Mitä teen? Huomasin että mieheni on narsissi!
Olen toki epäillyt sitä jo hetken aikaa. Voiko tällainen suhde kestää? Heitänkö sen pihalle??
Kommentit (498)
Minullakin oli narsissi neljän vuoden ajan. Vaihdoin sen sitten päivänkakkaraan, joka oli aivan ihana! Tuli toimeen missä vaan, kasteluakaan ei tarvinnut kuin kuivimmalla säällä. Valitettavasti piti vaan päästää se menemään loppusyksystä kun tuli pakkaset, ulkokukka ei kylmällä pärjää.
Nyt haaveilen palmuvehkasta tai vastaavasta, pitkä, komea ja ikivihreä, kastelua kaipaa harvakseltaan, kesäksi sen voi laittaa parvekkeelle. Kuulemma niitä voi löytää vähän mistä tahansa kaupasta, mutta löytääkö marketeista kunnollista?
Eikä oo meinaan elämä helppoa kun koppalakit on kokoajan ovenripaa nykimässä. Naapurit ne on kun soittaa poliisit paikalle. Siinä mä koitan selitellä että minkäs mä miehelleni voin.
Eikä siinä vielä mitään, muttaku sen kaverit villiviini, humala ja tupakka notkuu täällä myös. Villiviini nojailee talon seinään, humala roikkuu aidanpielessä, toi tupakka sentään pysyy pystyssä. Oonkin alkanut katteleen sitä vähän sillä silmällä, sillä on isommat lehdet kun mun miehellä. Tosin toi oma mies tuoksuu vähän makeammalta, että on siinäkin puolensa..
Mun mies on kannabis
.. voi persus. miin on munkin. Kunnon hamppu. Kaikenlisäksi tukka on niin sotkunen, että ei saa enää selväksi ollenkaan. Onneksi kaveripiiri on hiukan erilaista, on vain narsissia ja valkovuokkoa. Sinivuokot on vielä pysyny kaukana... Tuo tuulettaminen vainalkaa olla ongelma. pitänee siirtää ulkoasukiksi parvekkeelle tuo mies. Ulkoruokintaan :/
tsemppiä vain sulle..
Mulla on pitkäaikainen kumppani. Se pysyy moitteettomassa iskussa vesiviljelyllä. Ei siis ole multaa ollenkaan, seisoa tanattaa pienissä papanoissa ja välillä annetaan vähän vettä väkevämpää lannoitteeksi. I like!
Narsissi pitäisi välittömästi kukkimisen jälkeen laittaa kiertoon. Riittäisi monelle hetkeksi iloa ja taas heti uudestaan kiertoon, ennen kuin ehtii kitkeröityä ja mädäntyä.
Minulla puolestani on suuria vaikeuksia pitää yhtäkään suhdetta yllä. Yksi humala kyllä oli jonkun aikaa, mutta sekin kiipesi aidan yli naapuriin. Taitaa olla sama tyyppi kuin muutamalla edelliselläkin kirjoittajalla. Millä mä saan sen houkuteltua takaisin? Kaikesta huolimatta välitin siitä.
Minun ex-mieheni on ruusu. Vyöruusu. Sitä edeltävä oli ruusufinni. Miksi minä aina lankean näihin?
Kesällä tapasin maailman ihanimman juhannusruusun, mutta se käytti liikaa kukkavirkistettä. Ja arvatkaa näkyikö siitä jätkästä enää vilaustakaan aamulla kun oli saanut mitä halusi.
Nyyh, mulla on niin kova miniruusun kaipuu ja kukkavaasi itkee tyhjyyttään joka kuukausi :-(
Narsissit ovat myrkyllisiä, joten myyrät eivät syö niitä. Ihmistenkään ei pitäisi.
Jos on, niin koita kestää. Rikas narsissi on kuitenkin parempi kuin köyhä kaktus. Mä joudun kestämään sen piikkejä, makuuhuonehommat ovat aika kivuliaita. Eikä se vie mua edes koskaan ulos syömään eikä mitään :( Sun narsissi ap varmaan kuitenkin hemmottelee sua välillä.
Mä olen tyytynyt kohtalooni köyhän kaktuksen rinnalla, mitäs siihen sanotte tytöt?
olisi hyvä jos kysyjä saisi vastauksia myös kysymykseen, jonka hän ehkä tarkoitti esittää? siis jos puoliso on NARSISTI eikä suinkaan narsissi. luulisin, että siinä tapauksessa kysyjä tarvisi todellisia neuvoja, eikä vain "kukka-mies-vertauksia"............
Jos tarkkaan lukee noita viestejä, jotka alkuperäiseen kysymykseen vastaavat, voi nähdä että nissä on oikeasti ymmärretty mistä on kysymys. Ei liene montakaan viestiä näissä kukallisissa, jotka eivät oikeasti kuvaisi parisuhdetta ja toisaalta pyrkisi vastaamaan kysymykseen tai verhotusti tarjoaisi parisuhdeneuvoja.
