tytön astiastoista murinaa...
Tyttö pääsi ripille viime kesänä ja kun aika monet kyseli että mitä toisi, kerroin että mummun perintönä on valkoisia teeman mukeja ja lautasia 6 kpl, ja muutama muumi-muki löytyy, ostakaa niille jatkoa.
No jonkin verran tulikin erilaisia tarjoilu yms astioita. Mutta joku toi pari mukia Taika-sarjaa, kauniita toki olivat nekin. Miehen sisko oli nyt tehnyt taas uuden aluevaltauksen kun he kävi synttäreillä ja toi Primaveran keltaisen mukin, lautasen ja kulhon (siis yhden).
Tällä hetkellä näyttää että kunhan tyttö ehkä kolmen vuoden päästä on lähdössä opiskelemaan hänen astiakaappinsa on täynnä eriparisia mukeja, toki pääosin arabiaa...
arghhh.... Kai mun täytyy niitä alkaa kiikuttaa kirpputorille... Kun niitä ruokalautasia ei ole vielä yhtään. Kertokaa nyt miten nuo sukulaiset saa uskomaan, että nuorelle olisi kivempi että tulisi vaikka yksi lautanen jatkona edellisiin...Myös snopin mielestä vaan on kiva ostaa mitä tahansa astioita. Ja kun tyttö on itse päättänyt että kerää tuota teemaa, kun sitä on jo muutenkin...
Kommentit (44)
Esittäkää sukulaisille selkeä ja yksilöity toive, eli juuri esim. 1-6 kpl Teeman ruokalautasia, väri valkoinen" jne. Pelkät mukit ovat tylsiä, olen siitä kanssasi samaa mieltä.
Toisaalta, pakottaa et voi, eli jos haluavat ostaa joka kerta erilaisia, niin minkäs sille voi.
Yksi vaihtoehto on, jos tyttäresi niin haluaa, myydä väärää sarjaa olevat Huuto-netissä ja ostaa saaduilla rahoilla Teemaa.
Ymmärrän äitinäkemyksesi siinä mielessä, että astiasto samaa sarjaa on sijoitus tulevaan nuoren omaan kotiin, vaikka opiskelijaboxiinkin, siinä missä joku muukin kodintarvike.
Itse keräsin jo teininä keltaista Teemaa, ja nyt sitä on laaja asiasto aikuisena ja perheellisenä, lisäksi toivoimme vielä valkoisen Illusian häälahjaksi mieheni kanssa.
Tyttäresi kanssa kannattaa kuitenkin neuvotella myös ja vaikka sitten perustella hänelle, miksi yhtenäinen astiasto olisi hyvä.
on ihan arkiastiasto. Hajuton ja mauton. eikä minua haittaa yhtään, jos kattauksessa käytetään eri värejä esim. iittalan laseista. Tuo piristystä, eikä tarvitse koko ajan kysellä, mikä kahvikuppi on kenenkin, kun kattaa erivärisillä.
Itselläni on teininä saatua Arctican kahvikalustoa ihan nykäisemättöminä paketeissaan. Ollut jo kohta 20 vuotta. Olkoot siellä, ei ne minua häiritse. Jos joskus tarvitsee kattaa kahvipöytää oikein isosti, niin kaivetaan ne sitten jonon jatkoksi.
Nyt kiireesti ja heti kaikki lahja-astiat roskiin. Sitten ostat tilalle zävy-zävyyn sopivan 48-osaisen astiaston.
Ja kaikki ovat tyytyväisiä, eikä tarvitse enää murista. Joovai?
jotka ostaa kattiloita ja ryppyvoiteita vaimoilleen hääpäivälahjaksi sitten kun joskus nelikymppisenä päätyvät jonkun palsta mamman hoteisiin. Eivät osaa edes puhtaita ja likasia vaatteita erotella. Hyh.