Hyväkarppausta ja juoksulenkkejä kolmisen viikkoa - paino ei tipu!!
Ja siis ylipainoa todellakin on, kolmisenkymmentä kiloa! Miksi ihmeessä paino ei laske, vaikka olen OIKEASTI syönyt fiksusti enkä sortunut mihinkään naposteluihin... Ja tosiaan juoksen 3-4x/vko n. 40min ja lisäksi muina päivinä käyn kävelemässä, välillä reippaasti, välillä rauhallisesti.
Kommentit (53)
Netistä löysin pari taulukkoa, jotka oli kuitenkin niin ristiriitaisia keskenään, että päätin luottaa painettuihin. Saattaahan niissäkin tietty olla epäluotettavuutta. Tosiaan, en ole asiantuntija ja siksi olen apuja kysellytkin. :)
AP
Itse en ole tällaiseen törmännyt, vaikka olen lukenut pienen kotikirjaston verran vhh-kirjallisuutta.
Enkä kyllä usko että kypsentämällä kasviksia niihin jotensakin siunaantuisi lisää sokereita. Kuulostaa hassulta. En tosin minäkään kaikkea kaikesta tiedä.
Syön kaikkia kasviksia reilusti, pois lukien juurekset joita vain kohtuudella, koska ovat kovin tärkkelyspitoisia. Kasviksia kypsennettynä tai raakana, miten milloinkin mieli tekee, ei niistä niin paljoa hiilareita kuitenkaan saan kasaan. Ennemmin karsii maitotuotteista, ne jumittaakin paljon helpommin niistä tulevat hiilarit.
muistaakseni esim. kypsennetyistä juureksista hiilihydraatit imeytyvät nopeammin ja nostavat verensokeria nopeammin kuin raakoina syödyistä.
Ei se hiilihydraattimäärä kuitenkaan oleellisesti miksikään muutu.
muistaakseni esim. kypsennetyistä juureksista hiilihydraatit imeytyvät nopeammin ja nostavat verensokeria nopeammin kuin raakoina syödyistä.
Ei se hiilihydraattimäärä kuitenkaan oleellisesti miksikään muutu.
Mutta kokonaishiilarin maaraan kypsennyksella ei ole tuon taivaallista kaytannon merkitysta. Eli tosiaan ei kannata noita tuijottaa! Kasvikset on aina hyva valinta laihduttajalle, ja niista saa vahan energiaa mutta tayttavat silti vatsaa. Johan ihan tavallisellekin, siis ei-laihduttajalle, suositellaan se 500g kasviksia per paiva (joka on muutes hilliton kasa).
Esimerkiksi itsellani on juuri uunissa tulossa kasvispaistos: kolme kesakurpitsaa siivuina, kolme paprikaa paloina, kolme sipulia. Maustetaan hyvin, itse laitan talla kertaa fetaa ja yrtteja, oliivioljya ja tomaattimurskaa. Tuosta satsista syo monta ateriaa jonkun protskajutun kanssa kuten lohi, broisku tms.
se broiskukoipi on, rasiassa 3-4 koipea ja hinta jotain alle 2e. Ainakin kun viimeksi olen ostanut.
Noita en edes muistanut, kun ei tulisi mieleenkaan ostaa koipia ja viela valmiiksi maustettuina. Yak, ei tuo ole ruokaa...
Muutenkin ravintoarvojen puolesta se rintafile on fiksumpi valinta kuin koivet.
se broiskukoipi on, rasiassa 3-4 koipea ja hinta jotain alle 2e. Ainakin kun viimeksi olen ostanut.
Noita en edes muistanut, kun ei tulisi mieleenkaan ostaa koipia ja viela valmiiksi maustettuina. Yak, ei tuo ole ruokaa...
Muutenkin ravintoarvojen puolesta se rintafile on fiksumpi valinta kuin koivet.
jos oikeesti olisit niin persaukinen mitä väität, ei sinulla olisi vara nirsoilla. Mutta anteeksi että yritin auttaa. Ei tule toistumaan.
