Millainen mies/nainen ei osaa käydä yksin kaupassa?
Kotona pitää odottaa 3h, että lapsi herää päikkäreiltä ja sitten koko konkkaronkka lähtee tätä suurta tapahtumaa todistamaan? Miksi?
Kommentit (85)
Itse olen käynyt kaupassa yksin, mutta myös lasten kanssa että miehen kanssa. Samoin kaupassa on käynyt mies yksin tai lapsen kanssa ja lapsikin on käynyt kaupassa yksin ja virkkeen alkuun viitaten, myös yhdessä toisen tai molempien vanhempien kanssa.
Minua ei ole koskaan häirinnyt, kuka milläkin kokoonpanolla ostoksensa hoitaa, eikä häiritse vast'edeskään.
ja osaa oma-aloitteisesti kokatakin. Kumman avuttomia miehiä ja myös naisia tuntuu riittävän.
Enkä oikein ymmärrä sitä, ettei jumalan selän takana asuvilla ole ajokorttia.
ja sitten roikkuu koko perhe miehen ajotaidon varassa???
Vähän sama kuin en jaksa opetella lukemaan kirjoittamaan kun voinhan ottaa luku/kirjoitustaitoisen miehen ja sit ripustaa sen kaulaan itseni ja 5 mukulaa...
Vai ovatko nämä perheitä joissa taidot jakautuvat vahvasti toinen osaa lukea ja toinen ajaa autoa mutta kumpikaan ei molempia...:)
ja sitten roikkuu koko perhe miehen ajotaidon varassa???
Vähän sama kuin en jaksa opetella lukemaan kirjoittamaan kun voinhan ottaa luku/kirjoitustaitoisen miehen ja sit ripustaa sen kaulaan itseni ja 5 mukulaa...
Vai ovatko nämä perheitä joissa taidot jakautuvat vahvasti toinen osaa lukea ja toinen ajaa autoa mutta kumpikaan ei molempia...:)
Mulla on ajokortti ja myös auto. Mutta voin kertoa kaveristani joka syntyi ja asui yli kolmekymppiseksi helsingissä. Ei se todellakaan tarvinnut korttia. Tapasi miehen jonka luokse muutti maalle.
Nyt tilanne on se että ikää on melkein nelkyt ja kynnys kasvaa kokoajan mennä sinne autokouluun, tällä hetkellä kustantaa poikansa kuorma-auto korttia, ei pienipalkkaisella ole välttämättä monia tuhansia euroja laittaa siihen ajokorttiin.
Kaverini mies on ihan mielellään kuskina, se ei ole heille ongelma.
Kaverin mies on kunnon mies joka ei rutise kun kerran viikossa ajaa puolisonssa kauppaan. Oishan se kumma jos tollanen olisi joku ongelma miehelle?
Pieniä lapsia heillä ei ole ja oikein onnellisia ovat siitäkin huolimatta että kaverini ei autolla aja :)
vaikka mulla onkin ajokortti. Mies on meistä kahdesta parempi kuski, joten hän mieluummin vie mua kuin jännittää kotona, että kuinka mä pärjään auton kanssa. Jostakin syystä olen aikamoinen blondi auton kanssa.
Minusta on pikemminkin säälittävää jos pariskunnat eivät edes kaupassa käy yhdessä. Missä ne sitten käy? Taitavat tosi harvoin tehdä mitään arkihommia yhdessä ja juuri arkihommien yhdessä tekeminen minusta pitää parin yhdessä.
vaikka mulla onkin ajokortti. Mies on meistä kahdesta parempi kuski, joten hän mieluummin vie mua kuin jännittää kotona, että kuinka mä pärjään auton kanssa. Jostakin syystä olen aikamoinen blondi auton kanssa.
Minusta on pikemminkin säälittävää jos pariskunnat eivät edes kaupassa käy yhdessä. Missä ne sitten käy? Taitavat tosi harvoin tehdä mitään arkihommia yhdessä ja juuri arkihommien yhdessä tekeminen minusta pitää parin yhdessä.
on tae avioliiton onnistumisesta? No, me käydään paaaljon mielummin golfaamassa, salilla, uimassa, mökillä, teatterissa, antiikkimarkkinoilla jne, arkea sekin on.
on tae avioliiton onnistumisesta? No, me käydään paaaljon mielummin golfaamassa, salilla, uimassa, mökillä, teatterissa, antiikkimarkkinoilla jne, arkea sekin on.
