Millainen mies/nainen ei osaa käydä yksin kaupassa?
Kotona pitää odottaa 3h, että lapsi herää päikkäreiltä ja sitten koko konkkaronkka lähtee tätä suurta tapahtumaa todistamaan? Miksi?
Kommentit (85)
Mutta ihmettelen kuinka moni on vastannut ettei voi itse käydä kaupassa, koska ei ole ajokorttia! Voihan sen kuitenkin hommata vasta sitten, kun sitä tarvitsee vaikkei nuorena olisikaan kortin tarvetta. Itsestäni kyllä tuntuisi hullulta odottaa koko päivä miehen kotiintuloa, jotta päästäisiin kauppaan.
ja sitten ne kakarat kiljuvat siellä kaupassa niin että kuulo lähtee.
Ehkä perheet eivät osaa enää tehdä kauppalappua vaan haahuilevat marketissa ja miettivät mitä tekisi mieli.
Ja onhan siellä lapsille viihdyttävä leluosastokin ja usein mäkki tms samassa rakennuksessa,jos sieltä kaupasta ei muksuille kelpaavaa löytynytkään.
kaveriperheeltä kuulostaa.
He menevät muutamia poikkeuksia lukuunottamatta aina koko perhe (vanhemmat ja 3 lasta) aina yhdessä ihan joka paikkaan, kauppaankin luonnollisesti.
En ymmärrä miksi. Aina heillä kovin hankalaa lähteminen ja siellä kaupassa olokin sitten..
Kotona pitää odottaa 3h, että lapsi herää päikkäreiltä ja sitten koko konkkaronkka lähtee tätä suurta tapahtumaa todistamaan? Miksi?
Omalta osaltani lisään tähän sirkukseen vielä dementoituneen mummon, kun hänellekään ei aina saanut kotiapua, ei voinut jättää yksin kotiin eikä ensinkään lasten kanssa.
Mies oli töissä,eikä hänen kotiintulonsä jälkeen enää olisi ehtinyt hoitaa samalla kauppareissulla muita asioita (kauppamatka n. 2x30 km).
Varsinaisia elämysmatkoja ja selviytymisharjoituksiahan ne kauppareissut sillä joukkueella kieltämättä olivat.
Tyydyttikö vastaukseni aloittajan tiedonhalun?
Porukalla kaupassa,ainakin tekemässä isot ostokset. Minä osaan ostaa oikeat pesuaineet ym ja mies on kantoapuna. Lapset käyvät kaupassa ihan mielellään, ei nyt hypi ilosta kun lähdetään,mutta tulevat mukisematta.
En menisi yhdessä jos se olisi ainasta huutoa ja lapsilla kamala olla.Mutta niin kauan kun näin ei ole,en näe syytä miksi ei yhdessä voisi mennä. Toki käymme miehen kanssa myös erikseen ja ilman lapsia jos puuttuu esim. pelkkä maito tai pari jotain tuotetta.
Meillä lähikauppa ei ole kävelymatkan etäisyydellä, joten käymme kaupassa kaksi kertaa viikossa. Minulla ei ole ajokorttia, joten mies tarvitaan kuskiksi. Ikävä kyllä, miehelle kaupassa käynti on jotenkin vaikeaa, vaikka yhdessä tehdään tarkka ostoslista, esim. tuo tavallisia tomaatteja, vaikka piti tuoda kirsikkatomaatteja tai unohtuu jotain. Joka kerta on jotain pielessä ostoksissa. Lapsi otetaan mukaan, kun ei sitä kolmivuotiasta voi yksinkään jättää.
minä olen ajokortiton, ja minulta taas käy kätevämmin koko viikon ruokalistan suunnittelu, koska minä ne ruoat enimmäkseen teenkin.
