisempää kuin arkkuhautaus.

Vierailija
48/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on oikea uskovainen

Vierailija
49/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaaminen on itse asiassa hyvin yleistä monessa maassa, esimerkiksi Etelä-Euroopan katolisissa maissa se on monin paikoin yleisempää kuin arkkuhautaus.

myös muita tapoja, jotka eivät ole Raamatun mukaisia. Jos haluamme pysyä uskollisina Raamatulle, lukekaamme mitä Raamatussa sanotaan. Kirkon traditio ei ole yhtäkuin Raamatun Sana.

Vierailija
50/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ole mikään ruumis, joka voisi nousta ylös kuin tuhkauurnassa oleva tuhkakaan.

Eli molemmat ovat sellaisessa kondiksessa varsin pian, etteivät nouse RUUMIINA yhtikäs minnekään. Henkenä ehkä, mihin kukin nyt sitten uskoo.

JOS taas ajattelet, että se maatunut jäte jotenkin mystisesti muodostuu uudellee ruumiiksi ja kipuaa haudasta ylös, niin samoin voi yhtä hyvin kuvitella, että tuhka jonkin mystisen formaation kautta muodostuu uudeleen siksi ruumiiksi, joka se ennen tuhkausta oli.

Vierailija
51/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muita tapoja, jotka eivät ole Raamatun mukaisia. Jos haluamme pysyä uskollisina Raamatulle, lukekaamme mitä Raamatussa sanotaan. Kirkon traditio ei ole yhtäkuin Raamatun Sana.

jossa kiellettäisiin tuhkaaminen. Ei vaan ole.

Vierailija
52/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi muuten mahdollisimman vaatimattoman arkun itselleen. Se oli kaunis ja symbolinen ele.

Vierailija
53/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ole mikään ruumis, joka voisi nousta ylös kuin tuhkauurnassa oleva tuhkakaan. Eli molemmat ovat sellaisessa kondiksessa varsin pian, etteivät nouse RUUMIINA yhtikäs minnekään. Henkenä ehkä, mihin kukin nyt sitten uskoo. JOS taas ajattelet, että se maatunut jäte jotenkin mystisesti muodostuu uudellee ruumiiksi ja kipuaa haudasta ylös, niin samoin voi yhtä hyvin kuvitella, että tuhka jonkin mystisen formaation kautta muodostuu uudeleen siksi ruumiiksi, joka se ennen tuhkausta oli.

Vierailija
54/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi muuten mahdollisimman vaatimattoman arkun itselleen. Se oli kaunis ja symbolinen ele.

Se ei ole mikään Raamatussa säädetty asia.

Vierailija
55/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, Raamatussa ei edelleenkään ole mitään kohtaa, jossa kiellettäisiin tuhkaaminen. Ei vaan ole.

tupakanpoltto, mutta silti valtaosa pitää sitä omatuntonsa mukaan vääränä asiana. Raamattu ei myöskään kehota polttohautaukseen, eikä sellaista mallia sieltä löydä, muuten kuin Vanhasta Testamentista ruumiin häpäisy -yhteydessä. Taas jankutan, että tämä ei ole pelastuskysymys, mutta jos ihminen haluaa omatuntonsa mukaan itselleen tai läheisilleen arkkuhautauksen, se tulisi ilman muuta sallia eikä vedota tilanpuutteeseen tai taloudellisiin seikkoihin.

Vierailija
56/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauta on 210cm-150cm syvyydessä, joten kylmä siellä talvella on, eikä lämmin. En ole väittänytkään mielipidettäni ainoaksi oikeaksi, se on oikea siinä, kuin sinunkin;)

Vierailija
57/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä hautaustestamentti, jossa säätelee, mihin sen maallisen majansa sijoittaa. Taloudellisiin seikkoihin pitää välillä vedota, jos vainaja ei ole jättänyt jälkeensä rahaa ja omaisilla ei sitä ole. Älä jankuta, se on tyhmää.

Vierailija
58/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, Raamatussa ei edelleenkään ole mitään kohtaa, jossa kiellettäisiin tuhkaaminen. Ei vaan ole.

tupakanpoltto, mutta silti valtaosa pitää sitä omatuntonsa mukaan vääränä asiana. Raamattu ei myöskään kehota polttohautaukseen, eikä sellaista mallia sieltä löydä, muuten kuin Vanhasta Testamentista ruumiin häpäisy -yhteydessä. Taas jankutan, että tämä ei ole pelastuskysymys, mutta jos ihminen haluaa omatuntonsa mukaan itselleen tai läheisilleen arkkuhautauksen, se tulisi ilman muuta sallia eikä vedota tilanpuutteeseen tai taloudellisiin seikkoihin.

Vierailija
59/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saisiko sitten sen luettelon miten Raamatun mukaan pitää elää

että on oikea uskovainen

Vierailija
60/65 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luettelo on lyhyt: usko Jeesukseen.

No saisiko sitten sen luettelon miten Raamatun mukaan pitää elää että on oikea uskovainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi