Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat eivät ota hoitoon kahta lasta

Vierailija
18.08.2011 |

kun olisi kaksi lasta tulossa. Esikoista pyydettiin toisinaan hoitoon. Nyt kun kuopuskin on sen ikäinen, että haluaisi mennä, ei hoitokutsuja enää tule :( Esikoinen kävi varmaan kuudesti tai useamminkin hoidossa 1,5-3v yön kerrallaan. Nyt ei ole ollut yökylässä isovanhemmilla liki kahteen vuoteen.

Sinänsä voisivat mennä vuorollaan, mutta siten ei tietysti vanhemmille tule vapaata aikaa. Toisaalta yhtäkään kerrallaan ei ole kutsuttu, enkä viitsisi tyrkyttääkään.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulisin hulluksi jo pelkästä ajatuksesta, että joutuisin ottamaan viikonloppuna meille lapsia yökylään. Nyt on aikaa hoitaa sitä omaa parisuhdetta ja olla miehen kanssa yhdessä, nukkua aamulla pitkään, lukea lehteä vaikka 4 tuntia jne. En halua tähän rauhaan hoitolapsia. Oma parisuhde kesti ihan hyvin, vaikka lapset eivät yökyläilleet enkä ikinä sellaista osannut edes kaivata. Mummolassa käytiin koko perheenä ja saatettiin olla vaikka viikko, joten lapsilla on läheiset välit isovanhempiin. Isovanhemman ja lapsenlapsen suhde ei tarvitse rakennusaineekseen yhteisiä öitä.

Vierailija
62/62 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkitaan HETI katkeruudeksi ja kateudeksi.

Mulla ei ainakaan ole minkäänlaista sädekehää tai kruunua, vaikka sanonkin nyt että lapseni ei ole ollut yökylissä mummoloissa kertaakaan. Ei vaikka (no anoppi lähinnä) häntä on hoitoon kinuttukin. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia lapsen hoidon suhteen ja nukkuakin saa (vaikkakin vain sen 5h päivään) ja silloin kun olen unta enemmän tarvinnut, on mies ottanut ja lähtenyt lapsen kanssa jonnekin että saan nukuttua.

Ei sillä, lapsi on vielä niin pieni että ei osaa itse toivoakaan mitään yökyläilyjä (3-vuotias)

Meilläkin on tapana pitää yhteistä aikaa miehen kanssa silloin kun lapsi nukkuu. Mies joskus kyllä kysyi että miksi en ole suostunut noihin hoitoehdotuksiin, niin sanoin että haluan että lapsi haluaa sinne, eikä vain anoppi.

Enkä oikein usko että lapsi edes ymmärtää mitä yökylässä oleminen tarkoittaa.

Itse jouduin lapsena joka ikinen loma ties mille sukulaiselle milloinkin. Ja jokainen kerta oli hirveä. Kun olin 4-vuotias mummoni ärähti minulle että olen typerä kun sanoin että minulla on koti-ikävä. Anoppi on vähän samantyylinen kuin mummoni oli sanomisissaan, joten silläkään en vielä lasta halua sinne antaa.

Oma äitini on jo sanonut että hän ei ole sitten mikään lastentarhapalvelija ja että olemme tervetulleita vain jos minäkin olen mukana. Ja tätä olen kunnioittanut.

Ehkäpä meidänkin pitää harkita sen toisen lapsen "hankkimista" niin loppuisi nuo kinuamiset. =D

Ei vais. Meillä on jo lapsiluku kasassa.

Luulisi muuten että vanhemmat ihmiset haluaa mielellään vanhempia lapsia käymään. Siis kun vertaa 3 ja 4-vuotiaita niin kyllähän se 4-vuotias tottelee jo paremmin ja osaa ilmaista halujaankin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän