Mitä kertoo naisesta jos mies on nuorempi?
Siis ei mitään puuma-ikäeroja vaan jos mies on vaikka 3-7 vuotta nuorempi. Mitä ajattelet? Yleensähän mies on vähän vanhempi, tai ainakin perinteisesti on ollut niin päin. Mitä se kertoo naisesta että hänellä onkin itseään nuorempi mies?
Kommentit (124)
tai että mies arvostaa henkisesti kypsempää kumppania ennemmin kuin ulkoisesti nuorempaa
Kunpa näin olisikin, mutta totuus on aika usein toinen.
tai että mies arvostaa henkisesti kypsempää kumppania ennemmin kuin ulkoisesti nuorempaa
eli tuskin kyse on ulkonäön arvottamisesta suuntaan tai toiseen (ja oikeasti, kun ikää on esim 30 tai 35, huomaatteko eron?) kaikilla muillakaan samassa ikätilanteessa olevilla, mutta mikä sitten mielestäsi ON totuus?
-2
huonoitsetuntoiseen mieheen ajan myötä jos kavereilla on 10 vuotta nuorempia vaimoja kuin itsellään. Ns. vanhempi nainen jää helposti miehen ystäväporukassa myös ulkopuoliseksi jos ikäero mieheen on iso. Eri elämänvaiheet ja kiinnostuksen kohteet ja siihen päälle vielä mahdollinen koulutustasoero eivät lupaa hyvää. Jos ystäväporukalla on yhteinen kiinnostuksen kohde ja vaimo sulautuu porukkaan hyvin ei tätä ongelmaa ole tietenkään. Miehen älykkyys häivyttää myös ongelmaa tässä kohdin.
No minun huonoitsetuntoinen exäni ei ajatellut noin vaan piti minua vittumaisena kaikkitietävänä koska olin häntä vanhempi. Ei halunnut ottaa mitään neuvoja vastan ja metsään meni tosi usein.
Hyvä että pääsi siitäkin tollosta eroon.
Itseäni yli 10 vuotta nuorempi mies on minuun ihastunut ja tunnustanut tunteensa. Jos olisin vapaa, tuntisin varmaan houkutusta. Mutta mitä se sitten minusta mahtaisi kertoa? En kyllä yhtään osaa sanoa. Tarttuu hetkeen?
eikä meistä huomaa että mä olisin vanhempi. Mutta miehellä vois hyvin olla myös minua 10 vuotta nuorempi tyttöystävä eikä sitä ihmettelis kukaan.
nainen oli miestä n. 5 vuotta vanhempi. Se liitto ei toiminut mm. juuri tuon ikäeron vuoksi ja ero tuli. Nainen yli neljäkymmentä ja mies neljänkympin kieppeillä. Mitä se sitten kertoo naisesta tai miehestä niin en osaa sanoa.
Ja iätkin passaavat. Mä en kyllä usko, että tuo ikäero oli ongelma - ei meillä ainakaan sen vuoksi ongelmia ole. Joku viisi vuotta on vielä pieni ikäero, oli kummin päin oli. Kylämä luulisin, että ongelmat on johtuneet ihan jostain muusta syystä.
5 vuotta nuorempi mies. Olen 37 v. ja mies 32 v. Olemme olleet naimisissa vasta vuoden, yhdessä n. 4 vuotta. En voisi kuvitella, että eroisimme ainakaan ikäeron takia...tosin liitto on niin tuore, että ero ylipäätän tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Luulen kuitenkin, että mahdollisen eron tullessa syyt on jossain ihan muualla. Meillä ikäero näkyy oikeastaan vain siinä, että itselläni on takana jo yksi kaatunut avioliitto (ex-mies 1v. minua vanhempi) ja 2 esiteini-ikäistä lasta. Monessa asiassa nykyinen mieheni on paljon kypsempi kuin minä ;-D
Mitä tämä sitten kertoo minusta...hmm... pitäisi kysyä läheisiltä...
