Aiotko kuluttaa kaikki kesälomarahat nyt kesällä humputteluun, vai säästää syksyä varten kun alv nousee ja sitä mukaa kaikki kallistuu?
Meidän on pakko säästää. Ei taideta tänä kesänä kummempia kesälomareissuja tehdä, muuten ollaan syksyllä pulassa.
Kommentit (16)
En ole ikinä huomioinutt kesälomarahoja mitenkään. Eihän ne suuria rahoja ole, puolenkuun palkka vain. Suurin piirtein sen verran menee meillä säästöön muutenkin joka kuukausi.
Kannattaa käyttää heti kun ostovoima on parempi
En kiinnitä edes huomiota, eiköhän ne terassilla mene kesäjuomina kurkusta alas.
En kuluta yhtään ylimääräistä nytkään. Tervetuloa joukkoon sitten vaan uudetkin tulijat syksyn tullen, hauskalle selviytymislomalle orpon uuteen maailmanjärjestykseen.
Jatkuvasti kuukaudesta toiseen säästöön/sijoituksiin laitamme rahaa. Suurin säästö on meillä jo tehty jo aiemmin kun valitsimme ettemme hanki lapsia.
Säästöön vaan kaikki mitä pystyy jemmaamaan, lamaa pukkaa kun toivotaan toivotaan hallitus kiristää otettaan kansalaisten kurkusta, kotimarkkinat konkurssikierteeseen mutta voi voi, nyt mennään EK:n ja SY:n ohjeitten mukaan.
Lomautukset pitävät huolen, ettei ole mitään ylimääräisiä rahoja, joita humputella nyt eikä syksyllä.
Matkusteluun menee, eikä ihan riitäkään.
Kaikki viimeistä centtiä myöden ja lisäksi 5500e velkaa,koska sitä ei makseta takaisin,vietän kunnon loman,kerrankin.
Pistän lomarahat aina joulua varten jemmaan tai siis aloitan lahjojen hankkimisen näin lomarahojen saamisen jälkeen jolloin ne on siirretty joulutilille :) nytkin on jo 2 lahjaa ostettu kun oli tarjouksessa
Vierailija kirjoitti:
Säästöön vaan kaikki mitä pystyy jemmaamaan, lamaa pukkaa kun toivotaan toivotaan hallitus kiristää otettaan kansalaisten kurkusta, kotimarkkinat konkurssikierteeseen mutta voi voi, nyt mennään EK:n ja SY:n ohjeitten mukaan.
Et ole töissä,minulla ainakin jää nyt käteen enemmän.En tiedä miten kurjuus on sinua kohdannut.Et kai Sannaa kuunnellut niistä koroista.
Tuli vain kahden kuukauden lomaraha, niin ei juuri väliä miten tekee.
Alvin nosto vaikuttaa satasen kauppakassi maksaa 101. 21 jos kaikki on korkeampia alvi tuotteita, muuten hieman vähemmän
En vartavasten säästä lomarahoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole töissä,minulla ainakin jää nyt käteen enemmän.En tiedä miten kurjuus on sinua kohdannut.Et kai Sannaa kuunnellut niistä koroista.
Olen eläkkeellä ja pärjään kyllä sillä hyvinkin mutta on kaksi opiskelevaa lasta niin heidän auttamiseen menee ylimääräiset rahat kun opiskelijoitten elämää kurjistetaan, tosin eipä mulla mitään kummempia kulutushaluja olekkaan.
Sääsjtää esim. Indeksirahastoon. Kulut voi olla kauheat joissakin .ottakaakaa selvää! Joku . Kulut2% ja tuotto2%- verot . Höperöä olin 1 näistä. Nyt hävettää.
Aion myös säästää, teen vain pari päiväreissua kotimaassa. Syksyn tullen ei enää tiedä mihin on varaa.