Vanhemmat kerrossängyssä olohuoneessa, lapsille omat huoneet?
Asumme neliössä, 2 aikuista ja 3 lasta.
Mitä jos antaisimme jokaiselle lapselle oman huoneen ja laittaisimme meille kerrossängyn olohuoneeseen ja kirjahyllyn eteen ettei sitä näy?
Mielipiteitä? Leveä parisänky ei mahdu sinne. Luulen, että vuodesohvat eivät ole niin mukavia kuin kerrossänky.
Onko joku tehnyt tuollaisen ratkaisun? Pysyykö lapset sitten huoneissaan jos niille antaa sellaiset? Vai roikkuuko ne edelleen olohuoneessa äidin ja isän vieressä kiinni nyhjäten?
Kommentit (56)
Älytön idea. Hyvä vuodesohva säästää enemmän tilaa ja mahdollistaa sen, että olohuone näyttää vielä olohuoneelta eikä pakolaisleirin hätämajoitukselta.
Lisättäköön, että tiedän kaksikin taloutta, jossa menetellään näin. Onhan se aivan älyttömän näköistä, ja ensimmäinen ajatus on: missä ja koska he harrastavat seksiä. Meidän neljästi viikossa -tahti ei kyllä tuollaista kestäisi.
Ei kannata antaa omia huoneita sillä lapset ei kuitenkaan ole niissä vain olohuoneessa Xboxia pelaten!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2011 klo 15:06"]
Lapsille on hyvä saada omat huoneet, oma rauha jne.
Vanhemmat voivat nukkua kerrossängyssä.
Yhdyntää voi harrastaa ihan kummassa sängyssä vain, ylhäällä tai alhaalla.
Sänkyyn voi askarrella sänkyverhot mitkä vetää iltaisin kiinni.
Olohuoneen oven voi lukita kuten muutkin ovet.Mielestäni tuo on hyvä ratkaisu.
Voiko muuta seksiä harrastaa vai pelkästään yhdyntää?
Entä jos ottaa 3-4 tunnin sessiot niin sitten olohuoneessa leijailee vieno tussun haju muutaman päivän...
Öö, voiko seksiä ylipäänsä harrastaa missään muualla kuin sängyssä? No voi!
Meillä ainakin suihkussa, saunassa, lasitetulla parvekkeella, keittiössä, vaatehuoneessa ym...vain mielikuvitus on rajana.
Meitä kolme kaksiossa. Lapsi meni olohuoneeseen, koska sen kautta kuljetaan makkarista vessaan. Halutaan siis vielä harrastaa seksiä joskus rauhassa...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 01:20"]Lisättäköön, että tiedän kaksikin taloutta, jossa menetellään näin. Onhan se aivan älyttömän näköistä, ja ensimmäinen ajatus on: missä ja koska he harrastavat seksiä. Meidän neljästi viikossa -tahti ei kyllä tuollaista kestäisi.
[/quote]
No aika on suppeat ajatukset sulla, ehkä ne ei harrasta sitä teidän tapaa, tylsää silmät kiinni peiton alla.
Rakentakaa mieluummin kevyt väliseinä johonkin huoneeseen jakaen sen kahteen osaan, jos ei varat riitä isompaan asuntoon.
Aaaaah tussun haju - elämän suola
No se leijailee siellä olohuoneessa, lue ketju alusta
OMAN perhetilanteen ja tapojensa mukaisesti ???
Vaikka itse ei nukkuiskaan kerrossängyssä, joku toinen voi nukkua ja ihan hyvin.
Ap, kokeilkaa vaikka puoli vuotta ja jos ei toimi, niin sitten uutta ratkaisua.Mutta jos tänne kirjoittaa ja kysyy mielipidettä niin saa kai sen mielipiteen sanoa.
En suostuisi nukkumaan kerrossängyssä olohuoneessa, olisin kuin huutolaisena omassa kodissani.
Vanhemmat omaan huoneeseen ja lapset jollain jakosysteemillä kahteen muuhun makuuhuoneeseen. Silloin olohuone myös säilyy koko perheen yhteisenä tilana, jossa lapsetkin saavat "nyhjätä".
Haluamme nukkua mieheni kanssa vierekkäin ja sylikkäin ja haluamme oman rauhan.
Meillä pojat (7 ja 9) nukkuu isoimmassa makuuhuoneessa, 12-vuotiaalla tytöllä on omansa ja meillä omamme. Olohuone on yhteistä tilaa jossa kukin saa nyhjätä tai olla nyhjäämättä ihan miten lystää.
Mä oon nukkunu koko lapsuuden ja nuoruuden vuoden vanhemman siskon kanssa samassa huoneessa (joka ei ollut todellakaan mikään iso huone, sellanen pikku koppi), pikkuveljellä oli oma huone.
Itse en suostuis nukkumaan mieheni kanssa pari sängyssä.
vanhemmuus jotenkin hakusessa? Tuosta asenteesta ei hyvä seuraa. Naurettavaa!
ikealla on useampi malli, osassa saa vuodevaatteet kätevästi säilöön
Muutto isompaan asuntoon on tuohon ehdottomasti paras ratkaisu.
Olen itse asunut koko lapsuudenkodissa oloaikani siskoni kanssa samassa huoneessa, eikä se minusta ole huonoa ihmistä tehnyt, saatikka traumoja aiheuttanut.
Olisi ollut suorastaan outoa jos vanhemmat olisivat muuttaneet olohuoneeseen (tai edes silloin turhana olleeseen takkahuoneeseen nukkumaan) saatikka joihinkin kerrossänkyihin! :D
Ja itse en todellakaan antaisi lemmenläiskinnäntatamiamme penskojen käyttöön! :D
ja siis omat sängyt. Jos muuttaisimme asumaan noin ahtaasti, saisivat lapset todellakin ne omat huoneensa ja miehen kanssa kerrossänky tuntuisi jopa järkevältä hankinnalta. En ymmärrä aikuisia, joiden seksuaalielämä on niin rajoittunutta, että se vaatii toteutuakseen parisängyn. Tai aikuisia, joiden pitää nukkua kylki kiinni toisen kyljessä.
Eli ratkaisunne vaikuttaa varsin fiksulta. Toinen vaihtoehto on sänky, jonka alla vuodevaatelaatikkomainen varasänky, joka otettaisiin yöksi esiin.
niin siitä vain. Mutta jos olette tottuneet harrastamaan seksiä sängyssä kun aamulla heräilette toisen kainalossa, niin (80cm?) kapeat yksittäiset sängyt voivat alkaa näkyä suhteessa.
up