Moikka, en tiedä mitä muut ajattelevat siitä että jos alkaisin kolme vuotta nuoremman poijan kanssa seurustelemaan. Siskoni olisi sitä vastaan ainakin, mutta tuntrillenihan en voi mitään. Tämä poika on siis saman ikäinen kun minun pikkusiskoni, pikkusen vain nuorempi muutamalla kuulla. Onko okei jos aloittaisin seurustelemaan sen kanssa?. Tiedän että on vähän pöljää ajatella tälläista asiaa.. pitäs mennä tunteiden mukaan, mut olen hukassa asian kanssa, voisitteko auttaa minua tämän asian kanssa.
Berryy kirjoitti:
Moikka, en tiedä mitä muut ajattelevat siitä että jos alkaisin kolme vuotta nuoremman poijan kanssa seurustelemaan. Siskoni olisi sitä vastaan ainakin, mutta tuntrillenihan en voi mitään. Tämä poika on siis saman ikäinen kun minun pikkusiskoni, pikkusen vain nuorempi muutamalla kuulla. Onko okei jos aloittaisin seurustelemaan sen kanssa?. Tiedän että on vähän pöljää ajatella tälläista asiaa.. pitäs mennä tunteiden mukaan, mut olen hukassa asian kanssa, voisitteko auttaa minua tämän asian kanssa.
Minkä ikäisiä sinä ja poiju olette?
Se kertoo sen, että on hyvä itsetunto.
Ei välitä mitä muut ajattelevat.
Ap harmittaako sinua kun joku nainen on niin viehättävä ,et saa itseä nuoremman miehen?
Kaverini äidillä ja hänen miehellään on 15 vuotta ikäeroa, mies nuorempi, 40v. Aluksi kun kuulin niin oli se vähän hassua, mutta toisaalta kuulemani mukaan mies aina ollut vanhan oloinen ikäisekseen, nuoresta asti tehnyt paljon töitä ja tullut jopa kahden ihanan tytön isäksi edellisessä avioliitossa. Kaverin äiti taas nuorekas ja reipas, liikunnallinen. Kyllä jopa nuorempana sinkkuna vähän kadehtii, tuntuvat olevan tosi onnellisia ja sama huumori, naimisissa jo kuutisen vuotta. Haluaisin itse samaa joskus, ihan sama onko nuorempi vai vanhempi.
Ranskan kokemusten perusteella sanon, että haluaa presidentin rouvaksi ;)
Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmisen rehellisyys, viisaus ja fiksu käyttäytyminen ei ole iästä kiinni?!
Riippuu iästä. Kyllä parikymppisillä se viiden vuoden ero on jo melko huomiota herättävä. Mut jos nainen on vaikka 42 ja mies 35 niin ei mua ainakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei mitään puuma-ikäeroja vaan jos mies on vaikka 3-7 vuotta nuorempi. Mitä ajattelet? Yleensähän mies on vähän vanhempi, tai ainakin perinteisesti on ollut niin päin. Mitä se kertoo naisesta että hänellä onkin itseään nuorempi mies?
Enemmän aloitus kertoo omasta ajatusmaailmastasi kuin naisesta jolla on nuorempi mies.
Vierailija kirjoitti:
eli tuskin kyse on ulkonäön arvottamisesta suuntaan tai toiseen (ja oikeasti, kun ikää on esim 30 tai 35, huomaatteko eron?) kaikilla muillakaan samassa ikätilanteessa olevilla, mutta mikä sitten mielestäsi ON totuus?
-2
Kyllä 30 ja 35 -vuotiailla jonkin verran eroa keskimäärin. Jos katsoo 30 ja 40-vuotiaiden treffi-ilmoituksia, niin ero on jo huomattava ulkoisesti.
Jos miehet arvottaisi paljonkin henkisesti kypsempiä kumppaneita, niin hyvin monella olisi 15-20 vuotta vanhempi kumppani. Harvinaista on.
Mitä se kertoo ihmisestä, joka miettii vieraiden aviopuolisoiden ikäeroa?
yleensä vähän fiksummilla naisilla on itseään nuorempi mies. jos siis ajattelen tuttujani ja vanhempien tuttuja. Mulla on itseäni vanhempi mies, olen se poikkeus joka vahvistaa säännön.