Mielestäni keskustelu on ollut huumorintajuista ja antoisaa, sekä oikeasti vastauksiakin tarjoavaa. Turhaa holhota kirjoitusvirheistä kärsivää, eivät he pienen puutteensa vuoksi huumorintajuttomia ole!
Itse luovuin narsissistani reilu puoli vuotta sitten... Nyt katselen rauhassa vieläkö viherpeukalo jostain löytyisi ;)
Olen toki epäillyt sitä jo hetken aikaa. Voiko tällainen suhde kestää? Heitänkö sen pihalle??
Syytä olisi heittää ja pikaisesti, ennenkuin kärsit liikaa, käy
narsistien uhrien sivuilla netissä, saat lisätietoa asiasta....
Jos valehtelee, manipuloi, vääristää yms., oireet ovat olemassa.....
Itse suosittelisin laittamaan kierrätykseen lempein ottein joku saattaa tulla hyvinkin narsissin kanssa toimeen . Voisin pyytää narsissin omistajaa miettimään hetken ennen kun lankeaa seuraavaan multa-ruukkuun .Narsissi tuntuu olevan muoti-ilmiö nykyään kun ei osata hoitaa kukkia niistä aletaan etsimään milloin mitäkin vikaa, on rentuntuusua on kärsimyskukkaa ja vaivaiskoivuakin kasvaa pihalla.
Kysyjä voisi katsella omaa multa-peukaloaan ja miettiä onko kasvualusta narsissille otollinen vai multasormi kyllästynyt narsissiin ja haluaisi tilalle uuden kasvin.
Huomaa, että ei ole suomalainen laji, koska ei tykkää käydä suihkussa vaan kylpee kerran viikossa. Vaatii vain aurinkoisen paikan niin kukkii muutaman kerran vuodessa ja se kestää kauan. Jotenkin se kukinta on jopa aika eroottista... Loinenhan se on, mutta kyllä semmoista komistusta mielikseen hoivailee.
Olen vakaasti sitä mieltä, että palmun alla on oikein mukava köllötellä. Hiiteen narsissit.
Omani oli lumipallo-heisi, kaunis katsella, isot pullukat pallot vaan roikkuivat, mutta kun niihin tuli kesällä niitä mustia ötököitä ( satiaisiksi kukkatohtori väitti),myrkytin raidilla ja tolulla, mutta ei vaan lähteneet!Lopulta kaivoin sen juurineen maasta ja viskasin kadulle...nyt se näyttää kukoistavan toisen kasvattajan luona, ja kukkasissa mönkii vieläkin jotain mustia ötököitä,naapuriltani kuulin, nekun on heisillä hyvin sitkeässä. Taidan viedä uudelle rouvalle oksasakset, jospa mustat pikku ötökät sitten vähenisivät:)
Minun ex-mieheni on ruusu. Vyöruusu. Sitä edeltävä oli ruusufinni. Miksi minä aina lankean näihin?
Kesällä tapasin maailman ihanimman juhannusruusun, mutta se käytti liikaa kukkavirkistettä. Ja arvatkaa näkyikö siitä jätkästä enää vilaustakaan aamulla kun oli saanut mitä halusi.
Nyyh, mulla on niin kova miniruusun kaipuu ja kukkavaasi itkee tyhjyyttään joka kuukausi :-(
saat sanoa häntä kukaksi jos hän tahtoo.
Uskomatonta, kuinka alas ihmiset voivatkaan mennä...
Jos täällä todella kysytään apua narsistin kanssa elämiseen ja vähäisen kirjoitusvirheen vuoksi tulkitaan aivan muuksi, kertoohan se toki jotain kirjoittajistakin... Huolestuttavaa, että ehkä näillä em. kirjoittajilla on pieniä lapsia kotona, ja taso jutuilla on tämä :D :D Sitten ihmetellään, kun nykyajan lapsista tulee mitä tulee...
Yksi syy voi toki olla, ettei täällä tiedetä mitä on narsismi...
Jep,jep on todella huolestuttavaa,ajatella jos jollakin on vaikka lapsia ja kirjoittelee ihan pilkesilmäkulmassa tänne.Elämänhän tulisi olla aina puuduttavaa ja ongelmia tulee vatvoa aina vedet silmissä ( itkusta, ei missään tapauksessa naurusta).ja totta kyllä tulee heidän lapsistaan vähintään häiriintyneitä kun äidit ja isät omaavat sellaisen asian kuin huumorintaju. Sulta se selvästi puuttuu, mutta ethän sinä sitä itse tiedosta! Oma mieheni on muuten vaahtera, suoraselkäinen ja jämäkkä,eksäni oli narsissi ja kyllä suosittelen että pihalle vaan, kyllä sen joku sieltä talteen korjaa ( valitettavasti)!
Samaa mieltä. Alkuperäisen viestin kirjoittajalla ei ehkä ole tukiverkkoa jonka avulla voisi irroittautua vaikeasta suhteesta, ja te älykääpiöt senkun laskette leikkiä.
AP - en osaa neuvoa sinua tässä asiassa eteenpäin, mutta ehkäpä neuvolan terkkari voisi vinkata mistä saat apua?