Jättäiskö sun mies sut jos olisit ajokortiton? Eikö sun miehes jaksaisi yksin joka kerta ajaa teitä sinne uimahallille uimaan?
Onko onnelisen liiton tae se että molemmilla on ajokortti? Tuskin?
Mulla ei ole ajokorttia. Mun mies taas ei osaa aina ostaa just niitä tarvikkeita joita minä haluaisin. Siis vaikka kirjoitan listaan hyvinkin tarkkaan, niin kuitenkin tulee vääränlaista tavaraa. Niinpä sitten meillä ennen meni homma niin, että me lähdettiin kauppaan koko konkkaronkka. Ei tietenkään joka kerta, mutta suunnilleen kerran-pari kuussa. Tässä on myös se hyvä puoli, että lapset oppivat miten kaupassa käyttäydytään.
Nykyään käydään tosi harvoin koko porukalla kaupassa, koska kauppa on nyt kävelymatkan päässä. Voin siis tehdän listan niistä tavaroista jotka mies osaa kyllä ostaa, ja käydä itsekseni ostamassa sitten ne jotka haluan just tietynlaisena.
miehet on kuskina tai kantoapuna ja lykkivät sitä kärryä. Kukaan niistä ei ainakaan osallistu ruuan valintaan koska aina se on nainen joka kerää ne ruuat. Nainen katsoo mahdolliseten mukana olevien lastenkin perään.
Hassun näköistä kun se mies on siinä vaan kuin tavara mukana.
Mut ei se mitään, teette kuten tahdotte.
ei tule koskaan oppimaankaan niitä "oikeita" tuotteita jos ne ei saa vastuuta...mistä sinä nainen olet oppinut sen oikea tuotteen löytämään?
joten en pääse päivällä käymään isossa kaupassa. Eli illalla kun mies on kotona, niin lähdetään koko porukalla (meillä vain yksi lapsi) tekemään viikon isot ostokset. Mies osaisi yksinkin käydä, mutta minä haluan päästä välillä ihmisten ilmoille :)
Jos minulla olisi ajokortti, niin kävisin välillä yksin, että saisin hetkisen omaa aikaa :P
Mä en ole tiennytkään että se on hyvän miehen mitta jos se osaa käydä yksin kaupassa!
Mun mies ei käy kaupassa kuin listan kanssa, minä teen yleensä meidän ostokset, mutta mun mies tekee hyvää ruokaa ja se on hyvä se, käyn erittäin mielelläni ne ainekset kaupasta hommaamassa.
Voi luoja teidän kanssa.
ps. usein mies soittaa ja kysyy että "tuonko jotain kaupasta" Se on ihanaa koska toinen ajattelee mua ja sitä jos haluan jotain tai olen jotain unohtanut.
Mä en ole tiennytkään että se on hyvän miehen mitta jos se osaa käydä yksin kaupassa!
Mun mies ei käy kaupassa kuin listan kanssa, minä teen yleensä meidän ostokset, mutta mun mies tekee hyvää ruokaa ja se on hyvä se, käyn erittäin mielelläni ne ainekset kaupasta hommaamassa.
Voi luoja teidän kanssa.
ps. usein mies soittaa ja kysyy että "tuonko jotain kaupasta" Se on ihanaa koska toinen ajattelee mua ja sitä jos haluan jotain tai olen jotain unohtanut.
eivät osaa käydä siellä kaupassa yksin.
t.ap
Voi sinua raukkaa. Olisi kannattanut valita mies vähän paremmin :)
miehet on kuskina tai kantoapuna ja lykkivät sitä kärryä. Kukaan niistä ei ainakaan osallistu ruuan valintaan koska aina se on nainen joka kerää ne ruuat. Nainen katsoo mahdolliseten mukana olevien lastenkin perään.
Hassun näköistä kun se mies on siinä vaan kuin tavara mukana.
Mut ei se mitään, teette kuten tahdotte.
ei tule koskaan oppimaankaan niitä "oikeita" tuotteita jos ne ei saa vastuuta...mistä sinä nainen olet oppinut sen oikea tuotteen löytämään?
