Vanhemmat kerrossängyssä olohuoneessa, lapsille omat huoneet?
Asumme neliössä, 2 aikuista ja 3 lasta.
Mitä jos antaisimme jokaiselle lapselle oman huoneen ja laittaisimme meille kerrossängyn olohuoneeseen ja kirjahyllyn eteen ettei sitä näy?
Mielipiteitä? Leveä parisänky ei mahdu sinne. Luulen, että vuodesohvat eivät ole niin mukavia kuin kerrossänky.
Onko joku tehnyt tuollaisen ratkaisun? Pysyykö lapset sitten huoneissaan jos niille antaa sellaiset? Vai roikkuuko ne edelleen olohuoneessa äidin ja isän vieressä kiinni nyhjäten?
Kommentit (56)
Lapset voivat mainiosti asua samassa huoneessa.
Meillä isoin saa aina oman huoneen kun joku muuttaa pois kotoa, pienemmät jakavat huoneen jonkun sisaruksen kanssa ja vanhemmilla on aina ollut oma makuuhuone. Jossa ei enää ole pinna-lastensänkyä, arvostan makkariamme ja paljon.
Juuri kukaan ei ole koskaan viettänyt aikaa huoneessaan, vaikka olisi se vanhin joka saa olla siellä yksin. kaikki ovat aina kavereineenkin keittiössä ja olkkarissa.
Mun mielestä vanhempien pitäisi olla etusijalla kun he pitävät lapsistaan huolta ja muutenkin tuovat rahan taloon. Kyllä kahdella aikuisella työssäkäyvällä ihmisellä tulisi olla oikeus omaan makkariin. Eihän siinä ole mitään järkeä, että kerrossänky laitetaan olkkariin ja tenavat saavat käyttöönsä kaikki huoneet.
3 lapsinen sukulaisperheeni asui kolmiossa. Joskus 80-luvulla, kun lapset olivat jo teinejä, asuivat vanhemmat parvisängyssä olohuoneessa ja tytöt yhdessä makuuhuoneessa ja poika omassa huoneessa. Eikä kyseiset nukkumajärjestelyt rikkoneet avioliittoa, koska pariskunta on edelleen naimisssa. Ennen ihmisillä oli vain tapana asua ahtaammin, ainakin kaupungissa. Tosin perheellä oli kesämökki maaseudulla, jossa he viettivät paljon aikaa, mutta ei heidän mökkikään kovin suuri ollut.
Sinne alle voi laittaa vaikkapa sohvan, säästyy tilaa.
Okei... mutta mä en sellaisessa meiheni kanssa nukkuisi. Lapset samassa huoneessa tai sitten kunnon vuodesohva. Kerrossänky... voi hyvää päivää!
Itse olin veljeni kanssa 19 vuotiaaseen samassa huoneessa, ei kovin iso huone. Ei siinä mitään ihmeellistä ollut.
Mutta ei ole mikään pakko lapsilla olla omia huoneita. Mikä ihmeen villitys tämä oikein on? Samaa sukupuolta olevat lapset mahtuvat kyllä samaan huoneeseen. Kun alkavat haluta omaa rauhaa, niin sopii muuttaa omaan kotiin. Miksi vanhempien pitäisi mahdollistaa esim. poika- ja tyttökavereiden makuutus privaatisti lapsen huoneessa? Haluatteko isovanhemmiksi?
mutta ei kai tuo kerrossänkykään huono idea ole, jos läheisyyden puute nukkuessa ei vaivaa.
Meillä oli hetken sänky olohuoneen viereisessä huoneessa tilanjakajahyllyn takana ja ei ollut hyvä: lapset herää aamuisin aikaisin ja katsovat lastenohjelmia viikonloppuna sit ihan vieressä, kun itse haluaisin vielä nukkua.
Mut kokeilkaa ihmeessä, jos siltä tuntuu. Toisaalta voihan lapset jakaa huoneen, kun sinä ja miehesikin jaatte makuuhuoneen. Oletteko kysyneet lapsilta mielipidettä?
Kerrossängyt aikuisille kuulostaa tosi erikoiselta ratkaisulta ö.ö
Ei ne lapset omiin huoneisiinsa hautaudu, ennen kuin teini-iässä. Siihen asti tykkäävät leikkiä olkkarissa.
Miksi edes haluat lapset omiin huoneisiinsa.
Asumme neliössä, 2 aikuista ja 3 lasta.
Mitä jos antaisimme jokaiselle lapselle oman huoneen ja laittaisimme meille kerrossängyn olohuoneeseen ja kirjahyllyn eteen ettei sitä näy?
Mielipiteitä? Leveä parisänky ei mahdu sinne. Luulen, että vuodesohvat eivät ole niin mukavia kuin kerrossänky.Onko joku tehnyt tuollaisen ratkaisun? Pysyykö lapset sitten huoneissaan jos niille antaa sellaiset? Vai roikkuuko ne edelleen olohuoneessa äidin ja isän vieressä kiinni nyhjäten?
Lapset kerran nyhjää teidän anssa olohuoneessa, niin tuskin tilannetta helpottaa se, että te nukutte olohuoneessa.
Mä laittaisin kaksi ladta samaan ja ehkä isoimman omaan huoneeseen, jos haluaa. Äidille ja isälle oma huone ja oma rauha, jos lapset jo ovat sen verran isoja etteivät perhepetiä kaipaa.
Wau :)
Meilläpä ei ole kolmen lapsen takia harrastettua miehen tahdosta seksiä ... hmmm... ainakaan 5-vuoteen :)
Vierailija kirjoitti:
ei hyvää päivää... Eikös vanhemmille sentään oma huone? miten meinaatte sänkyhommat hoitaa?
etkö tiennyt että sänkyhommat silloin kun on lapsia samalla neliökilometrillä on RIKOLLISTA!!!!1!! Juuri niin, rikollista!!! Kysy palstalta vaan!!!
Vuodesohvia on tosi monenlaisia nykyään, ei vaan sitä yhtä mallia joka taipuu käytössä repuksi. Tai laittakaa kaksi runkopatjaa nurkikkain olohuoneeseen, ne voi päivisin tehdä tyynyillä sohvien näköisiksi.
Onko syy kerrossänkyyn se, ettei tarvi pedata, kun sänky on kirjahyllyn takana piilossa? On se musta silti aika oudin kuuloinen ratkaisu, eikä varsinaisesti säästä tilaa.