Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mies/nainen ei osaa käydä yksin kaupassa?

Vierailija
23.08.2011 |

Kotona pitää odottaa 3h, että lapsi herää päikkäreiltä ja sitten koko konkkaronkka lähtee tätä suurta tapahtumaa todistamaan? Miksi?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä muuten osata osallistua ruokakuluihin ku raahaamalla se ukko tiskille???? voihan sitä automaatilla käydä tai maksaa äijän kortilla jos siellä paalua on.pois naiset sieltä hellan välistä!

Vierailija
2/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteiset tapaamiset pitää sovittaa siten, että he saavat ensi 2h nukutettua ainokaistaan päikkäreille, sen jälkeen odottavat 2h että lapsi nukkuu ja sitten menevät porukalla kauppaa ja sitten ilmoittavat milloin voivat tavata. Mahtavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasen miehen kanssa, joka ei osaa edes oikeita kauppatavaroita tuoda kotiin??? :O Mulla palais hermot.

Exä oli monessa toivoton, mutta osasi sekin sentään kaupassa käydä. Nyxä tuo mulle kaupasta jopa oikeanlaiset pikkuhousunsuojat yms ja osaa ostaa lapsille ihan oikeankokoisia vaatteita jos sattuu alessa tms näkemään... Eikä tarvi yhtään apua. Ruokaostoksista ja pesuaineista nyt puhumattakaan. Missä ihmeen takametsissä teidän miehet on kasvaneet??

Vierailija
4/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta kyllä ovat nämä rouvat, jotka puhelimessa neuvottelevat joka hyllyn välissä, mitä pitää ostaa.

Vierailija
5/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasen miehen kanssa, joka ei osaa edes oikeita kauppatavaroita tuoda kotiin??? :O Mulla palais hermot.

Exä oli monessa toivoton, mutta osasi sekin sentään kaupassa käydä. Nyxä tuo mulle kaupasta jopa oikeanlaiset pikkuhousunsuojat yms ja osaa ostaa lapsille ihan oikeankokoisia vaatteita jos sattuu alessa tms näkemään... Eikä tarvi yhtään apua. Ruokaostoksista ja pesuaineista nyt puhumattakaan. Missä ihmeen takametsissä teidän miehet on kasvaneet??

t.ap

Vierailija
6/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei käydä joka päivä eikä edes joka toinen päivä kaupassa, mutta kun käydään, mennään koko poppoolla :) Lapset osaavat käyttäytyä kaupassa, eivät juoksentele, itke karkkihyllyn edessä tai leluosastolla. Ei ihmekään että välillä näkyy huonosti käyttäytyviä muksuja jos vanhemmat eivät ota kuin pakon edessä ne mukaan. Onhan se kivaa ja jännää päästä sellaiseen paikkaan missä ei usein saa käydä. Ja sitten vanhemmat naama punaisena rääkyvät jälkikasvulleen... Niinpä niin :)

Tai no, jompikumpi meistä aina hakee maitoa kun loppuu eikä muuta tartte :) Silloin ei kuitenkaan koko poppoolla mennä :)

Vierailija
7/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee kuskin. Yleensä käyvät kerran viikossa kaupassa ja samalla reissulla hoitavat muut asiat.

Mä en oo koskaan ajatellut että siinä olis jotain ihmeellistä. Kai se kaverikin nyt joskus haluaa pois kirkonkylältä, vaikka edes kaupassa käymään.

Vierailija
8/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä muuten osata osallistua ruokakuluihin ku raahaamalla se ukko tiskille???? voihan sitä automaatilla käydä tai maksaa äijän kortilla jos siellä paalua on.pois naiset sieltä hellan välistä!

Toisen korttia ei saa käyttää, ja kassa voi ottaa herran kortin pois ja palauttaa sen pankkiin, jos rouva käyttää sitä. Rouvalla pitäisi olla rinnakkaiskortti samalle tilille, niin sitten käy, tai sitten pitäisi hakea käteistä automaatista.

Onko se vähän teeskentelyä vaimoiltakin, että he itse ovat niin paljon parempia, viisaampia ja osaavampia kuin miehet, että mies ei saa kaupasta ruokaa ilman naista?

Minun mieheni oli aikoinaan todella pilalle passattu peräkamaripoika, käytännössä puoliksi lukutaidoton (= luki vain keltaistapörssiä ja katsoi lehdistä enimmäkseen kuvia), mutta niin vaan sekin on oppinut kaupassa käymään.