Mutta kun ei mene jakeluun. Ja toisekseen, mies ei myöskään vertaile hintoja. Kun hän käy ostamassa ns. isot ostokset, hintaa saattaa tulla kymmeniä euroja enemmän kuin silloin kun minä ostan vastaavat tavarat. Kun sitten sanon että miten sä tätä ostit, kun toisen valmistajan tuote on euron halvempi, niin vastaus on että ai en mä kattonut, otin vaan kun tän huomasin ekana.
Voi luoja teidän kanssa.
t.ap
joissa mies todetaan reppanaksi sen perusteella että se ei osaa käydä kaupassa. Ja kuten kirjoitin en munkaan mies sinne mene ilman sitä listaa. Kyse ei ole siitä etteikö osaisi ostaa sitä maitoa ja jugurttia, vaan määristä. Se ei yksinkertaisesti tiedä sitä määrää mikä meillä menee päivän mittaan esim. leipää.
Syystä että on töissä kun mä taas olen kotona. Ei se ole täällä katsomassa minkä verran meidän ipanat juo päivän mittaan maitoa ja lisäksi vielä lasten kaverit siihen päälle.
Jos mä sanon sille että tuo maitoa, niin se saattaa tuoda sitä 2 litraa, kyllä mun on kirjotettava sille lappuun määrät ja lappu sen takia että ei unohda mitä piti tuoda. Mulla itsellänikin on kännyssä aina ostoslista.
Voi luoja teidän kanssa.
t.ap
joissa mies todetaan reppanaksi sen perusteella että se ei osaa käydä kaupassa. Ja kuten kirjoitin en munkaan mies sinne mene ilman sitä listaa. Kyse ei ole siitä etteikö osaisi ostaa sitä maitoa ja jugurttia, vaan määristä. Se ei yksinkertaisesti tiedä sitä määrää mikä meillä menee päivän mittaan esim. leipää.
Syystä että on töissä kun mä taas olen kotona. Ei se ole täällä katsomassa minkä verran meidän ipanat juo päivän mittaan maitoa ja lisäksi vielä lasten kaverit siihen päälle.
Jos mä sanon sille että tuo maitoa, niin se saattaa tuoda sitä 2 litraa, kyllä mun on kirjotettava sille lappuun määrät ja lappu sen takia että ei unohda mitä piti tuoda. Mulla itsellänikin on kännyssä aina ostoslista.
reppana, jos se tarvitsee vaimon mukaan ruokaostoksille. Tai sitten muija on sellaine jyrä, ettei sille kelpaa mikään... Ihan aikuisten oikeesti, mitä teidän perheelle tapahtuisi, jos sä vaikka joutuisit sairaalaan? Mies syöttäisi muksuille einespizzaa?
Olin just puolenvuoden sisällä 2 kertaa sairaalassa viikonlopun yli ja kyllä mun mies sai lapset ruokittua ja ihan ruokaa niille teki. Ei se että mies ei yleensä hoida kauppareissuja yksin, tarkoita sitä että se olisi reppana joka ei ikinä pärjää yksin. Onhan toi asunut yksin ennen kuin yhteen muutettiin, ei sen äiti sille kaupassa käynyt.
Ja mitä sitten vaikka oliskin syöneet einespitsaa? Parempi sekin kuin ei mitään.
mutta vielä kummallisempaa on se, että LÄÄKÄRIPÄIVYSTYKSEEN pitää mennä koko perhe. Olen useamman kerran törmännyt varsinkin vkonloppupäivystyksessä siihen, että yksi lapsi on sairas ja koko perheellä sinne tullaan. En ole päivystysessä töissä vaan ihan asiakkaana ollut. ESim. viime su:na erään perheen n. vuoden vanha oli sairas. Sinne tuli molemmat vanhemmat ja n. 10vuotias veli. Eikä ollut hengenvaarasta kyse. Mitä ne kikki siellä teki?
katselisi miestä, joka ei osaa edes kaupassa käydä. Mitään kivirekeä en perässäni alkaisi vetämään, jolle pitäisi ruoat kantaa kaupasta nenän eteen ja ilmeisesti valmistaakin ne. Ihme reppanoita teillä on "miehinä"