Silloin varsinkaan en suostuisi muuttamaan kauas palveluista.
vaan käydään kaupassa kaksi kertaa viikossa, jolloin ostettavat määrät ovat suurempia kuin monta kertaa viikossa kaupassa asioivilla. Isoja määriä ei oikein bussissa tai käsipelillä viitsi kuljettaa
7
päästä miehen kyydissä ruokakauppaan. Yleensä hän myös maksaa ruokalaskun. En aja autoa, joten kätevä tehdä kaikki viikon ostokset kerralla. 2-vuotias taaperomme on luonnollisesti mukana ja mieheni vahdittavana, kun minä kerään ostoksia.
joka ei osaa tehdä ruokaostoksia ilman mamman opastusta? :D Aivan uskomatonta sakkia. Tää on samaa sarjaa kuin se "mies tankkaa meillä AINA auton"-ketju!
joka ei osaa tehdä ruokaostoksia ilman mamman opastusta? :D Aivan uskomatonta sakkia. Tää on samaa sarjaa kuin se "mies tankkaa meillä AINA auton"-ketju!
Eri elimiä käytetään lastentekoon ja ostosten tekemiseen, ainakin meillä. Ja meillä mies tosiaan aina tankkaa sen autonkin, kun sillä ajaakin.
7
Yleensä käyn yksin, nautin sitä hetken rauhasta ja omasta ajastani.
Totta tosiaan en voisi miestäni kauppaan lähettää yksin tai edes kauppalistan kanssa, jos tarvetta on enempään kuin perus maito-leipä-jauhelihasatsille :)
Mies tekee pitkää päivää ja harvoin syö kotona muuta kuin iltapalan. Itse olen hoitovapaalla joten tiedän mitä ruokaa minä ja lapset halutaan.
Ja sekä minä että lapset ollaan tosi merkkiuskollisia, esim. metukasta ei kelpaa muuta kuin Saarioisten ja nakeista Popsin.
Mies ei myöskään jaksa tai halua katsoa tuoteselosteita pakkauksista.
Oma käsitykseni omasta ajasta on lähinnä hieronta, kampaajalla käynti, tms. Ei todellakaan ruokaostosten teko. Meillä yleensäkin tehdään kotihommat yhdessä, ruokaostosten tekeminen on osa sitä. Ja meidän alle kolmivuotias osaa olla nätisti kaupassa. Eri asia sitten nämä lapset, jotka eivät koskaan pääse kauppaan mukaan, niin tietysti juostaan ja vingutaan namihyllyllä.
Miehelläni on lievä neurologinen poikkeavuus, jonka takia tavaroiden löytäminen kaupassa on hänelle vaikeaa ja vie paljon energiaa. Hän ei selviydy yksin viikko-ostoksista, vaikka osaa ostaa leipää ja maitoa. Jostakin syystä rahan antaminen minulle on hänelle vaikeaa. Meidän on mentävä yhdessä, jos haluan, että hän maksaa.
koska se on meille yhteistä aikaa. Mennään kärryillä eli saadaan siinä matkalla vähän ulkoiluakin. Kävellessä on kiva jutella päivän tapahtumista. Yksin käydään sit, jos on aikapula tmv.
sehän olisi ihan juhlahetki.
Käydään me joskus koko perheelläkin. Se tuntuu ihan erityiseltä, koska se tapahtuu n. 2 kertaa vuodessa.
koko perhe kaupassa. Ihan vaan siksi, että mietitään siellä kaupassa yhdessä, mitä syödään ja mitä halutaan ostaa. Toiseksi, mies ei osaa ostaa tuotteita oikein, just esim. tuo kirsikkatomaatteja tavallisten sijaan, ostaa väärää maitoa, pesuaineista ei tajua tuon taivaallista.
Yksin käyn lähinnä ennen pyhiä, jolloin lopetan itse työpäivän aiemmin ja ehdin ennen pahinta ruuhkaa sinne kauppaan. Tuolloin on tosin pidemmän aikaa mietitty, mitä ruokaa silloin laitetaan.
35:
Kaupassa, jossa maksutapahtuma hyväksytään pin-koodilla sirupäätteessä voit maksaa kenen hyvänsä kortilla, eikä siihen ole muilla naputtamista. Kortinomistajan omaa hölmöyttä, jos on salassapidettävän koodin antanut jollekin, jonka ei halua korttiaan käyttävän.
Toisen henkilön siruttomalla kortilla maksettaessa syyllistyy petokseen ja tällöin on myyjällä oikeus ottaa kortti pois ja tienata hyvät rahat palauttamalla se kortinmyöntäjälle.