Mikä on niin erikoinen tapaus, että ehdottomasti pitää olla joko kirsikka- tai tavallisia tomaatteja, ja ne toiset eivät käy? Jos kyse on vaikka jostakin voileipäkakun koristelusta, niin siinä tapauksessa kakun tekijän pitäisi varmaan ostaa itse paljon muutakin.

Kieltämättä miehelle sattuu enemmän kommelluksia ruokaostoksilla kuin minulle, mutta ei se haittaa. Paljon helpompaa kuitenkin se, että hän käy kaupassa työmatkallaan kuin että minä matkustaisin yhteensä tunnin ja käyttäisin vielä toisen tunnin kaupoissa.

Vierailija
9/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että se ainoita aikoja kun voidaan olla kahdestaan. T. Neljän koululaisen äiti

Vierailija
10/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuitenkin tykätään käydä kaupassa koko porukalla. 1-2 kertaa viikossa tehdään isommat ostokset yhdessä, ja käydään samalla reissulla jossakin kahvilassa tai ulkona syömässä.

Miksikö? No ihan muuten vaan :)

Miksi kaikki pitäisi aina perustella niin hirveän tarkkaan? Miksi ei asioita saisi tehdä niinkuin vaan itsestä tuntuu hyvältä?

Kaupassa myös mietitään ruokalistoja, ihan sen mukaan mitä on tarjolla esim. kalatiskillä tai mitkä kasvikset näyttää hyvältä.

Käydään kyllä erikseenkin kauppaostoksilla. Silloin ostetaan vaan täydennyksiä tai mennään tarkemmin listan mukaan.

Vierailija
11/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta kyllä ovat nämä rouvat, jotka puhelimessa neuvottelevat joka hyllyn välissä, mitä pitää ostaa.

Minä ainakin soittelen lihahyllyjen välissä jos olen lihaan ostamassa. Itse en syö lihaa, enkä aina tiedä mikä olisi miehelle ja lapsille paras vaihtoehto tarjolla olevista. Silloin otan puhelimen käteen ja kysyn.

Saatan myös soittaa ja kysyä onko meillä juustoa/maitoa/porkkanoita/jäätelöä... mitä nyt sattuu tulemaan mieleen.

Vierailija
12/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että se ainoita aikoja kun voidaan olla kahdestaan. T. Neljän koululaisen äiti

Käydään yhdessä kahdestaan kaupassa, että saadaan edes joskus puhua asioista lasten kuulematta.

Kouluikäisten vanhemmilla kun ei juuri ole omaa yhteistä aikaa muuten.

Vierailija
13/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään yleensä ilman lapsia lähikaupassa, joskus ihan huvikseen mennään koko porukalla, mutta siis vain huvikseen. Yleensä joko minä tai mies yksin tai yhden/kahden lapsen kanssa siis. Mutta kun käydään isommin ostoksilla, on ihan mukava mennä koko porukalla. Lapsetkin oppii pienestä asti, ettei kaikkea voi saada, ettei joka tavaraan kosketa ja sitten tietenkin myös sen, miten käyttäydytään julkisilla paikoilla.

Tässäkin on tietenkin vain vaihtoehdot kaikki tai ei mitään. Tuskin kukaan oikeasti raahaa koko perhettä mukanaan ostamaan yhtä maitopurkkia..

Toisaalta, eikös se oo enemmän hyvä kuin huono asia, että perhe haluaa viettää aikaansa yhdessä?

Vierailija
14/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yhdessä kahdestaan kaupassa, että saadaan edes joskus puhua asioista lasten kuulematta.

Onko teillä aina joku lapsista kotona? Ne ei harrasta, ole ulkona/kavereilla tms KOSKAAn, vana teidän pitää mennä kauppaa puhumaan asioista?

Ei tsiisus mitä juttuja...

Vierailija
15/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomia mukuloita tulossa useemmassa perheessä tässä ketjussa. Lapsia nimenomaan viedään pois kotoa sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan käytöstapoja, toimintatapoja. Ketjussa oli 10 vuotias, joka osaa käydä kaupassa,mikiköhän? Tuleekohan ap:lle mieleen? Lapset eivät minulla ole enkeleitä, mutta isot ostokset teen kaikkien 4 mukulan kera vallan mainiosti. Lapset hakevat ostoslistan tavarat, pakkaavat, vievät autoon omat kassinsa, huom, myös ne isot ostokset! Ja jos kirsikkatomaatti ei kelpaa, onkohan kokissa vikaa? Jos leipä on väärää, väännä sämpylää uuniin oman maun mukaan. Uusavuttomuus huipussaan!!