Mulla on sama ongelma kuin ap:llä.... Toukokuun alusta karppausta, hiilarit noin 50-60 g päivässä, ja juoksulenkkejä. Lihasta on rakennettu salilla tammikuusta ja samalla ruokavaliota järkeistetty. Herkkuja olen syönyt viimeksi jouluna. En ole laihtunut yhtään, vyötäröltä ei ole kadonnut senttiäkään 😩 Olen normaalipainoinen, mutta vyötärölihava.
52 jatkaa, ehkä pitäisi tosiaan pudottaa hiilarit tuonne 20 g tai alle, mutta se tuntuu tosi vaikealta. Jo nyt ruokavaliosta on karsittu kaikki ylimääräinen. Olo on kyllä hyvä ja energinen, nälkä ei vaivaa eikä mieliteot.
AP ei ole palstalla kuuntelemassa ohjeitanne näin 7 vuoden jälkeen
Ilmeisesti läski lähtee sinulla hyvää tahtia ja samaan aikaan lihakset kasvavat. Se on todella hyvä suunta, jatka vain! Kyllä se painokin pian alkaa pudota.
Vierailija kirjoitti:
miten hyvä karppaat? käytätkö kermoja ja ihan ehtaa voita? hyvä karppauksessa on vaan se että ei ihan kauheesti voi voita,kermaa,punaista maitoa,partista yms käyttää,koska niitä hiilareita kuitenkin tulee. toisekseen,anna ajan kulua..oletko minkä ikäinen?
Esimerkki päivän ruoista:
Aamupalalla puolikas Vaasan Jyvärouhea-leipä (siis toinen puoli sellaisesta halkaistusta), päällä Oivariinia, kananmuna, juomana piimäjuoma eli piimää ja mehukeittoa sekaisin.
Ruoaksi pinaatti-porkkanasosekeittoa, kananmuna, juomana lasillinen kevytmaitoa
Välipalaksi esim. vauvan hedelmäsosepurkki
Päivälliseksi salaattia (seassa kurkkua, tomaattia ja fetajuustoa), muutama karppilihapulla (jossa ei siis korppujauhetta seassa). Juomana vesi tai lasillinen kevytmaitoa.
Iltapalaksi karppirahkaa (rahkaa, kuohukermaa, pieni purkki vauvansosetta) joko sellaisenaan tai "jäätelöksi" jäädytettynä.
Ja vettä juon noin 2,5-3 litraa päivässä, jääkaappikylmänä.
Se saattaa vaikuttaa asiaan, että syön psyykelääkkeitä. Painoni ei ole muuttunut herkästi, paitsi raskausaikoina tullut reilusti lisää, mutta lähtöpainoon palattu yhtä raskautta lukuunottamatta. Ylipaino tullut nimenomaan psyykenlääkkeiden myötä, mutta olen toki elänyt tosi epäterveellisesti ennen, en ole liikkunut ollenkaan ja saattanut vetää monena iltana viikossa parisataa grammaa karkkia tai sipsiä... Mutta siis paino pysynyt VUOSIA samana noista herkkumääristä huolimatta.
No siina se syy sitten tulikin. Voi kestää vähän kauemmin ennenkuin huomaat painon putoavan. Joten annan sellaisen neuvon, että toistaiseksi seuraa mieluummin ymparysmittoja kuin painoa. Kiinteytymistä tapahtuu varmaankin, vaikka paino ei putoa. Nuo lääkkeet hidastavat aineenvaihduntaa aika lailla ja keräävät nestettä. Joten lisäksi kannattaa tosiaan käyttää esim tuota vihreää teetä tai jotain muuta luonnollisesti nestettä poistavaa.
Minulla on paino pudonnut suhteellisen nopeasti lääkkeistä huolimatta. Alan huomata noin viikon kuluessa, mutta sekin on yksilöllistä. Mutta kokeile tosiaan jotain nestettä vähentävää ja lisää vielä ehkä HIIT- harjoituksia tuohon ohjelmaasi. Kyllä se siitä pikkuhiljaa.
Mitä taulukoita olet käyttänyt? Kiinnostaisi kovasti.
Finelistä kun katson, on niissä eroa, maksimissaan kaksi gramman kymmenystä. Häviävän pieni ero sadassa grammassa.