Vierailija
16/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidät lapset harrastavat ja käyvät kavereilla mutta ehkä meillä vanhemmilla ei ole juuri silloin mitään kahdenkeskistä puhuttavaa tai emme itse ole kotona silloin.

Ja mitä se auttaa, jos yksi lapsista on ulkona mutta toinen kotona, onhan hän silloin kuulolla kuitenkin.

Ulkoilevat ennen kuin minä ja mies tullaan töistä

Onko teillä aina joku lapsista kotona? Ne ei harrasta, ole ulkona/kavereilla tms KOSKAAn, vana teidän pitää mennä kauppaa puhumaan asioista?

Ei tsiisus mitä juttuja...

Vierailija
17/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomia mukuloita tulossa useemmassa perheessä tässä ketjussa. Lapsia nimenomaan viedään pois kotoa sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan käytöstapoja, toimintatapoja. Ketjussa oli 10 vuotias, joka osaa käydä kaupassa,mikiköhän? Tuleekohan ap:lle mieleen? Lapset eivät minulla ole enkeleitä, mutta isot ostokset teen kaikkien 4 mukulan kera vallan mainiosti. Lapset hakevat ostoslistan tavarat, pakkaavat, vievät autoon omat kassinsa, huom, myös ne isot ostokset! Ja jos kirsikkatomaatti ei kelpaa, onkohan kokissa vikaa? Jos leipä on väärää, väännä sämpylää uuniin oman maun mukaan. Uusavuttomuus huipussaan!!

käyttäytymään, vaikka niitä ei joka helkkarin ostosreissulle oteta mukaan? Mä en tosiaan ymmärrä, miksi meidän pitäisi päivystää kotona, että lapsi herää ja sitten lähteä koko konkkaronkka kauppaan. Mies/vaimo voi käydä päikkäreiden aikana kaupassa.

Vierailija
18/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pääsisit joskus ihan yksikseen kauppaan.

ei tarvis miehen lähteä joka kerta kuskaamaan sua.

Mie varmaan mielellään jäis lapsen kanssa kotiin.

Mä tiedän yhden ison perheen jossa äidillä ei ole korttia ja mies kuskaa sitten ties minne aina.

Perheen äiti yrittää aina että pääsis jonkun kyydillä paikasta toiseen.

Säälin vaan tuota miestä kun hän on aina se joka kuksaa lapsia harrastuksiinkin.

Kyllä siitä ajokortista on hyötyä jos palvelut eivät ole ihan vieressä.

Meillä lähikauppa ei ole kävelymatkan etäisyydellä, joten käymme kaupassa kaksi kertaa viikossa. Minulla ei ole ajokorttia, joten mies tarvitaan kuskiksi. Ikävä kyllä, miehelle kaupassa käynti on jotenkin vaikeaa, vaikka yhdessä tehdään tarkka ostoslista, esim. tuo tavallisia tomaatteja, vaikka piti tuoda kirsikkatomaatteja tai unohtuu jotain. Joka kerta on jotain pielessä ostoksissa. Lapsi otetaan mukaan, kun ei sitä kolmivuotiasta voi yksinkään jättää.

Vierailija
19/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen seuran ja ajokortin varassa. Enkä jaksaisi odotella, että koko perhe tulee kotiin ja sitten lähdetään kauppaan. Kummasti saadaan kotonakin asioista puhuttua, vaikka on 3 lasta.

Vierailija
20/85 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole myöskään hänen hallitsevimpia ominaisuuksiaan. Olisi harhaanjohtavaa sanoa että mies ei "edes" osaa tuoda kaupasta oikeita tuotteita, koska kyllä hän paljon kaikenlaista muuta osaa. Juuri tämä kaupassakäynti vain ei kuulu hänen vahvuuksiinsa. Tai sitten mä olen vain niin ylitarkka siitä, mitä haluan ostettavan.

Mutta siis ei me käydä koko perheen voimin kaupassa, käyn siellä yksin ja jätän miehen ja lapset kotiin.

Miten hemmetissä jaksaa olla naimisissa sellasen miehen kanssa, joka ei osaa edes oikeita kauppatavaroita tuoda kotiin??? :O Mulla palais hermot. Exä oli monessa toivoton, mutta osasi sekin sentään kaupassa käydä. Nyxä tuo mulle kaupasta jopa oikeanlaiset pikkuhousunsuojat yms ja osaa ostaa lapsille ihan oikeankokoisia vaatteita jos sattuu alessa tms näkemään... Eikä tarvi yhtään apua. Ruokaostoksista ja pesuaineista nyt puhumattakaan. Missä ihmeen takametsissä teidän miehet on kasvaneet??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän